LOL, hij staat in dat filmpje op kenteken:)Andre schreef:Ja machtig bring on a street version.
Even 'n paar Mastersteels Winterplus 225 40 18 rondom en 't is wel klaar.

En nog 'n Mk2 BDA en 'n 458 erbij.
Dan ben ik bereid de 1M er bij te houden:)
LOL, hij staat in dat filmpje op kenteken:)Andre schreef:Ja machtig bring on a street version.
http://www.autoweek.nl/nieuws/25767/bb- ... &ku=285068" onclick="window.open(this.href);return false;De Volkswagen Polo R WRC Street is al de sterkste serie-Polo ooit gemaakt, maar dat werkt als een rode lap op de jongens van B&B. Het Duitse tuningsbedrijf voert het vermogen van de top-Polo op tot maximaal 362 pk!
B&B brengt z'n tuning van de Polo in verschillende smaken. De Polo R WRC Street is goed voor 220 pk en 350 Nm, maar voor 1.195 euro tilt het Duitse bedrijf 'm naar 280 pk en voor 1.498 euro krijg je eentje met 310 pk en 450 Nm. Het op één na hoogste niveau van tuning behelst een chip voor 326 pk en 475 Nm, die je 2.995 euro kost.
Maar eigenlijk wil je natuurlijk de topversie hebben, die 362 pk en 510 Nm mobiliseert. De topsnelheid stijgt van 243 naar 270 km/h. Deze upgrade kost 7.950 euro. B&B haast zich wel om te zeggen dat je dan meteen ook een speciale oliekoeler krijgt, die op de andere versie een meerprijs van 1.000 euro heeft.
De motortuning staat centraal, maar B&B heeft nog meer op de optielijst staan. Zo zijn er een high performance remsysteem, sportveren en een pakket voor de aerodynamica.
B&B is niet helemaal groen op het gebied van supersnelle Polo's. In de jaren negentig maakte B&B al een Polo met VR6 motor én turbo, goed voor maar liefst 350 pk en een topsnelheid van 270 km/h.
Volkswagens R-divisie lanceert, als we de berichten mogen geloven, binnenkort twee nieuwe kneiters in hun line-up. Bereid je voor op een Polo R met 4Motion en een extreme Golf R Evo Concept.
http://www.autoblog.nl/nieuws/volkswage ... -evo-64554" onclick="window.open(this.href);return false;Polo R
Vorig jaar lanceerde Volkswagen de Polo R WRC, als homologatiemodel voor de rallywagen, met voorwielaandrijving en een zware 2.0 turbo in de neus, goed voor 220 pk. Leuk, maar het mag bij een R-model toch graag een onsje meer zijn. We vroegen ons al af waar de AWD-variant bleef om de rallycredentials wat mee te onderbouwen, et voila: de gebeden worden verhoord.
Nu Audi het voor elkaar heeft gekregen om na de A1 Quattro een S1 Quattro in elkaar te sleutelen (onthulling volgt), mag grote broer Volkswagen ook even met de spullen uit het magazijn spelen. Onder de kap van de AWD-Polo R zou dezelfde 2.0 TSI schuilen, maar dan met om en nabij de 250 paardjes (de bron is Brits, en die halen bhp en PS nog wel eens door elkaar). Een prima te verantwoorden gat met de Golf R. Onthulling? Nog niet bekend, maar het zou al in Genève zo ver kunnen zijn.
http://news.drive.com.au/drive/motor-ne ... 31abh.html" onclick="window.open(this.href);return false;The roots of the new car can be traced back to the limited edition Audi S1 Quattro launched in 2012 and the Polo R WRC. Volkswagen has worked on further refining the driveline and chassis, with the result that it feels even more focused than either of them.
What impressed us above all else was the overall agility of the Polo R prototype. While it is easy focus on the heady levels of power and the four wheel drive hardware used to channel it to each wheel, it is the new found nimbleness brought on by the adoption of a new multi-link rear suspension that sets it apart from every other Polo model, giving it a far more direct and sporting feel than the front-wheel drive Polo R WRC, which uses a conventional torsion beam rear end.
The Polo R is happy to be pushed hard and responds to quick changes of direction with compelling resolve. There is decent weighting around the straight ahead and a linear build up of resistance as you wind on steering lock. It could do with greater feedback, although so could the electro-mechanical steering of all sixth-generation Polo models.
Traction is strong, both off the line and out of corners, although we’ll need to drive it on bitumen before we can provide a real appraisal of the handling. On ice you don’t even need to resort to the handbrake to have fun. You just throw it into a corner, lift off and then ease back on the throttle to send it into an entertaining drift. In these conditions it is composed and controllable.
The efforts of the engine more than compensate for the added weight brought on by the adoption of four-wheel drive, giving the Polo R urgent acceleration and in gear qualities. Nothing is official just yet, but Volkswagen hints at a 0-100km time of less than six seconds – or half a second faster than the Polo R WRC.
dit klinkt toch al heel wat beter dan alleen FWD>Andre schreef:Er moet een mitsubishi evo of subaru sti achtige widebody polo r 4wd komen met mechanische diffs. Dan heeft dre wel belangstelling.
in elk geval een betere basis, denk dat hier wel tuners op in springen met bv brede schermen en passende wielen, sparco/Recaro interieur en zeg 300pk oid.What impressed us above all else was the overall agility of the Polo R prototype. While it is easy focus on the heady levels of power and the four wheel drive hardware used to channel it to each wheel, it is the new found nimbleness brought on by the adoption of a new multi-link rear suspension that sets it apart from every other Polo model, giving it a far more direct and sporting feel than the front-wheel drive Polo R WRC, which uses a conventional torsion beam rear end.
Verkeerde topic?JoostSchouten schreef:Autoblog videoreview:
http://www.abhd.nl/video/volkswagen-golf-7-r/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uiterlijk vind ik niet zo spannend, geluid klinkt wel goed.
Consumenten vragen zich wel eens af hoe het met de levensduur van downsizemotoren met een hoog specifiek vermogen zit, maar de ingenieurs van Volkswagen zijn ervan overtuigd dat er nog flink wat meer vermogen uit een downsizeblokje gehaald kan worden.
Op het motorsymposium in Wenen heeft Volkswagen namelijk een 1.0 TSI getoond met een vermogen van maar liefst 272 pk. Het maximumkoppel is 270 Nm.
Volgens het Duitse merk heeft het blokje ´genen van de motor van de Polo WRC´. Deze 1.0 TSI heeft een monoscroll turbo en een e-booster systeem.
Volgens ontwikkelingschef Heinz-Jakob Neußer is deze kleine TSI 'een goed voorbeeld van het grote potentieel dat verbrandingsmotoren nog steeds hebben'.
Voor de meer nabije toekomst liet het concern in Oostenrijk ook nog de nieuwe 6.0 TSI (foto 2) zien, een W12 die in de toekomstige luxemodellen van Audi en Bentley komt te liggen.
Het blok is goed voor 608 pk en 900 Nm. Auto's als de Audi A8, Volkswagen Phaeton en Bentley Continental zullen deze motor waarschijnlijk onder de kap krijgen.
De belangrijkste nieuwe motor van het symposium was waarschijnlijk toch wel de nieuwe 2.0 TFSI, die in het najaar in de Audi A4 debuteert.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten