Volkswagen is zijn hand zwaar aan het overspelen.
- Petrolhead Tom
Volkswagen is zijn hand zwaar aan het overspelen.
Ja, VW is een wereldspeler op dit moment maar met alle problemen die zich nu voordoen kan ik me haast niet anders voorstellen dan dat daar gauw verandering in gaat komen.
Wat is jullie mening? VW blijft heilig? Of toch maar wat anders kopen?
Wat is jullie mening? VW blijft heilig? Of toch maar wat anders kopen?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Volkswagen is zijn hand zwaar aan het overspelen.
Ik zie 't zo. Op internet/fora en zelfs aan de borreltafel hoor lees en onthou je alleen de problemen. Mensen die tevreden zijn hoor, lees, zie en onthou je niet(even zwartwit)
3 paniekzaaiers op 'n beroemd/bekend forum en 't is al gauw een wereldwijd probleem:)
Ik denk dat 't all in dus eerder mee- dan tegenvalt wereldwijd, maar voor de 'slachtoffers' is 't niet leuk neen.
Zie 't als de Media: Slecht nieuws verkoopt beter dan goed nieuws en blijft langer hangen.

3 paniekzaaiers op 'n beroemd/bekend forum en 't is al gauw een wereldwijd probleem:)
Ik denk dat 't all in dus eerder mee- dan tegenvalt wereldwijd, maar voor de 'slachtoffers' is 't niet leuk neen.
Zie 't als de Media: Slecht nieuws verkoopt beter dan goed nieuws en blijft langer hangen.

- RVV
VW blijft heilig, omdat het merk heel slim, niet mee gaat met de waan van de dag. Modellen blijven lang actueel ogen. Zowel bij VW zelf, Audi en Skoda. (Seat weer minder, maar dat is ook het zorgenkindje). Auto's uit de VAG stal blijven altijd geliefd omdat de restwaarde relatief goed blijft. (vergeleken met Franse, Italiaanse, Japanse en Koreaanse merken). VW schurkt ook heel slim tegen het premium segment aan. Daardoor kun je altijd "verantwoord" terug stappen van een premiummerk naar VW.
- Niall
Jarenlang hanteerden grote OEM's een anti strijkstokbeleid om in huidige termen te blijven. Alle winsten moesten naar de OEM vloeien waardoor toeleveranciers tot de bot toe uitgeknepen worden.
Bepaalde OEM's zoals BMW en Mercedes hebben hedendaags een wat gematigde strategie in deze, zie ook de kwaliteitssprong welke zij gemaakt hebben.
Maar 1 ding weet ik uit ervaring met het leveren aan de automobiel sector, je moet van regulering houden en messcherpe concurrentie. Houd je er niet van moet je heel snel weg wezen.
Maar er is ook een keerzijde van de medaille, de toeleveranciers welke (OEM)aftermarket onderdelen kunnen pas bij reparaties geld verdienen want bij een VW valt er niets te halen. Dus het zou ook van hun een strategie zijn om langs de rand van een ravijn te lopen met de delen welke zij leveren aan een OEM.
Bepaalde OEM's zoals BMW en Mercedes hebben hedendaags een wat gematigde strategie in deze, zie ook de kwaliteitssprong welke zij gemaakt hebben.
Maar 1 ding weet ik uit ervaring met het leveren aan de automobiel sector, je moet van regulering houden en messcherpe concurrentie. Houd je er niet van moet je heel snel weg wezen.
Maar er is ook een keerzijde van de medaille, de toeleveranciers welke (OEM)aftermarket onderdelen kunnen pas bij reparaties geld verdienen want bij een VW valt er niets te halen. Dus het zou ook van hun een strategie zijn om langs de rand van een ravijn te lopen met de delen welke zij leveren aan een OEM.

- Tristan
VAG is slim om platformen te bouwen waar een hoop modellen op geproduceerd kan worden. Dit scheelt enorm in de ontwikkelings en productiekosten. Hetzelfde geldt voor de motoren en andere onderdelen. En ze verkopen het als (semi) Premium auto's. Ik zeg: briljant als producent maar minder qua gevoel met auto's. Als je met een Audi A3 rijdt die 25% duurder is dan een Golf maar voor 80% uit Golf onderdelen bestaat heb ik daar wat meer problemen mee.
- Niels
- Auto: Prius+
Zelf ben ik als liefhebber afgehaakt. Het is rommel en wel vanaf halverwege jaren 90. Juist ja toen José Ignacio López de Arriortúa de boel bij Opel had verziekt en voor VW toeleveranciers mocht gaan uitknijpen. Die hebben nog altijd last van die kwaliteit dip destijds maar gek genoeg is VAG nu al bijna 20 jaar rommel. Qua marketing en beleving (als het spul nieuw is) zit het wel goed....
Kortom, ze "overspelen hun hand" al een tijdje imho. Overigens rijden in mijn omgeving nog weinig mensen een product van VAG waar ze dat vroeger wel deden.
Kortom, ze "overspelen hun hand" al een tijdje imho. Overigens rijden in mijn omgeving nog weinig mensen een product van VAG waar ze dat vroeger wel deden.
- dvh
De vraag is meer: Welke merken doen het beter?
Kia ?
Wat maakt het ook uit. DF'ers verwisselen sneller van auto dan van schoenen. Wat maakt dat onderhoud nou uit.
Waarvoor pleeg je überhaupt onderhoud ? Je verkoopt 'm toch weer binnen no-time.
Gewoon afraggen die hap. Het is toch allemaal rommel.
Kia ?

Wat maakt het ook uit. DF'ers verwisselen sneller van auto dan van schoenen. Wat maakt dat onderhoud nou uit.
Waarvoor pleeg je überhaupt onderhoud ? Je verkoopt 'm toch weer binnen no-time.
Gewoon afraggen die hap. Het is toch allemaal rommel.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Mijn 13 jaar oude Polo SDi met 303.xxx km op de klokken heeft helemaal nergens last van, heb dat hok nu ruim 4 jaar en in die tijd meer dan 1.2 ton gereden zonder noemenswaardige problemen.
Nou kan er natuurlijk ook bar weinig stuk aan dergelijke basic karretjes zonder enige vorm van luxe
Nou kan er natuurlijk ook bar weinig stuk aan dergelijke basic karretjes zonder enige vorm van luxe

- PD power
Een mooi topic, voor de VAG haters, slaat in mijn ogen nergens op, overal gaat wel eens wat mis, dus ook bij VAG, doordat het het meest verkochte platform is, zullen ze daar ook een flink aandeel in behouden, met name op internet en ook op DF, worden van muggen olifanten gemaakt, dat hou je niet tegen.
Dat een importeur en sommige dealers er een arrogante houding op na houden, zegt in mijn ogen weinig over het produkt, dit zie je ook bij Mercedes, BMW en Porsche, merken als KIA en Deawoo, doen dit denk ik beter, mede omdat zij een markt willen/moeten veroveren.
Rij zelf sinds 2000 hoofdzakelijk VAG, en dan de diesels, ben nog nooit onderweg gestrand, meeste km's zijn zakelijk nu zo'n 1.000.000 ongeveer sinds 2000, auto's gaan hier vaak pas weg rond met rond de 3 ton, daarnaast hebben deze auto's eigenlijk allemaal zo'n beetje het dubbele vermogen van standaard en draaien probleemloos, is daarom VAG heilig, nee tuurlijk niet, maar dat is in mijn ogen geen één merk, dus ook geen Honda Tom, kijk dat mensen helemaal plat gaan voor een bepaald merk, mag voor mij, dat is denk ik de emotie, vaak heeft dit ook met onbekendheid van andere merken te maken, of een stuk emotie, dat maakt auto's ook vaak leuk, maar een discussie is op rationeel gebied compleet zinloos.
Persoonlijk rij ik morgen net zo makkelijk in een opel, BMW, Mazda, of een ander goed bekend merk, moet eerlijk toegeven, dat duitse auto's emotioneel bij mij een streepje voor hebben, en sorry Luco
Franse auto's een streepje achter, zegt niks over de kwaliteit, maar puur iets over mijn emotie en vooroordeel.
Dat een importeur en sommige dealers er een arrogante houding op na houden, zegt in mijn ogen weinig over het produkt, dit zie je ook bij Mercedes, BMW en Porsche, merken als KIA en Deawoo, doen dit denk ik beter, mede omdat zij een markt willen/moeten veroveren.
Rij zelf sinds 2000 hoofdzakelijk VAG, en dan de diesels, ben nog nooit onderweg gestrand, meeste km's zijn zakelijk nu zo'n 1.000.000 ongeveer sinds 2000, auto's gaan hier vaak pas weg rond met rond de 3 ton, daarnaast hebben deze auto's eigenlijk allemaal zo'n beetje het dubbele vermogen van standaard en draaien probleemloos, is daarom VAG heilig, nee tuurlijk niet, maar dat is in mijn ogen geen één merk, dus ook geen Honda Tom, kijk dat mensen helemaal plat gaan voor een bepaald merk, mag voor mij, dat is denk ik de emotie, vaak heeft dit ook met onbekendheid van andere merken te maken, of een stuk emotie, dat maakt auto's ook vaak leuk, maar een discussie is op rationeel gebied compleet zinloos.
Persoonlijk rij ik morgen net zo makkelijk in een opel, BMW, Mazda, of een ander goed bekend merk, moet eerlijk toegeven, dat duitse auto's emotioneel bij mij een streepje voor hebben, en sorry Luco

-
Duitse auto's hebben voor nul komma nul emotie, maar voor de rest volledig met je eens. 
Zelf met grote tevredenheid een Transporter gereden.
Op internet lees je dat die hokken slecht zijn, dealers ruk zijn, etc.
Niets van dat alles heb ik meegekregen.

Zelf met grote tevredenheid een Transporter gereden.
Op internet lees je dat die hokken slecht zijn, dealers ruk zijn, etc.
Niets van dat alles heb ik meegekregen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik zit 'n beetje in de PD hoek. Overal is wel wat en mijn S3 was toen ook niwet zo fijn, maar om te zeggen dat de laatste 20 jaar VAG bagger is/was? Ik heb daarvoor meerdere Golfjes gehad. Prima.
@allen: Dat Duitse auto geen van allen(lol) emotie hebben is gewoon 'n kwestie van perceptie en beleving en dus jouw mening, net als dat het mijn mening is te zeggen dat er wel meer dan 'n handvol (understatement) Duitse auto's zijn die wél emotie hebben. En ook zeer zeker meer dan 'n handvol Italiaanse en Engelse die dat zeer zeker niet hebben:)
De definitie van emotie bij 'n auto is voor iedereen anders. Of de tranen in de ogen hebben van 'n mooie kar uit Maranello of datzelfde hebben omdat hij 't die dag weer niet doet. Beide emotie:)
@allen: Dat Duitse auto geen van allen(lol) emotie hebben is gewoon 'n kwestie van perceptie en beleving en dus jouw mening, net als dat het mijn mening is te zeggen dat er wel meer dan 'n handvol (understatement) Duitse auto's zijn die wél emotie hebben. En ook zeer zeker meer dan 'n handvol Italiaanse en Engelse die dat zeer zeker niet hebben:)
De definitie van emotie bij 'n auto is voor iedereen anders. Of de tranen in de ogen hebben van 'n mooie kar uit Maranello of datzelfde hebben omdat hij 't die dag weer niet doet. Beide emotie:)
- Petrolhead Tom
Ik zeg niet dat Honda heilig is Henno. Zeker niet. Er zijn genoeg problemen bekend met de F20c motor uit de S2000. Als er iemand niet merkentrouw is dan ben ik het wel. (1x Nissan, 1x Peugeot, 1x Citroen, 1x Fiat, 1x BMW, 1x Mazda, 1x Ford 1,x Honda)
Ik ben dit topic gestart omdat ik me afvraag hoe lang mensen nog klakkeloos Volkswagens blijven kopen als er toch overduidelijk blijkt dat de kwaliteit jaarlijks alleen maar verder terug loopt in plaats van verbeterd.
Ik ben dit topic gestart omdat ik me afvraag hoe lang mensen nog klakkeloos Volkswagens blijven kopen als er toch overduidelijk blijkt dat de kwaliteit jaarlijks alleen maar verder terug loopt in plaats van verbeterd.
- Luco
Waar baseer je dat op Tom, dat de kwaliteit terugloopt?
Volgens mij zijn er elk jaar statistieken, komt vag daar zo slecht uit?
Volgens veel df-ers staat een frans merk gelijk aan troep en problemen, terwijl die juist de laatste jaren heel goed naar voren komen in die statistieken.
Zegt dus meer over de gemiddelde DF-er dan over de werkelijke kwaliteit van een bepaald merk/model.
Volgens mij zijn er elk jaar statistieken, komt vag daar zo slecht uit?
Volgens veel df-ers staat een frans merk gelijk aan troep en problemen, terwijl die juist de laatste jaren heel goed naar voren komen in die statistieken.
Zegt dus meer over de gemiddelde DF-er dan over de werkelijke kwaliteit van een bepaald merk/model.
- Petrolhead Tom
Je leest op het internet steeds meer problemen met VAG auto's en als ik de 100.000 kilometer testen lees in de Autobild dan hebben ze eigenlijk altijd wel 1 of 2 onderdelen die bovenmatige slijtage vertonen of het binnen een ton al opgeven. Het is toch apart dat VW monsterwinst na monsterwinst realiseert en dat de ervaringen van de VAG rijder lang niet meer zo unaniem goed zijn als dat ze waren. Kijk eens naar de FOX van VW. Dat moet je als zo'n merk zijnde toch niet willen?
Zo kwam de eerste Passat met 2.0tdi motor niet best uit die test. De slijtage aan de motor was vergelijkbaar met een 1.9tdi met 8 ton op de teller.
Ik betrek Franse merken niet in deze discussie.
Zo kwam de eerste Passat met 2.0tdi motor niet best uit die test. De slijtage aan de motor was vergelijkbaar met een 1.9tdi met 8 ton op de teller.
Ik betrek Franse merken niet in deze discussie.
- JP
Is er door de problemen ook minder vraag naar VAG leasers? Want volgens mij draaien ze daar grotendeels op en de particulier daar kijken ze niet naar. Die hebben ze niet nodig. Zie Luca
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Als groot VAG fan vooral de oudere modellen dat terzijde kan ik uit ervaring zeggen dat er minder problemen waren met mijn Mazda's, Toyota's, Mitsubishi's, Nissan en Subaru dan met mijn Golf IV, Audi A3, A4,TT en Passat. De veruitbeste VAG auto die ik gehad heb was de Leon Cupra 1p, probleemloze auto op de bobines na. In trainingsbroek en op slippers kun je de hele dag rondlopen in de VAG showroom zonder aangesproken te worden, spreek uit ervaring 

Laatst gewijzigd door Mike R32 op 04 sep 2013, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Dat klopt. En daar overspeel je je hand toch mee? Gelijke monikken gelijke kappen. Als de auto die je van je zuur verdiende centen hebt gekocht continu gebreken vertoont koop je denk ik niet snel meer een auto van dat merk.JP schreef:Is er door de problemen ook minder vraag naar VAG leasers? Want volgens mij draaien ze daar grotendeels op en de particulier daar kijken ze niet naar. Die hebben ze niet nodig. Zie Luca
Met een lease auto ligt dat misschien iets anders maar ik kan me voorstellen dat als je 40k+ in een jaar wegtrapt dat betrouwbaarheid toch zeker zo belangrijk is als een fijne stoel.
-
Vanuit een marketingperspectief:
De productiecycli van wagens worden steeds kleiner en er vindt ook een assortimentsverruiming plaats. Waar je vroeger het met 4 modellen deed, doen sommige merken het nu al met 10 modellen. Er kan dus netto minder tijd besteed worden aan de ontwikkeling van een wagen. Daarnaast worden wagens steeds meer uitgerust met technologische gadgets, luxueuze uitvoering en veiligheidssystemen. Vanuit Europa wordt dan nog eens druk gezet om aan steeds strenger wordende emissienormen te voldoen, wat leidt tot allerlei vormen van gewichtsbesparing en groenere motoren.
Tel daarbij dat wagens eigenlijk nauwelijks duurder worden in vergelijking met andere producten. Jaja, ze zijn duurder maar rekening houdend met inflatie en als je het materiaalverbruik van een E30 tov een F30 vergelijkt. Je kan aanhalen dat door economies of scope/scale ze goedkoper kunnen produceren wat het onevenwicht misschien gelijk trekt.
Toch kan je makkelijk concluderen dat er een grote druk staat op fabrikanten om aan de eisen van verschillende belanghebbenden: overheid, leveranciers, consumenten, aandeelhouders, etc. Die druk vertaalt zich in een product dat vaak nog behoorlijk wat kinderziektes heeft. Dat zie je bij alle merken in het premium segment. Ik kan je ook een A4'tje geven over BMW.
Willen we dat? Nee. Maar willen we nog rondrijden in een model dat al 8 jaar op de markt is? Willen we al onze veiligheid- en technologische systemen opgeven? Willen we veel meer betalen voor iets betere kwaliteit terwijl de concurrent zijn vergelijkbaar model 10K goedkoper is? Het zijn vragen die elke marketingafdeling zich stelt.
In ieder geval zal je nooit meer terug gaan naar de kwaliteit van de eerste E30.
Als de wagen dan toch maar een productiecyclus van 8 jaar heeft, moeten de onderdelen die erin zitten dan wel zolang mee gaan? Wil de klant dit als hij toch niet langer dan 5 jaar zakelijk met de wagen rijdt? Het drukt de nieuwprijs en zet de poort open voor vervangonderdelen. Die onderdelen worden geproduceerd door de dezelfde toeleveranciers en betekent dat ze de markt kunnen afromen: hetzelfde product verkopen, mits wijziging van de verpakking, aan verschillende prijzen aan twee verschillende klantensegmenten. De CEO van dat merk heeft waarschijnlijk net hetzelfde voor ogen en wrijft lekker in zijn handjes...
And so the cycle continues...
De productiecycli van wagens worden steeds kleiner en er vindt ook een assortimentsverruiming plaats. Waar je vroeger het met 4 modellen deed, doen sommige merken het nu al met 10 modellen. Er kan dus netto minder tijd besteed worden aan de ontwikkeling van een wagen. Daarnaast worden wagens steeds meer uitgerust met technologische gadgets, luxueuze uitvoering en veiligheidssystemen. Vanuit Europa wordt dan nog eens druk gezet om aan steeds strenger wordende emissienormen te voldoen, wat leidt tot allerlei vormen van gewichtsbesparing en groenere motoren.
Tel daarbij dat wagens eigenlijk nauwelijks duurder worden in vergelijking met andere producten. Jaja, ze zijn duurder maar rekening houdend met inflatie en als je het materiaalverbruik van een E30 tov een F30 vergelijkt. Je kan aanhalen dat door economies of scope/scale ze goedkoper kunnen produceren wat het onevenwicht misschien gelijk trekt.
Toch kan je makkelijk concluderen dat er een grote druk staat op fabrikanten om aan de eisen van verschillende belanghebbenden: overheid, leveranciers, consumenten, aandeelhouders, etc. Die druk vertaalt zich in een product dat vaak nog behoorlijk wat kinderziektes heeft. Dat zie je bij alle merken in het premium segment. Ik kan je ook een A4'tje geven over BMW.
Willen we dat? Nee. Maar willen we nog rondrijden in een model dat al 8 jaar op de markt is? Willen we al onze veiligheid- en technologische systemen opgeven? Willen we veel meer betalen voor iets betere kwaliteit terwijl de concurrent zijn vergelijkbaar model 10K goedkoper is? Het zijn vragen die elke marketingafdeling zich stelt.
In ieder geval zal je nooit meer terug gaan naar de kwaliteit van de eerste E30.
Als de wagen dan toch maar een productiecyclus van 8 jaar heeft, moeten de onderdelen die erin zitten dan wel zolang mee gaan? Wil de klant dit als hij toch niet langer dan 5 jaar zakelijk met de wagen rijdt? Het drukt de nieuwprijs en zet de poort open voor vervangonderdelen. Die onderdelen worden geproduceerd door de dezelfde toeleveranciers en betekent dat ze de markt kunnen afromen: hetzelfde product verkopen, mits wijziging van de verpakking, aan verschillende prijzen aan twee verschillende klantensegmenten. De CEO van dat merk heeft waarschijnlijk net hetzelfde voor ogen en wrijft lekker in zijn handjes...
And so the cycle continues...
- Fabian
Trust me, de VAG-groep heeft echt een kwalitieits issue. De 1.2 TDI's, de 1.4TSI's, dan de oliezuipende 1.8TFSI en 2.0TFSI's, (70% gebruikt tegen de liter op 2000km, PON vind dat acceptabel) allemaal heel veel problemen mee. Dan de DSG's nog. Echt niet om vrolijk van te worden. En de rest eromheen is ook niet meer wat het geweest is. Vanaf 2008 modellen speelt dit zo ongeveer.
Of er nu VW, Skoda, Seat of Audi op staat, ze hebben het op dit moment echt niet voor elkaar.
Renault heeft dit probleem ook gehad tussen zeg 2001 en 2005. Inmiddels zijn deze foutloos, maar probeer je klanten er maar weer eens in terug te krijgen. VW gaat ditzelfde probleem krijgen verwacht ik.
Ik zou er mijn spaarcenten echt NIET in durven steken op dit moment, doe mij maar een degelijke Renault
Of er nu VW, Skoda, Seat of Audi op staat, ze hebben het op dit moment echt niet voor elkaar.
Renault heeft dit probleem ook gehad tussen zeg 2001 en 2005. Inmiddels zijn deze foutloos, maar probeer je klanten er maar weer eens in terug te krijgen. VW gaat ditzelfde probleem krijgen verwacht ik.
Ik zou er mijn spaarcenten echt NIET in durven steken op dit moment, doe mij maar een degelijke Renault

-
Je bent inderdaad behoorlijk genaaid dan als klant. En het is dan nog erger voor degenen die de wagen tweedehands kopen zonder garantie. Die laatste groep, en de meerderheid op DF denk ik, zal die herinneringen ook voor de rest van hun leven meedragen. Een VW, nooit meer! De eerste groep, had enkel het ongemak om in een Ibiza gestouwd te worden. Daar komt het nog niet uit eigen zak. Als PON het met veel aandacht voor de consument zou oplossen, zou die persoon binnen vier jaar nog maar eens in een GTI kunnen stappen.
Dus kut-kwaliteit en kut-importeur = kut
Kut-kwaliteit zonder garantie = dubbel kut
Wij als DFers in de laatste groep, zouden het merk dan ook eeuwig en altijd affikken net zoals we dat met de Fransozen en Italianen doen.
Dus kut-kwaliteit en kut-importeur = kut
Kut-kwaliteit zonder garantie = dubbel kut
Wij als DFers in de laatste groep, zouden het merk dan ook eeuwig en altijd affikken net zoals we dat met de Fransozen en Italianen doen.
Laatst gewijzigd door Jussi op 04 sep 2013, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
dikke +1 fabian!
heel jammer dat Renault nog zo'n slechte naam heeft (of niet en lekker profiteren van de mede daardoor lage occasi prijs
) maar die zijn echt goed geworden de laatste jaren!
Net zo hard is VAG naar beneden gedonderd... zo degelijk als de aloude 1.9TDi was zoveel probelemen zijn er nu met de nieuwe motoren...
Mercedes heeft begin jaren 2000 ook veel ellende gehad en zijn ook weer helemaal terug op hun oude niveau van goede kwaliteit.
heel jammer dat Renault nog zo'n slechte naam heeft (of niet en lekker profiteren van de mede daardoor lage occasi prijs

Net zo hard is VAG naar beneden gedonderd... zo degelijk als de aloude 1.9TDi was zoveel probelemen zijn er nu met de nieuwe motoren...
Mercedes heeft begin jaren 2000 ook veel ellende gehad en zijn ook weer helemaal terug op hun oude niveau van goede kwaliteit.
- VLA
X10, je leest echt op alle auto gerelateerde sites wel over de problemen met VAG. Zelfs op VAG fora waar veel VAG liefhebbers op zitten.Fabian schreef:Trust me, de VAG-groep heeft echt een kwalitieits issue. De 1.2 TDI's, de 1.4TSI's, dan de oliezuipende 1.8TFSI en 2.0TFSI's, (70% gebruikt tegen de liter op 2000km, PON vind dat acceptabel) allemaal heel veel problemen mee. Dan de DSG's nog. Echt niet om vrolijk van te worden. En de rest eromheen is ook niet meer wat het geweest is. Vanaf 2008 modellen speelt dit zo ongeveer.
Enige tijd geleden las ik ook op nu.nl over een onderzoek dat de motoren van audi (en dus eigenlijk ook VW, seat en skoda) het minst betrouwbaar waren:
http://www.nu.nl/auto/3372333/audi-blok ... wbaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind audi wel mooie wagens hebben en ze rijden heerlijk maar zou er nooit een prive durven aan te schaffen. Als lease auto zou het mij overigens weinig boeien dat ze onbetrouwbaar zijn, de kosten en problemen zijn dan voor rekening van de leasemaatschappij. Denk dat de meeste problemen ook pas na de garantieperiode ontstaan?
Waarschijnlijk moet VAG het ook echt hebben van de leaserijders, want als je prive zoiets koopt en je hebt er zoveel problemen mee, dan koop je toch nooit meer een wagen van dat merk?
- martll
Iedereen heeft wel een oom van een vriend van een... die wel eens een probleem heeft gehad met een bepaalde auto of juist weer niet.
Maar ik vind het de laatste tijd ook wel erg opvallen dat je overal om je heen VAG bestuurders en monteurs hoort klagen over technische gebreken die niet zouden moeten horen met nieuwe auto's.
Ik kan zeer goed begrijpen dat men tegenwoordig geen recentelijke VAG- ocassion meer (zonder garantie) durft te kopen.
Maar ik vind het de laatste tijd ook wel erg opvallen dat je overal om je heen VAG bestuurders en monteurs hoort klagen over technische gebreken die niet zouden moeten horen met nieuwe auto's.
Ik kan zeer goed begrijpen dat men tegenwoordig geen recentelijke VAG- ocassion meer (zonder garantie) durft te kopen.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Pasgeleden ook een artikel gelezen in AMT.
Hierin werd ook gesproken over de TFSI motoren van VW/Audi.
Daarin werd ook duidelijk gesteld dat het niet de vraag was óf het blok kapot ging, maar meer wanneer.....
Heb zelf een GTI staan uit 2008 ( Golf 5 ) en moet eerlijk bekennen dat ik hier nog geen problemen mee heb (gehad). Maar twijfel wel sterk om weer in een VAG auto te stappen.
Onder aan de streep is het trouwens de dealer die de perceptie maakt van een merk.
Als je een probleem hebt met een auto, en je hebt een dealer die niet meer ( of zelfs minder ) doet dan strikt noodzakelijk, dan doet dit natuurlijk al veel aan de beleving bij een merk.
Daarbij zitten we in Nederland ook nog eens aan PON vast die zelf verantwoordelijk is voor de afhandeling van garanties ( afgekocht bij VW Duitsland )
En het mag ondertussen bekend zijn dat PON het woord "coulance" als eerste uit de woordenboeken heeft geschrapt.
Hierin werd ook gesproken over de TFSI motoren van VW/Audi.
Daarin werd ook duidelijk gesteld dat het niet de vraag was óf het blok kapot ging, maar meer wanneer.....

Heb zelf een GTI staan uit 2008 ( Golf 5 ) en moet eerlijk bekennen dat ik hier nog geen problemen mee heb (gehad). Maar twijfel wel sterk om weer in een VAG auto te stappen.
Onder aan de streep is het trouwens de dealer die de perceptie maakt van een merk.
Als je een probleem hebt met een auto, en je hebt een dealer die niet meer ( of zelfs minder ) doet dan strikt noodzakelijk, dan doet dit natuurlijk al veel aan de beleving bij een merk.
Daarbij zitten we in Nederland ook nog eens aan PON vast die zelf verantwoordelijk is voor de afhandeling van garanties ( afgekocht bij VW Duitsland )
En het mag ondertussen bekend zijn dat PON het woord "coulance" als eerste uit de woordenboeken heeft geschrapt.
- dvh
Allemaal aan de Mercedes