
E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Pook, stuurtje, en een setje BBS en hij is helemaal af in mijn ogen. 

- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ze hadden er ook even een toerenteller van een E30 M3 oid in moeten zetten. Die gaat nu maar richting 7000.
Verder denk ik te veel motor voor een E30 koets. Die S50B30 conversies rijden beter doordat de vermogensopbouw minder abrubt is, met een S54 of S50B32 heb je veel meer midrange koppel en is lastiger te doseren midcorner. Vooral als je die S54 nog op drive by wire bediening hebt, dan is je gaspedaal veel gevoeliger.
If any dan had ik er een E30 M3 koets voor gepakt, dan kan je er nog iets van 235 of 245 banden onder sleutelen.
Tenzij je veel drift dan is het wel makkelijk
Verder denk ik te veel motor voor een E30 koets. Die S50B30 conversies rijden beter doordat de vermogensopbouw minder abrubt is, met een S54 of S50B32 heb je veel meer midrange koppel en is lastiger te doseren midcorner. Vooral als je die S54 nog op drive by wire bediening hebt, dan is je gaspedaal veel gevoeliger.
If any dan had ik er een E30 M3 koets voor gepakt, dan kan je er nog iets van 235 of 245 banden onder sleutelen.
Tenzij je veel drift dan is het wel makkelijk

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
e30 M3 koets zou wel beter passen voor het geweld en idd die toerentellert.
zo die nu is zou hij achter ook een cm of 2 wat lager mogen zo te zien, doch over het algemeen een hele leuke ombouw/kar.
dacht dat de S54 motor ook nog ietwat lichter is dan de S50B30/32?
zo die nu is zou hij achter ook een cm of 2 wat lager mogen zo te zien, doch over het algemeen een hele leuke ombouw/kar.
dacht dat de S54 motor ook nog ietwat lichter is dan de S50B30/32?
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
S54 is lichter maar niet veel, paar KG.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
deze gaat een beetje voor de sleeper look, houd ik altijd wel van.
alleen de grote remschijven geven hem wel weg natuurlijk, maarja weinig keus he....
favoriete DTM livery voor mij is de Jägermeister uitvoering, heel gaaf kleurtje ook vooral.
helaas nauwelijks fullHD of grotere resolutie foto's van de vinden, dus als iemand er nog een paar heeft....
alleen de grote remschijven geven hem wel weg natuurlijk, maarja weinig keus he....
favoriete DTM livery voor mij is de Jägermeister uitvoering, heel gaaf kleurtje ook vooral.
helaas nauwelijks fullHD of grotere resolutie foto's van de vinden, dus als iemand er nog een paar heeft....

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
kom ik net deze foto tegen op de Manhart site
e21 gets S65 V8 engine from e92 M3



e21 gets S65 V8 engine from e92 M3
Car belongs to the german Drift Champion Oliver Harsch will run next season sponsored by Manhart Racing.

-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
ben em ook al eens tegengekomen inderdaad.
jammer dat er nog niet zoveel e30's zijn met zo'n s65 erin.
die motortjes vind je al voor 5000 euro tegenwoordig, aansturing/uitprogrammeren etc zal nog wel lastig zijn echter.
als ik het geld had....
jammer dat er nog niet zoveel e30's zijn met zo'n s65 erin.
die motortjes vind je al voor 5000 euro tegenwoordig, aansturing/uitprogrammeren etc zal nog wel lastig zijn echter.
als ik het geld had....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
idd, verder een super leuke motor voor dat soort projectjes. 

-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
inderdaad rene, relatief licht en BMW heeft er toch wel aardig het maximale vermogen uitgehaald.
er kan natuurlijk nog wel wat meer uit met extreme nokkenassen etc, maar dat is alleen leuk voor op het circuit.
er kan natuurlijk nog wel wat meer uit met extreme nokkenassen etc, maar dat is alleen leuk voor op het circuit.
- EvdP
- Berichten: 6713
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Die stond afgelopen December op de show in Essen:GTRene schreef:kom ik net deze foto tegen op de Manhart site![]()
e21 gets S65 V8 engine from e92 M3
Car belongs to the german Drift Champion Oliver Harsch will run next season sponsored by Manhart Racing.
Laatst gewijzigd door EvdP op 17 feb 2013, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
nu ik die foto's zie denk ik van, owja..idd wat foto's van gezien
ding heeft een behoorlijk toegenomen spoorbreedte achter.

ding heeft een behoorlijk toegenomen spoorbreedte achter.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
prachtige E30 met M5 V8 motor en 421ps
staat wel wat hoog op de poten achter, daar mag ie wel wat lager.





van zoiets leuks gaat mijn hartje telkens nog wat sneller kloppen >
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;

staat wel wat hoog op de poten achter, daar mag ie wel wat lager.
te koop dusBMW E30 318i 2 türer NFL, alpinweiss III, kein rost!
motorumbau auf e39 m5 V8 s62 mit alpha n,einmassenschwungrad von jb racing (4,5kg),
kompletter edelstahl 2x60mm auspuff, 2x200 zeller rennkats, 420ps, motor nachweislich aus erster hand mit 117tkm, eta diff 3.25 sperre, umgebaute e30 federbeine auf 5x120,
e36 m3 bremsanlage, hinten 323ti compact achse, KW fahrwerk, hydrobremse H31 von 750i, 7,5x17 styling 32 alufelgen, stahlflexleitungen, innen komplett leer, FIA sparco pro2000 vollschalensitze,
FIA 3 zoll schrothgurte, crz flyoff, druckbegrenzungventil, 90mm geschüsseltes 350er lenkrad,
kleine rennsportbatterie 13 AH.
es sind alle querlenker, lagergummis, tonnenlager, koppelstangen, stahlflexleitungen, radlager, sowie neue bremsen verbaut worden.
fahrzeug wurde in diesen winter aufgebaut somit ist alles neuwertig. seither ca.3000km gefahren.
neue unmontierte hinterreifen gebe ich mit.
aufbau materialkosten: 14500euro
flyoff, ventil, v8 motor, hjs kats, sitze, lenkrad, gurte, felgen, bremse ect eingetragen.
verkauf wegen neuen projekt.
fixpreis 13500 euro

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
dik!
van dit soort auto's moeten eigenlijk altijd filmpjes bij de advertentie geplaatst worden.....
van dit soort auto's moeten eigenlijk altijd filmpjes bij de advertentie geplaatst worden.....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
deze is ook niet gek, ben geen cabrio fan zoals de meesten wel weten, maar dit is best leuk met een V8 in het vooronder
hij vraagt er nog wel redelijk wat voor terwijl je er nog wat kleine zaken aan moet maken schijnbaar, dat kan die beter eerst zelf doen lijkt me.


hij vraagt er nog wel redelijk wat voor terwijl je er nog wat kleine zaken aan moet maken schijnbaar, dat kan die beter eerst zelf doen lijkt me.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st%7Csr" onclick="window.open(this.href);return false;E30 Cabrio 344i Motor: M62 B44 6 Gang Getriebe
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
dit al gezien dan?
weet niet wat ik er van moet vinden
helemaal in 1 kleur zou al wat beter zijn, ik vind het apart, niet mooi maar ook niet echt lelijk, maar dat kan
komen doordat er ook een 4.0 V8 in ligt?
afijn hier de betreffende ombouw, is op een Baur 316 cabrio gemaakt, best kunstig.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st%7Csr" onclick="window.open(this.href);return false;
weet niet wat ik er van moet vinden

helemaal in 1 kleur zou al wat beter zijn, ik vind het apart, niet mooi maar ook niet echt lelijk, maar dat kan
komen doordat er ook een 4.0 V8 in ligt?
afijn hier de betreffende ombouw, is op een Baur 316 cabrio gemaakt, best kunstig.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st%7Csr" onclick="window.open(this.href);return false;BMW E 30 ur 316 er Baur Caprio Fahrwerk, m3 Umbau und Pick Up Umbau aus Neuteilen 4 Liter V8 Motor mit 5Gang Schaltgetriebe 286 Ps LKW Zulassung Alle Rechnungen Über den Ubau Ligen vor Alles Tüv Eingetragen und Super Zustand Weitere Bilder und Beschreibung auf http://www.e30.de" onclick="window.open(this.href);return false; unter Günter.V8 Pickup vom 11.03.2012 Bei Fragen oder Besichtigung Bitte mail oder 06136-6596 oder 01714817069
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st%7Csr" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Die laatste is lelijk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
wel eens eerder gezien dacht ik maar blijft een leuk ding, kleur vind ik ook best fraai.





http://bimmerpower.wordpress.com/2011/0 ... #more-1009" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bimmerpower.wordpress.com/2011/0 ... #more-1009" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Hij heeft ook tegen een Porsche Carrera 4 geluncht.. 

Einem Porsche Carerra 4 mit Lunch Control nehme ich bis 100 eine halbe Wagenlänge ab um ihm danach auf und davon zu fahren.
- EvdP
- Berichten: 6713
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Mooi exemplaar!
Stiekum was ie leuker geweest in een "gewone" 4 deurs E30.
Stiekum was ie leuker geweest in een "gewone" 4 deurs E30.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
zoiets bedoel je?

alleen het kleine v8 broertje en niet de S62, maartoch
kleur is wel redelijk vergelijkbaar zo te zien. je moet er van houden overigens
alleen het kleine v8 broertje en niet de S62, maartoch
kleur is wel redelijk vergelijkbaar zo te zien. je moet er van houden overigens
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
wow
wat een fraaie E30 zo

wat een fraaie E30 zo

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
- EvdP
- Berichten: 6713
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Inderdaad. Mooi ding!peter87 schreef:zoiets bedoel je?
<plaatje>
alleen het kleine v8 broertje en niet de S62, maartoch
kleur is wel redelijk vergelijkbaar zo te zien. je moet er van houden overigens
-
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Stond op het Bimmerfest ook wel eea

Deze vond ik wel erg lief, niet te dik en 316i plaatje achterop


Toch ziet een 320iS er ook altijd wel lief uit

Deze vond ik wel erg lief, niet te dik en 316i plaatje achterop
Toch ziet een 320iS er ook altijd wel lief uit
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
mooi spul
trouwens ook een fraaie inlaat voor die S62op die e30.
die 316i is ook prachtig en ach die dames ook best

trouwens ook een fraaie inlaat voor die S62op die e30.
die 316i is ook prachtig en ach die dames ook best
