E36/8 Z3M / E38 728iAg / E36 325i 5MT LSD

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
328Ti

Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei

Bericht door 328Ti » 06 jun 2013, 14:48

Oef!

Wat een meesterlijke bazenbak zeg!

Veel plezier ermee Tom

Tomj

Bericht door Tomj » 02 sep 2013, 19:41

Ok , zo hoort het :D :tooth:

Binnenkort word er weer wat uitgevoerd van de lijst van geplande werken.

Intussentijd ook nog de Ultimate seatmod kit gestoken, weg speling op de zetelframes , welkom betere zitpositie. Wel een prutswerkje waar ik halverwege nog een setje gigantische torxbouten ben voor mogen gaan bijkopen in de autoshop achter de hoek.

Ook een coole site gevonden:

http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wederom blijkt dat de eerste eigenaar een full black interieur besteld heeft en dat achteraf naar bicolor gewijzigd heeft :hammer:

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 02 sep 2013, 20:20

zo staat het ook in je openingsdraadje van die spec lijst.

vind het zoals je nu hebt denk mooier, althans op die laatste foto vind ik het wat vreemd?

Tomj

Bericht door Tomj » 02 sep 2013, 20:33

http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=10067" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier zag ik voor de eerste keer het detail:

"INTERIOR COLOR (UPHOLSTERY CODE) Black Nappa leather (Q6SW) Replaced by Imola Red + Black Nappa leather (Q6IM)"

Tomj

Bericht door Tomj » 02 sep 2013, 20:33

Dubbelpost, zucht :(

Is er misschien iets mis met mijn account ? Ik zweer op de ziel van mijn ongeboren kinderen dat ik maar 1 keer op de bevestigingsknop druk.

Ik heb hier trouwens op geen enkel ander forum last van, zeer vreemd.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 sep 2013, 20:56

misschien aan je instellingen of gaat het dubbel via shadow technologie meerdere computers daar? ik roep maar wat, ik heb maar 1 computer en geen last gelukkig :D

Daar staat het idd goed omschreven, trouwens ik dacht dat dat dezelfde kleur combo was als ik heb maar dat van jou is dan roder, ik heb ook ooit een zwarte M coupe gehad met imola/zwart,
dat wat ik in de Hartge heb en nog een andere zwarte M coupe die ik ook ooit had is kyalamiorange/zwart wat ik persoonlijk mooier vind.

Tomj

Bericht door Tomj » 13 okt 2013, 12:57

Ondertussen steekt mijn ultramegaseatmod kit al een tijdje, weg speling op de de zetelframes :swinging:

De standaard schijven met EBC blauw bevallen totnutoe ook goed.

Het subframe is er onderuit gehaald voor de camber/toe kit te steken. op zich ging dat allemaal wel vrij vlot maar eens dat de as terug onder de wagen zit kan je dus alleen maar camber regelen , aan de regelvijs voor het spoor te regelen kan je niet aan :devil: Hier moet nog een oplossing voor gevonden worden.

De Vorshlag camberplaten pastten niet met de dikke Bilstein dempers, echt wel balen. Ik weet nog niet goed wat ik er nu mee ga aanvangen. Alvast eerst de achteras in orde krijgen.

Als dat uit de voeten is : H&R stabi's eronder pleuren.

Tomj

Bericht door Tomj » 29 okt 2013, 13:12

Toen er een stel Eisenmann sport einddempers werden aangeboden kon ik moeilijk weigeren.

Magistrale sound :crazy:

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 29 okt 2013, 13:16

Tomj schreef:Toen er een stel Eisenmann sport einddempers werden aangeboden kon ik moeilijk weigeren.

Magistrale sound :crazy:
Gaaf! is het geluid in het echt "angstaanjagend"? Heb een eisenmann nog nooit in het echt gehoord maar als ik het moet geloven is het een wereld van verschil.

Heb je btw foto's geschoten?

gr. Floris

David van Kampen

Bericht door David van Kampen » 29 okt 2013, 13:25

^^ Filmpje van mijn MCoupe met Eisenmann SS :

http://www.youtube.com/watch?v=iqeFRKuDWSo" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 okt 2013, 13:58

Gefeliciteerd met de score!

Eissenman is mij iets te schel maar qua afwerking en pasvorm top :D

GTRene

Bericht door GTRene » 29 okt 2013, 14:23

schijnbaar in 2 uitvoeringen beschikbaar>
Sound Levels Available:

SPORT (quieter) - Deep Sporty Sound
RACE (louder) - More Aggressive Race Sound (not too loud for daily driving)
http://www.eurosportdesign.com/p-749-bm ... haust.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

die sport zal wel lekker klinken.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 okt 2013, 14:40

ah...hier zie je de sport en de race, wellicht klinkt de race toch leuker met dikkere pijpen a 4x 83mm ipv de 4x 70mm :mrgreen:

hier staan ze beide voor best leuke prijzen per set>

http://www.schmiedmann.nl/Z_series/Z3/e ... htm#paging" onclick="window.open(this.href);return false;

trouwens hun eigen merk lijkt nog leuker...4x 86mm en gewicht geoptimaliseerd en ook nog eens goedkoper alleen zonder zo'n naam, 935,-euro per set.

http://www.schmiedmann.nl/Z_series/Z3/e ... htm#paging" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

zal mij benieuwen hoeveel lichter die zijn, de originele zijn zwaar :mrgreen:
maar titanium exemplaren duur

///Joost

Bericht door ///Joost » 29 okt 2013, 16:58

Eisenmann Sport heb je dacht ik in 3 verschillende pijpdiameters ( :duh: ). Al weet ik niet of dat voor alle modellen geldt. De Race is er volgens mij alleen in 83mm.

Tomj

Bericht door Tomj » 29 okt 2013, 21:59

David van Kampen schreef:^^ Filmpje van mijn MCoupe met Eisenmann SS :

http://www.youtube.com/watch?v=iqeFRKuDWSo" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo klinkt het, niet associaal luid,lekker rauw , als ik wat dover word schakel ik over naar de race versie :D

De eindtips zijn 76 mm, ziet er gewoon stock uit.

e30touring1990

Bericht door e30touring1990 » 30 okt 2013, 09:01

Tomj schreef:
David van Kampen schreef:^^ Filmpje van mijn MCoupe met Eisenmann SS :

Zo klinkt het, niet associaal luid,lekker rauw , als ik wat dover word schakel ik over naar de race versie :D

De eindtips zijn 76 mm, ziet er gewoon stock uit.
Gaaf geluid, inderdaad een beetje rauw, moet je van houden. Ik vind het in ieder geval goed klinken!

Voor de non-M zie je 2x70mm eindtips en 2x76mm. Is de 2x76 dan automatisch de raceversie en de 2x70 de sport?

Tomj

Bericht door Tomj » 30 okt 2013, 09:30

Ik heb een sport met 76 mm tips , ik ken iemand ook iemand met een sportversie met grotere diameter eindtips. Uiteindelijk las je de tips erop die jezelf wilt. blijkbaar als je ze nieuw bestelt worden ze geleverd als bouwpakket en moet je toch lassen. De raceversie is eigenlijk niet voor " straatgebruik" en wordt als dusdanig ook niet geleverd met enig keuringsattest.

David van Kampen

Bericht door David van Kampen » 30 okt 2013, 12:06

Ik had destijds de SuperSound en die is volgens mij tegenwoordig niet meer verkrijgbaar...klonk inderdaad behoorlijk rauw en was ook echt wel behoorlijk luid...je moet er idd van houden maar bij een //M mag het wel :headbang:

Afbeelding
Afbeelding

markm

Bericht door markm » 30 okt 2013, 12:18

zou dr helemaal gek van worden van die pokke herrie.

e30touring1990

Bericht door e30touring1990 » 30 okt 2013, 12:21

markm schreef:zou dr helemaal gek van worden van die pokke herrie.
smaken verschillen, ook een beetje afhankelijk of je er dagelijks in rijdt of enkel met mooi weer oid

markm

Bericht door markm » 30 okt 2013, 13:39

Smaken verschillen inderdaad en een auto mag best wat "meer" geluid maken, maar om dr nou een herriepijp onder te hangen..... .deden we toen we 16 waren en op een brommer reden. Die tijd moet je toch wel een keer gehad hebben denk ik.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 30 okt 2013, 14:06

markm schreef:Smaken verschillen inderdaad en een auto mag best wat "meer" geluid maken, maar om dr nou een herriepijp onder te hangen..... .deden we toen we 16 waren en op een brommer reden. Die tijd moet je toch wel een keer gehad hebben denk ik.
Uiteraard gaat het niet om de herrie, maar om de pk winst.

:whistle:

Tomj

Bericht door Tomj » 30 okt 2013, 14:27

markm schreef:Smaken verschillen inderdaad en een auto mag best wat "meer" geluid maken, maar om dr nou een herriepijp onder te hangen..... .deden we toen we 16 waren en op een brommer reden. Die tijd moet je toch wel een keer gehad hebben denk ik.
Please hand in your petrolhead card :)

Dit is geen dagelijkse wagen, en dan nog, ik zou hier perfect dagelijks mee kunnen rijden.
Je betaalt geen 1300 EUR voor een hoop pokkeherrie, dan vijs je de achterste potten er gewoon af ( dat klonk ook wel best rauw :tooth:

Ik had tevens geen brommer toen ik 16 was, ik moet dus nog door deze fase. :headbang:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 30 okt 2013, 18:54

Nee man. Een auto moet brullen. Martijngizmo had ooit eens een prachtige quote. Ik zal zo even zoeken of ik hem kan vinden.

Tomj

Bericht door Tomj » 21 mei 2014, 00:35

Vandaag heb ik een vidange gedaan , toen ik onder de auto lag constateerde ik op het onderblok wat vettigheid, tot een CM of 2 onder de koppakking "zweette" hij heel lichtjes, eronder was het kurkdroog.

Zijn er nog mensen die dit op een S50/M50 hebben gezien? Ik denk niet dat dit dermate veel kwaad kan ? De wagen heeft 178 000 Km, en rijdt op 10w60 volsyntheet siroop van Castrol. Ik kan er zo moeilijk mee leven, ik wil mijn cilinderkop eraf trekken en de distributie reviseren , talk me out of it please :mrgreen: Mijn carosserie mag vol krassen en blutsen staan maar ik kan niet slapen als de mechanica niet tiptop is. Ik was trouwens zowiezo van plan om mijn distributie te reviseren aan 200 000 km, dat zou nog 2 jaar duren met mijn jaarlijkse kilometrage.

Binnen een maand gaat ie terug binnen bij een handige harry voor de camber/toe kit op de correcte manier op de achteras te lassen, dit was voorheen compleet fout gedaan. Dan laat ik gelijk de bevestigingspunten voor de stabi's op de draagarmen versterken en dan kunnen die H&R stabi's eindelijk eronder gepleurd worden !
Om op de vooras te compenseren ga ik de topmounts switchen , dan zou ik met een 2.5 graad negatief camber zitten.

Plaats reactie