E36/8 Z3M / E38 728iAg / E36 325i 5MT LSD
- 328Ti
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Oef!
Wat een meesterlijke bazenbak zeg!
Veel plezier ermee Tom
Wat een meesterlijke bazenbak zeg!
Veel plezier ermee Tom
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ok , zo hoort het
Binnenkort word er weer wat uitgevoerd van de lijst van geplande werken.
Intussentijd ook nog de Ultimate seatmod kit gestoken, weg speling op de zetelframes , welkom betere zitpositie. Wel een prutswerkje waar ik halverwege nog een setje gigantische torxbouten ben voor mogen gaan bijkopen in de autoshop achter de hoek.
Ook een coole site gevonden:
http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wederom blijkt dat de eerste eigenaar een full black interieur besteld heeft en dat achteraf naar bicolor gewijzigd heeft




Binnenkort word er weer wat uitgevoerd van de lijst van geplande werken.
Intussentijd ook nog de Ultimate seatmod kit gestoken, weg speling op de zetelframes , welkom betere zitpositie. Wel een prutswerkje waar ik halverwege nog een setje gigantische torxbouten ben voor mogen gaan bijkopen in de autoshop achter de hoek.
Ook een coole site gevonden:
http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wederom blijkt dat de eerste eigenaar een full black interieur besteld heeft en dat achteraf naar bicolor gewijzigd heeft

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
zo staat het ook in je openingsdraadje van die spec lijst.
vind het zoals je nu hebt denk mooier, althans op die laatste foto vind ik het wat vreemd?
vind het zoals je nu hebt denk mooier, althans op die laatste foto vind ik het wat vreemd?
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=10067" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zag ik voor de eerste keer het detail:
"INTERIOR COLOR (UPHOLSTERY CODE) Black Nappa leather (Q6SW) Replaced by Imola Red + Black Nappa leather (Q6IM)"
Hier zag ik voor de eerste keer het detail:
"INTERIOR COLOR (UPHOLSTERY CODE) Black Nappa leather (Q6SW) Replaced by Imola Red + Black Nappa leather (Q6IM)"
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Dubbelpost, zucht
Is er misschien iets mis met mijn account ? Ik zweer op de ziel van mijn ongeboren kinderen dat ik maar 1 keer op de bevestigingsknop druk.
Ik heb hier trouwens op geen enkel ander forum last van, zeer vreemd.

Is er misschien iets mis met mijn account ? Ik zweer op de ziel van mijn ongeboren kinderen dat ik maar 1 keer op de bevestigingsknop druk.
Ik heb hier trouwens op geen enkel ander forum last van, zeer vreemd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
misschien aan je instellingen of gaat het dubbel via shadow technologie meerdere computers daar? ik roep maar wat, ik heb maar 1 computer en geen last gelukkig
Daar staat het idd goed omschreven, trouwens ik dacht dat dat dezelfde kleur combo was als ik heb maar dat van jou is dan roder, ik heb ook ooit een zwarte M coupe gehad met imola/zwart,
dat wat ik in de Hartge heb en nog een andere zwarte M coupe die ik ook ooit had is kyalamiorange/zwart wat ik persoonlijk mooier vind.

Daar staat het idd goed omschreven, trouwens ik dacht dat dat dezelfde kleur combo was als ik heb maar dat van jou is dan roder, ik heb ook ooit een zwarte M coupe gehad met imola/zwart,
dat wat ik in de Hartge heb en nog een andere zwarte M coupe die ik ook ooit had is kyalamiorange/zwart wat ik persoonlijk mooier vind.
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ondertussen steekt mijn ultramegaseatmod kit al een tijdje, weg speling op de de zetelframes
De standaard schijven met EBC blauw bevallen totnutoe ook goed.
Het subframe is er onderuit gehaald voor de camber/toe kit te steken. op zich ging dat allemaal wel vrij vlot maar eens dat de as terug onder de wagen zit kan je dus alleen maar camber regelen , aan de regelvijs voor het spoor te regelen kan je niet aan
Hier moet nog een oplossing voor gevonden worden.
De Vorshlag camberplaten pastten niet met de dikke Bilstein dempers, echt wel balen. Ik weet nog niet goed wat ik er nu mee ga aanvangen. Alvast eerst de achteras in orde krijgen.
Als dat uit de voeten is : H&R stabi's eronder pleuren.

De standaard schijven met EBC blauw bevallen totnutoe ook goed.
Het subframe is er onderuit gehaald voor de camber/toe kit te steken. op zich ging dat allemaal wel vrij vlot maar eens dat de as terug onder de wagen zit kan je dus alleen maar camber regelen , aan de regelvijs voor het spoor te regelen kan je niet aan

De Vorshlag camberplaten pastten niet met de dikke Bilstein dempers, echt wel balen. Ik weet nog niet goed wat ik er nu mee ga aanvangen. Alvast eerst de achteras in orde krijgen.
Als dat uit de voeten is : H&R stabi's eronder pleuren.
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Toen er een stel Eisenmann sport einddempers werden aangeboden kon ik moeilijk weigeren.
Magistrale sound
Magistrale sound

- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Gaaf! is het geluid in het echt "angstaanjagend"? Heb een eisenmann nog nooit in het echt gehoord maar als ik het moet geloven is het een wereld van verschil.Tomj schreef:Toen er een stel Eisenmann sport einddempers werden aangeboden kon ik moeilijk weigeren.
Magistrale sound
Heb je btw foto's geschoten?
gr. Floris
- David van Kampen
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 17:35
- Locatie: Gooische Matras
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
^^ Filmpje van mijn MCoupe met Eisenmann SS :
http://www.youtube.com/watch?v=iqeFRKuDWSo" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iqeFRKuDWSo" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Berichten: 22512
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Gefeliciteerd met de score!
Eissenman is mij iets te schel maar qua afwerking en pasvorm top
Eissenman is mij iets te schel maar qua afwerking en pasvorm top

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
schijnbaar in 2 uitvoeringen beschikbaar>
die sport zal wel lekker klinken.
http://www.eurosportdesign.com/p-749-bm ... haust.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;Sound Levels Available:
SPORT (quieter) - Deep Sporty Sound
RACE (louder) - More Aggressive Race Sound (not too loud for daily driving)
die sport zal wel lekker klinken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
ah...hier zie je de sport en de race, wellicht klinkt de race toch leuker met dikkere pijpen a 4x 83mm ipv de 4x 70mm
hier staan ze beide voor best leuke prijzen per set>
http://www.schmiedmann.nl/Z_series/Z3/e ... htm#paging" onclick="window.open(this.href);return false;
trouwens hun eigen merk lijkt nog leuker...4x 86mm en gewicht geoptimaliseerd en ook nog eens goedkoper alleen zonder zo'n naam, 935,-euro per set.
http://www.schmiedmann.nl/Z_series/Z3/e ... htm#paging" onclick="window.open(this.href);return false;

zal mij benieuwen hoeveel lichter die zijn, de originele zijn zwaar
maar titanium exemplaren duur

hier staan ze beide voor best leuke prijzen per set>
http://www.schmiedmann.nl/Z_series/Z3/e ... htm#paging" onclick="window.open(this.href);return false;
trouwens hun eigen merk lijkt nog leuker...4x 86mm en gewicht geoptimaliseerd en ook nog eens goedkoper alleen zonder zo'n naam, 935,-euro per set.
http://www.schmiedmann.nl/Z_series/Z3/e ... htm#paging" onclick="window.open(this.href);return false;
zal mij benieuwen hoeveel lichter die zijn, de originele zijn zwaar

maar titanium exemplaren duur
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Eisenmann Sport heb je dacht ik in 3 verschillende pijpdiameters (
). Al weet ik niet of dat voor alle modellen geldt. De Race is er volgens mij alleen in 83mm.

- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
David van Kampen schreef:^^ Filmpje van mijn MCoupe met Eisenmann SS :
http://www.youtube.com/watch?v=iqeFRKuDWSo" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo klinkt het, niet associaal luid,lekker rauw , als ik wat dover word schakel ik over naar de race versie

De eindtips zijn 76 mm, ziet er gewoon stock uit.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Gaaf geluid, inderdaad een beetje rauw, moet je van houden. Ik vind het in ieder geval goed klinken!Tomj schreef:David van Kampen schreef:^^ Filmpje van mijn MCoupe met Eisenmann SS :
http://www.youtube.com/watch?v=iqeFRKuDWSo" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo klinkt het, niet associaal luid,lekker rauw , als ik wat dover word schakel ik over naar de race versie![]()
De eindtips zijn 76 mm, ziet er gewoon stock uit.
Voor de non-M zie je 2x70mm eindtips en 2x76mm. Is de 2x76 dan automatisch de raceversie en de 2x70 de sport?
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ik heb een sport met 76 mm tips , ik ken iemand ook iemand met een sportversie met grotere diameter eindtips. Uiteindelijk las je de tips erop die jezelf wilt. blijkbaar als je ze nieuw bestelt worden ze geleverd als bouwpakket en moet je toch lassen. De raceversie is eigenlijk niet voor " straatgebruik" en wordt als dusdanig ook niet geleverd met enig keuringsattest.
- David van Kampen
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 17:35
- Locatie: Gooische Matras
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ik had destijds de SuperSound en die is volgens mij tegenwoordig niet meer verkrijgbaar...klonk inderdaad behoorlijk rauw en was ook echt wel behoorlijk luid...je moet er idd van houden maar bij een //M mag het wel 



-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
zou dr helemaal gek van worden van die pokke herrie.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
smaken verschillen, ook een beetje afhankelijk of je er dagelijks in rijdt of enkel met mooi weer oidmarkm schreef:zou dr helemaal gek van worden van die pokke herrie.
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Smaken verschillen inderdaad en een auto mag best wat "meer" geluid maken, maar om dr nou een herriepijp onder te hangen..... .deden we toen we 16 waren en op een brommer reden. Die tijd moet je toch wel een keer gehad hebben denk ik.
- Martijn M
- Berichten: 3669
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Uiteraard gaat het niet om de herrie, maar om de pk winst.markm schreef:Smaken verschillen inderdaad en een auto mag best wat "meer" geluid maken, maar om dr nou een herriepijp onder te hangen..... .deden we toen we 16 waren en op een brommer reden. Die tijd moet je toch wel een keer gehad hebben denk ik.

- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Please hand in your petrolhead cardmarkm schreef:Smaken verschillen inderdaad en een auto mag best wat "meer" geluid maken, maar om dr nou een herriepijp onder te hangen..... .deden we toen we 16 waren en op een brommer reden. Die tijd moet je toch wel een keer gehad hebben denk ik.

Dit is geen dagelijkse wagen, en dan nog, ik zou hier perfect dagelijks mee kunnen rijden.
Je betaalt geen 1300 EUR voor een hoop pokkeherrie, dan vijs je de achterste potten er gewoon af ( dat klonk ook wel best rauw

Ik had tevens geen brommer toen ik 16 was, ik moet dus nog door deze fase.

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Nee man. Een auto moet brullen. Martijngizmo had ooit eens een prachtige quote. Ik zal zo even zoeken of ik hem kan vinden.markm schreef:Smaken verschillen inderdaad en een auto mag best wat "meer" geluid maken, maar om dr nou een herriepijp onder te hangen..... .deden we toen we 16 waren en op een brommer reden. Die tijd moet je toch wel een keer gehad hebben denk ik.
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Vandaag heb ik een vidange gedaan , toen ik onder de auto lag constateerde ik op het onderblok wat vettigheid, tot een CM of 2 onder de koppakking "zweette" hij heel lichtjes, eronder was het kurkdroog.
Zijn er nog mensen die dit op een S50/M50 hebben gezien? Ik denk niet dat dit dermate veel kwaad kan ? De wagen heeft 178 000 Km, en rijdt op 10w60 volsyntheet siroop van Castrol. Ik kan er zo moeilijk mee leven, ik wil mijn cilinderkop eraf trekken en de distributie reviseren , talk me out of it please
Mijn carosserie mag vol krassen en blutsen staan maar ik kan niet slapen als de mechanica niet tiptop is. Ik was trouwens zowiezo van plan om mijn distributie te reviseren aan 200 000 km, dat zou nog 2 jaar duren met mijn jaarlijkse kilometrage.
Binnen een maand gaat ie terug binnen bij een handige harry voor de camber/toe kit op de correcte manier op de achteras te lassen, dit was voorheen compleet fout gedaan. Dan laat ik gelijk de bevestigingspunten voor de stabi's op de draagarmen versterken en dan kunnen die H&R stabi's eindelijk eronder gepleurd worden !
Om op de vooras te compenseren ga ik de topmounts switchen , dan zou ik met een 2.5 graad negatief camber zitten.
Zijn er nog mensen die dit op een S50/M50 hebben gezien? Ik denk niet dat dit dermate veel kwaad kan ? De wagen heeft 178 000 Km, en rijdt op 10w60 volsyntheet siroop van Castrol. Ik kan er zo moeilijk mee leven, ik wil mijn cilinderkop eraf trekken en de distributie reviseren , talk me out of it please

Binnen een maand gaat ie terug binnen bij een handige harry voor de camber/toe kit op de correcte manier op de achteras te lassen, dit was voorheen compleet fout gedaan. Dan laat ik gelijk de bevestigingspunten voor de stabi's op de draagarmen versterken en dan kunnen die H&R stabi's eindelijk eronder gepleurd worden !
Om op de vooras te compenseren ga ik de topmounts switchen , dan zou ik met een 2.5 graad negatief camber zitten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Godspeed, Hans44, Jan Terwolde, jvb, L5S1, Opa, Ti-Tourist (Erik), TurboClouseau en 17 gasten