Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door G Kolkman » 27 aug 2013, 16:00

Maar vandaag en morgen zijn banden dus nog gratisch op te geven? Straks even een paar advertenties maken dan, moet ruimte in de schuur maken :kikker: .

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 aug 2013, 16:12

Marktplaats is een uitzondering in de ebay groep, en deze actie zal het meer in de marge brengen van reguliere ebay sites.
Die 225 miljoen moet wel terugverdiend worden he :tooth:

Mark N

Bericht door Mark N » 27 aug 2013, 19:39

smiley schreef:Marktplaats is een uitzondering in de ebay groep, en deze actie zal het meer in de marge brengen van reguliere ebay sites.
Die 225 miljoen moet wel terugverdiend worden he :tooth:
Gaat sneller dan je denkt. Volgens mp elke dag 6000 nieuwe auto's a 15 euro. Is al 33 miljoen per jaar. :hungry:

fuseekogel

Bericht door fuseekogel » 28 aug 2013, 13:01

Jurjen schreef:
Martijn_bmw schreef:pfff achterlijke...

sowieso beetje klaar met marktplaats ben nu zo'n 10 jaar gebruiker en in de begin jaren was alles gratis, als mensen boden of reageerde hadden ze ook werkelijk interesse en kwamen ze afspraken na...

Nu moet je steeds vaker betalen voor advertentie's worden er achterlijke bedragen geboden en als je op vragen of biedingen reageerd hoor je niks meer :bag:

Of inmiddels ook regelmatig meegemaakt, je maakt een afspraak dat iemand wat komt halen, zit te wachten en komt gewoon nooit meer opdagen :devil:

Ik merk dat ik steedsvaker weer kleine dingen wegflikker of bij de kringloop inlever maar voor die paar tientjes niet meer op MP zet...
Ik gooi tegenwoordig al dat soort spul gratis af te halen op MP. Ineens komt iedereen zijn afspraken na en zit je nooit te wachten. Beste gratis opruimservice... ooit.

Enorm bedankt voor de tip! Stond al een hele tijd een Sony TV in de weg, helaas niet te tillen en naar de stort rijden ook een onderneming. Nu gratis op Marktplaats gezet, binnen 3 uur weg.

Ideaal :swinging:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 28 aug 2013, 14:43

Lol

2000USA

Bericht door 2000USA » 29 aug 2013, 17:10

Moest laatst ook een pandje leeghalen, 3 hoog, geen lift, met allemaal zware meubels en keukenrommel erin. Ik lag er al wakker van hoe mijn arme rug dat allemaal moest gaan doen, dus uit ballorigheid om 4 uur 's nachts een paar gratis af te halen ad's gemaakt voor koelkast met schimmel, vette oven met fornuis, banken, stoelen en een bakbeest-TV en nog wat meer.
Nou kom maar op dacht ik, en ging slapen :slapen:

.....Half 5 's ochtends eerste beller. Om half 10 's ochtends en 100 belletjes later, was het huis leeg. Heerlijk!

Zolang t gratis is..... met betaalde spullen heb ik dezelfde ervaringen als de rest hierboven: niet reageren op biedingen, zitten wachten voor niets, etc.

Maar toch, met even geduld gaat uiteindelijk (bijna) alles wel weg! Noodzakelijk kwaad vrees ik. (en het levert mooie topics op!).

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 aug 2013, 18:40

Haha mooi verhaal!

Ik heb het inderdaad ook eens gedaan kapotte oven gratis er op nadat mijn nieuwe binnen was

Ook netjes vermeld dat ie kortsluiting maakt nou telefoon stond roodgloeiend en een uur later was ik van mijn kapotte oven af :-D

///Joost

Bericht door ///Joost » 30 aug 2013, 09:35

Tsja...Uiteindelijk wonen we toch in Nederland. :lol:

fuseekogel

Bericht door fuseekogel » 30 aug 2013, 10:43

Waren bij mij geen Nederlanders hoor :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 aug 2013, 10:55

bij mij ook niet, kwam geen woord nederlands uit :lol:

Woppa
Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE

Bericht door Woppa » 30 aug 2013, 11:04

Het mooiste wat ik ooit mee heb gemaakt via marktplaas was de verkoop van een oude mercedes 240. In gebrekkig Duits werden wij opgebeld of hij nog te koop was, en zo ja dan wilde hij de auto wel kopen.

Ongeveer 3 uur later komt er een vrachtwagen voorrijden met poolse platen en voor we er erg in hadden waren ze al bezig de auto van de oprit te slepen en op de vrachtwagen te laden. Dus ik loop naar buiten en vraag wat de bedoeling is, want ik wil wel eerst geld in het handje hebben alvorens mensen spullen beginnen in te laden.

Uiteraard toen de auto op de vrachtwagen stond begonnen ze te lullen over de prijs, die was te hoog. De gevraagde 400 euro was veel te veel, en ze wilden maar 250 euro betalen. Dus ik gaf aan dat ze in dat geval de auto weer vrolijk van de vrachtauto mochten halen. Na veel handen en voeten werk wilde meneer na mij 250 euro in mijn handen gedrukt te hebben weglopen richting de vrachtauto. Daar heb ik met een kameraad een stokje voor gestoken, het was de auto van de trailer OF 150 bijleggen. Na (volgens mij) een hele scheldtirade in het pools werd de portemonnee alsnog getrokken en kreeg ik de 150 euro.

Ik durf te wedden dat hij nooit voor de hele auto betaald had als ik niet op tijd naar buiten was gelopen. :lollerdelol:

Xave30

Bericht door Xave30 » 30 aug 2013, 11:07

:duh:

Achteraf lachen...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 aug 2013, 11:09

:shock: Idd...

Woppa

Bericht door Woppa » 30 aug 2013, 11:13

Ik weet ook niet of ik mijn 150 extra wel had gekregen als niet toevallig de buurjongen aan was komen lopen. Met zijn 2en heb je toch net even wat meer in de melk te brokkelen.

Vanaf dat moment zijn we in ieder geval met zijn 2en tijdens de verkoop van een auto.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 aug 2013, 11:37

wat een verhaal :shock: achteraf wel lachen ja! en inderdaad verkopen aan een onbekende doe ik ook liever met ze tweeen

Tim N

Bericht door Tim N » 30 aug 2013, 15:28

Nog nooit gedaan, altijd alleen.

Nooit problemen, wel altijd mensen die met twee man kwamen kijken/ kopen dat dan weer wel

Luco

Bericht door Luco » 30 aug 2013, 16:17

Ach, als ze weg willen gaan zonder te betalen, doen we gewoon de muilkorf van Santo een tandje losser :lollerdelol:

Richard430

Bericht door Richard430 » 31 aug 2013, 23:08

Inderdaad Luco, ik ben ook nooit alleen. Ik en de Rottige Kwijler redden het wel :tooth:

Peric

Bericht door Peric » 01 sep 2013, 11:27

Hoor je vaker hoor, dat soort praktijken. Maar ik redt mezelf in m'n eentje ook wel in dat soort situaties. :)
Maar nog effe wat, stond dat ding dan met sleutel en al op de oprit?

En als meneer er dan toch vandoor gaat, kenteken noteren en politie bellen.. :P

SvB

Bericht door SvB » 01 sep 2013, 22:06

Al heel wat auto's en spullen verkocht via Marktplaats, toch wel de plek om spul te verkopen vind ik.
Toen je vroegah nog auto's te koop moest aanbieden via de Telegraaf van zaterdag ook zat meegemaakt.
Kopers die gelijktijdig kwamen kijken en ruzie kregen wie de auto mocht kopen.
Bij mij is het gewoon, wie het eerst komt die het eerst maalt.

Via Marktplaats ook een keer een Kia Sorento aangeboden en nog geen minuut na plaatsing belde al ene Wouter die geld bood waarna ik zijn bieding accepteerde.
Wouter kwam een uur later samen met z'n vader die geen Wouter heette maar Murat, hij belde liever onder een andere naam omdat hij als "medelander" vaak niet eens bij een auto mocht komen kijken.
Toen z'n vader ook nog eens over de al afgesproken prijs begon te zeuren heb ik ze vriendelijk van het erf verwijderd. Murat wilde toch de afgesproken prijs betalen maar ik was al dat gezeur zat, OPFLIKKERUH !!

Een dikke 10 jaar terug had ik een BMW 535i te koop, bwjr. 1989, er belde iemand op die wilde komen kijken. Toen het al wat schemerig werd kwam er een zwarte BMW 7-serie aanrijden met geblindeerde ramen.
Er stapten 4 Hindoestaanse mannen uit met lange donkere leren jassen, best wel een raar en bizar gezicht.
Ik liep naar buiten en stond de mannen te woord, m'n vrouw en m'n zoontje van 8 keken naar buiten en m'n zoontje vond het vreselijk eng.
De mannen waren heel vriendelijk en na een kleine 15 minuten "bezichtigen" was de deal gesloten.
Volgende dag de auto opgehaald door één van de "gangsters" samen met z'n vader en geen centje pijn.
M'n zoon van nu 18 heeft het er nog weleens over en hij vond het toen en nu nog vreselijk.

Zo ken ik nog wel honderd verhalen vertellen over aparte/leuke/bizarre dingen die ik heb meegemaakt.

Peric

Bericht door Peric » 02 sep 2013, 13:15

Ga gerust je gang als je een keer tijd hebt.. :)
Altijd leuk om zulke verhalen te lezen.
:coffee:

Woppa

Bericht door Woppa » 02 sep 2013, 16:03

Peric schreef:Hoor je vaker hoor, dat soort praktijken. Maar ik redt mezelf in m'n eentje ook wel in dat soort situaties. :)
Maar nog effe wat, stond dat ding dan met sleutel en al op de oprit?

En als meneer er dan toch vandoor gaat, kenteken noteren en politie bellen.. :P
Nu zou ik mijzelf ook wel redden, ik was toen 18. De auto stond niet met sleutel erin op de oprit, maar de automaat lag in de kofferbak en de deuren waren niet op slot ( Was bedoeld als onderdelenleverancier, maar uiteindelijk toch te weinig tijd om het project te doen samen met mijn oom ). Hij werd doormiddel van blokken even tegengehouden, maar met een lier trek je dat ding zo de vrachtwagen op natuurlijk.

Joy

Bericht door Joy » 02 sep 2013, 17:45

http://m.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrij ... sonen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 sep 2013, 20:21

daNpy

Bericht door daNpy » 07 sep 2013, 12:37

Het gaat nog steeds erg goed in de auto(gerelateerde) handel volgens mij :D

Zit al een tijdje te kijken voor een set 16" wintervelgen voor de E91.
Heb zelf met veel moeite mijn eigen 17" zomerwielen en banden kunnen verkopen, dus de markt is wat lastig.

Ik heb al het eea aan advertenties gezien en de prijs van nieuwe banden opgezocht. Je hebt voor iets minder dan 400 euro een setje run flat winterbandjes van Kumho en velgen zijn vanaf € 250,- te verkrijgen.

Vandaag eens contact opgenomen met iemand die meerdere sets met de velgen die ik wil aanbied voor € 695,-, met de vraag hoe oud de banden zijn.
Deze zijn tussen de 2 en 4 jaar oud.
Daar ik ervaren heb dat winterbanden na 4 jaar toch minder grip geven reageer ik dat dat te oud voor mij is en of hij de velgen ook los verkoopt. Na een reactie dat winterbanden 8 jaar mee gaan en mijn reactie dat het na 4 jaar al achteruit loopt mag ik losse velgen kopen voor € 500,- :mrgreen:

Ik heb hem veel succes gewenst.

Ik snap dat 95% van de automobilisten niet merkt dat na 4 jaar de grip al achteruit gaat en hij deze set dus prima kan verkopen, maar voor mij is dat nou eenmaal te oud. De prijs voor losse velgen slaat natuurlijk helemaal nergens op, dat is 2x de marktwaarde. Wat wil hij nou bereiken?
Ik proef al een ondertoon dat ik maar een vervelende klant ben met mijn vragen en het toch beter schijn te weten. Denkt hij dan echt dat ik die velgen voor 500 kom afhalen en er dan nog voor 400 nieuwe banden om leg?
Of dat ik in plaats van de velgen toch maar de complete set neem voor die 200 euro extra? Natuurlijk hoef ik het al niet meer te hebben. Zo doe je toch geen zaken?

Plaats reactie