Transvetten, voedingsleer en wetenswaardigheden over voeding

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: Transvetten, voedingsleer en wetenswaardigheden over voe

Bericht door Petrolhead Tom » 26 aug 2013, 15:39

RobS schreef:Is hier al iemand bezig met het gebruik van rode bietensap? Het zou voornamelijk effect hebben bij duursporten:

http://www.sportzorg.nl/nieuws/actueel/ ... teren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor mij staat dit nog op het lijstje om eens te testen aangezien ik redelijk wat op de fiets zit.

Als drinken tijdens het fietsen heb ik Isostar inmiddels vervangen door maltodextrine (het hoofdbestandsdeel van Isostar/sportdranken). Maltodextrine is vele malen goedkoper en redelijk smaakloos wat voor mij een grote pré is. Van Isostar kreeg ik altijd een zurig gevoel van binnen. Per 100 gram bevat het 95 gram koolhydraten wat erg veel is en dus gunstig is. Daarbij lost het ook nog eens erg goed op in water waardoor ik per bidon van 750ml zo'n 80 gram aan koolhydraten binnen krijg. Tochten van 100km kan ik nu op 2 bidons uitfietsen zonder erbij te eten. Voor langere tochten zal ik alsnog moeten eten en/of bidon moeten vullen met sportdranktabletten.

Verder eet en drink ik gewoon wat ik lekker vind, ik let wel een beetje op maar niet al te veel, m'n gewicht is nog nooit een issue geweest met 70kg@1m80. Voor lange tochten in de Alpen probeer ik altijd wel wat af te vallen en dan kom ik meestal op 67 of 68kg uit. (ja, die paar kg maakt echt wat uit, scheelt minuten in m'n eindtijd op bv de Alpe d'Huez)
Klinkt beide goed!

Luco

Bericht door Luco » 26 aug 2013, 15:40

Andre schreef:Ik heb net een heerlijke Cornetto op. Hoe lang moet ik op me handen staan om die te verbranden?

Totdat je flauw valt :lol:

Luco

Bericht door Luco » 26 aug 2013, 15:44

RVV schreef:En dit zit er in je kipnuggets ! Eet smakelijk :hungry:

Leg jij je kwark en zogenaamde gezonde voeding eens onder een "high power" microscoop.

alt

Bericht door alt » 26 aug 2013, 17:11

Dit draadje kan beter de groene kousenkerk heten.

Men schrijft deze stof is enkel gezond, die stof is ongezond.
Als het net zo simpel als nuttige dieren en schadelijke dieren.
Er zit aan alles een keerzijde.
Het hele universum is er op gebaseerd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 aug 2013, 17:55

alt schreef:Dit draadje kan beter de groene kousenkerk heten.

Men schrijft deze stof is enkel gezond, die stof is ongezond.
Als het net zo simpel als nuttige dieren en schadelijke dieren.
Er zit aan alles een keerzijde.
Het hele universum is er op gebaseerd.
Ik dacht dat ik de enige was die vond dat er redelijk ver doorgeslagen word door sommige personen.

Andre

Bericht door Andre » 26 aug 2013, 18:15

Ik zie filmpjes op Facebook voorbij komen wie het langste op ze handen kan staan incl Noten dieeten. De kinderen zijn niet meer te hanteren die eten de cake al uit de verpakking in de supermarkt. Die hebben het wel gezien met al die Noten.

:)
Laatst gewijzigd door Andre op 26 aug 2013, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 aug 2013, 18:15

Nee hoor........je bent niet de enige..... :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 26 aug 2013, 18:20

:popcorn:

Is er geen foodfight smiley

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 aug 2013, 19:13

Food for thought...................zeggen ze zo mooi.............

Niet dat de honger er van over gaat, dat dan weer niet.............

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 02 sep 2013, 10:01

RVV schreef:En dit zit er in je kipnuggets ! Eet smakelijk :hungry:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-fuL-E2hPlc&sns=em[/youtube]

Het heeft inderdaad wat bijwerkingen :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 sep 2013, 10:53

:shock: wat die bezielde :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 02 sep 2013, 11:01

I will go super Saiyan
Geniaal :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 02 sep 2013, 13:34

GTRene schreef::shock: wat die bezielde :tooth:
Ze had zin in kipnuggets denk ik? :P

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 sep 2013, 15:24

Explosief kippetje..............

Nu snap ik de term plofkip...................... :tooth:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 02 sep 2013, 15:41

romo schreef:Explosief kippetje..............

Nu snap ik de term plofkip...................... :tooth:
Food for thought. Plofkip epic posts Romo! :thumbup: :roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 sep 2013, 16:16

whahah, scherp Romo.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 05 sep 2013, 20:39

Oke het is geen eten maar als Baby krijg je dit toegediend!! Vaccinaties!

Hieronder een overzicht. Voor de duidelijkheid: Het zijn stoffen die je tegen kunt komen in de verschillende vaccins. Dus niet al die stoffen zitten in elk vaccin – maar de vraag is of je er zelfs maar één van zou willen inspuiten. Het zijn stoffen die van nature niet in het bloed van een pasgeboren baby terecht komen, dus moeder natuur is er niet op ingesteld om op een effectieve manier met deze stoffen om te gaan. Bovendien kennen we deze stoffen. Ze zijn gevaarlijk; ze staan bekend als neurotoxin (giftig voor de hersenen en het zenuwstelsel); als respiratoirtoxin (gevaarlijk voor de luchtwegen); als kankerverwekkend enzovoorts

Ammonium sulfate (salt): suspected gastrointestinal, liver, nerve and respiratory system poison. Beta-ropiolactone: Known to cause cancer. Suspected gastrointestinal, liver, respiratory, skin and sense organ poison. Geneticallly modified yeast; animal, bacterial & viral DNA: Can be incorporated into the recipient's DNA and cause unknown genetic mutations. Latex rubber: Can cause life-threatening allergic reactions (*). Monosodium glutamate (MSG/glutamate/glutamic acid): Being studied for mutageneic, teratogenic (developmental malfor-mation and monstrosities) and reproductive effects. Allergic reactions can range form mild to severe (*). Aluminium: Implicated as a cause of brain damage; suspected factor in Alzheimer's Disease, dementia, seizures and comas. Allergic reactions can occur on skin (*). Formaldahyde (formalin): Major constituent of embalming fluid; poisonous if ingested. Probable carcinogen; suspected gastro-intestinal, liver, immune system, nerve, reproductive system and respiratory poison. Linked to leukemia, brain, colon and lymphatic cancer. Micro-organisms: Live and killed viri and bacteria or their toxins. The polio vaccine was contaminated with a monkey virus now turning up in human bone, lung-lining (mesothelioma), brain tumors and lymphomas. Polysorbate 80: Known to casue cancer in animals. Tri(n)butylphosphate: Suspected kidney and nerve poison. Glutaraldehyde: Poisonous if ingested. Causes birth defects in experimental animals. Gelatin: Produced from selected bones of calf and cattle skins, de-mineralized cattle bones and pork skin. Allergic reactions have been reported (*). Gentamicin sulfate & Polymyxin B: Allergic reactions can range from mild to life threatening (*). Mercury (thimerosal): One of the most poisonous substances known. Has an affinity for the brain, gut, liver, bone marrow and kidneys. Minute amounts can cause nerve damage. Symptoms of mercury toxicity are similar to those of autism. Neomycin sulfate: Inerferes with Vitamin B6 absorption. An error in the uptake of B6 can cause a rare form of epilepsy and mental retardation. Allergic reactions can be mild to life threatening (*). Phenol / Phenoxyethanol: Used as antifreeze. Toxic to all cells and capable of disabeling the immune system's primary response mechanism. Human & animal cells: Human cells from aborted fetal tissue and human albumin. Pig blood, horse blood, rabbit brain, guinea pig, dog kidney, cow heart, monkey kidney, chick embryo, duck egg, calf serum, sheep blood and others. (*) When babies are hours or days old it is impossible to know if they have an allergy.

Prettige wedstrijd! :kotsen:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 sep 2013, 21:03

zoiets las ik van de week ook hiero>
Iedere baby die in Nederland wordt geboren en aangegeven, krijgt via de ouders automatisch een oproep voor deelname aan het Rijksvaccinatieprogramma.
Alle begeleidende voorlichting ademt de sfeer van ‘vaccinaties zijn veilig en effectief’ en de ‘bijwerkingen’ genoemd in brochures en documenten klinken dan ook steeds verbazend onschuldig.
Niettemin betekent iedere vaccinatie dat de ontvanger wordt geïnjecteerd met een ziekte. En dat is een onnatuurlijke handeling die altijd gevolgen heeft.
http://www.niburu.nl/gezondheid/5232-va ... dprocedure" onclick="window.open(this.href);return false;

nu begrijp ik ook dat steeds meer ouders er voor kiezen hun kids niet in te enten, en op het nieuws praten ze dan bijna alleen over die streng gelovigen maar die zijn dacht ik niet eens meer in de meerderheid onder die not done injections.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 05 sep 2013, 23:01

Thanks voor de link, Rene! :peace:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 sep 2013, 23:46

vandaag stond er alweer wat over vaccinaties...best scary> (meer US gericht denk)
Veroorzaken vaccins autisme?
Corrupt
Omdat alle partijen die betrokken zijn bij het maken en toedienen van vaccins niet aansprakelijk kunnen worden gesteld, is het programma corrupt geworden, wordt kinderen letsel toegebracht en worden gedupeerden niet geholpen.
Uit tientallen gepubliceerde onderzoeksrapporten blijkt dat er een verband is tussen vaccins en autisme. In 1986 werd in de Verenigde Staten na lang lobbyen de National Childhood Vaccine Injury Act aangenomen. Vanaf dat moment konden medicijnmakers niet langer aansprakelijk worden gesteld voor aandoeningen of sterftegevallen als gevolg van de vaccins die ze maken, vaccins die volgens de federale regering ‘onvermijdelijk onveilig’ zijn.
Het Amerikaanse ministerie van Volksgezondheid en Sociale Zaken heeft bovendien diverse patenten op vaccins. Wanneer deze vaccins worden aangeschaft, profiteert het ministerie daarvan.
Gezondheidseffecten
Vandaag de dag is een zes maanden oude baby vaker gevaccineerd dan zijn of haar moeder toen ze de middelbare school verliet. Er is echter nooit onderzoek verricht naar de gezondheidseffecten hiervan op kinderen. Meer dan de helft van alle Amerikaanse kinderen lijdt aan een chronische ziekte of heeft een handicap.
Tijdens een congressionele hoorzitting over autisme in november 2012 konden medewerkers van de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC niet één studie opnoemen waaruit zou blijken dat vaccins veilig zijn.
meer en video>

http://www.niburu.nl/gezondheid/5274-ve ... isme-video" onclick="window.open(this.href);return false;

Peric

Bericht door Peric » 12 sep 2013, 11:07

Vraag me af in hoeverre dat klopt..
Mijn schoonzus is ook tegen alles wat met vaccinaties te maken heeft, en mijn neefje en nichtjes hebben dat dus ook niet gekregen..
En laat nou (naar onze mening, want zij vind natuurlijk van niet) de zoon licht autistisch zijn.
Adam heeft van de week(dinsdag) zijn eerste prikjes gehad. Effe 20 seconden gehuild, 's avonds een verhoging van 38,6 gehad en veel geslapen. Nu is 'ie weer prima in orde. :)

Vraag me af door welke soort mensen zulke artikelen geschreven worden. Voor-of tegenstanders.. Daar valt of staat zo'n artikel mee natuurlijk.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 12 sep 2013, 11:27

Peric schreef:Vraag me af door welke soort mensen zulke artikelen geschreven worden. Voor-of tegenstanders.. Daar valt of staat zo'n artikel mee natuurlijk.
Dat is bij elk artikel, ongeacht wie het schrijft, en waar het geplaatst is.
Aan jezelf om nuchter tegen elke vorm van informatie aan te kijken, en je eigen conclusies te trekken.

Emiel

Bericht door Emiel » 12 sep 2013, 11:34

Juist , dat is net als een wetenschappelijk onderzoek.

Uit een onderzoek moet altijd wel "iets" naar voren komen hoe klein en miserabel ook. Dat het over 10 jaar word overruled door een ander wetenschappelijk so be it.

Er zijn weinig tot geen onderzoekers die zeggen "nee we hebben niks gevonden" ( "de subsidie was leuk maar die is nu op zonder resultaat" of "ik ben geen echte wetenschapper want ik heb niks gevonden" )

Peric

Bericht door Peric » 12 sep 2013, 11:38

En dan nog iets.. De vaccinaties die onze kinderen krijgen, zijn dat dezelfde als de vaccinaties in de US?
Want we kunnen wel helemaal spastisch worden bij dit soort berichtgeving, maar voor hetzelfde geld is dit hier in NL helemaal niet aan de orde..

GTRene

Bericht door GTRene » 12 sep 2013, 12:15

klopt, mede daarom heb ik er maar extra bij vermeld dat het artikel USA gericht is (denk ik)

geen flauw idee hoeveel spuiten er gegeven worden tegenwoordig in die vergelijking wat ze maken met dit>
Vandaag de dag is een zes maanden oude baby vaker gevaccineerd dan zijn of haar moeder toen ze de middelbare school verliet
en of dat dus in NL ook zo is? heb geen kids en ikzelf draai al te lang mee om het mij te herinneren hoeveel er vroegah gegeven werden, denk 3 of 4 ofzo? don't know.

Plaats reactie