Hielke schreef:Renault en Fiat zijn de nieuwe BMW en VAG.
Accept it.



Hielke schreef:Renault en Fiat zijn de nieuwe BMW en VAG.
Accept it.
Normaal wordt de auto altijd nagelopen op de onderhoudshistorie op vraag van de importeur/München. Ik heb twee vrienden wiens auto niet meer in aanmerking kwam omdat de ene hem gechipt had en de andere een klein onderhoud bij een specialist had laten doen. Zelfs tussenkomst van een advocaat haalde niets meer uit.Reind schreef:Jussi schreef:BMW geeft inderdaad garantie op de motor als hij minder dan 100k heeft gelopen. Soms moet de hele motor vervangen worden, soms alleen distributie, soms distributie en krukas.Reind schreef:Oja. Ik kreeg als leenauto kostenloos een splinternieuwe 320d touring mee. En ik was niet eens klant bij die dealer.
Ze wordt enkel onder garantie vervangen als het voertuig altijd dealeronderhouden is. Koop jij dus een BMW met N47 motor bij Momo Cars die toevallig een beurtje heeft gemist, kan je fluiten achter je garantie.
Daar wringt het schoentje bij die N47 kwestie.
Overigens zal de vervangen distributieketting steeds weer ratelen. Het enige wat ze eraan doen is een "onbreekbare" ketting plaatsen. Het is een structurele designfout geweest om de ketting aan de kant van de versnellingsbak te plaatsen.
Voor de duidelijkheid. Ik heb die auto gewoon bij een willekeurige handelaar gekocht in Duitsland. Dus niet bij dealer met garantie etc. Ik loop na aankoop een willekeurige dealer binnen en het was zo geregeld. Onderhoudshistorie is voor zover is weet niet ingezien. De auto was toen 2,5 jaar oud.
Zal ik eens raden wat de compensatie gaat zijn.Luca schreef:De dealer belde vandaag. Helaas wederom geen goed nieuws.......
Ondanks dat de software nu wel binnen is lukt het niet om het te programmeren.....
De auto moet morgen / gaat morgen naar Pon.
Wanneer hij klaar is, is onbekend. Misschien morgen en misschien volgende week.
Verkoper heeft aangegeven vandaag te gaan kijken naar een compensatie. Ik krijg morgen te horen wat de compensatie gaat worden. (vanuitgaande dat de auto aankomende week klaar is)
Als de auto dan klaar is ga ik wel of niet akkoord met de compensatie. Het liefst doe ik hem weg maar dat zou niet reëel zijn vanuitgaande dat ik gewoon weer met plezier kan gaan rijden in de gti
Ik word echt gek van frustratie........
Wordt weer vervolgd.
Oh, google even op lagerschalen 1.5dci motoren.2000USA schreef:Hielke schreef:Renault en Fiat zijn de nieuwe BMW en VAG.
Accept it.![]()
![]()
Luco schreef:Nou dan pakte ik die wax, smeerde het op zijn reet en trapte die miniatuur zo zijn anus in.
Niet? Waarom niet? Ik kan me voorstellen dat de lol er goed af is. Ik vind het zo gek nog niet.Luca schreef:
Als de auto dan klaar is ga ik wel of niet akkoord met de compensatie. Het liefst doe ik hem weg maar dat zou niet reëel zijn vanuitgaande dat ik gewoon weer met plezier kan gaan rijden in de gti
Ik word echt gek van frustratie........
Wordt weer vervolgd.
Ik had het idee om een Golf 6 GTI te kopen. Maar alle negativiteit er om heen. Zeg maar het totale plaatje, storingen, jat en diefstal gevoeligheid van onderdelen etc. Zegt mij dat ik beter lekker door kan rijden in de 325i.Macboy schreef:Wat een verhaal ...
Ben benieuwd wat de compensatie gaat worden. Ibiza had ik niet geaccepteerd. Dat dit de dealer veel geld kost is natuurlijk onzin. Dit gaat via Pon en de fabrikant en als er 1 merk is dat voldoende cash heeft dan is het Volkswagen.
Vanwege dit verhaal geen Golf 7 GTI willen Rico is natuurlijk helemaal kolder.
De mijne is te koop, z'n hele bestaan storingsvrij, inbraakvrij en voor een vriendenprijsjeRVV schreef:Ik had het idee om een Golf 6 GTI te kopen. Maar alle negativiteit er om heen. Zeg maar het totale plaatje, storingen, jat en diefstal gevoeligheid van onderdelen etc. Zegt mij dat ik beter lekker door kan rijden in de 325i.Macboy schreef:Wat een verhaal ...
Ben benieuwd wat de compensatie gaat worden. Ibiza had ik niet geaccepteerd. Dat dit de dealer veel geld kost is natuurlijk onzin. Dit gaat via Pon en de fabrikant en als er 1 merk is dat voldoende cash heeft dan is het Volkswagen.
Vanwege dit verhaal geen Golf 7 GTI willen Rico is natuurlijk helemaal kolder.
Hopelijk dat ze morgen met een bevredigende oplossing komen. Daarnaast, en natuurlijk het belangrijkste, moet de auto weer hersteld worden en retour op mijn oprit staan.Hielke schreef:Het is het probleem van klant en dealer. Dat de dealer zich achter de importeur probeert te verschuilen slaat nergens op. De dealer had met een bevredigende oplossing moeten komen.
Nog mooier, als ze handig zijn verdienen ze eraan. Lekker 14dagen (of hoe lang het ook mag duren) gelijkwaardig vervangend vervoer naar PON/fabriek factureren en lekker een Ibiza inzettenMacboy schreef: Ben benieuwd wat de compensatie gaat worden. Ibiza had ik niet geaccepteerd. Dat dit de dealer veel geld kost is natuurlijk onzin.
Kijk. Daar hou ik dan wel weer van. Commercieel denken.....Niels schreef:Nog mooier, als ze handig zijn verdienen ze eraan. Lekker 14dagen (of hoe lang het ook mag duren) gelijkwaardig vervangend vervoer naar PON/fabriek factureren en lekker een Ibiza inzettenMacboy schreef: Ben benieuwd wat de compensatie gaat worden. Ibiza had ik niet geaccepteerd. Dat dit de dealer veel geld kost is natuurlijk onzin.
Gebruikers op dit forum: GRzep, Semrush [Bot] en 27 gasten