BMW CS Concept
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Aston Martin Rapide made by BMW
Bangle in een dipje? Of bezweken onder druk...?
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/e/8c8 ... e3a02e.jpg[/img]
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/5/000 ... 2bb085.jpg[/img]

Bangle in een dipje? Of bezweken onder druk...?
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/e/8c8 ... e3a02e.jpg[/img]
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/5/000 ... 2bb085.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
http://www.classicdriver.com/uk/magazin ... p?id=13356
Grappig, ik vind hem dus wel 'schitterend' (blijft een BMW, supermooi vind ik ze nooit).
Mooie lijnen in de flank, proporties komen veel beter tot hun recht dan bij de 6 en 7 serie.
V12 met ///M Techniek op basis van huidige M5 V10 is ook wel een stoer vooruitzicht. Nu is het wachten op een Middenmotor concept zoals de oude M1.
Grappig, ik vind hem dus wel 'schitterend' (blijft een BMW, supermooi vind ik ze nooit).
Mooie lijnen in de flank, proporties komen veel beter tot hun recht dan bij de 6 en 7 serie.
V12 met ///M Techniek op basis van huidige M5 V10 is ook wel een stoer vooruitzicht. Nu is het wachten op een Middenmotor concept zoals de oude M1.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
De achterkant vind ik (ook schuin van achter) wel dikke prima trouwens, maar de auto is te langgerekt en de neus is het ook net niet. De koplampen vind ik niet geweldig en de nieren passen ook niet lekker in het front(de grootte op zich is prima). Bovendien geeft de ronding in de bumper onder de nieren een rare lichtval.
-
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Je kan dit niet serieus mooi vinden naar mijn idee!? De neus lijkt wel een varkensneus, vanaf de zijkant is ie 'en profile' hetzelfde als een AM (zoals eerder mensen opmerkten). Daarnaast was het eerste wat in me opkwam; He! Dat is net een Citroen C6...
Maar goed, in het echt zal het allemaal wel weer een stuk dikker zijn!

Maar goed, in het echt zal het allemaal wel weer een stuk dikker zijn!
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:10
- Locatie: Belgie
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Meer (high res) foto's en persbericht zijn terug te vinden onder:
http://www.press.bmwgroup.com/pressclub ... C300286027
http://www.press.bmwgroup.com/pressclub ... C300286027
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Hier een paar interieurfoto's van de Concept CS:
[img:640:480]http://www.autowereld.com/imagesDB/640/ ... 107_cs.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.autowereld.com/imagesDB/640/ ... 190_cs.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.autowereld.com/imagesDB/640/ ... 146_cs.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.autowereld.com/imagesDB/640/ ... 147_cs.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.autowereld.com/imagesDB/640/ ... 314_cs.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.autowereld.com/imagesDB/640/ ... 107_cs.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.autowereld.com/imagesDB/640/ ... 190_cs.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.autowereld.com/imagesDB/640/ ... 146_cs.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.autowereld.com/imagesDB/640/ ... 147_cs.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.autowereld.com/imagesDB/640/ ... 314_cs.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Heb het hele persbericht nog niet door gelezen, maar in eerste instantie niet. Wel licht afgaande op het luxeniveau het gewicht wel relatief laag:
Gewicht: ???
Verwacht gewoon dat we hier de nieuwe designtaal taal voor allereerst de nieuwe 7er zien.
Nog een paar afmetingen (lxbxh): 5106x1978(koets)x1367mm; wiebasis 3142mmBMW schreef:BMW richtet den Blick in ein neues Fahrzeugsegment. Mit der Konzeptstudie BMW Concept CS präsentiert der deutsche Premium-Automobilhersteller die Vision eines viertürigen Fahrzeugs, das die Exklusivität eines Gran Turismo des Luxussegments und die Faszination eines Hochleistungssportwagens in sich vereint. Aus dieser einzigartigen Kombination erwächst die Perspektive, Freude am Fahren in einer bislang nicht erschlossenen Dimension zu erleben.
Das BMW Concept CS ist eine neue Definition von Designkultur. Mit der Konzentration auf ausdrucksstarkes Design, hochwertigste Materialien sowie mit einer auf Perfektion ausgerichteten Verarbeitungsgüte wird das Verständnis von Premium-Qualität manifestiert. Im Interieur der Konzeptstudie entstand ein von stilsicherem Luxus und kompromissloser Wertigkeit geprägtes Ambiente.
Das Design des BMW Concept CS untermauert die herausragende Kompetenz der Marke BMW bei der Entwicklung extrem sportlich ausgeprägter Fahrzeuge, die Raum für mehr als zwei Insassen bieten. Spektakulärstes Sinnbild dieser Tradition ist der BMW M5, der bereits vor mehr als zwei Jahrzehnten ein vollkommen neues Fahrzeugsegment begründete und bis heute als Maßstab für High-Performance-Limousinen gilt. Im BMW Concept CS fließt das so generierte Know-how mit dem weltweit erworbenen Renommee als Hersteller von Premium-Fahrzeugen zusammen.
Charakter:
• Konzeptstudie eines viertürigen Gran Turismo für das Luxussegment.
• Moderne, anspruchsvolle Flächenausprägung als Beleg für die hohe Handwerkskunst und Erfahrung mit konvex-konkaven Flächen.
• Essenz der BMW typischen Markenwerte in einer neuen Fahrzeugklasse ermöglicht perfekte Kombination aus überlegener Dynamik und stilvoller Exklusivität.
• Moderne Interpretation des Premium-Begriffs durch äußerste Präzision im Detaildesign, Auswahl hochwertigster Materialien und handwerklich perfekte Verarbeitung.
• Bisher unerreichtes Verhältnis zwischen Fahrzeugdimensionen und -gewicht durch konsequente Umsetzung von Leichtbaustrategien.
• Europäisch geprägte Ästhetik, klare Betonung der gestreckten Dynamik, flache Dachlinie, niedriger Schwerpunkt und extrem langer Radstand (siehe „Außen- und Innenabmessungen“).
• Innovative Interieurgestaltung mit sich schichtenden Flächen sowie klar definierten Fugen mit funktionaler Bedeutung.
• Klar definierte sportliche Sitzposition für vier Personen.
Gewicht: ???
Verwacht gewoon dat we hier de nieuwe designtaal taal voor allereerst de nieuwe 7er zien.
Laatst gewijzigd door Joop op 20 apr 2007, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ik vind de Aston Martin net iets fraaier uitzien qua lijn.
Maar BMW heeft het wel begrepen eindelijk....
Beter goed jatten, dan slecht zelf verzinnen
Voor mij mogen ze hem uitbrengen. Alhoewel ik liever zag dat ze al deze energie hadden gestoken in het ontwerp van een nieuwe 7-serie.
De auto die eens zo mooi was en de laatste jaren nergens meer op lijkt qua design.
Maar BMW heeft het wel begrepen eindelijk....
Beter goed jatten, dan slecht zelf verzinnen
Voor mij mogen ze hem uitbrengen. Alhoewel ik liever zag dat ze al deze energie hadden gestoken in het ontwerp van een nieuwe 7-serie.
De auto die eens zo mooi was en de laatste jaren nergens meer op lijkt qua design.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Zeker Rob, type hiervoor vond ik absoluut de mooiste. De 7 waarin J. Bond rondscheurde.
Toch grappig, is Lexus eindelijk bij, met hun geweldige, en naar mijn mening, bloedmooie limo-sedan, gaat iedereen weer platgeslagen 5-deurs coupe's bouwen. Ik hou ze niet tegen trouwens, magnifiek.
[img:500:332]http://img.stern.de/_content/57/85/5785 ... 32_500.jpg[/img]
Toch grappig, is Lexus eindelijk bij, met hun geweldige, en naar mijn mening, bloedmooie limo-sedan, gaat iedereen weer platgeslagen 5-deurs coupe's bouwen. Ik hou ze niet tegen trouwens, magnifiek.
[img:500:332]http://img.stern.de/_content/57/85/5785 ... 32_500.jpg[/img]
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik vind het maar een raar model. Van de zij- en achterkant bezien lijkt het een studie die zou in productie kan gaan, terwijl de bizarre neus juist erg ongeraffineerd oogt en veel weerstand zal oproepen bij de BMW clientele.
Dat de auto lijkt op een Rapide is niet zo verwonderlijk. Als je een 4-deurs limo platslaat, de achterklep kort maakt en voor een lange motorkap zorgt krijg je al snel de vorm van een Rapide. De overeenkomsten zitten 'm met name in de vorm van de neus en de lichtunits.
Ik had gehoopt dat de trend om zo lomp mogelijke grilles (zoals de kolenkachels van Audi) te maken voorbij zou gaan aan BMW. Hopelijk worden de productiemodellen die afgeleid worden van dit concept wat subtieler vormgegeven. Het is wel aardig dat men de vorm van de BMW-neuzen uit de jaren zeventig en tachtig er weer wat in wil krijgen.
Dat de auto lijkt op een Rapide is niet zo verwonderlijk. Als je een 4-deurs limo platslaat, de achterklep kort maakt en voor een lange motorkap zorgt krijg je al snel de vorm van een Rapide. De overeenkomsten zitten 'm met name in de vorm van de neus en de lichtunits.
Ik had gehoopt dat de trend om zo lomp mogelijke grilles (zoals de kolenkachels van Audi) te maken voorbij zou gaan aan BMW. Hopelijk worden de productiemodellen die afgeleid worden van dit concept wat subtieler vormgegeven. Het is wel aardig dat men de vorm van de BMW-neuzen uit de jaren zeventig en tachtig er weer wat in wil krijgen.
- raven14
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
- Locatie: Kempen, Belgie
ik vind het een vrij geslaagd ontwerp. Akkoord, hier en daar moet er nog wel aan geschaafd worden, maar het is stukken beter dan wat BMW de laatste tijd heeft laten zien.
Als de doelmarkt van de AM, deze BMW en de Porsche Panamera de dagelijkse wagen voor de CEO/bedrijfsleider en zijn gezin is, dan weet ik wel dat ik voor de Porsche zou gaan: de combinatie van Duitse kwaliteit en troublefree rijden, en toch dat stukje extra uitstraling/prestige tov BMW. Los van het ontwerp natuurlijk, we hebben nog geen duidelijk zicht op een afgewerkt produkt .
Als de doelmarkt van de AM, deze BMW en de Porsche Panamera de dagelijkse wagen voor de CEO/bedrijfsleider en zijn gezin is, dan weet ik wel dat ik voor de Porsche zou gaan: de combinatie van Duitse kwaliteit en troublefree rijden, en toch dat stukje extra uitstraling/prestige tov BMW. Los van het ontwerp natuurlijk, we hebben nog geen duidelijk zicht op een afgewerkt produkt .
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
De grote designbaas van BMW zelf aan het woord (Van Hooydonck) over de Concept CS:
http://www.youtube.com/watch?v=jkq9jqrC ... kq9jqrCc50
Nog een andere filmpje van de auto zelf:
http://www.youtube.com/watch?v=-Ig3GVhaq_o&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=jkq9jqrC ... kq9jqrCc50
Nog een andere filmpje van de auto zelf:
http://www.youtube.com/watch?v=-Ig3GVhaq_o&NR=1
-
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 08 dec 2006, 17:16
- Locatie: Oerterpcity
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ziet er hier voor zo'n grote bak toch wel heel mooi uit vanuit deze hoek vind ik...
[img:500:165]http://ww2.autoscout24.de/magazine/mz_2 ... cs_top.jpg[/img]
[img:500:165]http://ww2.autoscout24.de/magazine/mz_2 ... cs_top.jpg[/img]
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
Ik kijk precies hetzelfde als die wagen na een avondje zuipen 8)GTRene schreef:Ziet er hier voor zo'n grote bak toch wel heel mooi uit vanuit deze hoek vind ik...
[img:500:165]http://ww2.autoscout24.de/magazine/mz_2 ... cs_top.jpg[/img]
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Koplampen zijn juist goed, waar het fout gaat; onderbreking van de zijlijn op het achter spatbord...........................pffffffffffffff hoe kun je het bedenken, de hele strakke lijn naar de kl.ten...................
Doortrekken die streep, strak en recht, de grille wat kleiner, dan kan het nog wat worden.
Doortrekken die streep, strak en recht, de grille wat kleiner, dan kan het nog wat worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Mark 320iS, Semrush [Bot] en 2 gasten