Peugeot 205 GTi 1.9 ringtool
Bouwjaar 1990
De auto is volledig gedocumenteerd met alle aanpassingen die er de afgelopen 13 jaar aan zijn uitgevoerd. Ik heb er een volle ordner met alle bonnen bij.
In 2001 is hij door een vriend van mij gekocht, hij heeft hem als keurige auto gekocht en kreeg steeds meer plezier in het rijden op de ring. De auto in de jaren daarna omgebouwd met kuipen en een rolkooi tot wat hij nu is. In 2011 heb ik de auto overgenomen en ben nu de derde eigenaar.
Belangrijkste aanpassingen:
Gelaste rolkooi
2 Sparco kuipstoelen
De bestuurdersstoel staat laag bijna op de bodem en is middels een Recaro stoelframe volledig verstelbaar en verplaatsbaar.
Brede 4-puntgordels
Veerpootbrug Sparco
Koni Geel schokdempers rondom (2011)
Toyo R888 rondom
QSP afneembaar stuur (2012)
Helmbak
2de grote ventilator apart schakelbaar vanaf dashboard
Motorisch standaard enkel een ander luchtfilter, Sebring demper, katvervanger en een andere chip (zgn chip van Bram schijnt een bekende te zijn in het wereldje rond de 205).
Recent groot onderhoud:
Startmotor en hoofdremcilinder vervangen bij 219.000 km
Koppeling vervangen bij 219.000 km
Achteras revisie gehad bij Leeuwenservice bij 222.195 km
Versnellingsbak vervangen bij 222.500 km.
Aandrijfas met homokineet vervangen 226.000 km.
Koni geel schokdempers gemonteerd bij 226.500 km.
Velgen gestraald en gespoten bij 227.550 km.
Stabilisatorstang links en rechts vervangen bij 228.500 km.
Koelvloeistofpijp van staal vervangen door een aluminium pijp, is een kwaal bij de 205 en nu definitief opgelost 230.500 km.
Verder natuurlijk normaal onderhoud uitgevoerd. Bougies, remvloeistof, motorolie en dergelijke ook regelmatig vervangen, dit ook allemaal bijgehouden maar lijkt mij niet relevant om hier volledig te plaatsen met bijbehorende km standen.