Na 25 dagen de auto retour. Nu alles afgesloten.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Sjoerd

Re: Een nieuwe auto die al twee weken stil staat...... GTI 7

Bericht door Sjoerd » 29 aug 2013, 08:59

Ik ga maar even een flame-war beginnen.

Ik heb soortgelijke ervaringen; zo niet 'ergere' bij BMW NL...

Zoals wellicht een aantal weten heeft de dealer mijn auto teruggekocht - voor een acceptabel meer niet meer dan dat bedrag - met minimale bijstand van BMW NL. BMW NL heeft aangegeven dat de auto niet meer te repareren was door hun en dat ze op de fabriek op antwoord aan het wachten waren. Ik ben daar mee ingestemd maar wel aangegeven dat als de auto mij in de steek liet (wat dus gebeurde) ze hem retour krijgen en ik hem ook niet meer terug wil. Het kostte uiteindelijk nog veel moeite om een 'deal' te maken.

Geduld is een schone zaak; steek een helder verhaal met goede argumenten in elkaar. Ik zou vooralsnog geen jurist erin betrekken.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 aug 2013, 09:00

Al rechtsbijstand gezocht Luca. Een hoop medeleven is natuurlijk leuk maar zorgt er niet voor dat je je geld terug krijgt.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 aug 2013, 09:02

ik lees echt dingen (betrouwbaarheid/degelijkheid) die ik bijna niet voor mogelijk had gehouden, dacht echt altijd van, als je iets betrouwbaars wil koop je maar een Golf (VW) :hmmm:
dat zijn best dure reparaties en onderdelen buiten het gedoe dat je de kar weer ff kwijt bent e.d.

dus als ie niet stuk gaat dan stelen ze hem wel...als ze hem niet stelen is ie vast stuk :tooth:

daNpy

Bericht door daNpy » 29 aug 2013, 09:11

Petrolhead Tom schreef:Al rechtsbijstand gezocht Luca. Een hoop medeleven is natuurlijk leuk maar zorgt er niet voor dat je je geld terug krijgt.
Dit. Ook de BOVAG hoort deze verhalen "graag".

allen

Bericht door allen » 29 aug 2013, 09:17

Voor het geval ik nu wat mis, wil Luca z'n geld terug of een werkende auto?

Elke auto kan z'n problemen hebben vanaf nieuw. Als het maar opgelost wordt. Imho zou ik alleen geen vrede hebben met een dealer die mij een een milieubiza onder m'n kont schuift terwijl ik een Golf GTI heb. Zoek dan gewoon een Golf terug.
Overigens begrijp ik dat het voor iemand als Luca sowieso nooit leuk is, want zijn wagens worden doorgaans iedere 3 weken al ingeruild op een andere... ;)

Tristan

Bericht door Tristan » 29 aug 2013, 09:18

Kwaliteit van VAG, breek me de bek niet open. Hier op de zaak een Passaai CC 1.8 TSI DSG met 40K waarbij de 2e massa vliegwiel eruit ligt. En daarvoor waren er al problemen met de schokdempers.

Vriend van me een Tiguan 1.4 TSI waarbij het blok stuk is gelopen bij 30K km's. Toch niet normaal?

Behalve het feit dat ze erg gewild zijn bij de dievengilde (auto en navi's), zou ik het qua techniek idd bijna al niet aandurven.

dvh

Bericht door dvh » 29 aug 2013, 09:27

Hmmzzz.. Toch wel alamerend die berichten over VAG-producten.
Zelf rij ik ook zo'n ding... Simpelere techniek wellicht... Maar de dealer hier is ook zo'n oude lokale. Die moeten het juist van de locals hebben...

Maar vervelend probleem Luca.
Zou echt de ballans opmaken welke kant je op wil.
En zo nodig toch eens de mogelijkheden onder de loep gaan nemen voor het ontbinden v/d koop.

ErikS

Bericht door ErikS » 29 aug 2013, 09:38

Kwaliteit van VAG, breek me de bek niet open. Hier op de zaak een Passaai CC 1.8 TSI DSG met 40K waarbij de 2e massa vliegwiel eruit ligt. En daarvoor waren er al problemen met de schokdempers.
M'n pa heeft z'n passat na 6 maanden terug gebracht om hem niet meer terug te willen.

Ze hebben hem met minimale afschrijving maar weer een A6 verkocht........

RVV

Bericht door RVV » 29 aug 2013, 10:40

LOL@inruil#3weken :D "Dealer die auto moet NU klaar want ik wil hem NU inruilen" maar zonder gekheid. Als ik allemaal zo lees ga ik zeker geen Golf GTI kopen (speelde nog even door mijn hoofd).

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 aug 2013, 10:55

Fabian schreef:Sja, VAG heeft op dit moment echt een kwaliteitsprobleem. Beetje zoals renault van 2002 tot 2005. Alleen VAG nog wat erger. Is echt drama op dit moment......ik zou mn vingers niet aan VAG durven branden met prive-geld op dit moment. Alleen lijkt VAG er nog redelijk mee weg te komen in de publieke opinie. Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt.

Elektronica, olieverbruik, turbo's, compressors, dsg's, vliegwielen, noem maar op. Het gaat allemaal stuk op volstrekt onacceptabele kmstanden.
+1! al vind ik dat bij BMW ook de laatste jaren, distributiekettingen, bobines en injectoren vliegen je om de oren maar je hoort er niemand over...

Renault en Mercedes waren begin jaren 2000 ruk maar de rollen lijken omgekeerd... nu kan je beter en renault of MB hebben ipv een VW of BMW...

Robertdj

Bericht door Robertdj » 29 aug 2013, 11:03

Een collega heeft een VW Amarok waarvan het blok na 800km in de soep liep.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 aug 2013, 11:05

:shock:

VLA

Bericht door VLA » 29 aug 2013, 11:07

Martijn_bmw schreef:
Fabian schreef:Sja, VAG heeft op dit moment echt een kwaliteitsprobleem. Beetje zoals renault van 2002 tot 2005. Alleen VAG nog wat erger. Is echt drama op dit moment......ik zou mn vingers niet aan VAG durven branden met prive-geld op dit moment. Alleen lijkt VAG er nog redelijk mee weg te komen in de publieke opinie. Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt.

Elektronica, olieverbruik, turbo's, compressors, dsg's, vliegwielen, noem maar op. Het gaat allemaal stuk op volstrekt onacceptabele kmstanden.
+1! al vind ik dat bij BMW ook de laatste jaren, distributiekettingen, bobines en injectoren vliegen je om de oren maar je hoort er niemand over...

Renault en Mercedes waren begin jaren 2000 ruk maar de rollen lijken omgekeerd... nu kan je beter en renault of MB hebben ipv een VW of BMW...
Tja elk merk heeft wel zijn problemen, en de een meer dan de ander, maar wat ik belangrijk vind is hoe de dealer/importeur deze problemen oplost. Bij VAG is dat meestal een drama als ik alle berichten op internet zo lees (en ook uit ervaring van vrienden/famillie).
Bij BMW schijnt dit ook te gebeuren overigens, had ergens gelezen dat het N47 diesel blokje een structureel probleem heeft waar BMW niks aan wil/kan doen.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 aug 2013, 11:36

Luca schreef:Heren jullie advies, hulp omtrent het volgende. Wat moet ik, kan ik hiermee:

Precies twee weken geleden. Ik rij in de ochtend weg en het gehele navigatie systeem werkte niet meer. Auto vervolgens naar de garage. Uiteindelijk blijkt het "regelapparaat" stuk te zijn. Het apparaat was zo binnen maar nu komt het........ De software die ze nodig hebben om het apparaat in te lezen wordt (nog) niet geleverd door de fabriek. Resultaat is dat de gti al twee weken bij de dealer staat maar dat er niks aan gedaan kan worden....... Hoelang het nog kan duren is onbekend

Ik ben machteloos, woedend, teleurgesteld, gefrustreerd.

Wat kan ik??? Het liefst flikker ik de gti eruit. Maar een kapotte auto kan je niet inruilen. Ik moet dus wachten.......

Wat zijn mijn rechten???? Ik ben er echt ziek van

Laatste reactie dealer:

Wij (verkoop/receptie werkplaats) hebben het gehele verhaal kenbaar gemaakt bij onze directie. Zij zijn dus op de hoogte van de situatie en weten dat jou auto dus stil staat. Echter kunnen zij de situatie niet veranderen. Wel kunnen ze assisteren in de communicatie richting jou/Pon.

Mijn collega's hebben diverse vermoedens waarom deze data (op dit moment) niet worden verstrekt, echter zijn dit vermoedens die wij als dealer zijn kunnen bedenken. Op dit moment heeft het ook niet zoveel zin om deze vermoedens uit te wisselen. Op deze manier is het gokken naar een reden. Wij gaan dan ook vanuit dat we zeker nog een inhoudelijke mededeling krijgen over dit probleem vanuit Pon/Fabriek.  

Het is super frustrerend dat we nu niks kunnen doen, we begrijpen dat dit voor jou ook echt heel vervelend is. Wij hebben het doel de GTI zo snel mogelijk de weg op te krijgen.
Hilarisch.
Ilja, stuur even een briefje, dikke claim erbij.. het moet niet gekker worden

Hielke

Bericht door Hielke » 29 aug 2013, 11:49

Renault en Fiat zijn de nieuwe BMW en VAG.

Accept it.

Reind

Bericht door Reind » 29 aug 2013, 12:13

VLA schreef:
Martijn_bmw schreef:

Tja elk merk heeft wel zijn problemen, en de een meer dan de ander, maar wat ik belangrijk vind is hoe de dealer/importeur deze problemen oplost. Bij VAG is dat meestal een drama als ik alle berichten op internet zo lees (en ook uit ervaring van vrienden/famillie).
Bij BMW schijnt dit ook te gebeuren overigens, had ergens gelezen dat het N47 diesel blokje een structureel probleem heeft waar BMW niks aan wil/kan doen.

Ik importeerde 1,5 jaar terug een 2009 E91 320d uit DLD met 95.000Km. Ik naar de dealer om de navi naar het Nederlands te laten omzetten. Haal ik de auto op, vertelt de werkplaatschef mijn doodleuk dat mijn distributieketting moet worden vervangen omdat hij een geluidje maakte. Een kwaaltje zei hij. Kosten €4.000. :gek:

Ik vragen of BMW hier wat mee kon. Hij ging even informeren. Belde mij later op om te vertellen mij dat ze alles kosteloos gingen vervangen.

Mij ervaring met BMW is dus prima.

Reind

Bericht door Reind » 29 aug 2013, 12:16

Oja. Ik kreeg als leenauto kostenloos een splinternieuwe 320d touring mee. En ik was niet eens klant bij die dealer.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 aug 2013, 12:52

klopt Reind tot de garantie lost BMW het heel netjes op!

MAAR ik als partikulier die nu een 4-6 jaar oude BMW wil kopen durf het 4 cilinder dieselblok niet aan vanwege die ketting problemen, maar sinds ED en directe inspuiting (2007) zijn ook de benzine motoren met erg veel problemen opgezadeld zoals bobines en verstuivers (kost ook snel 1000EUR om te vervangen en is lang niet zeker dat de problemen dan weg blijven...)

voor zover ik weet is alleen de 6 cilinder diesel redelijk probleemloos op het moment... En de nieuwe 2 liter turbo motoren zoals in de F30 zijn voor zover ik weet ook (nog) probleemloos

Jussi

Bericht door Jussi » 29 aug 2013, 12:56

Reind schreef:Oja. Ik kreeg als leenauto kostenloos een splinternieuwe 320d touring mee. En ik was niet eens klant bij die dealer.
BMW geeft inderdaad garantie op de motor als hij minder dan 100k heeft gelopen. Soms moet de hele motor vervangen worden, soms alleen distributie, soms distributie en krukas.

Ze wordt enkel onder garantie vervangen als het voertuig altijd dealeronderhouden is. Koop jij dus een BMW met N47 motor bij Momo Cars die toevallig een beurtje heeft gemist, kan je fluiten achter je garantie.
Daar wringt het schoentje bij die N47 kwestie.

Overigens zal de vervangen distributieketting steeds weer ratelen. Het enige wat ze eraan doen is een "onbreekbare" ketting plaatsen. Het is een structurele designfout geweest om de ketting aan de kant van de versnellingsbak te plaatsen.

Jussi

Bericht door Jussi » 29 aug 2013, 13:00

Martijn_bmw schreef:klopt Reind tot de garantie lost BMW het heel netjes op!

MAAR ik als partikulier die nu een 4-6 jaar oude BMW wil kopen durf het 4 cilinder dieselblok niet aan vanwege die ketting problemen, maar sinds ED en directe inspuiting (2007) zijn ook de benzine motoren met erg veel problemen opgezadeld zoals bobines en verstuivers (kost ook snel 1000EUR om te vervangen en is lang niet zeker dat de problemen dan weg blijven...)

voor zover ik weet is alleen de 6 cilinder diesel redelijk probleemloos op het moment... En de nieuwe 2 liter turbo motoren zoals in de F30 zijn voor zover ik weet ook (nog) probleemloos
Klopt, injectorrails en bobijnes waren een drama bij de N65's. De N54/55's ook alles behalve probleemloos. Maar goed, onder garantie kan het geen kwaad.
De inlaatspruitstukken van de zescil diesels zijn gelijmd en beginnen te lekken. Ook bij die N47's trouwens.

Maar het ging hier om Luca en zijn probleem! :)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 29 aug 2013, 13:26

Misschien mis ik wat in de openingspost. Ben je zelf naar de dealer gereden of niet. Dat de navi niet werkt is waardeloos natuurlijk maar ik zie nog niet goed waarom de auto al twee weken stilstaat. De GTI rijdt niet meer met het oude regelapparaat?
Het is wel erg vreemd dat de software om in te lezen nog niet beschikbaar is. Het is wel zo dat die regelapparaten zodanig beveiligd zijn dat het niet op afstand in te lezen is. Doet mij denken aan de tuning met Abt software via de dealer in het verleden. Regelapparaat moest eruit en opgestuurd worden om aan te laten passen. Dat kostte mij twee weken extra levertijd voor een A3 met 130pk TDI.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 29 aug 2013, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Reind

Bericht door Reind » 29 aug 2013, 13:32

Jussi schreef:
Reind schreef:Oja. Ik kreeg als leenauto kostenloos een splinternieuwe 320d touring mee. En ik was niet eens klant bij die dealer.
BMW geeft inderdaad garantie op de motor als hij minder dan 100k heeft gelopen. Soms moet de hele motor vervangen worden, soms alleen distributie, soms distributie en krukas.

Ze wordt enkel onder garantie vervangen als het voertuig altijd dealeronderhouden is. Koop jij dus een BMW met N47 motor bij Momo Cars die toevallig een beurtje heeft gemist, kan je fluiten achter je garantie.
Daar wringt het schoentje bij die N47 kwestie.

Overigens zal de vervangen distributieketting steeds weer ratelen. Het enige wat ze eraan doen is een "onbreekbare" ketting plaatsen. Het is een structurele designfout geweest om de ketting aan de kant van de versnellingsbak te plaatsen.

Voor de duidelijkheid. Ik heb die auto gewoon bij een willekeurige handelaar gekocht in Duitsland. Dus niet bij dealer met garantie etc. Ik loop na aankoop een willekeurige dealer binnen en het was zo geregeld. Onderhoudshistorie is voor zover is weet niet ingezien. De auto was toen 2,5 jaar oud.

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 29 aug 2013, 13:39

RutgerK schreef:Misschien mis ik wat in de openingspost. Ben je zelf naar de dealer gereden of niet. Dat de navi Now werkt is waardeloos natuurlijk maar ik zie nog niet goed waarom de auto al twee weken stilstaat. De GTI rijdt nieetvmeer met het oude regelapparaat?
Luca schreef:Was het maar alleen het navigatie systeem......".

Alles en ook echt alles werkt via het systeem. De airco, telefoon, nav, driving-profiles, boardcomputer EN startblokkering!!!!

Dus rijden kan MAAR ik kan na 1, 20 of 300 km stil te komen staan. De auto kan in de startblokkering schieten.

Dus rijden is geen optie.

allen

Bericht door allen » 29 aug 2013, 13:41

Zegt niets over een BMW Reind. Zegt iets over de dealer. Ongeacht het merk.

Luco

Bericht door Luco » 29 aug 2013, 13:56

Nou ik heb vandaag iig de Patrol weer even opgestart (je weet maar nooit)

Plaats reactie