Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
frankie

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door frankie » 18 aug 2013, 17:37

Ik was er gisteren ook. Telkens als ik de baan op wilde was er een baansluiting. 3x was scheepsrecht uiteindelijk iets na vijven de baan op, maar tijdens mijn ronde weer een sluiting. Ik geloof bij Brünnchen lag een motorrijder groggy tegen de vangrail, blijkbaar geraakt door een M6? Ik weet niet precies wat er gebeurt is. Toch een mooie dag gehad :P

GTRene

Bericht door GTRene » 18 aug 2013, 18:39

stoer die e46 :df:

Knot

Bericht door Knot » 18 aug 2013, 22:34

Echt TE erg hoe dat gaat met al die baansluitingen.... ga wel lekker met DF als trackday.

Dan maar geen straatracertje spelen....

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 19 aug 2013, 12:19

Knot schreef:Echt TE erg hoe dat gaat met al die baansluitingen.... ga wel lekker met DF als trackday.

Dan maar geen straatracertje spelen....
Nou inderdaad. Het is nu gewoon geen uitzondering maar regel geworden.

Misschien al die zwaar geprepte auto's gaan weren en back to TF waar het ooit voor bedoelt is?

Maar ja, dan zou je ook snelle productiewagens moeten weren.

Of een max snelheid gaan instellen. Maar ga dat dan maar weer handhaven. Het is een openbare tolweg, dus paar flitskasten en een Polizei post openen. :lol:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 aug 2013, 13:47

ik was er ook, leuke dag gehad, maar praktisch geen auto zien rijden, we kwamen aan toen hij open was, wat rondgekeken en toen een plekje aan de baan gezocht, dicht...maar vast wat eten en opnieuw een plekje gezocht weer dicht, toen naar boven gelopen naar die bocht waar iedereen rechtdoor gaat ipv de bocht neemt, dat was kwart voor 5, weer dicht, toen we weer opgedroogd waren van de zware tocht, toch maar besloten weer te gaan eten en toen we bijna beneden waren hoorden we de baan weer open gaan...al met al 10 minuten auto's gezien op de baan

frankie

Bericht door frankie » 19 aug 2013, 14:47

Nou, zo erg was het ook weer niet of zo heb ik het niet ervaren. Wij waren er rond 12:30. Eerst even wat gegeten bij Hannes (of hoe het nu ook heet), daarna trappetje op om te kijken. Daar hebben we ongeveer half uurtje gestaan, vervolgens naar Brünnchen gereden, daar weer 45 minuten tot een uurtje gekeken. Genoeg voorbij zien komen. Het was alleen jammer dat de 2 langere baansluitingen snel op elkaar waren.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 19 aug 2013, 16:11

Ik ben als een van de eerste auto's na de eerste baansluiting de baan op gegaan voor mijn eerste ronde.
Was wel lang wachten ja.
Verbaast me eigenlijk hoe weinig het nog fout gaat als je ziet hoe druk het is.
Valt me vooral op dat er soms enorm weinig geduld is, als je echt tijden wilt rijden kom je gewoon naar een trackday, nu zie je soms dat ze op de raarste manieren inhalen, uitremmen, gaten zoeken etc..
Gelukkig zelf geen last van gehad en genoeg ruimte gegeven.

Mijn verslagje van zaterdag:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 90#p983190" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 aug 2013, 16:34

frankie schreef:Nou, zo erg was het ook weer niet of zo heb ik het niet ervaren. Wij waren er rond 12:30. Eerst even wat gegeten bij Hannes (of hoe het nu ook heet), daarna trappetje op om te kijken. Daar hebben we ongeveer half uurtje gestaan, vervolgens naar Brünnchen gereden, daar weer 45 minuten tot een uurtje gekeken. Genoeg voorbij zien komen. Het was alleen jammer dat de 2 langere baansluitingen snel op elkaar waren.

nee klopt, maar wij kwamen beide lange sluitingen precies op dat moment aan bij een kijkpunt, dan wacht je net niet lang genoeg en ga je weer verder, in de tussentijd weer open en tegen de tijd dat wij ergens stonden was het weer of nog dicht. Wij hadden gewoon veel pech met timing

KW

Bericht door KW » 19 aug 2013, 16:40

Roy RS schreef:nee klopt, maar wij kwamen beide lange sluitingen precies op dat moment aan bij een kijkpunt, dan wacht je net niet lang genoeg en ga je weer verder, in de tussentijd weer open en tegen de tijd dat wij ergens stonden was het weer of nog dicht. Wij hadden gewoon veel pech met timing
Ofwel tip voor de volgende keer: blijf waar je bent :P

Martijn M

Bericht door Martijn M » 25 aug 2013, 20:04

MParallel schreef:Misschien al die zwaar geprepte auto's gaan weren en back to TF waar het ooit voor bedoelt is?
Dus de mensen die wel baankennis/circuitervaring hebben weren? Wat los je daar mee op.

frankie

Bericht door frankie » 26 aug 2013, 19:02

Een zwaar geprepte auto zegt natuurlijk niks over iemand zijn of haar baankennis, net zo min als een volledig standaard auto dat doet.

In mijn optiek, degenen met veel baankennis zullen meer rekening moeten houden met de minder ervarenen dan anders om. Gefrustreerd worden omdat er toevallig een slomere deelnemer in de weg rijdt waardoor je je BTG tijd niet kunt verbeteren is m.i. niet de goeie instelling.

MParallel

Bericht door MParallel » 26 aug 2013, 19:25

@Martijn: zie reply van Frankie, die slaat de spijker om zijn kop.

Mensen leggen vaak verbanden tussen zaken die geen relatie met elkaar hebben.

Jussi

Bericht door Jussi » 26 aug 2013, 19:39

Maar de regels zijn zelf strenger geworden? Moet zijn dat ze toch een verband zien.

KW

Bericht door KW » 27 aug 2013, 00:31

Het is natuurlijk wel zo dat trackgeprepareerde (en andere standaard erg snelle) auto's veel harder gaan en de kans op een crash dus groter wordt, en de impact van de crash dus ernstigere gevolgen heeft. En vaak hebben snelle auto's, zover ik weet, minder correctieruimte dan standaard straat auto's die je overal op de weg ziet.

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 27 aug 2013, 21:04

Ga dit weekend met de Civic er heen..

Er schijnt WK superbike te zijn op de GP strecke, maar hoop vrijdagavond en zaterdagavond nog wat rondjes te kunnen doen.

MParallel

Bericht door MParallel » 27 aug 2013, 23:00

Marsnel schreef:Ga dit weekend met de Civic er heen..

Er schijnt WK superbike te zijn op de GP strecke, maar hoop vrijdagavond en zaterdagavond nog wat rondjes te kunnen doen.
Haal dat schijnt maar weg ;)

Afbeelding

NS is vrijdag en zaterdagavond open. Zaterdag overdag niet. Zondag hele dag.

Exc. baansluitingen. :lol:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 28 aug 2013, 19:39

Zo. Eindelijk maandag voor het eerst een rondje Nürburgring gedaan. Ik had vorige keer (juni) al een kaart gekocht, maar helaas ging de baan toen voor mijn neus dicht. Tsja, dan de volgende keer maar. Maandag aan het aan het eind van de middag was het zover. De baan was wel wat vochtig, maar het was wel erg rustig. Dat vond ik toch wat belangrijker, ik was toch niet van plan om het maximale uit de baan en uit de auto te halen, daarvoor ken ik de baan niet goed genoeg, ondanks mijn duizenden rondes ervaring op de PS2 en 3.

Om kwart over 5 gingen de hekken weg en was de baan open. Eerst maar even de snelle mensen voor laten gaan en om half 6 reed ik de baan op. Voor me reed een huur-Swift die erg rustig reed, dus daar kon ik mooi bij aansluiten. Op een gegeven moment ging het me te langzaam en ben ik er langs gegaan. Daarna een heel stuk alleen kunnen rijden, toch wel erg fijn om niet te hoeven opletten op de snellere auto's, maar gewoon je eigen lijnen kon rijden. De eerste 12 km had ik rugdekking van een Nissan 350Z, Op een gegeven moment zat ik echter in de verkeerde versnelling (en dan merk je ook wat een hoogteverschillen er in de baan zitten. Dat merk je echt niet op de Playstation!) en ging hij erlangs.

Die ochtend had ik al gekeken bij de Karrussel. Wat een bocht zeg, veel langer dan ik dacht. Ook heerlijk dat geluid als er een auto overheen rijdt. In eerste instantie was ik niet van plan om er doorheen te gaan, maar later dacht ik "ach, maakt het uit, mijn auto kraakt toch al". En ben blij dat ik het heb gedaan, wat een heerlijk gevoel.

En een foto'tje om het af te maken:

Afbeelding

MParallel

Bericht door MParallel » 28 aug 2013, 19:54

Eerste ronde blijft een leuke ervaring.

Ik probeer altijd me laatste rondje net voor sluit te timen. Lukt meestal. Wel. Dan heb je hooguit een auto of 5 die je nog inhalen. Dat rijdt erg fijn als je niet constand in je spiegels hoeft te kijken en lekker je eigen rondje kan rijden.

Knot

Bericht door Knot » 29 aug 2013, 08:01

De laatste ronde als ik altijd over, die brengt ongeluk...

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 29 aug 2013, 10:11

Dat is lastig als je een kaart koopt voor 1 ronde. :tong:

Knot

Bericht door Knot » 29 aug 2013, 10:21

Dan gewoon net doen alsof je nog een ronde doet en dan toch naar huis gaan. "Nog ff 1 rondje" gaat vaak fout.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 aug 2013, 10:37

Knot schreef:De laatste ronde als ik altijd over, die brengt ongeluk...
Precies..........zeg ook nooit "nog 1 rondje" want dat is vragen om problemen :mrgreen:

MParallel

Bericht door MParallel » 29 aug 2013, 11:58

Ik weet niet of die reacties op mijn post zijn, maar dat ik het zo time heeft niks te maken met "nog ff een rondje". Valt gewoon binnen geplande rondes. Als ik er twee wil doen, doe ik er een midden in een sessie, en een op het einde.

Het grappige is dat als ik weet dat de baan (nagenoeg) vrij is, ik eerder geneigd ben wat van het gas af te gaan. Vraag me niet waarom.

KW

Bericht door KW » 29 aug 2013, 20:39

MParallel schreef:Het grappige is dat als ik weet dat de baan (nagenoeg) vrij is, ik eerder geneigd ben wat van het gas af te gaan. Vraag me niet waarom.
Omdat je je dan minder opgejaagd voelt door snellere rijders? Denk dat dat onbewust voor heel veel mensen geldt.

MParallel

Bericht door MParallel » 30 aug 2013, 09:36

^^

Mja, dat is het juist. Ik laat me niet opjagen als het druk is. Juist dat is vragen om problemen.

Of het moet onbewust gaan.

Plaats reactie