Alfa Romeo 4C officieel!

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Jussi

Re: Alfa Romeo 4C officieel!

Bericht door Jussi » 28 aug 2013, 17:56

Klinkt best ok, ja!

Wat van dat k*t West-Vlaams op de achtergrond waar je niets van verstaat. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 28 aug 2013, 18:53

ik hoorde ze wel brabbelen maar verstond er ook niks van :mrgreen:

Turbo

Bericht door Turbo » 29 aug 2013, 03:11

Alfa Romeo 4C rijdt 1 op 20 : http://www.autoblog.nl/nieuws/alfa-rome ... post-61254" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt compleet onrealistisch om zoiets in een sportwagentje trachten te behalen , als het je daily drive is en tijdens woon-werkverkeer het verbruik enigszins binnen de perken blijft is het interessant om ook voldoende over te houden voor de fun ritjes en speeltijd .

Of probeert men extreem te sparen om de fikse aankoopprijs ve 4C te compenseren of nog erger uit schrik voor hoge onderhouds- en herstellingskosten en gebrek aan vertrouwen in degelijkheid ????

GTRene

Bericht door GTRene » 29 aug 2013, 08:52

dan kan dat mooi schelen qua Co2 bijtelling en dus de aanschafprijs NL

verder zijn de eventuele herstel kosten als je hem goed verzekerd bewijze van, niet zo van direct belang lijkt me.

voor de materialen die gebruikt zijn is de auto niet zo duur ook al kost ie een hele kluif :D

Richard430

Bericht door Richard430 » 17 sep 2013, 13:29

Dat klinkt best wel grappig.

http://telly.com/17WD8HG" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 17 sep 2013, 14:13

€ 59.650 voor de gewone en € 68.141 voor de Launch Edition.

Prima prijzen :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 17 sep 2013, 14:25

Macboy schreef:€ 59.650 voor de gewone en € 68.141 voor de Launch Edition.

Dat blijkt, de Launch Edition is al uitverkocht ;-)

allen

Bericht door allen » 17 sep 2013, 15:14

Elise S kost ook iets van 60k. Hoewel ik in mijn geval eerder voor een Lotus zou gaan, vrees ik dat de Alfa een betere deal is. Hele nette prijzen.

Rupie

Bericht door Rupie » 17 sep 2013, 15:29

Inderdaad nette prijzen voor wat je krijgt denk ik. Maar persoonlijk zou ik zeker ook voor de Elise gaan. Maar zou zomaar kunnen dat je daar een ander soort mens voor moet zijn..

GTRene

Bericht door GTRene » 17 sep 2013, 15:32

Snipe schreef:
Macboy schreef:€ 59.650 voor de gewone en € 68.141 voor de Launch Edition.

Dat blijkt, de Launch Edition is al uitverkocht ;-)
wat? wordt de lopende/komende serie 4c al aangeboden vanaf 59.650,-euro in NL ?
ifso dan mooi geprijsd (incl NL belastingen e.d.)

Rupie

Bericht door Rupie » 18 sep 2013, 20:13

http://youtu.be/M9kpksFaZJk" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 18 sep 2013, 21:42

nice :D
al zie en hoor ik wel wat kleine flaws die beter kunnen.

zag die motor ook aardig bungelen achterin, daar horen ook stijvere bussen/rubbers in denk, maja het blijft een transverse engine set-up.

wellicht om het turbo gat op te vullen een supercharger toevoegen ala die US man doet met zijn lotus :D dat systeem werkt super zo'n SC incl turbo.

jacobt

Bericht door jacobt » 18 sep 2013, 22:12

Leuke wagen, ik was zeker enthousiast na het lezen van de specs.

Maar je wilt toch geen versnellingsbak die niet perfect schakelt voor een auto van 60k? (Test autoweek)
Of zal het met software zijn op te lossen?
Ik vindt het motor geluid niet mooi op video, de amg45 motor is veel gaver volgens mij.
Dat hij in hoog toeren niet lekker door loopt in combi met een mindere versn. bak zou mij weerhouden van aanschaf.

Uiterlijk van de auto vindt ik wel de mooiste in zijn klasse.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 sep 2013, 22:32

GTRene schreef:nice :D
al zie en hoor ik wel wat kleine flaws die beter kunnen.

zag die motor ook aardig bungelen achterin, daar horen ook stijvere bussen/rubbers in denk, maja het blijft een transverse engine set-up.

wellicht om het turbo gat op te vullen een supercharger toevoegen ala die US man doet met zijn lotus :D dat systeem werkt super zo'n SC incl turbo.
GTRene wil vanaf nu iedereen aan de massieve blokrubbers hebben?

Geniaal karretje. Lijkt me iedere cent waard! :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 sep 2013, 00:03

in elk geval versterkte bij bepaalde auto's :D
maar idd de auto is zijn geld wel waard en een goede basis buiten dat het al een rap karretje is.

zag op PH en later op http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dat ie al een 8.04 heeft als voorlopige tijd op de NS wat best knap is met 240pk :df:

Rupie

Bericht door Rupie » 19 sep 2013, 08:59

jacobt schreef:Leuke wagen, ik was zeker enthousiast na het lezen van de specs.

Maar je wilt toch geen versnellingsbak die niet perfect schakelt voor een auto van 60k? (Test autoweek)
Of zal het met software zijn op te lossen?
Ik vindt het motor geluid niet mooi op video, de amg45 motor is veel gaver volgens mij.
Dat hij in hoog toeren niet lekker door loopt in combi met een mindere versn. bak zou mij weerhouden van aanschaf.

Uiterlijk van de auto vindt ik wel de mooiste in zijn klasse.
Die versnellingsbak kan je misschien nog mee leven, maar die motor... Ik heb 'm ervaren in de Guilletta (zo heet dat ding toch?) en ik vond het een buitengewone ruk motor. Nu hebben ze wel het een en ander aangepast aan de internals als ik het goed begrijp, maar als de klachten hetzelfde lijken te zijn.. Ik vind de auto overigens onder full throttle wel prima klinken. En het uiterlijk... Ik zou bijna durven zeggen dat ik 'm mooier vind dan de Elise..

Hielke

Bericht door Hielke » 19 sep 2013, 11:17

Leuke test weer van Kleywegt.

Wat een bloedmooie sportauto! En wat super dat ze dat gewicht zo laag hebben weten te houden.

Motor/bak combo is jammer. Wel veel power maar turbogat en trage terugschakelarij zijn niet van 2013. Had 'm veel liever met een atmosferische 2 liter met 180 pk en handbak gezien. Meer beleving, nog lichter en nog goedkoper.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 sep 2013, 12:52

Deze al langsgekomen?
http://www.topgear.com/uk/car-news/alfa ... -2013-8-17" onclick="window.open(this.href);return false;

En dit was dus 't verhaal van Kleiweg of hoe die heet.
Een wedergeboorte durft Alfa het niet te noemen, maar een begin van een nieuw tijdperk, dat wel. Met de 4C moet een nieuw hoofdstuk van het merk beginnen. Met wereldwijde bekendheid en auto's die terugvallen op wat Alfa ooit was: mooi design en rijplezier. De nieuwe 4C leidt de troepen. Te veel druk of juist een waanzinnig idee? We rijden vandaag met de auto op de testbaan van Balocco en op de wegen in de omgeving.

De doelen: onder de 60.000 euro en minder dan 4 kilo per pk. Met te veel vermogen zou de auto te duur worden, dus heeft Alfa gemikt op het zo licht mogelijk maken van de 4C. En dat is gelukt. De auto weegt een spectaculaire 895 kilo. Ter illustratie: een Lotus Exige S weegt een paar honderd kilo meer! Achter de stoelen ligt een 1,8- (Alfa zegt liever een 1.75) liter turbomotor die 240 pk levert. En niet op de rustige manier zoals in de Giulietta QV. Nee hier heb je gesputter en geknal. En zolang je vol gas gaat ook gehijg en geblaas van de turbo, gevolgd door het bekende Lancer Evo-achtige gesis als je van je gas gaat.

De auto knalt in ruwweg 4,5 seconde naar 100 km/h, geholpen door door de automaat met dubbele koppeling die je ook met flippers achter het stuur kunt bedienen. De cockpit is krap, de stoel kan je enkel in de lengte verstellen, de rugleuning staat vast. Voor je neus geen mooie Alfa-kokers, maar een digitaal schermpje op motorfietsniveau, met een overkill aan info.
We hebben geen pook, je bedient de automaat met knoppen op de middentunnel. De inmiddels bekende DNA-knop zit daaronder, al is er een vierde stand aan toegevoegd: houdt de hendel 7 seconden in D en je stapt van Dynamic naar Race-mode, waarin het ESP bijna alles toelaat.
Het sturen gaat direct en opvallend zwaar: Alfa heeft stuurbekrachtiging achterwege gelaten! Waar heb je dat nog? Enkel bij merken als Donkervoort. Bij het insturen moet de neus soms even zoeken (de gewichtsverdeling is 40:60), maar in de bocht is het gripniveau enorm. Verander je van koers of ga je in de remmen merk hoe je licht de auto is. Niets geen kilos die doorduwen, maar BAM de hoek om.
De power blijkt al snel meer dan voldoende, de Alfa is zeker onder de 150 km/h loeisnel. Wel moet de turbo zich duidelijk opladen, zodat je met een ouderwetse tweetrapsraket op pad bent. Gas, wachten, power! Op ons circuitrondje missen we stiekem een beetje de mooie lineare poweropbouw van een hoogtoerig blok, zeker omdat je richting de toerenbegrenzer weinig vermogensgroei meer hebt. Maar op de openbare voegt de boost heel stiekem een flink stuk toe aan de rijbeleving.

Zolang je gas houdt tijdens het flipperen hoeft de turbo zich bij opschakelen niet op te laden en blijft de acceleratie constant en heftig. Ook omdat de schakelklappen vrij hard zijn, geen halfzacht gedoe zoals bij sommige DSG's. "Just Drive" is Alfa's nieuwe slogan die ze tijdens de dynamische presentatie van de 4C bekend hebben gemaakt. Niet voor niets in het Engels: het merk wil terug naar de Verenigde Staten.

"We willen aangeven dat rijden voor ons nu echt op de eerste plaats komt", claimt een directielid. Zo'n claim is vaak bluf, maar met de 4C is het duidelijk dat lol maken inderdaad de basis was. Design: check: Kabaal: check. Plezier: check. Italiaanse bravouere van gesputter beweging en emotie in plaats van een strak en technisch Duits rij-ijzer? Overduidelijk check. Alfa is op de weg terug. Het merk belooft bovendien de 'fout' van de 8C niet te herhalen. "Dat was een prachtige auto, maar we hebben gefaald er een vervolg aan te geven. Dit keer hebben we geen auto voor het musuem gemaakt, maar een model dat je koopt voor de prijs van een gebruikte 911. Bovendien gaan we hier absoluut WEL navolging aan geven." Dat klinkt goed, of niet dan?

Lees de volledige rij-impressie van de Alfa 4C in AutoWeek 39 die 25 september verschijnt.
bron Autoweek.

Ik moet echt binnenkort proefrijden in zo'n ding!

dvh

Bericht door dvh » 19 sep 2013, 12:58

Vind het echt een mooie auto. Mooi merk.
Emotie/passie..

Enig zeikdingetje zijn die lelijke koplamphouders.
Maar ben benieuwd Robin mocht het lukken!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 sep 2013, 13:17

Zo in 't Top Gear verhaaltje te lezen, kan ik/je beter wachten op 'n 6C. V6 plus handbak en wat zwaarder....

:hmmm:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 19 sep 2013, 13:29

Ruben schreef:Die versnellingsbak kan je misschien nog mee leven, maar die motor... Ik heb 'm ervaren in de Guilletta (zo heet dat ding toch?) en ik vond het een buitengewone ruk motor. Nu hebben ze wel het een en ander aangepast aan de internals als ik het goed begrijp, maar als de klachten hetzelfde lijken te zijn.. Ik vind de auto overigens onder full throttle wel prima klinken. En het uiterlijk... Ik zou bijna durven zeggen dat ik 'm mooier vind dan de Elise..
Ik weet niet wanneer je in de QV gereden hebt, maar sinds de software update is het wel flink verbeterd. Desalniettemin blijft het een blok met een turbogat, gasgeven... ff wachten.. duw in je rug. De beschrijving van de motor door Kleijwegt komt behoorlijk overeen met mijn beleving in mijn auto. Ansich prima, maar atmosferisch is natuurlijk 10x leuker / lekkerder.
Maar ja, we moeten ook reëel zijn Alfa heeft natuurlijk het budget niet om een aparte atmosferische motor te ontwikkelen voor een auto waarvan ze er maar 3.500 per jaar gaan maken.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 sep 2013, 18:09

ik zag net dat in DLD de 4c al vanaf 50.500,-euro wordt aangeboden.

http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... r_09-19-13" onclick="window.open(this.href);return false;

Jussi

Bericht door Jussi » 19 sep 2013, 21:53

51.500 kost ie in BE.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 sep 2013, 19:29

Gewoon sexy.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ren__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

@ Mark: ik heb een van de eerste auto's gereden, dus dat zal er een zonder de software update zijn geweest

Hielke

Bericht door Hielke » 21 sep 2013, 19:45

Ruben schreef:Gewoon sexy.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ren__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

@ Mark: ik heb een van de eerste auto's gereden, dus dat zal er een zonder de software update zijn geweest
Hele leuke Autovisie video test deze keer. Stuk leuker dan die van Autoweek. Moet toch wel een heel erg fijne stuurauto zijn.

Plaats reactie