Ik ben al enige tijd lid van dit forum, maar heb me eigenlijk nooit voorgesteld en heb ook mijn project auto nooit voorgesteld, dus bij deze !
Mijn naam is Frank, op dit moment woonachtig in heerhugowaard en 27 jaar oud.
Ik rijd al enige jaren slalomwedstrijden op het midland circuit in lelystad bij de wimedo organisatie, ook een dagje zandvoort sla ik niet over.
2008 was het jaar dat ik een begin gemaakt heb aan de golf, toen met een standaard auto en standaard motor, na jaren van plezier en aanpassingen heb ik in 2011 de 1.8 benzine motor vervangen voor een 1.6 turbo diesel motor, dit inverband met het reglement van de organisatie.
ik wist 186 pk en 398nm te trekken uit de 1.6 motor, helaas ging deze na 3 wedstrijden al stuk ( de cilinderwand die ik had uit laten boren was gescheurd), ik had toen besloten om een nieuwe motor op te bouwen maar van deze de cilinderwand gewoon origineel te laten, en met succes! de motor draaid nu nog steeds.
2012 ben ik kampioen in mijn klasse geworden, een bekroning op al het werk en de inspanningen die ik jaren verricht had.
Momenteel zijn de plannen gewijzigd, ik wilde eigenlijk al jaren een achterwiel aangedreven auto hebben, maar omdat er inmiddels al de nodige centen zijn geinvesteerd in de golf vond ik het zonde om hem weg te doen, en met een andere auto weer opnieuw te beginnen.
Daarom heb ik besloten om de golf om te bouwen tot midden motor, en golf met de motor achterin!
hierbij wat plaatjes bij de praatjes !
De standaard golf in 2009
De 1.6 td motor.
Zelf gereviseerde en opgebouwde versnellingsbak met sper.
Actie foto's
Foto's van het lopende project tot op heden.