De lol in autorijden hervonden.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: De lol in autorijden hervonden.

Bericht door Robin » 23 aug 2013, 11:47

@Luco LOL. Nee Rolex . Ook 'hoofdsponsor' en tijdmeter daaro:)

Ben natuurlijk Ferrarista, maar als je na 't zien van deze géén Kimi fan bent weet ik 't niet meer Die Natalie Pinkham is ook 'n bom, maar wel 'n prutserin:)

MUST SEE!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 aug 2013, 15:30

Verder vorige week de 10.000km 'gehaald' en geen centje pijn. Alles doet het en werkt. Degelijk product en met tussen de 1:7 en 1:12 moet je 't maar doen(gemiddeld 1 op 8)

Er zijn ook geen minpunten door mij gevonden. Iemand anders(liefst 'n 1M eigenaar/daily drive mag dit aanvullen) Ja hij wordt wel eens vies als ie wordt gebruikt:)

Geen noemenswaardig olieverbruik. Grote beurt bij 30.000 ipv 7.500(A45 AMG). 3 liter motor is natuurlijk underrated tot en met en je hebt wat over, mocht er na garantie nog eens wat te tunen vallen.(maar is geen sprake van , want hij is nog steeds verbazingwekkend vlotjes elke dag weer:))

De Akra zal écht serieus nog wel eensch komen en dat is 't dan.

Want eigenlijk nog één puntje is dat de sound nog wel heftiger mag, voor wat 't koetswerk en het weggedrag en speed doet beloven. De N55 midpipe laat 'm al beter grommen en blééren, maar mag wel dikker. Dus.

Kan ik geheel onderschrijven.

Kar nu bijna 35 K km gereden en net 2 jaar jong, net een olie beurtje gehad, zijnde €350,--, een nieuwe voorruit (wel wat steenslag gevoelig als je al een pu(n)t moet noemen) en verder tadellos, een keer tussendoor olie moeten bijvullen, daar heb ik andere (lees; negatievere) ervaringen mee gehad in het verleden.

Kar wordt alleen maar beter, minstens 25K km rijden voor ie echt los komt. Ik denk er heel sterk aan om hem nooit meer in te ruilen.

Geluid zonder akra vind ik prima zo, blehrt meer dan prima IMO

Kar heeft me (nog) geen seconde verveeld...........

ErikS

Bericht door ErikS » 23 aug 2013, 15:58

Kar wordt alleen maar beter, minstens 25K km rijden voor ie echt los komt. Ik denk er heel sterk aan om hem nooit meer in te ruilen.
Als het kan zou ik het doen!
En dan toch gewoon een Boxster S ernaast! :blink:

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2013, 16:27

Had zojuist even 'n 114i mee en nu m'n 1M weer.

60 in z'n 2 naar 90 in de 114i gaat 2 keer zo traag als in de 1M....in z'n 4. LOL.

Die dingen staan echt 180 graden tegenover mekaar in alles behalve de merknaam en dat 't beide 1 series zijn. Wel heel degelijk en comfy comfy comfy de 114i. Maar wat gaat dat sturen licht en electrisch(doh), tuurlijk wel direct, maar remote.

Eigenlijk wel 'n punt hoor(dit tov de nieuwe dikke BMW (M) broeders, Porkers etc!) die electrische besturing.

Verder hoe je de 1M en bocht in SMIJT en hoe stoicijns hij blijft, niet deint en toch enorm veel grip heeft en eigenlijk géén onderstuur... echt te gek tov een 114i die óók best wel LEKKER beweeglijk is (17 inch)...

Onvergelijkbaar.

Een Boxster moet wel heul veul beleving (méér) geven dan 'n 1M om een 1M aan de kant te schuiven Romo:) Met de 997S in 't achterhoofd moet 'n Boxster echt 110 % 997S zijn om dat in mijn ogen te doen.

ErikS

Bericht door ErikS » 23 aug 2013, 16:45

Die dingen staan echt 180 graden tegenover mekaar in alles behalve de merknaam en dat 't beide 1 series zijn. Wel heel degelijk en comfy comfy comfy de 114i. Maar wat gaat dat sturen licht en electrisch(doh), tuurlijk wel direct, maar remote.
Moet je nagaan;
Een 114i stuurt al lekkerder en zwaarder dan alle andere middenklassers! :lol:

Ik vind het heerlijk rijden/sturen. Maar minimaal een 118i voor een beetje DF in de vorm van 'snelheid'.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 aug 2013, 17:09

ErikS schreef:
Als het kan zou ik het doen!
En dan toch gewoon een Boxster S ernaast! :blink:
Een Boxster moet wel heul veul beleving (méér) geven dan 'n 1M om een 1M aan de kant te schuiven Romo:) Met de 997S in 't achterhoofd moet 'n Boxster echt 110 % 997S zijn om dat in mijn ogen te doen.

Dat zeg ik; ding blijft waar ie is, bij mij dus.

En er komt er een bij, M2-M4- Cayman S of speciale versie daarvan. Geen Boxter, leuke kar, maar open rijden doet me niets, dan pak ik de (motor)fiets............ :D

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 24 aug 2013, 00:26

Robin schreef: Onvergelijkbaar.

Robin, in 1 woord makkelijk!

De Boxster S rijdt beter/puurder. Hij stuurt beter en door een atmo ook beter/puurder. Daarnaast zit 'ie ook veul beter. De 1M is wel sneller/heftiger. Had de Boxster 50pk meer reed niemand 1M/911(S) etc.

De sportuitlaat is wel een must. Fantastisch geluid; knallen/ploffen/janken in de gloria

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2013, 00:39

zoiets zou dus best leuk kunnen zijn

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:df:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 24 aug 2013, 08:46

Sjoerd schreef:

De Boxster S rijdt beter/puurder. Hij stuurt beter en door een atmo ook beter/puurder. Daarnaast zit 'ie ook veul beter. De 1M is wel sneller/heftiger. Had de Boxster 50pk meer reed niemand 1M/911(S) etc.

De sportuitlaat is wel een must. Fantastisch geluid; knallen/ploffen/janken in de gloria
Ik geloof je, maar ok je hebt de Boxster nu, dus dat word ook weer subjectief ervaren zoals alles (hier ook):)

Probleem met any Boxster/Cayman/911 voor mij:
Onpraktisch
Nog opvallender
Nog 'duurder'
Minder uitnodigend tot wat ik wil(wat driftwerk en hooliganism en in de praktijk niet 'snel'genoeg)
Te 'weinig' pk/koppel(voor wat ik gewend ben zie hierboven)

Voor de Boxster geldt dan nog dat 't een cabrio is: Dat zegt me niet veel sorry. Nooit gedaan ook.
Heb in vele snellere cabrios etc gereden waaronder ook Boxster(vorige modellen)

Dus nee, een Boxster vind ik prima, maar komt in mijn short of longlist niet voor. Hoe goed(aan de hand van rondetijden op circuits valt dat ook allemaal wel mee/tegen tov de 1M natuurlijk, die maakt gehakt van dat ding vaak) de Boxster in al z'n facetten is!

Maar 't was meer naar Romo. Ik hoef geen Boxster en 'n Cayman zou iets voor erbij zijn.

In de praktijk wordt dat niks. Dan zit ik met de 1M goed. Ding doet alles wat ik wil en vaak nog beter.

Als ik Andre dan hoor over de 'nukken' van 'n GT3 997 weet ik ook dat ik de 1M niet afserveer tov een Boxster/Cayman:)

15 sept weer 'n dag op Papenburg, waar amper 'n Porker de baan op gaat....:)

En nu heading for Spa Francorchamps . Jippie:)

Andre

Bericht door Andre » 24 aug 2013, 11:58

Als je van Cabrio s houd kan je niet om een Boxster heen. Een prachtige machine. Maar een keus maken tussen een Boxster of een 1M is een wel wat een vreemde keus. De auto s zijn zo verschillend. Je zou eerder een Boxster naast je 1M nemen.

Vandaag de nieuwe type JRZ dempers er weer onder met bump en rebound verstelling. Wat een heerlijkheid kan de auto nu nog mooier naar me hand zetten.

markk

Bericht door markk » 24 aug 2013, 12:26

Hmmm Andre, als ik je dus goed begrijpt uit de laatste post inzake EVO vs 1M (1M draadje) en Boxster vs 1M (dit draadje) dan heb je dus een cabrio (Boxster ofzo), een ///M rwd-drift hooligan (1M ofzo) en een 4wd winter drift rally hooligan (EVO ofzo) nodig.

Goh wat een inzicht zeg, zo heb ik het nog nooit bekeken ;-)

Mark.

Andre

Bericht door Andre » 24 aug 2013, 12:33

You got them all:)

romo

Bericht door romo » 24 aug 2013, 12:34

@ Robin

Geen Boxter dus voor mij, waarbij het wel een enorm leuke kar is die 981, maar open dak vind ik persoonlijk dus niets . Dat anderen daar wel iets mee hebben is dikke prima uiteraard.

Een Cayman d`r bij ben ik serieus over aan het denken, maar dat kan ook net zo goed een M4 - M2 worden, all options on the table ............FWIW

Geen haast, er komt gewoon een hoop leuk speelgoed aan, heerlijk............

1M krijgt toch een beetje het aura van de E30 M3, over een paar jaar is dat een collectors item ( iedereen die me nu uitlacht prima, ik spreek je over 10-15 jaar weer) :tooth:

markk

Bericht door markk » 24 aug 2013, 12:41

Niet van cabrio rijden kan ik snappen. Maar stel je hebt een 1M en CaymanS voor de deur. Wanneer pak je dan welke auto ?

Ik zou altijd in de CaymanS stappen tenzij je meer dan 1 vrouw bij je hebt ;-)

Woon-werk verkeer niet met de Porsche doen qua imago / uitstraling ? Kan ik ook in komen maar met een 1M komen voorrijden qua imago is het 'em dan ook gewoon niet...

Mark.

romo

Bericht door romo » 24 aug 2013, 12:45

Is lastig idd, maar een M2-M4 lost dat "probleem" ook niet op.........

Anderzijds ben ik een beetje los van de gedachte van wat anderen er van vinden................

Als het een Cayman wordt, dan is ie gelijk daily driver, ik zie de 1M meer als een lange termijn investering die (mogelijk) rendement* genereert, die ik dan sporadisch nog een keer pak, bv als ik met 3 vrouwen onderweg ben........................ :tooth: :lol: :swinging: :whistle:

*rendement lezen als een duidelijk lagere afschrijving in vergelijking met nu inruilen

Andre

Bericht door Andre » 24 aug 2013, 13:39

Auto s heb ik nog nooit als een longterm invest gezien.

Ik wou puur uit nieuwsgierigheid een keer een Porsche. Dat heb ik afgesloten. Ik vindt dat je teveel te kijk staat in dat soort auto s in nederland. Als je op de snelweg rijdt kijkt men je aan en je ziet ze denken die grijze duif wil ook nog wat.

Als je in Monaco woont of bij de ring een huis hebt dan passen die auto's. Dan kijken mensen ook en denken kijk die heeft het begrepen.

Ik zag laatst hier een boxster rijden en er zat echt zo n typisch porsche boxster vrouwtje in. Te bruin, Te veel make-up, wit slaaltje.

Nu is een 1M ook niet de minst opvallende. Maar in het zwart taalt er eigenlijk niemand naar. Rij je hem in het wit krijg je vaak duimpjes en spreken mensen je aan over de auto dat ze hem gaaf vinden. 1M zwart nog nooit een duimpje gehad. Doe mij die zwarte maar. Heerlijk!

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 24 aug 2013, 16:13

Hee Andre
Wat ben je met uiterlijke schijn bezig allemaal, en wat andere van je vinden.
Zoiets laat je na je pubertijd toch achter je ?
:tooth:
Oh wacht ff we zitten er allemaal middenin :bag:

Andre

Bericht door Andre » 24 aug 2013, 16:55

Erik ik vindt het gewoon heerlijk dat ik gewoon aan de buitenkant in een redelijk normale auto rij. Heb liever een setje top schokdempers eronder dan 20 inch wielen bijv. Maar ieder heeft gelukkig zijn eigen voorkeuren.

dvh

Bericht door dvh » 24 aug 2013, 17:03

Ik heb liever een lekker wijf op de achterbank :)
Laat die stugge vering dan ook maar zitten....

romo

Bericht door romo » 24 aug 2013, 17:09

Andre schreef:Auto s heb ik nog nooit als een longterm invest gezien.

Ik wou puur uit nieuwsgierigheid een keer een Porsche. Dat heb ik afgesloten. Ik vindt dat je teveel te kijk staat in dat soort auto s in nederland. Als je op de snelweg rijdt kijkt men je aan en je ziet ze denken die grijze duif wil ook nog wat.

Als je in Monaco woont of bij de ring een huis hebt dan passen die auto's. Dan kijken mensen ook en denken kijk die heeft het begrepen.

Ik zag laatst hier een boxster rijden en er zat echt zo n typisch porsche boxster vrouwtje in. Te bruin, Te veel make-up, wit slaaltje.

Nu is een 1M ook niet de minst opvallende. Maar in het zwart taalt er eigenlijk niemand naar. Rij je hem in het wit krijg je vaak duimpjes en spreken mensen je aan over de auto dat ze hem gaaf vinden. 1M zwart nog nooit een duimpje gehad. Doe mij die zwarte maar. Heerlijk!

Ik snap dat erg goed, want ik denk meestentijds ook zo.

Auto heb ik ik ook nooit als investering gezien, onmogelijk ook . Maar de 1M biedt mogelijk die kans wel ( valt te bezien uiteraard, want in een glazen bol kijken kan ik niet).........MOGELIJK dus........net nadruk.

Dat betekent da je de kar dan moet aanhouden, vervolgens een 2e kar aanschaffen.

Of ik dat doe? Tja, time will tell.............

Een zwarte 1M is grotendeels incognito, heel uitzonderlijk zie ik eens een blik van herkenning en een zeldzaam verdraaide nek........ik vind het best.
Met een Cayman is dat dan wel weer anders, maar ach, moet je je daardoor laten remmen? GTFOH denk ik intussen, straks graait die (r)overheid d`r nog eens rustig op los, gewoon omdat je het hebt, gewoon omdat het kan, egh moet, want op zwart zaad..........nou ik ben er wel klaar mee...............ik rijd langer niet dan wel.....

Tom

Bericht door Tom » 24 aug 2013, 19:10

Een auto laten staan omdat ie te opvallend is... dat zou ik dus nooit doen. Koop altijd de auto die ik mooi/gaaf vind. Een Porsche is inderdaad opvallender dan BMW maar ik laat anderen mij het plezier niet ontnemen. Werk er hard voor dus ze moeten niet zeiken.. waar je ook in komt rijden sommige mensen hebben altijd wat te zeiken... kansloos om je daar serieus iets van aan te trekken.

RVV

Bericht door RVV » 24 aug 2013, 19:17

Tenzij die "anderen" voor jouw brood op de plank moeten zorgen. Dan is NL weer heel erg klein.

romo

Bericht door romo » 24 aug 2013, 20:46

RVV schreef:Tenzij die "anderen" voor jouw brood op de plank moeten zorgen. Dan is NL weer heel erg klein.

Ja, zo is het ook wel weer.................kop boven maaiveld enz.........

Maar goed, dan maar de Porker voor het weekend, en met de Alto naar de zaak.................. :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2013, 20:57

dvh schreef:Ik heb liever een lekker wijf op de achterbank :)
Laat die stugge vering dan ook maar zitten....
:mrgreen: :headbang:

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 24 aug 2013, 21:38

Robin schreef:
Sjoerd schreef:

Ik geloof je, maar ok je hebt de Boxster nu, dus dat word ook weer subjectief ervaren zoals alles (hier ook):)

Probleem met any Boxster/Cayman/911 voor mij:
Onpraktisch
Nog opvallender
Nog 'duurder'
Minder uitnodigend tot wat ik wil(wat driftwerk en hooliganism en in de praktijk niet 'snel'genoeg)
Te 'weinig' pk/koppel(voor wat ik gewend ben zie hierboven)

Voor de Boxster geldt dan nog dat 't een cabrio is: Dat zegt me niet veel sorry. Nooit gedaan ook.
Heb in vele snellere cabrios etc gereden waaronder ook Boxster(vorige modellen)

Dus nee, een Boxster vind ik prima, maar komt in mijn short of longlist niet voor. Hoe goed(aan de hand van rondetijden op circuits valt dat ook allemaal wel mee/tegen tov de 1M natuurlijk, die maakt gehakt van dat ding vaak) de Boxster in al z'n facetten is!

Maar 't was meer naar Romo. Ik hoef geen Boxster en 'n Cayman zou iets voor erbij zijn.

In de praktijk wordt dat niks. Dan zit ik met de 1M goed. Ding doet alles wat ik wil en vaak nog beter.

Als ik Andre dan hoor over de 'nukken' van 'n GT3 997 weet ik ook dat ik de 1M niet afserveer tov een Boxster/Cayman:)

15 sept weer 'n dag op Papenburg, waar amper 'n Porker de baan op gaat....:)

En nu heading for Spa Francorchamps . Jippie:)
[/size]

Robin,

ik zit er wel degelijk objectief in. Die BMW 1M gaat er denk ik wel een keer komen. Waarschijnlijk wel in trackday uitvoering.

Als er maar 1 auto voor de deur kan/mag staan dan komt uiteraard een Boxster/Cayman niet op het lijstje voor. Een 1M wellicht wel. Ondanks dat ik dat wel een anabooltje vind. Een zwarte zou nog meevallen inderdaad. In mijn werkomgeving zou trouwens een 1M veel meer not-done zijn dan een 5-er van 100k (of zelfs een 7-er van 200k).

Toevallig net de SportAuto 6/2013 (ik loop wat achter; lang leve de vakantie) aan het doorbladeren.

Nordschleife:

981 Boxster S: 8.04
981 Cayman S: 8.05
BMW 1M: 8.15

991S: 7.44 (!)

Hockenheim:

981 Boxster S: 1.139
981 Cayman S: 1.141
BMW 1M: 1.141

991S: 1.104 (!)

0-200-0:

981 Boxster S: 23.7
981 Cayman S: 22.6
BMW 1M: 22.0

911S: 18.8

De Cayman is een PDK; ik gok dat de Boxster S een handbak was. Één ding wat mij echt opvalt is dat de 991 nog veel sneller is.

Soft-top/vast dak is uiteraard geheel persoonlijk. In mijn geval met 2 auto's ernaast natuurlijk een heel ander scenario. Beide andere auto's hebben trouwens wel een skoefdak ;)

Voor mij waren/zijn de BoxsterS en 1M dus wel gelijkwaardige auto's; maar dat heeft puur met het doel (funauto) te maken. Het zijn en blijven 2 geweldige auto's!

Plaats reactie