René en Mathieu, het zal er denk op uitdraaien dat ik andere wielen ga monteren. Wil m'n onderste draagarmen persee horizontaal houden. Ik heb verder gewoon geen andere mogelijkheid en als ik nu nog een beschermplaat maak, mis ik weer een halve centimeter.
Hout is van iroko. Wordt door sommigen weleens teak genoemd, maar is het niet. Hondennagels liever niet, maar krassen heb ik geen probleem mee. Ik ben ook gewoon van plan alles in de bak te vervoeren. Het eerste krasje staat niet mooi, maar uiteindelijk krijg je wel een mooi geleefde vloer voor m'n gevoel.
Er komt dan ook bewust geen beschermlaag op.
Steve, ik kijk al dik 10 jaar naar die Landrovers en heeft tot dit jaar geduurd dat ik het aandurfde. Eindconclusie? Had ik het maar 10 jaar eerder gedaan. Inmiddels al 3 offroadcursussen gehad waarvan eentje rond de Black Mountains van Wales. Het leuke van offroaden is imho ook dat je vanaf begin tot eind alles samen doet als groep en niet mekaar het licht uit de ogen hoeft te rijden. Virus? Ja die heeft ook mij goed te pakken.
edit:
Morgenochtend de finishing touch. Laatste stukjes kit dof opschuren en al het schuurwerk van het hout nalopen. Dan krijg ik haar weer mee terug. Met de laadklep dicht kreeg ik me toch een grijns op m'n smoel. Oneindig mooi!