Volkswagen Golf 7 R
-
OnlineLuco
Re: Volkswagen Golf 7 R
Simpel gezegd hebben ze eindelijk de s3 motor erin gelepeld 

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Wat weegt dit apparaat?
-
Zal wel ergens tussen de 1400 en 1500kg zijn gok ik zo.
Ik vind het geen mooie auto, zeker niet met die 4 uitlaten.
Ik vind het geen mooie auto, zeker niet met die 4 uitlaten.
- JP
Zusätzlich hat Volkswagen dem Golf 7 R eine Diät verordnet. Gegenüber dem Vorgänger bringt er 45 kg weniger auf die Waage. Mit einem Leergewicht von 1.476 kg schafft der Golf 7 R ein Leistungsgewicht von 4,92 kg pro PS.
Apropos Rennstrecke. In der „grünen Hölle“, dem Nürburgring, absolvierte der neue Golf 7 R die Runde in 8:15 Minuten. Das sind ganze 15 Sekunden schneller als sein Vorgänger, der Golf 6 R. Der Golf 7 GTI brauchte für die Strecke übrigens 8:26 Minuten. Testpilot und Rennfahrer Hans-Joachim Stuck brachte es mit einer treffenden Formulierung auf den Punkt: „Der Golf 7 R fährt genau da hin, wo ich ihn haben will. Ein Benchmark!“
- Bram
Wel netjes zeg, 45 kg lichter en 30 pk meer moet je wel merken lijkt me. Is inderdaad wat braafjes gestileerd, jammer. Vind de Golf 7 verder een erg fraaie auto geworden 

- GTRene
dan is dit kleine broertje leuker...

wat dat betreft zouden ze ook een Rallye uitvoering van die nwe Golf kunnen maken ala Golf Rallye G60 destijds

wat dat betreft zouden ze ook een Rallye uitvoering van die nwe Golf kunnen maken ala Golf Rallye G60 destijds

- Bram
Van de Polo dus ja
Die rijdt nu de rally's.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooie pics René!
Klinkt goed. Één kanttekening(dikgedrukt): De Golf 7 GTI zit in de Supertest van Sportauto 8/2013 en doet er daar 8:29 over ipv 8:26.
Voor wat 't waard is:)
Anyway. Hij lijkt dan wel wat boring en hij zal ook wel redelijk boring rijden, maar in 't zwart en die 4 uitlaten zwartgespoten incl die wielen is 't een relatieve sleeper die als incognito auto bij de KLPD best wel dienst zou kunnen doen.
Makkelijk op de grens en goed snel!
JP schreef:Zusätzlich hat Volkswagen dem Golf 7 R eine Diät verordnet. Gegenüber dem Vorgänger bringt er 45 kg weniger auf die Waage. Mit einem Leergewicht von 1.476 kg schafft der Golf 7 R ein Leistungsgewicht von 4,92 kg pro PS.Apropos Rennstrecke. In der „grünen Hölle“, dem Nürburgring, absolvierte der neue Golf 7 R die Runde in 8:15 Minuten. Das sind ganze 15 Sekunden schneller als sein Vorgänger, der Golf 6 R. Der Golf 7 GTI brauchte für die Strecke übrigens 8:26 Minuten. Testpilot und Rennfahrer Hans-Joachim Stuck brachte es mit einer treffenden Formulierung auf den Punkt: „Der Golf 7 R fährt genau da hin, wo ich ihn haben will. Ein Benchmark!“
Klinkt goed. Één kanttekening(dikgedrukt): De Golf 7 GTI zit in de Supertest van Sportauto 8/2013 en doet er daar 8:29 over ipv 8:26.
Voor wat 't waard is:)
Anyway. Hij lijkt dan wel wat boring en hij zal ook wel redelijk boring rijden, maar in 't zwart en die 4 uitlaten zwartgespoten incl die wielen is 't een relatieve sleeper die als incognito auto bij de KLPD best wel dienst zou kunnen doen.

-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik heb die test ook gelezen. Bij die supertest hebben ze gereden bij 30 graden plus. Dus zoals ze zelf aangaven waren die tijden van Sport Auto niet helemaal representatief. Bij normaal weer had er nog wel wat meer ingezeten. Jammer btw dat ze een Renault Megane zonder cuponderstel hebben gekregen van Renault Duitsland. Gemiste kans.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Vind de 6R stuk mooier, die 4 pijpen is overkill natuurlijk, voorbumper te beschaaft en dan weer de DSG 6 bak
dat vond ik een misser bij de 6R want bij 120km reed die net meer dan 3000 toeren en dan draait die turbo lekker nutteloos mee met een verbruik van 1 op 7/8 als gevolg.. dan die Audi S3 met DSG 7 graag en een paar pijpen minder..

- Bram
DSG hoeft niet hè...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Helemaal eens met Hans hierboven. Ik vind hem tegenvallen. Uitlaten hadden in het midden gemoeten, voorbumper is niet agressief genoeg. Bovendien vind ik de Golf 7 in zijn geheel maar zo-zo...
Vermogen is wel lekker.
Kunt ook voor minder dan de helft van het geld mijn GTI kopen, bijna evenveel vermogen.
v http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 55&t=28655" onclick="window.open(this.href);return false;
Vermogen is wel lekker.
Kunt ook voor minder dan de helft van het geld mijn GTI kopen, bijna evenveel vermogen.

- Sperdy
Geen inspirerende auto..
- PD power
Goeie zet, minder gewicht, een trend van VAG, icm meer vermogen een goede zet, beetje anoniem zoals dat bij de Golf hoort, maar wel zodanig dat je "sportwagen" het leven zuur maakt met een anonieme 4 zitter, heerlijk.
- Richard430
Golf 7 is een hele goede auto, kort ritje als passagier gehad onlangs. Erg mooi van binnen moet ik zeggen.
Uiterlijk is ook niet helemaal mijn ding, maar lelijk is anders.
Ik vraag me wel af hoe het zit qua onderhoud. De A45 van Mercedes heeft 60pk meer uit dezelfde inhoud, en heeft eens in de 7500km een oliewissel nodig geloof ik. Zal deze motor in de Golf het volhouden tot de 20dkm?
Een goede vriend van mij, kocht een Golf 4 R32 destijds nieuw. Best lang gehad, daarna type 5 R32.
Onlangs heeft hij deze verkocht en was aan het shoppen voor de opvolger. Na een paar kilometer wist hij het al, heeft weer een type 5 gekocht..
Dat geluid van een R32 is echt machtig, helemaal als het klepje in de uitlaat (bij een type 4 iig) dat normaal alleen bij vollast opengaat, vast is gezet op de open stand. Heerlijk...
Uiterlijk is ook niet helemaal mijn ding, maar lelijk is anders.
Ik vraag me wel af hoe het zit qua onderhoud. De A45 van Mercedes heeft 60pk meer uit dezelfde inhoud, en heeft eens in de 7500km een oliewissel nodig geloof ik. Zal deze motor in de Golf het volhouden tot de 20dkm?
Een goede vriend van mij, kocht een Golf 4 R32 destijds nieuw. Best lang gehad, daarna type 5 R32.
Onlangs heeft hij deze verkocht en was aan het shoppen voor de opvolger. Na een paar kilometer wist hij het al, heeft weer een type 5 gekocht..

Dat geluid van een R32 is echt machtig, helemaal als het klepje in de uitlaat (bij een type 4 iig) dat normaal alleen bij vollast opengaat, vast is gezet op de open stand. Heerlijk...
- JP
-
Ik heb net een nieuwe R gezien, prachtig.
Alleen die 4 uitlaten zijn niet nodig.
Alleen die 4 uitlaten zijn niet nodig.