Handrem en tractiecontrole lampje aan

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jussi

Handrem en tractiecontrole lampje aan

Bericht door Jussi » 20 aug 2013, 23:35

Heren,

Onlangs reed ik met de Z3 naar de plaatselijke supermarkt en vlak voor de oprit van de parking remde de wagen plotseling erg moeilijk. Alsof er precies een remklauw los was gekomen en hij geen kracht kon zetten.

Ik ben toen de parking opgedraaid en probeerde de remmen uit en die leken terug goed te werken. Alleen gingen het handrem- en tractiecontrolelampje branden na een dertigtal seconden. Motor aan- en uitzetten hielp niks en dan ben ik nog een stukje verder gaan rijden. Tot mijn verbazing is het lampje toen uitgegaan maar ik ben er toch niet helemaal gerust in. Ik vermoed dat het een (vuile) ABS-sensor was maar omdat de remmen plotseling niet meer naar behoren werkten, zou ik dat in de toekomst toch niet meer willen tegenkomen.

Wat zouden jullie doen? ABS sensoren nu vervangen? Op eBay kosten die dingen geen hol maar is dat betrouwbaar?
Laatst gewijzigd door Jussi op 20 aug 2013, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

erwin20vt

Re: Handrem en tractiecontrole lampje aan

Bericht door erwin20vt » 20 aug 2013, 23:38

Even laten uitlezen, zeer waarschijnlijk is er wel een storingscode opgeslagen.
anders word het gissen....
en gissen = missen en gokken = dokken :wink:

Knot

Bericht door Knot » 21 aug 2013, 08:29

Even uitlezen inderdaad... sensortje zou kunnen dan laat ie je niet remmen op dat wiel.

Fabian

Bericht door Fabian » 21 aug 2013, 08:41

Sensortje kan, maar de ABS-pomp wil ook wel eens stuk gaan. Heb ik ook gehad en dan gaan dezelfde lampjes branden, was gelukkig garantie, maar dat was een duuuuur grapje.

Jussi

Bericht door Jussi » 21 aug 2013, 09:58

En remde ie dan ook niet meer, Fabian?

Ik kan hem binnen een tweetal weken laten uitlezen, hoop ik. Binnen een maand zit ik hopelijk met DF op de Ring en daar wil ik zoiets niet tegenkomen.

Plaats reactie