Downforce Hans schreef:Hou jij je handen nou ff op het stuur.................
Nederland gaat naar de haaien
- dvh
Re: Nederland gaat naar de haaien
- Bert ///M3
Volgens mij vallen Polen gewoon onder het wettelijk minimum loon. Je moet ze dus hetzelfde betalen als een Nederlander.Luco schreef:Tja, je kan natuurlijk ook je bedenkingen hebben bij de mensen die deze mensen inhuren?JP schreef:Laat die Polen ed. dan wel tegen normaal loon werken en niet voor een appel en een ei.romo schreef:Ik snap niks van die Asscher, wederom betutteling........en gepreek voor de PvdA parochie uiteraard
Dit is toch waarvoor de EU werd opgericht, vrij verkeer van personen ( Schengen),goederen en diensten....en nu dat dus letterlijk handen en voeten gaat krijgen bevalt het niet, en zullen de spelregels tijdens het spel gewijzigd moeten worden...........amehoela denk ik dan, dat had je vooraf ( en er is vaak genoeg voor gewaarschuwd) kunnen/moeten bedenken
.........
Dat is een beetje hetzelfde als roepen we moeten de economie steunen en de lokale bedrijven wat gunnen, maar ondertussen wel spullen uit Engeland of Duitsland bestellen omdat het daar goedkoper is.
Het ligt niet alleen aan die Polen.
Alleen in veel sectoren willen Nederlanders allang niet meer werken. Ga jij anders van maandag tot zaterdag voor minimum loon in een kas werken?? De mensen die ik ken met Polen in dienst zeggen allemaal hetzelfde, het is een gehannes om Nederlanders te krijgen, die willen namelijk niet voor die salarissen. Dan is het simpelweg makkelijker om een uitzendbureau te bellen en Polen in dienst te nemen. Waar ik vandaan kom zie je ook veel Polen in de visserij, er is simpelweg geen of weinig jong volk meer welke nog vissen wil.
Wat dat betreft klagen Nederlanders wel dat het zo slecht gaat maar in veel gevallen is het niet meer als een luxeprobleem.
- Luco
Niet helemaal met je eens Bert, wat betreft mensen in loondienst wel.
Alleen zijn er ook veel Poolse zzp-ers, die zijn gewoon in Polen ingeschreven en mogen hier dus werken, maar ze dragen hier niks af, maar in Polen, daardoor kunnen ze voor een veel lager uurtarief werken.
Maar is dat de schuld van die Pool?
Nee ook de schuld van bv de aannemers en opdrachtgevers, want die kijken uiteindelijk ook naar het financiële resultaat.
Alleen zijn er ook veel Poolse zzp-ers, die zijn gewoon in Polen ingeschreven en mogen hier dus werken, maar ze dragen hier niks af, maar in Polen, daardoor kunnen ze voor een veel lager uurtarief werken.
Maar is dat de schuld van die Pool?
Nee ook de schuld van bv de aannemers en opdrachtgevers, want die kijken uiteindelijk ook naar het financiële resultaat.
- JP
Werkgevers klagen al gauw dat ze zogenaamd geen personeel kunnen vinden omdat de werkelozen te kieskeurig zijn. Ik geloof daar niet in. Het komt ze dan opeens goed uit en zoeken ze de goedkopere krachten via schimmige constructies. Nl heeft bijv. door vergrijzing in de komende jaren 10duizenden beroepschauffeurs nodig. Zeggen ze....
Er is geen aanwas, maar er zitten duizenden chauffeurs werkeloos thuis. Die worden vergeten. Transportfirmas starten in Polen (of welk Oostblokland dan ook) een postadres en dan kunnen ze via die normen betaald worden ipv de westerse minimumlonen. Lees ze verdienen maar de helft of nog minder.
Er is geen aanwas, maar er zitten duizenden chauffeurs werkeloos thuis. Die worden vergeten. Transportfirmas starten in Polen (of welk Oostblokland dan ook) een postadres en dan kunnen ze via die normen betaald worden ipv de westerse minimumlonen. Lees ze verdienen maar de helft of nog minder.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bovenstaande is niets anders dan wat ik reeds opmerkte;
Botom line; de politiek (zijde Asscher i.c.), die uiteindelijk dit mogelijk heeft gemaakt, waarbij vooraf door meerderen is gewaarschuwd voor de consequenties, moet nu dus niet janken en miepen.
Dat werkgevers dan de grenzen (beetje discutabele term in dit verband
) opzoeken, en wellicht ook buitenlandse werknemers / ZZPers onder de prijs willen werken, ja das dan te snappen, maar uiteindelijk zijn de wettelijke mogelijkheden gefasciliteerd door de politiek.
Willens en wetens is deze regelgeving doorgedrukt, terwijl je op de oud Hollandse klompen kon aanvoelen wat er ging gebeuren.
De geest is uit de fles, ook Asscher krijgt hem d`r niet weer in.
Eerst gedaan en dan gedacht.............
Heeft menigeen verdriet gebracht...............
Hang die maar achter je bureau Asscher
Botom line; de politiek (zijde Asscher i.c.), die uiteindelijk dit mogelijk heeft gemaakt, waarbij vooraf door meerderen is gewaarschuwd voor de consequenties, moet nu dus niet janken en miepen.
Dat werkgevers dan de grenzen (beetje discutabele term in dit verband
Willens en wetens is deze regelgeving doorgedrukt, terwijl je op de oud Hollandse klompen kon aanvoelen wat er ging gebeuren.
De geest is uit de fles, ook Asscher krijgt hem d`r niet weer in.
Eerst gedaan en dan gedacht.............
Heeft menigeen verdriet gebracht...............
Hang die maar achter je bureau Asscher
- Hielke
Zo'n Europese regel van vrij verkeer van produkten en arbeidskrachten kun je onmogelijke Asscher in de schoenen schuiven. Zoiets heeft jaren in de pijplijn van die dagdromers in Brussel gezeten.
Hij benoemt nu die waanzinnige regel, en hoopt dat Brussel handelt. De kans daarop is minimaal. Ergo, er gebeurt wat er altijd in zo'n situatie gebeurt, er wordt een uitzonderingsregel bedacht. De grenzen gaan weer dicht.
Hij benoemt nu die waanzinnige regel, en hoopt dat Brussel handelt. De kans daarop is minimaal. Ergo, er gebeurt wat er altijd in zo'n situatie gebeurt, er wordt een uitzonderingsregel bedacht. De grenzen gaan weer dicht.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hielke schreef:Zo'n Europese regel van vrij verkeer van produkten en arbeidskrachten kun je onmogelijke Asscher in de schoenen schuiven. Zoiets heeft jaren in de pijplijn van die dagdromers in Brussel gezeten.
Ik schuif het Asscher niet in de schoenen, maar wel "de politiek"
Maar hij is momenteel wel "politiek mede verantwoordelijk" so he takes the shit.......
De cultuur verschillen binnen de EU zijn onoverbrugbaar groot op korte/middellange termijn.
De levensstandaarden binnen de EU zijn onoverbrugbaar groot op korte/middellange termijn
Dit is niet een conclusie die nu getrokken kan worden, dat kon de politiek 15 - 20 jaar gelden ook weten, kon weten = moeten weten = conform handelen en besluiten.
Niets van dat alles, oogkleppen, grotere belangen en dubbele agenda`s.............and now the shit hits the fan.......
- alt
Heb ook Polen in dienst over een NL uitzendbureau.
Betaal meer dan het minimum loon en overuren worden comfom de wet betaald.
Wel een goed uitzendbureau gezocht die de mensen goed behandelt en niet uitbuit met verblijfskosten.
Blanke Nederlanders hebben het beter bekeken, nemen een uitkering en pakken (huur)subsidie ennnnn hoeven niet om 6.00 uur hun bed uit, laat staan overwerken.
Heb veel van deze sollicitanten in het vewrleden gehad.
Komen me samen met de uitzenbureaumedewerker en zijn enthousiast over het werk, maar de volgende morgen komt niemand opdagen.
Uitzendbureau gebeld, zij proberen de nieuwe uitzendkracht te bellen en je raadt het, niemand ne neemt de telefoon op.
Een Belgische vriend van had een maaltijdenfabriek in Brussel.
Om 17.00 uur gingen de Belgische medewerkers naar huis.
De Aziatische medewerkers maakten het af.
Wij leren het nooit, eerst Italianen, dan Turken, Marokanen, nu Polen, straks Bulgaren en Roemenen, later Oekraïners en wie weet wie de volgen worden, maar geen blanke Nederlanders willen het simpele werk doen.
P.s.
Ik heb een blanke Nederlander vervangen door een robot.
Betaal meer dan het minimum loon en overuren worden comfom de wet betaald.
Wel een goed uitzendbureau gezocht die de mensen goed behandelt en niet uitbuit met verblijfskosten.
Blanke Nederlanders hebben het beter bekeken, nemen een uitkering en pakken (huur)subsidie ennnnn hoeven niet om 6.00 uur hun bed uit, laat staan overwerken.
Heb veel van deze sollicitanten in het vewrleden gehad.
Komen me samen met de uitzenbureaumedewerker en zijn enthousiast over het werk, maar de volgende morgen komt niemand opdagen.
Uitzendbureau gebeld, zij proberen de nieuwe uitzendkracht te bellen en je raadt het, niemand ne neemt de telefoon op.
Een Belgische vriend van had een maaltijdenfabriek in Brussel.
Wij leren het nooit, eerst Italianen, dan Turken, Marokanen, nu Polen, straks Bulgaren en Roemenen, later Oekraïners en wie weet wie de volgen worden, maar geen blanke Nederlanders willen het simpele werk doen.
P.s.
Ik heb een blanke Nederlander vervangen door een robot.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Zolang de grens tussen minimumloon en uitkering met toeslagen ongeveer gelijk is, gaat dit niet veranderen voor de laag opgeleiden.
- JP
Ik heb zelf mijn vorige baan opgegeven en een jaartje (bewust) thuis gezeten. NA verloop van tijd toch maar ingeschreven bij diverse uitzendbureaus. Een werkgever zal ze wel netjes en genoeg betalen, maar zelf kwam ik (34jaar) niet verder dan ± € 8.61 bruto per uur. Reiskosten werden niet betaald.
Heb ook eens via Tempo Team geprobeerd voor productiewerk (mij maakte het niet uit wat) echter vroegen ze wat je ongeveer wou verdienen. Ik dacht dat €10 bruto per uur (MBO) toch zou moeten kunnen, maar heb daarna nooit meer wat gehoord.

Heb ook eens via Tempo Team geprobeerd voor productiewerk (mij maakte het niet uit wat) echter vroegen ze wat je ongeveer wou verdienen. Ik dacht dat €10 bruto per uur (MBO) toch zou moeten kunnen, maar heb daarna nooit meer wat gehoord.
Waar ik nu werk (ook levensmiddelen) mogen we geen overuren maken. Je moet het maar redden in de 8 uren die je hebt. Alle overuren die je wel hebt, worden niet uitbetaald en op vrijdagmiddag op 0 gezet. Die ben je kwijt.....Een Belgische vriend van had een maaltijdenfabriek in Brussel.
- alt
Ik weet dat, JP, er zijn bedrijven als er storing is worden bij de Polen de uitgevallen uren niet uitbetaald.
Ik vind dat het vooral bij grote bedrijven steeds bureaucratischer worden.
Zou graag willen weten hoeveel er sinds de jaren 60 erbij gekomen zijn.
Ben heel erg bang dat mijn generatie, die verandering en vrijheid preekte, daar debet aan is.
Zou graag willen weten hoeveel er sinds de jaren 60 erbij gekomen zijn.
Ben heel erg bang dat mijn generatie, die verandering en vrijheid preekte, daar debet aan is.
-
Onlinesmiley
In 2008 waren het er opgeteld pak em beet 3.2 miljoen.alt schreef:Zou graag willen weten hoeveel er sinds de jaren 60 erbij gekomen zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Immigratie_in_Nederland" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door smiley op 18 aug 2013, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Immigranten die naar Nederland komen zorgen niet alleen maar voor kommer en kwel. Er zijn er gelukkig ook genoeg bij die werk hebben en dus belasting betalen.
Dat uitbuiten van onder andere de Polen doet me denken aan het verhaal van Günter Wallraff. Boek zal vast wel bekend zijn bij een aantal mensen: Ik, Ali. Vrij bizar verhaal.
Dat uitbuiten van onder andere de Polen doet me denken aan het verhaal van Günter Wallraff. Boek zal vast wel bekend zijn bij een aantal mensen: Ik, Ali. Vrij bizar verhaal.
- JP
Met de open grenzen hadden ze dat verwacht dat er 18.000 immigranten zouden komen, maar dat het er uiteindelijk tussen de 200 -en 300.000 zijn geworden.
(altijd blijven lachen)
Daar hoeft bij ons geen storing voor op te treden....Ik weet dat, JP, er zijn bedrijven als er storing is worden bij de Polen de uitgevallen uren niet uitbetaald.
- romo
Ewald Engelen, zegt onverbloemd waar het op staat..............
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... utte.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... utte.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- PD power
Is ook maar mening.......niks meer, niks minder.
-
OnlineSlowCo
Maar wel een mening gebaseerd op feiten....PD power schreef:Is ook maar mening.......niks meer, niks minder.
-
Onlinetomgtr
Ik vond de leugen van afgelopen week nog schokkender. # maanden geleden riep iedereen nog : slechte tijd om ABN Amro te verkopen!
Nu moet het toch opeeens, 30 miljard voor betaald, verwacht opbrengst bij beursgang 12 miljard. Dijselbloem zegt gewoon, we gaan er dik op verliezen. Rutte: dat staat nog niet vast, mischien verdienen we er nog aan. Mijn god, waar moet ik volgende keer op stemmen!
Nu moet het toch opeeens, 30 miljard voor betaald, verwacht opbrengst bij beursgang 12 miljard. Dijselbloem zegt gewoon, we gaan er dik op verliezen. Rutte: dat staat nog niet vast, mischien verdienen we er nog aan. Mijn god, waar moet ik volgende keer op stemmen!
- Luco
SGP, daar mogen nu ook chickies meedoen

- WJ
Waarom moet die bank nu eigenlijk verkocht worden?
-
Onlinesmiley
Smiley bekijkt Luco's definitie van chickies nog eens....Luco schreef:SGP, daar mogen nu ook chickies meedoen![]()
- Luco
zie de smileys, smiley 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Je zou godverdegodverdomme toch bijna homo worden man.
- Robertdj
Alsof ze gegijzeld wordt en, met 5 ak47's op haar gericht, de krant van vandaag moet laten zien.