Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Luco
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...
Als we naar de geschiedenis gaan kijken is elke bevolkings/geloofsgroep natuurlijk hardstikke "fout"geweest of nog fout, het is natuurlijk kolder om alles maar op de moslims af te schuiven, wel lekker makkelijk natuurlijk en evenzo zo hypocriet als de pest.
- Hielke
Als je even had opgelet Luco dan wist je dat het om de afschuiving van schuld op Amerika en het Westen ging.Luco schreef:Als we naar de geschiedenis gaan kijken is elke bevolkings/geloofsgroep natuurlijk hardstikke "fout"geweest of nog fout, het is natuurlijk kolder om alles maar op de moslims af te schuiven, wel lekker makkelijk natuurlijk en evenzo zo hypocriet als de pest.
- Luco
Amerika is natuurlijk het heilig boontje van de wereld, hou toch op zeg.
Als ze de kans kregen zouden ze ook de hele wereld hun wil opleggen.
Als ze de kans kregen zouden ze ook de hele wereld hun wil opleggen.
-
Net als bij jullie er bij de geboorte in geramd word dat Turken barbaren waren, en wanneer jou (voor)vaderen voor het eerst in het Turkse gedeelte van Cyprus en de rest van Turkije ging dat liever paaps dan Turks eigenlijk omgekeerd had moeten zijn, toch?PD power schreef:Dat wordt er standaard in geramt, na de geboorte....Hielke schreef:Ik wil graag van EG horen waarom hij van mening is dat de moslimwereld tegen de Amerikanen is.
- RVV
EG hou even op zeg het met je Turkse slachtofferrol. Volgens mij zijn Turken daar veel te trots voor. Ik heb tenminste nooit geleerd dat Turken barbaren waren. Toen ik 7 was zat er 1 Turkse jongen bij mij in de klas, toevallig mijn grootste vriend (samen met een Marokaanse jongen) waren ook de enige 2 jongens van buitenlandse komaf. Ik geloof er helemaal niets van dat jonge kinderen in Nederland haat wordt bij gebracht jegens onze medelanders.
- dvh
Beetje eenzelfde houding als Negroïde mensen in de US aannenen 'because im black'. Waar het daar overigens nog een gegronde geschiedenis heeft en hier totaal niet.
Typische is dan dat mensen van landen die we wel bezet en uitgebuit hebben in het verleden het prima met ons kunnen vinden. Denk aan Indonesiërs, Surinamers, ect.
Typische is dan dat mensen van landen die we wel bezet en uitgebuit hebben in het verleden het prima met ons kunnen vinden. Denk aan Indonesiërs, Surinamers, ect.
-
Oh dus al die extreem rechtse reacties op nieuwssites / fora worden door buitenaardse wezens gepost.
Zodra het over Turkije / moslims gaat veranderen de reacties alsof ze net van stormfront afkomen.
En dan het lef hebben om te zeggen "nee hoor we hebben niks tegen Turkjes".
Ik beweer ook niet dat dit op school aangeleerd word. Maar het algemene tendens is gewoon erg negatief over Turken en zeker over moslims. Ga nou niet anders lopen beweren.
Zometeen komen wel een paar lieden binnenstormen om het van de daken af te schreeuwen dat Turken / moslims dit zelf over zich hebbem afgeroepen. Zo is dat ook gedaan nu.
Zodra het over Turkije / moslims gaat veranderen de reacties alsof ze net van stormfront afkomen.
En dan het lef hebben om te zeggen "nee hoor we hebben niks tegen Turkjes".
Ik beweer ook niet dat dit op school aangeleerd word. Maar het algemene tendens is gewoon erg negatief over Turken en zeker over moslims. Ga nou niet anders lopen beweren.
Zometeen komen wel een paar lieden binnenstormen om het van de daken af te schreeuwen dat Turken / moslims dit zelf over zich hebbem afgeroepen. Zo is dat ook gedaan nu.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
De lieden die dat roepen kijken vaak niet verder dan de neus lang is. Daar zijn allerlei redenen voor te verzinnen. Aan het onderwijs zal dat in ieder geval niet liggen.
- Luco
Tja, het blijft natuurlijk een lastige kwestie.
Hele volksstammen worden door andere volksstammen over een kam geschoren, maar dat geld voor beide kanten.
De amerikanen zijn natuurlijk ook geen lieverdjes, indianen,negers enz,
Maar wat mij wel opvalt is dat er meer radicale moslims zijn dan radicale katholieken of christenen.
En laten die radicalen nou net het meeste in het nieuws komen en dus ook het meest de beeldvorming bepalen.
Hele volksstammen worden door andere volksstammen over een kam geschoren, maar dat geld voor beide kanten.
De amerikanen zijn natuurlijk ook geen lieverdjes, indianen,negers enz,
Maar wat mij wel opvalt is dat er meer radicale moslims zijn dan radicale katholieken of christenen.
En laten die radicalen nou net het meeste in het nieuws komen en dus ook het meest de beeldvorming bepalen.
- Hielke
Sluit je de mogelijkheid uit dat de Turken en Moslims nieuwe vormen van kritiek aan zichzelf te danken hebben?EG schreef:
- RVV
EG hou op zeg ik heb helemaal NIETS tegen Turken. Ik heb mijn leven me nog nooit negatief uitgelaten over Turken, Turkije of iets wat ook maar in die richting wijst. Zo'n verongelijkte reactie van jou kan me echt boos maken. JIJ veegt nu alles op 1 hoop.
- Fernando
Dit kan dus ook in een democratie:

OPROEP!!!
Egypte is niet van Egyptenaren alleen. Daarom voelen wij als moslims allemaal mee. Alle moslims bekommeren zich om hun broeders en het land. Laten wij dus niet met vlaggen wapperen die reden zijn waarvoor Sisi de moslims bestrijdt. Laten wij wapperen met de vlaggen van de Islaam dat de redding is van al deze tirannie. Laten wij gezamenlijk een Islamitische taal spreken en niet die van nationalisme.
De enige juiste oplossing voor Egypte is de Islaam waarmee 'Amr ibn al-'Aas Egypte heeft veroverd en haar trots heeft gemaakt en de mensen hun rechten heeft gegeven.
Laten wij gebruik van maken en de mensen uitnodigen naar de islaam en de shariah. Democratie is in tegenspraak met de islaam en zoals jullie merken niet de oplossing.
De reden dat wij als moslims vernederd zijn en worden is dat er elke keer mensen van ons volk terug keren naar democratie. Het westen wil geen democratie voor de Moslims, zij weten dat de mensen mogen kiezen, zij massaal zullen kiezen voor de Islaam.
Daarom is het nu van urgent belang dat wij massaal oproepen naar de islaam en de Shariah en onze best doen om te werken voor het realiseren van de khilafah dat een bescherming en een citatdel voor de moslims zal zijn.
Kom morgen dus massaal naar dit protest en maak er geen democratisch, nationalistische protest van. Maak er een Islamitische zaak van, want Sisi en de zijne maken er een seculiere zooi van. Neem Islamitische vlaggen mee!!!
Jullie broeders van Ansaar Misr NL
___________________________________________________________________________________

OPROEP!!!
Egypte is niet van Egyptenaren alleen. Daarom voelen wij als moslims allemaal mee. Alle moslims bekommeren zich om hun broeders en het land. Laten wij dus niet met vlaggen wapperen die reden zijn waarvoor Sisi de moslims bestrijdt. Laten wij wapperen met de vlaggen van de Islaam dat de redding is van al deze tirannie. Laten wij gezamenlijk een Islamitische taal spreken en niet die van nationalisme.
De enige juiste oplossing voor Egypte is de Islaam waarmee 'Amr ibn al-'Aas Egypte heeft veroverd en haar trots heeft gemaakt en de mensen hun rechten heeft gegeven.
Laten wij gebruik van maken en de mensen uitnodigen naar de islaam en de shariah. Democratie is in tegenspraak met de islaam en zoals jullie merken niet de oplossing.
De reden dat wij als moslims vernederd zijn en worden is dat er elke keer mensen van ons volk terug keren naar democratie. Het westen wil geen democratie voor de Moslims, zij weten dat de mensen mogen kiezen, zij massaal zullen kiezen voor de Islaam.
Daarom is het nu van urgent belang dat wij massaal oproepen naar de islaam en de Shariah en onze best doen om te werken voor het realiseren van de khilafah dat een bescherming en een citatdel voor de moslims zal zijn.
Kom morgen dus massaal naar dit protest en maak er geen democratisch, nationalistische protest van. Maak er een Islamitische zaak van, want Sisi en de zijne maken er een seculiere zooi van. Neem Islamitische vlaggen mee!!!
Jullie broeders van Ansaar Misr NL
___________________________________________________________________________________

- GTRene
- dvh
Problem?
Call Rambo!

Call Rambo!
-
OnlineBram
Dat soort initiatieven trek ik ook slecht. We leven in een democratie, dus eenieder heeft recht op zijn of haar mening, maar als het in Egypte allemaal niet zo lekker loopt en je daar iets van vindt, dan pak je maar je spullen en vertrek je.
- GTRene
zij zijn het er ook over eens>
http://3.bp.blogspot.com/-hLAsJyocpA0/U ... /Egypt.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://3.bp.blogspot.com/-hLAsJyocpA0/U ... /Egypt.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Leer reacties lezen Rico zie jij ergens dat ik het over jou persoonlijk heb?RVV schreef:EG hou op zeg ik heb helemaal NIETS tegen Turken. Ik heb mijn leven me nog nooit negatief uitgelaten over Turken, Turkije of iets wat ook maar in die richting wijst. Zo'n verongelijkte reactie van jou kan me echt boos maken. JIJ veegt nu alles op 1 hoop.
Ik heb het over het algemene tendens wat ik met bewijzen staaf niet met domme onderbuikgevoelens.
Dus niet zelf verongelijkt doen.
-
OnlineBram
De algemene tendens op de sites waar jij leest is misschien negatief, dat wil niet zeggen dat heel Nederland zo over Turkije denkt. Dat soort sites heb je overal en in ieder land. Met name als de economie slechter gaat, steelt extremisme meer de kop op, niks nieuws aan.
- alt
Ben al wat ouder dan de meesten van jillie df'ers.
In mijn jeugd waren de enige vreemdelingen Indoneschie mensen en een verdwaalde neger.
Maar gepest werden de kinderen met rood haar.
Heb ook jaren geleden Turks personeel gehad, nooit problemen mee.
Wat mij we opvalt is dat de mohammedaan mag in Rome komen en de paius zien, maar een niet mohammendaan mag niet in Mekka komen.
In mijn jeugd waren de enige vreemdelingen Indoneschie mensen en een verdwaalde neger.
Maar gepest werden de kinderen met rood haar.
Heb ook jaren geleden Turks personeel gehad, nooit problemen mee.
Wat mij we opvalt is dat de mohammedaan mag in Rome komen en de paius zien, maar een niet mohammendaan mag niet in Mekka komen.
- Hielke
Alt, dat is omdat de Mohammedaan dan tijdens het stenigen in de verleiding kan komen. De duvel of de dhimmi?

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ebru legt het wel prettig uit.Wouter81 schreef:EG, kun jij verklaren waarom democratie nooit werkt in een islamitisch land?
Die Arabische lente is inmiddels een gure winter...
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... gypte.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Gewoon zwaar gefrustreerd door z'n onderstuurde Audi?
http://www.nu.nl/buitenland/3553683/gij ... sland.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nu.nl/buitenland/3553683/gij ... sland.html" onclick="window.open(this.href);return false;

-
OnlineBram
-
Nee deze meneren leggen het prettig uit:smiley schreef:Ebru legt het wel prettig uit.Wouter81 schreef:EG, kun jij verklaren waarom democratie nooit werkt in een islamitisch land?
Die Arabische lente is inmiddels een gure winter...
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... gypte.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De oude dictator is weg, en de nieuwe wilde niet naar het pijpen van het leger dansen en ging zijn eigen koers richting Islamitische Heilstaat. Tuurlijk, die Morsi deugt niet en heeft niks met democratie en alles met theocratie, maar het leger greep niet in om de fragiele democratie te redden, het greep keihard in om de eigen machtspositie veilig te stellen.
Schoorsteenveger | 18-08-13 | 21:59
ik ben het helemaal met je eens. ik erger me gewoon aan het gezwets, dat het leger de seculiere staat verdedigd.
het is gewoon een strijd om de muntjes en de macht.
40% van de economie in handen hebben betekent ook, dat met het leger op de achtergrond er nooit een democratische start gemaakt kan worden in dat land.
die seculiere strijd is gewoon een verkooppraatje voor deze bloedige strijd. we zullen zien welke marionet er weer wordt neergezet.
checkmate123 | 19-08-13 | 00:30
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De uitleg van Ebru(?) en deze meneren samen is in mijn ogen wat 't ongeveer zal zijn....