Ik heb een BMW E30 325i met (volgens mij) een standaard dif. Om te driften heb ik een sper diff uit duitsland gehaald en dat kon niet rechtstreeks overgezet worden, maar het binnenwerk wel en dat werkt prima. Alleen lekt hij vanaf de ombouw vanuit de oliekeerringen. Deze heb ik laten vervangen, maar hij lekt nog steeds. Misschien heb ik de verkeerde keerringen besteld??? Nu vraag ik mij af wat voor differentieel ik precies heb.
Op de deksel staat 1-210-433. Dit deksel zit met 8 bouten vast. (ik geloof dat dat groothuis genoemd wordt)
Op het differentieel zelf staat BM 017.
Nog een vraagje: ik heb een difje gekocht van een 316 om vast te lassen. Het deksel daarvan heeft 6 bouten (klein huis?) Kan dit ongestraft uitgewisseld worden met dat 325 dif?
Bedankt techneuten!
Groeten,
Hans
Wat voor een differentieel heb ik onder mijn E30?
-
- GTRene
Re: Wat voor een differentieel heb ik onder mijn E30?
straks heb je het ontluchtings gaat op het deksel? dicht zitten...
dan kan ie de druk niet kwijt als alles warm wordt en zoekt het andere makkelijkere uitgangen bv.
ooit zelf een keer gehad nadat een dealer een nieuw Z3M deksel (garantie) achterop monteerde maar niet dat gaatje controleerde op werking...dat ding zat dus goed verstopt/dicht, moest ik zelf en via wat forum hulp (herinnering) uitvinden na van alles bedacht te hebben en bleek het dus dat te zijn.
zal bij jou wellicht wat anders zijn, maar dat is wel het makkelijkste/goedkoopste qua oplossing mocht het dat zijn.
dan kan ie de druk niet kwijt als alles warm wordt en zoekt het andere makkelijkere uitgangen bv.
ooit zelf een keer gehad nadat een dealer een nieuw Z3M deksel (garantie) achterop monteerde maar niet dat gaatje controleerde op werking...dat ding zat dus goed verstopt/dicht, moest ik zelf en via wat forum hulp (herinnering) uitvinden na van alles bedacht te hebben en bleek het dus dat te zijn.
zal bij jou wellicht wat anders zijn, maar dat is wel het makkelijkste/goedkoopste qua oplossing mocht het dat zijn.
-
Bedankt voor de tip! Ik ga zeker kijken of die ontluchting wel open is. Het differentieel hoeft er toch niet voor gedemonteerd te worden hoop ik?
Hans
Hans
- GTRene
nee, kun je van buitenaf bij.
het is dat hele kleine gaatje rechts bovenin en sommige soorten hebben het bovenop dacht ik?
je kan bv zoals ik destijds heb gedaan toen er geen lucht in of uit kon, dat gaatje met een heel dun passend boortje tussen je vingers erin draaien zodat als er prut in zit het op die spindel komt, alleen met je vingers erin draaien tot de aanslag.
en dan kun je controleren door bv er wat lucht in te blazen wat dan er langzaam weer uit komt blazen, dan weet je dat het werkt.

het is dat hele kleine gaatje rechts bovenin en sommige soorten hebben het bovenop dacht ik?
je kan bv zoals ik destijds heb gedaan toen er geen lucht in of uit kon, dat gaatje met een heel dun passend boortje tussen je vingers erin draaien zodat als er prut in zit het op die spindel komt, alleen met je vingers erin draaien tot de aanslag.
en dan kun je controleren door bv er wat lucht in te blazen wat dan er langzaam weer uit komt blazen, dan weet je dat het werkt.
-
Enorm bedankt voor je reactie, daar heb ik zeker wat aan!
Hij staat nu in de stalling, maar bij de eerste gelegenheid ga ik het gelijk proberen. Ik heb goede hoop dat dit het is!
Nogmaals bedankt!!
Hans
Hij staat nu in de stalling, maar bij de eerste gelegenheid ga ik het gelijk proberen. Ik heb goede hoop dat dit het is!
Nogmaals bedankt!!
Hans