Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Hielke
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...
Ik ben het eigenlijk wel met je eens EG.
De pogingen van Amerika om in Irak en Afghanistan een democratie te stichten, en het voorbeeld van de succesvolle democratie in Israël op de regio, zullen nooit in overeenstemming met de doelstellingen en waarden van de Koran gebracht kunnen worden. Je kunt net zo goed proberen een koe een warme maaltijd te laten nuttigen. Islamieten van alle gezindten verstaan de KNOET. Alleen sterke dictatoriale leiders kunnen de neuzen dezelfde kant op krijgen. Dat heeft de geschiedenis geleerd. Wees gerust, van de Amerikanen zal de wereld van de islam geen last meer hebben. Hooguit wat drones om internationaal georiënteerde keelsnijders het martelaarschap te brengen.
Het is een kwestie van tijd voordat de nieuwe Moebaraks, Hoesseins, en Khadaffi's opstaan. De oude orde zal dan terugkeren.
De pogingen van Amerika om in Irak en Afghanistan een democratie te stichten, en het voorbeeld van de succesvolle democratie in Israël op de regio, zullen nooit in overeenstemming met de doelstellingen en waarden van de Koran gebracht kunnen worden. Je kunt net zo goed proberen een koe een warme maaltijd te laten nuttigen. Islamieten van alle gezindten verstaan de KNOET. Alleen sterke dictatoriale leiders kunnen de neuzen dezelfde kant op krijgen. Dat heeft de geschiedenis geleerd. Wees gerust, van de Amerikanen zal de wereld van de islam geen last meer hebben. Hooguit wat drones om internationaal georiënteerde keelsnijders het martelaarschap te brengen.
Het is een kwestie van tijd voordat de nieuwe Moebaraks, Hoesseins, en Khadaffi's opstaan. De oude orde zal dan terugkeren.
- Downforce Hans
Over het sharia verhaal hoor je EG niet.......zou hij daar stiekem een fan van zijn?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Volgens mij zag ik 'm nog op een boot tijdens de Gaypride dit liedje uit volle borst zingen, dus hij is inderdaad fan van het land van sharia:)Downforce Hans schreef:Over het sharia verhaal hoor je EG niet.......zou hij daar stiekem een fan van zijn?
-

- GTRene
het swingt de pan uit, de toon is gezet

- PD power
Kwam dit tegen op Facebook.
IK BEGRIJP HET NIET MEER ! ! !
Ze zijn niet gelukkig in Marokko.
Ze zijn niet gelukkig in Turkije....
Ze zijn niet gelukkg in Egypte.
Ze zijn niet gelukkig in Libië.
Ze zijn niet gelukkig in Iran.
Ze zijn niet gelukkig in Gaza.
Ze zijn niet gelukkig in Irak.
Ze zijn niet gelukkig in Afghanistan.
Ze zijn niet gelukkig in Jemen.
Ze zijn niet gelukkig in Syrië.
Ze zijn niet gelukkig in Libanon.
Ze zijn niet gelukkig in Pakistan.
En waar zijn ze dan wel gelukkig ?
Ze zijn gelukkig in Engeland.
Ze zijn gelukkig in Frankrijk.
Ze zijn gelukkig in Italië.
Ze zijn gelukkig in Duitsland.
Ze zijn gelukkig in Zweden.
Ze zijn gelukkig in de Verenigde Staten.
Ze zijn gelukkig in België.
Ze zijn gelukkig in Noorwegen.
Ze zijn gelukkig in Nederland.
Ze zijn kennelijk gelukkig in elk land dat een niet-moslimland is.
En wie geven ze de schuld?
Niet de islam.
Niet hun leiders.
Niet zichzelf.
Nee, ze verwijten het de bevolking van de landen waar ze wel
gelukkig zijn.
En dan willen ze juist DEZE LANDEN zo veranderen dat ze precies worden
als de landen waar ze ontevreden over zijn.
Begrijp jij het nog ????
-
@PD, inderdaad daar verbaas ik me ook over.
Stel we zouden de MO mensen hier in NL behandelen zoals de MO mensen in bijv Egypte dat met koptische christenen doen. Maar neen, we dragen ze (in 't algemeen) op handen, ze mogen hier hun zegje doen/vrijheid van meningsuiting. Maar Ooh Wee als 'we' er wat van zeggen: Racisme/discriminasie...of erger.
Wees blij dat je hier je verhaal kwijt kan denk ik dan. Ik kan in een MO land NIET melden wat ik hier meld. Dan ben ik echt RIP.
Broer van m'n pa(oom dus) heeft een jaar in Jemen(ja daar) gewoond. Was geen pretje begreep ik al:)
Is ook vertrokken uit 'angst' en wrijving daar.
Stel we zouden de MO mensen hier in NL behandelen zoals de MO mensen in bijv Egypte dat met koptische christenen doen. Maar neen, we dragen ze (in 't algemeen) op handen, ze mogen hier hun zegje doen/vrijheid van meningsuiting. Maar Ooh Wee als 'we' er wat van zeggen: Racisme/discriminasie...of erger.
Wees blij dat je hier je verhaal kwijt kan denk ik dan. Ik kan in een MO land NIET melden wat ik hier meld. Dan ben ik echt RIP.
Broer van m'n pa(oom dus) heeft een jaar in Jemen(ja daar) gewoond. Was geen pretje begreep ik al:)
Is ook vertrokken uit 'angst' en wrijving daar.
-
In deze samenleving(wereld) willen/moeten /zouden we als naasten in 'vrede' met elkaar moeten leven. En jezelf inleven in 'n ander etc blabla. Maar hoe kan IK mezelf inleven in iets wat: eerwraak/sharia/stenigen van overspelige vrouwen/homohaat tot de dood/afhakken van handen /haat jegens andersdenkenden etc propageert?
Zeg 't maar....
Zeg 't maar....
- GTRene
der is maar 1 oplossing

maar wat gebeurt er na dat...
zou er dan vrede op aarde zijn als broeders naast en met elkaar?
maar wat gebeurt er na dat...
zou er dan vrede op aarde zijn als broeders naast en met elkaar?

- Hielke
Ik denk dat ze dan de strijdbijl wel begraven......
......in hun domme, botte schedels.
......in hun domme, botte schedels.
-
Diegene kent dus alle 73+ miljoen mensen van Turkije.PD power schreef:Kwam dit tegen op Facebook.
Sure dude. Ga jij maar jezelf gelijk geven met onderbuik gevoelens

Potten en ketels overigens, ik zie hier alleen maar gezeik hoe slecht het wel niet gaat in Nederland. Een minder hypocriet wereld begint bij jezelf. Eerst kijken wat je zelf doet dan anderen beschuldigen, ik zie hier net zo goed alleen maar gezeik hoe slecht het wel niet gaat. De deur staat open voor jullie hoor, opknikkeren kan je zelf net zo goed.
En er worden hier weer eeuwenoude tactieken gebruikt om mij ongelijk te geven. Waar zie jij dat ik beweer dat het in een van die landen beter is dan hier? Iemand gooit hier een of ander dom Stromfront facebook argumentje en iedereen denkt dat ie opeens gelijk heeft.

- Downforce Hans
Jij begrijpt er niks van prutser........opperrabijn Hielke is het met je eens en nog is het niet goed........begrijp jij jezelf nog wel.........
Moet je niet voor een opfriscurses naar het midden oosten of zo......

-
Ik had het niet tegen Hielke.Downforce Hans schreef:Jij begrijpt er niks van prutser........opperrabijn Hielke is het met je eens en nog is het niet goed........begrijp jij jezelf nog wel.........
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
EG, kun jij verklaren waarom democratie nooit werkt in een islamitisch land?
Die Arabische lente is inmiddels een gure winter...
Die Arabische lente is inmiddels een gure winter...
- RVV
Wouter, democratie zoals wij die kennen is een door ons bedacht systeem. Wij vinden dat een superieur systeem. Maar ondertussen houden we ons zelf gewoon voor de gek. Het Midden Oosten heeft nooit ons democratiemodel na willen streven. Het is natuurlijk ook een beetje arrogant van ons om te vinden dat ons systeem ook goed is voor het Midden Oosten. Eeuwen lang hebben we ons niet met het Midden Oosten bemoeid. Totdat wij westerlingen de zooi daaro begonnen te koloniseren. Maar dat was ook gewoon een dictatoriaal systeem. Toen wij westerlingen daar weer aftaaiden vonden we ineens dat het allemaal democratieën moesten worden. Dat is net zoiets als van een hond verlangen dat die zich als een kat gaat gedragen. De olie heeft het allemaal gecompliceerd gemaakt. Let's face it. In Afrika is het ook een zooitje maar daar maken we ons niet druk om. Gewoon omdat er voor ons niets te halen valt. Democratisch zal het in het MO nooit worden.
-
OnlineLuco
Misschien moeten we hier ook eens aan een leuk dictatortje, want voorlopig bakken die mongolen in den haag er ook niks van.
-
Rico, te makkelijk. Zoals ik al zei duurt dit al 2000 jaar of iig sinds de kruistochten (toen mede mijn voorvaderen ik ervan beschuldig niet te hebben doorgezet waar ze voor streden: Het platwalsen daaro en Jerusalem in ere herstellen)
Dit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Liever_Turks_dan_paaps" onclick="window.open(this.href);return false;
Is echt niet van nu of ten tijde van de kolonistatie.
DISCLAIMER. Ik ben (nog) paaps:)
Dit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Liever_Turks_dan_paaps" onclick="window.open(this.href);return false;
Is echt niet van nu of ten tijde van de kolonistatie.
DISCLAIMER. Ik ben (nog) paaps:)
- RVV
Robin we zeggen toch hetzelfde!? Al meer dan 2000 jaar is het daar een ondemocratisch zooitje. Hmen wil daar ook niets anders. Ons systeem is nooit hun systeem geweest en zal het ook nooit worden.
- Bert ///M3
Op zich is er in Afrika zat te halen maar het komt ons in veel gevallen wel goed uit dat het er een bende is. Maakt het leven daar namelijk lekker simpel, als zij iets hebben en jij wilt het hebben dan hoef je alleen maar even met wat flappen te wapperen en je kan ze laten doen wat je wilt of je kan zelf doen wat je wilt. Word de week er op de regering weer eens voor wat anders vervangen herhaal je dezelfde truc en klaar is kees. Of hardhandig, coup in Equatoriaal Guinea in 2004 anyone?
In het MO spelen ze het spelletje gewoon anders. Wat er zit mag dan in de meeste gevallen wel een dictator zijn, maar ze hebben de touwtjes doorgaans wel stevig in handen. Wil je daar als westen een voet tussen de deur krijgen dan heb je dus een andere aanpak nodig en moet je het spel via hun regels spelen en niet andersom. Tenzij je natuurlijk die dictator van zijn plek weet te krijgen en iets neerzet waarmee makkelijker te werken is.
In het MO spelen ze het spelletje gewoon anders. Wat er zit mag dan in de meeste gevallen wel een dictator zijn, maar ze hebben de touwtjes doorgaans wel stevig in handen. Wil je daar als westen een voet tussen de deur krijgen dan heb je dus een andere aanpak nodig en moet je het spel via hun regels spelen en niet andersom. Tenzij je natuurlijk die dictator van zijn plek weet te krijgen en iets neerzet waarmee makkelijker te werken is.
- PD power
EG schreef:Diegene kent dus alle 73+ miljoen mensen van Turkije.PD power schreef:Kwam dit tegen op Facebook.
Sure dude. Ga jij maar jezelf gelijk geven met onderbuik gevoelens![]()
Potten en ketels overigens, ik zie hier alleen maar gezeik hoe slecht het wel niet gaat in Nederland. Een minder hypocriet wereld begint bij jezelf. Eerst kijken wat je zelf doet dan anderen beschuldigen, ik zie hier net zo goed alleen maar gezeik hoe slecht het wel niet gaat. De deur staat open voor jullie hoor, opknikkeren kan je zelf net zo goed.
En er worden hier weer eeuwenoude tactieken gebruikt om mij ongelijk te geven. Waar zie jij dat ik beweer dat het in een van die landen beter is dan hier? Iemand gooit hier een of ander dom Stromfront facebook argumentje en iedereen denkt dat ie opeens gelijk heeft.
Een discussie voeren, begint met het lezen van andermans replay, voordat je er op reageerd, zelfs die moeite neem je niet, zo vol zit je met je eigen "waarheid"
Om hem lekker af te sluiten met Gerard Cox:
-
OnlineLuco
Ik ken er 73,225.289 bij naam, adres en telefoonnummerEG schreef:Diegene kent dus alle 73+ miljoen mensen van Turkije.PD power schreef:Kwam dit tegen op Facebook.

- GTRene
lol @Gerard Cox 

-
Nou nog een PVV verkiezingsposter hier ophangen en het draadje kan op slot.
- PD power
Dat is te makkelijk Ruben, zal geen PVV stemmen, al zijn er natuurlijk wel punten waar Wilders gewoon gelijk heeft, heb best wel veel "oude Immigranten" in m'n vrienden en kennis kringen, de meesten ergeren zich ook aan het gedrag van veel "mede immigranten" en vinden ook dat het gewoon bij de naam genoemd mag worden, want juist het "ontkennen" ( stil zwijgen) van het "probleem gedrag" van (oud) immigranten, zal er voor zorgen dat er geen "oplossing" komt.
Oplossingen onstaan pas vananf het moment, als je het probleem durft te erkennen en te benoemen, zodat mensen zich ook aangesproken voelen en verantwoording nemen.
Oplossingen onstaan pas vananf het moment, als je het probleem durft te erkennen en te benoemen, zodat mensen zich ook aangesproken voelen en verantwoording nemen.
-
OnlineLuco
Wilders zou wel een goede dictator zijn