Eenmaal aangekomen even rondgehangen in de bar en op tijd gaan slapen, de volgende dag moest er namelijk een formaliteit afgewikkeld worden: Een wijn-tour. Zuid-Afrika staat bekend om zijn vele (goede) wijnen, een tour langs verschillende wijnhuizen mocht derhalve ook niet ontbreken.
Van het vele proeven werden we ook hongerig, een hapje gegeten bij Waterkloof restaurant.
Anyway, uiteindelijk besloten om ook zelf maar eens een stukje te gaan sturen in het prachtige landschap van Zuid-Afrika. En dan wordt het lastig, waar ga je in rijden.. Verschillende opties werden ons door het hotel voorgedragen waaronder een Mercedes S350, Golf VI GTI, BMW 125i en een Cooper S. De laatste 3 zijn "leuk", maar in onze ogen mocht het nog wel iets leuker. De jongen achter de balie begreep ons direct en kwam met het volgende aan:
Jawel, een cobra.. of eigenlijk, een replica. Maar dat mocht de pret niet drukken. Afgesproken dat deze voor ons gereserveerd zou worden. 425pk, rearwheel-drive, geen hulpmiddelen, geen stuurbekrachtiging, geen dak, geen radio. Puur rijden, het geluid van de V8 tussen de bergen.
De route die we uitgestippeld hadden liep van Kaapstad via Chapman's Peak drive richting de Kaap. Chapman's Peak is een stuk tolweg van 9 km lengte met meer dan 110 bochten. Tel daar een lekker roffelende V8 in een cabrio bij op en je hebt een fantastische combinatie voor een lekker potje sturen.
De Ford 427 onder de kap zorgde voor een constante glimlach. Het was die dag een graad of 20 en het zonnetje scheen, ideaal weer om dakloos de omgeving te verkennen.
Onderweg verscheidene foto's geschoten. Helaas had ik geen DSLR of een compact camera bij mij waardoor jullie het moeten doen met foto's van mijn telefoon, of zelf even googlen

Uiteindelijk 180 km gereden over bochtige wegen. Het mooiste van alles is dat het die dag bijzonder rustig was waardoor we niet gehinderd werden door enig ander verkeer. Af en toe een verdwaalde Afrikaan die omkeek als er weer een lekkere plof uit de uitlaat kwam tijdens het liften van het gaspedaal.
Al met al een zeer geslaagde trip, en ik kan maar een ding zeggen: Ben je ooit in Kaapstad, of in de buurt van Kaapstad. Huur dan een auto en ga de omgeving verkennen, er ligt daar een gigantisch netwerk aan wegen die het berijden waard zijn!