Hemel is inderdaad een puntje bij de X300/308, maar als je dat meer dan €600 heeft gekost ben je opgelicht, sowieso denk ik dat als 12000 'onderhoud" heb gehad in een jaar. Mocht je de V8 hebben gehad is het koelsysteem, de kettingspanners en de bak een probleem, tenminste kan een probleem zijn. Alles is afhankelijk van staat van onderhoud en bouwjaar, maar zelfs als je alles moet doen ben je geen 12.000 verder. Denk dat je serieus moet kijken naar de garage waar je die centen naar toe gebracht heb, want iemand heeft prijzen verzonnen.FDD schreef:@Allen
Het was geen nieuwe wagen dus het garantie verhaal gaat niet op.......
De remmen en blokken waren overigens verbazingwekkend goedkoop, nieuwe schijven en blokken rondom zo'n 700 euro.....
Ik zat destijds regelmatig lang in het buitenland en elke keer als ik terug kwam was er weer wat kapot aan dat kreng, van electronische zaken (raamschakelaar, bestuurdersstoel) tot aan bouwkwaliteit (dakhemel wat naar beneden kwam zetten)..........
12000 klinkt misschien stug (oke 2500 euro aan een uitlaatsysteem gespendeerd die kan ik er nog vanaf trekken), maar serieus waar BODEMLOZE put......en als je er 10k insteekt en er blijven maar zaken kapot gaan dan ben zelfs ik er flauw van en heb hem daarna via een bedrijf kunnen verkopen......
Om het netjes te houden waardeloos....
Groeten,
Eric
Ben trouwens enorm blij met dit soort verhalen, Jaguars zijn enorm onder gewaardeerd door dit soort spook verhalen. Als je gewoon oplet waar je de spullen vandaan haalt en waar je wat laat doen valt het enorm mee.
Valt zelfs zo mee dat na 8 maanden VW Passat te hebben gereden ik niet wist hoe snel ik weer een Jag moest kopen, VW is pas duur in onderhoud... Jaguar is goed te doen, maar opletten waar en hoe en natuurlijk onderhoudshistorie. Vooral bij de XJR belangrijk, is een soort M5 voor Golf centen, daar komt een volk op af wat wel wil maar niet kan.