Undercover politieauto's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 26 apr 2007, 11:59

BMW's zijn niet zo populair zie ik al. :wink:

Paul

Bericht door Paul » 26 apr 2007, 19:51

FLIKKERS MET AUTO NR 110.... zaten Zondag achter mij aan... was eerst nog van plan om weg te rijden... want ik had een behoorlijke voorsprong op kunnen bouwen voor zij in staat zouden zijn om bij me te zijn.... toch maar niet gedaan....

5 min mijn kontje bekeken van de ///M en dan moet ik me echt beheersen om niet 2 tandjes terug te schakelen en zon R32 een 2e kontgat erbij te rapen... wou vroeger al filmster worden.. dus een keer op tv komt vast nog wel :D

RVV

Bericht door RVV » 26 apr 2007, 20:21

Mooie lijst trouwens, heb hem al even uitgebreid bestudeerd. R32.s ga ik nooit tegen sporten iig.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 apr 2007, 20:29

Rico v Velzen schreef:Mooie lijst trouwens, heb hem al even uitgebreid bestudeerd. R32.s ga ik nooit tegen sporten iig.
Ik wel hoor :lol: als ze me pakken dan maar goed, heb al 1 record staan, van zo'n R32 win ik ook wel wat jij Paul 8)

maar zou er wel goed ziek van zijn als ik erachter kom dat het foute coppers zijn...en ja als er dan ook nog een camera ploeg in zit dan moeten ze je wel pakken...en das klote! je wordt steeds minder vrij in NL

RVV

Bericht door RVV » 27 apr 2007, 00:06

ik maakte ook weer iets aparts mee vanavond :? Ik reed (M3) via het hoofdstation in Groningen het Emmaviaduct op. Achter mij zat een blauw/zwarte megane station, nieuw kenteken/model. Bij de stoplichten sloeg ik linksaf dus, trapte het gas in om lekker vlot de bocht te pakken na de bocht had ik er vlot 80 op. Op hetzelfde moment zie ik die megane station als een bezetene diezelfde bocht pakken. En hij probeert op mij in te lopen. Mijn neksensoren beginnen gelijk te steigeren, helemaal na het lezen van de geposte lijst hiero. Waar ook veel van 'dit' soort auto's in staan. Dus om naderend onheil te voorkomen laat ik het gas los en op het moment de de Megane station achter mij zit rij ik netjes 50 en blijf dat ook rijden. Op het Emmaviduct staan bekende flitskasten en veel mensen geven gas en remmen af vlak daarvoor, gezien de zogenaamde haast van de Megane vond ik het vreemd dat hij het niet deed en pal achter me bleef rijden. Er zat 1 persoon in in burgerkleding.

Ik sloeg af richting de A7 Drachten, maar ik deed dat pas op het laatste moment de Megane deed dat ook. Ik zal wel paranoide zijn maar ik vond het allemaal iets te toevallig. De A7 opgereden vanaf het julianaplein waar je het eerste stuk 70 mag, ging de Megane me ineens erg vlot voorbij. Ik bleef netjes 70 rijden en de Megane stoof weg. Bij einde 70, versnelde ik naar 120, ik had me hoofd na dit voorval niet na gasgeven sttan. Dus ik boemelde met 115/120 naar huis. Bij afslag Boerrakker ging ik er af. En onderaan bij de afrit zie ik ineens weer een Megane station met hoge snelheid naderen, ik denk dit kan toch geen toeval zijn. Ik moest een wachten voor verkeer op de voorrangsweg. En de megane stond ondertussen achter me. GVD dacht ik diezelfde kerel weer :shock:

Omdertussen stonden alle copallert sensoren volle toeren te draaien. Want hoe was dit mogelijk ? Ik had hem namelijk niet ingehaald. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ie me heeft opgewacht bij afslag hoogkerk of leek en me achtervolgd heeft.

Ik sloeg links af af en bleef me op de kilometer nauwkeurig aan de snelheid houden en als een bleodhond bleeft ie achter me ook toen ik mijn snelheid verlaagde van 80 naar 60 en hij voldoende mogelijkheid had om me in te halen.

Bij de eerst volgende afslag deed ik op het laatse moment mijn richting aanwijzer uit en trapte een keer kort hard op de rem gevolgd door heel snel insturen en de bocht met een behoorlijke snelheid te nemen. Zijn reactie was zodanig traag dat hij dit niet meer kon halen en noodgedwongen rechtdoor moest rijden.

Gezien de hele gang van zaken moest dit gewoon een stille zijn, die op basis van het snel genomen bochtje naar links op het Emmaviaduct mij wel even een lesje wilde leren. Wat gezien mijn 'voorbeeldige' rijgedrag daarna volledig mislukt is.

Maar wat zijn het godverdomme ook een stelletje viezerikken zeg. Ze zitten er gewoon op te azen om je even flink te naaien. Bah

Joy

Bericht door Joy » 27 apr 2007, 00:21

Smerig spelletje spelen ze. Gelukkig zijn ze als je er een beetje oog voor hebt goed herkenbaar.

Ik heb zelf eenmaal een gevalletje met een undercover BOA gehad. Ik reed op de A58 2 x 100 langs een oprit en zie een eindje achter mij een Seat Toledo in 1 ruk 2 banen opschuiven en de neus een eind de lucht in. Meteen alarmbellen af (herkende de auto van flitslocatie) en van het gas gegaan. Uit laten rollen tot 120. Vervolgens kwam die BOA op de linkerbaan achter mij rijden (in mijn dooie hoek) en heeft ie de resterende 5 kilometer mij op die wijze gevolgd :?
Vage lui, het is net of ze er van genieten je te kunnen pakken.

RVV

Bericht door RVV » 27 apr 2007, 00:29

Ik ben ontzettend allert voor dit 'soort' weggebuikers, ik laat me ook nooit verleiden tot een sportief ritje, met een M3 zit je gewoon heel vlot op hoogst illegale snelheden.

Ze willen je gewoon naaien, liefst de hoofdprijs pakken met in beslagname en de hele ratraplan.

En als je ziet welke moeite ze er voor doen :? Want ik praat wel over een rit van dik 25 kilometer. 25 kilomter lang heeft ie me gewoon zitten schaduwen. Vieze vuile hondekop.

wooter

Bericht door wooter » 27 apr 2007, 01:13

Rico, kan kloppen, maar voor hetzelfde geld worden dergelijke achtervolgingstechnieken ook door lieden gebruikt die het niet op je rijbewijs gemunt hebben, maar op je auto. Verre kennissen van me zijn zo ooit hun Porsche afhandig gemaakt na een rit, door een bende fransen die hen op afstand volgde...

Ikzelf heb vorig jaar eens een opvallende politiebus achter me aan gehad. In het donker niet zo opvallend, maar ik was wat gehaast en dat was blijkbaar opgevallen. Per toeval zag ik de schittering van de straatlichten op hun lichtbalk, en ging dan ook niet harder. Toen er vervolgens ook nog een abnormaal lage snelheidslimiet stond waar normaal niemand zich aan hield en ik wél vertraagde, wisten de heren ook wel dat ik hen had opgemerkt. Een stopteken, beetje geheugenverlies en ik mocht gaan zonder bon.

Macboy

Bericht door Macboy » 27 apr 2007, 09:30

Rico v Velzen schreef: (...) die op basis van het snel genomen bochtje naar links op het Emmaviaduct mij wel even een lesje wilde leren. Wat gezien mijn 'voorbeeldige' rijgedrag daarna volledig mislukt is.
Geweldig vind ik dat. Afgang eerste klas. Top Rico !

Plaats reactie