80 km wegen te smal....of kunnen we gewoon niet rijden
- PD power
80 km wegen te smal....of kunnen we gewoon niet rijden
Moet toch wel wat lachen om dit soort komkommer berichten, heeft weer iemand geld verdient aan een onderzoek..... ga eens in duitsland rijden op 100 kilometer wegen, zeker in het zuiden, volgens mij moeten we gewoon beter leren rijden.
http://nos.nl/artikel/539531-swov-veel- ... -smal.html
http://nos.nl/artikel/539531-swov-veel- ... -smal.html
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: 80 km wegen te smal....of kunnen we gewoon niet rijden
Nou vooral bezig zijn met het rijden zou schelen, ipv bij ieder recht stuk en stoplicht de telefoon vasthouden om te whatsappen, facebooken en te twitteren.
- Fedmas
- Auto: A3 45 TFSIe
Misschien bij het lessen iets meer ingaan op rijtechniek, lijnen in bochten oid? Ik zie persoonlijk het probleem nl. niet zo.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Geeft meer snelheidsbeleving, een smalle ipv bredere weg:)
-
Nog iets waar ik me hier in de buurt aan erger, 50 rijden waar je 80 mag terwijl op ieder 2e hectometerpaaltje staat dat je er 80 mag. 

-
ze zijn kompleet van de pot gerukt hier in nederland. gaat toch prima? de overheid moet zich is niet zo zorgen om de doden, moeten de bevolking wel beperken anders raken we overbevolkt denk ik dan maar
(klinkt heel lullig maar de wegen worden dan ook te druk om nog DF te hebben)

- GTRene
wellicht is het een soort 'excuus' om zo meer werk te mogen/kunnen verzetten zodat die handel weer wat op gang komt? ik roep maar wat.
ik zit niet veel op de weg, maar waar ik het meeste van baal is dat soort 80 wegen met dubbel doorgetrokken streep waar je niet in mag halen! grrrr das vaak ergerlijk als je met gemak bv een vrachtwaggel voorbij kan of andere auto oid of van die 60<.70km/u rijders op die 80 wegen.
maar natuurlijk ook die lui die links rijden op die dubbel baans wegen met stoplichten maar niet ff naar rechts gaan terwijl ze enorm slow rijden en of zelfs minder snel dan die auto die rechts rijd e.d. terwijl er ruimte genoeg is en bv heel weinig auto's rijden en die gast dan in z'n 1tje het vrije rijden blokkeert
of bv die gast gewoon dat hele stuk dubbelbaans rondweg gedeelte links naast die wat rechts rijd en ook niet sneller of langzamer gaat en dus er gewoon rechts achter had gekund of ff gas zodat die er voor komt en de rest er langs kan, dat soort bestuurders
daar baal ik van, houden geen enkele rekenschap met achterop komend verkeer.
ik zit niet veel op de weg, maar waar ik het meeste van baal is dat soort 80 wegen met dubbel doorgetrokken streep waar je niet in mag halen! grrrr das vaak ergerlijk als je met gemak bv een vrachtwaggel voorbij kan of andere auto oid of van die 60<.70km/u rijders op die 80 wegen.
maar natuurlijk ook die lui die links rijden op die dubbel baans wegen met stoplichten maar niet ff naar rechts gaan terwijl ze enorm slow rijden en of zelfs minder snel dan die auto die rechts rijd e.d. terwijl er ruimte genoeg is en bv heel weinig auto's rijden en die gast dan in z'n 1tje het vrije rijden blokkeert

of bv die gast gewoon dat hele stuk dubbelbaans rondweg gedeelte links naast die wat rechts rijd en ook niet sneller of langzamer gaat en dus er gewoon rechts achter had gekund of ff gas zodat die er voor komt en de rest er langs kan, dat soort bestuurders

-
Heel simpel rené, grootlicht flitsen, werkt dat niet volop in de spiegels rijden met grootlicht aan, werkt dat niet wat dichterop gaan rijden in de spiegel flitsen. Werkt werkelijkwaar altijd 

- Luco
Jeroen K. schreef:Heel simpel rené, grootlicht flitsen, werkt dat niet volop in de spiegels rijden met grootlicht aan, werkt dat niet wat dichterop gaan rijden in de spiegel flitsen. Werkt werkelijkwaar altijd
Doe dat eens bij mij, dan is je lotus ineens korter en platter als die onder de patrol schuift.

-
Met de lotus ga ik dat inderdaad niet doen, Met de M3 hoefde ik alleen aan te komen zetten met grootlicht aan en iedereen ging al weg. Doe die methode meestal in nederland met de Pajero
gaan mensen zowiezo al sneller voor je aan de kant als zo'n (voor nederlandse begrippen) bakbeest op je af komt van achteren.

- Luco
En het ging zo goed Jeroen 

-
nogsteeds toch? ga verantwoordelijk doen met de lotus!
(wie had dat ooit van mij verwacht in het verkeer?
)

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Och, doorgetrokken strepen heb ik nog wel eens maling aan. Mijn moto is: als er asfalt ligt dan kan/mag ik er rijden als het moet
Uiteraard niet vlak voor een blinde bocht, maar soms trekken ze die strepen wel erg lang door.
En ach, de wegen te smal. Laat de mensen maar eens beter leren rijden!
Nederland heeft vergeleken met andere landen enorm breden, goed overzichtelijke, van goed asfalt voorziene wegen waar de toegestane snelheid soms gewoon aan de lage kant is.
Hier in de regio zijn zelfs op veel punten al bezig om de belijning weg te halen of te verplaatsen en ipv een 80km bord er een 60km bord neer te zetten
Nee, doe mij maar smalle wegen is een stuk leuker rijden

Uiteraard niet vlak voor een blinde bocht, maar soms trekken ze die strepen wel erg lang door.
En ach, de wegen te smal. Laat de mensen maar eens beter leren rijden!
Nederland heeft vergeleken met andere landen enorm breden, goed overzichtelijke, van goed asfalt voorziene wegen waar de toegestane snelheid soms gewoon aan de lage kant is.
Hier in de regio zijn zelfs op veel punten al bezig om de belijning weg te halen of te verplaatsen en ipv een 80km bord er een 60km bord neer te zetten

Nee, doe mij maar smalle wegen is een stuk leuker rijden

- Elmar
Mooie reden om al die 80 km/u wegen om te toveren naar 60km/u.

- PD power
Jij snapt hem Elmar.Elmar schreef:Mooie reden om al die 80 km/u wegen om te toveren naar 60km/u.

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Wie zal het zeggen ja...
Zie zelf het probleem ook niet zo.
Ook wilden ze graag vangrails op 80 km/h wegen gaan plaatsen zodat je niet meer op je tegenligger zou kunnen botsen. Voortaan dus fijn achter iemand rijden die de maximum snelheid veel te eng vind en dan kan je er dus niet meer voorbij

Zie zelf het probleem ook niet zo.
Ook wilden ze graag vangrails op 80 km/h wegen gaan plaatsen zodat je niet meer op je tegenligger zou kunnen botsen. Voortaan dus fijn achter iemand rijden die de maximum snelheid veel te eng vind en dan kan je er dus niet meer voorbij

- Tim N
Tja ik als brave burger die nooit over doorgetrokken strepen inhaalt heeft dat probleem de laatste 5 jaar al.
Zo ongeveer alle 80km wegen hier in de buurt zijn voorzien van een ononderbroken middenstreep de laatste jaren.
Dit maakt binnendoor rijden veel minder aantrekkelijk dan dat dit eerder was ivm trage burgers voor je.
Zo ongeveer alle 80km wegen hier in de buurt zijn voorzien van een ononderbroken middenstreep de laatste jaren.
Dit maakt binnendoor rijden veel minder aantrekkelijk dan dat dit eerder was ivm trage burgers voor je.
- GTRene
vangrail in het midden van een 1 baans wegdeel is dom natuurlijk
ik begrijp wat die man bedoelt maar denk bv eens aan pech of brandweer en of ambulance e.d. die dan ook achteraan moeten sluiten bijwijze van, dus dat zal niet snel gebeuren.

ik begrijp wat die man bedoelt maar denk bv eens aan pech of brandweer en of ambulance e.d. die dan ook achteraan moeten sluiten bijwijze van, dus dat zal niet snel gebeuren.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Veel te kostbaar ook.
- Luc B
Dan mag je van 'geluk' spreken dat je mij dat niet hebt geflikt. Met of zonder pajero.Jeroen K. schreef:Heel simpel rené, grootlicht flitsen, werkt dat niet volop in de spiegels rijden met grootlicht aan, werkt dat niet wat dichterop gaan rijden in de spiegel flitsen. Werkt werkelijkwaar altijd
Een instructeur had wel een mooi redenering over doorgetrokken strepen. "Weet je waarom die strepen zo plat zijn ? Dan kun je erover heen rijden"
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Buiten het kostenplaatje zeg je daar hele wijze woorden.GTRene schreef:vangrail in het midden van een 1 baans wegdeel is dom natuurlijk![]()
Hoop dat degene die het idee had een vangrails te plaatsen hier ook over na heeft gedacht
-
Trage burgers zijn brave burgers, dus snap even niet waar je het over hebt.Tim N schreef:Tja ik als brave burger die nooit over doorgetrokken strepen inhaalt heeft dat probleem de laatste 5 jaar al.

- Tim N
-
Want? jij hebt met je 3 serie en/of volvo (als ik het goed onthouden heb) 10x zoveel schade als ik er aan over gehouden zou hebben.....Luc B schreef:Dan mag je van 'geluk' spreken dat je mij dat niet hebt geflikt. Met of zonder pajero.Jeroen K. schreef:Heel simpel rené, grootlicht flitsen, werkt dat niet volop in de spiegels rijden met grootlicht aan, werkt dat niet wat dichterop gaan rijden in de spiegel flitsen. Werkt werkelijkwaar altijd
-
Ja, maar jij betaald zijn schade, en als je dan een beetje handig bent kun je daar leuk geld aan overhouden.