Zijn alle stuurbekrachtigingspompen voor een e46 3 serie hetzelfde ?
of maakt het motortype nog verschil ?
En is deze hetzelfde als van een e36 ?
Stuurbekrachtigingspomp e46 bmw
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Stuurbekrachtigingspomp e46 bmw
lijkt me niet...welke e46 bedoel je dan kun je het zien...
kan trouwens wel zijn dat ze passen maar zijn schijnbaar wel anders...
hier bv van de 328i touring e46 of bedoel je die niet, ff op de + drukken daar.
http://bmwfans.info/parts/catalog/32416760036/" onclick="window.open(this.href);return false;
kan trouwens wel zijn dat ze passen maar zijn schijnbaar wel anders...
hier bv van de 328i touring e46 of bedoel je die niet, ff op de + drukken daar.
http://bmwfans.info/parts/catalog/32416760036/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Stuurbekrachtigingspomp e46 bmw
E46 M3 en E36 M3 is onderling uitwisselbaar dat weet ik wel. Tenminste het past fysiek. Er zit wel verschil in de aansluitingen, daar moet je dan weer wat op verzinnen. (In mijn geval, E36 M3 stuurhuis, E46 M3 motor en E36 M3 pomp, bij plaatsen van een E46 M3 pomp krijg je andere aansluitingen en moet je dus een set slangen van een Z3M hebben)
Alleen loop je met een E36 M3 pomp op een E46 M3 tegen het probleem aan dat je meer toeren draait en je olie gaat koken,
Ook hebben verschillende pompen mogelijkerwijs een andere overdruk veer, dat kan het sturen dus zwaarder of lichter maken.
Zo hebben de 4 cylinder pompen volgens mij een iets lagere druk als de 6 cylinder pompen, tenminste dat was op E36's zo.
E36 en E46's hebben een beetje dezelfde onderblokken dus eea is wel uitwisselbaar maar je kan dus tegen kleine probleempjes aan lopen. BMW's zijn net bouwpakketten wat dat betreft.
Alleen loop je met een E36 M3 pomp op een E46 M3 tegen het probleem aan dat je meer toeren draait en je olie gaat koken,
Ook hebben verschillende pompen mogelijkerwijs een andere overdruk veer, dat kan het sturen dus zwaarder of lichter maken.
Zo hebben de 4 cylinder pompen volgens mij een iets lagere druk als de 6 cylinder pompen, tenminste dat was op E36's zo.
E36 en E46's hebben een beetje dezelfde onderblokken dus eea is wel uitwisselbaar maar je kan dus tegen kleine probleempjes aan lopen. BMW's zijn net bouwpakketten wat dat betreft.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten