Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door GTRene » 09 aug 2013, 14:44

meanwhile op Cyprus
Alle Cyprioten krijgen een basisinkomen
De Cypriotische president Nicos Anastasiades heeft aangekondigd dat alle inwoners van zijn land volgend jaar een basisinkomen krijgen.
De hoogte van het basisinkomen wordt gebaseerd op de basisbehoeften van iedere burger en ieder huishouden, denk aan kleding, consumptie en elektriciteit.
Het basisinkomen geeft economisch zwakkere groepen van de bevolking bovendien het recht op huisvesting, aldus de president. Onvoorziene uitgaven, zoals noodzakelijke reparaties aan woningen en gemeentebelastingen, worden ook opgenomen in het basisinkomen.
Gepensioneerden krijgen meer
Het basisinkomen, dat hoogstwaarschijnlijk in juni 2014 wordt ingevoerd, staat geheel los van leeftijd, klasse of de professionele situatie. Ook afgestudeerde studenten en zelfstandig ondernemers die geen werk kunnen vinden zullen een basisinkomen krijgen. Mensen die wel een baan hebben, maar minder dan het basisinkomen verdienen krijgen een aanvullend inkomen.
Veel gepensioneerden met een laag pensioen gaan meer geld krijgen, aldus Anastasiades. Het basisinkomen wordt gefinancierd met allerlei verschillende toeslagen die door ministeries en agentschappen in rekening worden gebracht.
Trojka is akkoord
De president zei dat de hoogte van het basisinkomen op een objectieve en wetenschappelijke manier zal worden berekend. Voor het eerst kunnen Cyprioten die werkloos raken op een waardige manier blijven leven omdat ze recht hebben op een basisinkomen. Ondertussen wordt voor iedere werkloze gezocht naar een passende baan.
Anastasiades zei dat de trojka – die bestaat uit afgevaardigden van de Europese Commissie, de Europese Centrale Bank (ECB) en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) – het voorstel van de regering ‘tot een moderne formulering van het welvaartsbeleid’ heeft geaccepteerd.
http://www.niburu.nl/financieel/5162-al ... sisinkomen" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie

Bericht door Rupie » 10 aug 2013, 08:14

Dat basisinkomen is een interessant idee. Op zich ben ik voorstander van de filosofie, alleen het probleem is dat het wel opgebracht moet worden. Als dat haalbaar is, zeg ik doen.

http://www.rtl.nl/xl/#/u/a54747d4-292f- ... dfb1f9dc5e" onclick="window.open(this.href);return false;

Over voetbal en homosexualiteit gesproken: ik heb voetbal altijd een domme sport gevonden en dat wordt ook wel weer bevestigd door een programma/uitzending/figuren als in Voetbal International. Wat een dom gelul.

Hulde voor Louis van Gaal. Die zou je domste figuur willen noemen met zijn manier van optreden in het algemeen, maar hij blijkt wel ergens voor te staan.

Leuk die Rene van der Gijp over het algemeen, maar hij mist wel een paar hersencellen als ik 'm zo hoor praten.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 aug 2013, 08:30

Apart dit, omdat een sport jou niet ligt is een programma over die sport gelijk dom gelul ........ :thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 10 aug 2013, 08:39

Downforce Hans schreef:Apart dit, omdat een sport jou niet ligt is een programma over die sport gelijk dom gelul ........ :thumbup:
Goed lezen Hans.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 aug 2013, 09:02

Opnieuw het programma bekijken Ruben.......

Rupie

Bericht door Rupie » 10 aug 2013, 10:48

Tot waar ongeveer Hans?

GTRene

Bericht door GTRene » 10 aug 2013, 10:59

Afbeelding :mrgreen:

ik vind voetbal trouwens ook niks en al helemaal van den zotte dat betaalde voetbal vooral die belachelijke bedragen e.d. geld trouwens ook voor andere onbenullig hoog betaalde sport spelers, magoed das mijn mening.

Rupie

Bericht door Rupie » 10 aug 2013, 11:27

http://nos.nl/artikel/538552-coc-voetba ... eloos.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De boodschap is duidelijk denk ik :tong: En net zo vruchteloos als vele discussies op DF :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 aug 2013, 15:39

Ruben schreef:Dat basisinkomen is een interessant idee. Op zich ben ik voorstander van de filosofie, alleen het probleem is dat het wel opgebracht moet worden. Als dat haalbaar is, zeg ik doen.

http://www.rtl.nl/xl/#/u/a54747d4-292f- ... dfb1f9dc5e" onclick="window.open(this.href);return false;

Over voetbal en homosexualiteit gesproken: ik heb voetbal altijd een domme sport gevonden en dat wordt ook wel weer bevestigd door een programma/uitzending/figuren als in Voetbal International. Wat een dom gelul.

Hulde voor Louis van Gaal. Die zou je domste figuur willen noemen met zijn manier van optreden in het algemeen, maar hij blijkt wel ergens voor te staan.

Leuk die Rene van der Gijp over het algemeen, maar hij mist wel een paar hersencellen als ik 'm zo hoor praten.
Van der Gijp heeft 100% gelijk al wordt 't uit z'n verband getrokken zeg ik als pro homo zijnde hetero(ben in Gay bars in Parijs en NYC geweest, no worries niks aan de hand) :)

Hoeveel dameskapper/homo grapjes maken wij hier zelf niet. De mode/design wereld Parijs Milaan zit overbemeten vol met homosexuele persone. Prachtig. Hulde. Dan kán het zo zijn dat andere takken van hobbies/sport/beroepen er wat minder tot weinig tot geen zijn.

Hoeveel DFers kopen er de Burda , houden van handtasjes het designen van kleding? Ik denk niet al te veel.

Hoeveel mode/kapper/designjongens rossen hun wagens af op circuits of gaan naar 'n boxwedstrijd of doen dat zelf?

Idem....

Niet te moeilijk denken.

En ja ik hou van voetbal best wel.

Tom

Bericht door Tom » 10 aug 2013, 15:42

Robin schreef:
Hoeveel mode/kapper/designjongens rossen hun wagens af op circuits of gaan naar 'n boxwedstrijd of doen dat zelf?
GVD VECHTE DAN JONGE?

Robin

Bericht door Robin » 10 aug 2013, 16:22

relnicht.

:lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 10 aug 2013, 16:35

Robin schreef:
Hoeveel DFers kopen er de Burda , houden van handtasjes het designen van kleding? Ik denk niet al te veel..
Kijk eens in het geile schoenen draadje, allemaal heumeus :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 10 aug 2013, 16:36

Luco schreef:
Robin schreef:
Hoeveel DFers kopen er de Burda , houden van handtasjes het designen van kleding? Ik denk niet al te veel..

LOL maar ze dragen geen handtas om de poten of wat?:)))

Luco

Bericht door Luco » 10 aug 2013, 16:37

Robin schreef:
Luco schreef:
Robin schreef:

LOL maar ze dragen geen handtas om de poten of wat?:)))
Nou sommige heb ik wel eens met verdachte tasjes rond zien lopen. :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 10 aug 2013, 20:25

Ruben schreef:
Downforce Hans schreef:Apart dit, omdat een sport jou niet ligt is een programma over die sport gelijk dom gelul ........ :thumbup:
Goed lezen Hans.
Ruben, HOMOOOO!!!

:lol:

Gijp is briljant. In Hilversum is 80% homofiel, en dat zie je in de programma's terug. Voetbal en autosport zijn nog het domein van de man, dat steekt de gevestigde orde, vandaar die aanval op Gijp.

Zo'n slotopmerking van Gijp over Ronaldo: "Nee, hij is geen echte homo, maar hij zit er wel eens met de vinger aan", dan pis ik half in me broek. Mooiere tv bestaat niet.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 aug 2013, 23:28

Wistje Hielke dat Ruben een heel geliefde naam onder de homo's is. Ik begin zijn antipathie tegen voetbal en van der Gijp ook wat beter te begrijpen nu........ :whistle:
Iets wat jij al eerder door had volgens mij.....

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 aug 2013, 14:41

Ik zie het probleem ook niet zo in Gijp zijn opmerkingen. Zal best waar zijn, dat in bepaalde beroepen het percentage homo's hoger of lager ligt. Zal de komkommertijd wel zijn, dat half BN'end Nederland zo overspannen reageert. Ben geen groot voetbal fan maar kijk zo nu en dan wel naar VI op TV, is wel mooi. :) Puur omdat het regelmatig politiek incorrect is.

Je kunt je beter druk maken over die omgang met homo's in Rusland dan wat Gijp hier roept denk ik. En als disclaimer, heb natuurlijk ook niets helemaal tegen homo's. Mijn zwager is ook homo. Werkelijk niets mis mee, blij dat we in een land leven waar het normaal wordt gevonden.

Robin

Bericht door Robin » 11 aug 2013, 17:02

Mijn slager is ook homo: de lekkerste Bratwurst en de heerlijkste gehaktballen heeft hij;)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 aug 2013, 17:28

Robin schreef:Mijn slager is ook homo: de lekkerste Bratwurst en de heerlijkste gehaktballen heeft hij;)
Wanneer kom jij uit de kast....zal onderhand eens tijd worden,Robin Ruben Popma........ :zwijntje:

Robin

Bericht door Robin » 11 aug 2013, 18:27

Ikea: Ik krijg die deur amper open.

Op de kast gaat bij mij dan wél weer. :tooth:

PD power

Bericht door PD power » 11 aug 2013, 19:50

Ach als je als Homo met je leren reetveter op een boot gaat staan (mag van mij), vraag je volgens mij om aandacht, tja dan krijgen ze die, dan is het weer gejank, lijkt me niet de methode om je als "bevolkingsgroep"positief te profileren, volgens mij bevestig je al je vooroordelen, maar goed daar hebben meer bevolkingsgroepen een handje van.

Wat betreft VI, dat is een soort cafe, moet je niet te serieus nemen, kan er best om lachen, alleen het neersabelen van bepaalde mensen gaat daar soms wel heel ver, beetje alla Boelevard en hart van nederland shownieuws, is vergelijkbaar met het pesten vroeger op school, ach als ze zelf aangevallen worden, met name Derksen, Verlinde en Santegoeds, vliegen dan in de gordijnen.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 aug 2013, 20:05

PD power schreef:Ach als je als Homo met je leren reetveter op een boot gaat staan (mag van mij), vraag je volgens mij om aandacht, tja dan krijgen ze die, dan is het weer gejank, lijkt me niet de methode om je als "bevolkingsgroep"positief te profileren, volgens mij bevestig je al je vooroordelen, maar goed daar hebben meer bevolkingsgroepen een handje van.
helemaal mee eens, geen gezicht and way overdone, zo zou je eerder tegen "hen" worden, als je er al geen probleem mee zou hebben en dat geld idd ook met/bij bepaalde bevolkingsgroepen e.d. die 'verpesten' het voor de meer 'normale',

doe gewoon dan doe je al gek genoeg en val je ook niet zo op en doen mensen over het algemeen ook 'normaal/gewoon' tegen jou bijwijze van.

Robin

Bericht door Robin » 15 aug 2013, 12:18

http://www.nu.nl/egypte/3550917/officie ... n-400.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:(

Afbeelding

EG

Bericht door EG » 15 aug 2013, 13:18

Neuh het ligt helemaal niet aan die illegale coup die trouwens, hypocriet genoeg, niet als een coup word gezien door de Amerikanen.

Dit heeft iedereen kunnen voorzien. Maar omdat het Westen Morsi niet zo leuk vind mag ie oprotten en mogen weet ik veel hoeveel mensen de dood ingejaagd worden. Maar hoera de "Islam" is niet aan de macht gekomen en dat is het belangrijkste (sarcasme).

Fernando

Bericht door Fernando » 15 aug 2013, 13:33

Aha het is dus de schuld van het Westen? :)

Plaats reactie