Olie verbruik M modellen
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Olie verbruik M modellen
Ik lees net in een ander draadje dat de M5 ook wel een beetje olie lust, nou mijn M3 anders ook wel.
Bij de garage zeggen ze dat dat geen probleem is, maar wat is voor een M nu eigenlijk normaal?
Bij de garage zeggen ze dat dat geen probleem is, maar wat is voor een M nu eigenlijk normaal?
- Fasteddie
Gebruik voor de e39 M5 10W60 Castrol TWS.....het olie verbruik ligt bij "stevig doorrijden"
op 1 liter op 3/4000 kilometer....heb vastgesteld dat het echte olieverbruik optreedt bij donuts
...en stoplicht sprintjes.....doe je dat niet, dan kan je plankgas over de Autobahn knallen (ja heb de A31 al verkend
) ...met een normaal olieverbruik....
Als je net als een bejaarde rechts 100/120 blijft rijden denk ik dat je met een M vrijwel GEEN olie verbruikt....maar ja wie doet dat met een M ???
Hoe dat bij de nieuwe modellen zit weet ik niet ?! iemand ?

Als je net als een bejaarde rechts 100/120 blijft rijden denk ik dat je met een M vrijwel GEEN olie verbruikt....maar ja wie doet dat met een M ???
Hoe dat bij de nieuwe modellen zit weet ik niet ?! iemand ?
- Bert ///M3
- Downforce Hans
- Bert ///M3
- GTRene
Beste Rico..ik heb gehoord dat je bij de S54 motor het oliepeil op max moet hebben om een continu goede smering en druk te krijgen en te behouden, want pas bij hoge km standen(vanaf 30 a 60dk,) als het te laat is merk je slijtage...Rico v Velzen schreef:Die van mij is erg constant qua peil. bij 17K een beurt gehad en nu 25K olie op de peilstok zit netjes tussen de streepjes.
dus vul op tot aan de streep...kan geen kwaad en je bent wat safer vooral met veel bochtgebruik e.d.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zou zo maar kunnen; ik moet zeggen de indicator waarschuwd echt ZEER op tijd, als ie geel oplicht, hoef ik meestal maar een 1/2 liter bij te vullen.GTRene schreef:Beste Rico..ik heb gehoord dat je bij de S54 motor het oliepeil op max moet hebben om een continu goede smering en druk te krijgen en te behouden, want pas bij hoge km standen(vanaf 30 a 60dk,) als het te laat is merk je slijtage...Rico v Velzen schreef:Die van mij is erg constant qua peil. bij 17K een beurt gehad en nu 25K olie op de peilstok zit netjes tussen de streepjes.
dus vul op tot aan de streep...kan geen kwaad en je bent wat safer vooral met veel bochtgebruik e.d.
- Bert ///M3
M blokken hebben vanaf de S50B32 een dubbele aanzuig, dus je kan met olie op minimaal nog over een circuit rijdenGTRene schreef:Beste Rico..ik heb gehoord dat je bij de S54 motor het oliepeil op max moet hebben om een continu goede smering en druk te krijgen en te behouden, want pas bij hoge km standen(vanaf 30 a 60dk,) als het te laat is merk je slijtage...Rico v Velzen schreef:Die van mij is erg constant qua peil. bij 17K een beurt gehad en nu 25K olie op de peilstok zit netjes tussen de streepjes.