Maar wat moet je dan? Even niets? Nee, dat heb ik een paar jaar gedaan en is mij bijzonder slecht bevallen.
Eigenlijk was ik er al over uit; de 1M moet het worden. Soortgelijke thrills en staat zijn mannetje op het circuit. Bij Ekris staat een 1M witte (helaas niet mijn kleur) met maar 3400 km op de klok. Als nieuw dus. Een bekende van mij is daar verkoper; hem gebeld en na zijn vakantie een afspraak gemaakt. De inruilprijs voor de GT3 was zoals verwacht slecht. Proefrit zou later plaatsvinden.
In de tussentijd een aantal andere contacten gebeld over inkoop van mijn GT3. Mijn voormalig contactpersoon bij BMW is inmiddels vestigingsmanager bij Porsche Leusden. Hij had veel interesse voor de GT3. Zelfs bereid een losse deal voor inkoop te maken tegen een goede prijs. Ook zei hij direct (wetende één van mijn andere fetish; de handbak!) dat hij een 2012 Boxster S handbak heeft staan. "Die moet je beslist rijden!" Ik kwam op zaterdag terug uit het buitenland en heb de bewuste auto opgehaald voor een weekend testen.
De maandag erop was de testrit met de 1M dus geweldig voor het vergelijk. Ik heb al kort verslag gedaan hier over de overeenkomsten en verschillen. Want het zijn 2 totaal verschillende auto's met wel veel overeenkomsten. De Porsche rijdt heel clean en snel. De BMW rebels en bloedsnel. De Porsche is eigenlijk een hele mooie auto; bij de BMW ontbreken de tatoo's. In de Porsche zit je in de stoel, in de BMW zit je op de stoel. De Porsche is eigenlijk best praktisch voor zijn doen. Met de BMW zou je makkelijk elke dag kunnen rijden. Maar dé overeenkomst is dat je in beide auto's veel fun kan hebben.
Tsja wat moet je dan kiezen... Ik heb nog nooit zo lang hoeven na te denken over een dilemma. Eigenlijk ben ik er nog steeds niet over uit; heb alleen tijd om maar in één auto te rijden. Dus kiezen!
De keuze is gevallen op de Boxster S. True, de 1M zou qua thrills een betere vervanger voor de GT3 zijn. Maar juist waar zij in excelleren kom ik te weinig aan toe.
Dus na een lang verhaal mag ik u voorstellen aan de Porsche!
Het is een Boxster S type 981. Het nieuwste type dus. Rolde al vroeg in 2012 van de band; is het eerste jaar eigendom geweest van Porsche AG.
Na een jaar is die geïmporteerd door Porsche Twente voor een klant. Al snel is die in Leusden weer ingeruild. De huidige km stand is 22k; best veel voor een auto van één jaar oud. Garanties; oliebeurt the lot wordt bij aflevering geregeld dus ik kan zeker 2 jaar vooruit.
Het is dus een handbak! Hij is gespoten in GT-silver (Exclusive) met Espresso volleer interieur. Een fantastische kleurcombo.
Verder zit die erg rijk in z'n opties. Een greep uit de lijst.
- 18-voudig verstelbare stoelen met ventilatie en verwarming (zitten uitstékend!)
- satnav/bose/bluetooth/media
- 20 duims Carrera Classic 2 wielen (mij te groot; misschien dat ik ze later inruil op 19 duims. Ze staan echter wel super)
- PASM/Sport Chrono Plus
- Spiegels dimmend/inklapbaar/regensensoren
- Adaptieve bi-xenon verlichting
- PDC (alleen achter helaas)
- Sportstuur
Wat die eigenlijk mist zijn wel 2 belangrijke opties. Namelijk de sportuitlaat en PTV. De eerste wordt gemonteerd; Porsche origineel. De tweede ben ik achteraf wel blij om. Er wordt namelijk nu een Drexler

Let the pictures do the further talking. De foto's heb ik schaamteloos ergens van het web geplukt

Het interieur!
Ik haal hem op na mijn vakantie! Waarschijnlijk kort erna een epic road trip naar London en East Anglia.