Het "man wat heb ik toch ff lekker gereden" topic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
frank de jonge

Re: Het "man wat heb ik toch ff lekker gereden" topic

Bericht door frank de jonge » 05 jul 2013, 00:01

Ik zal is kijken of ik em nog heb Niels.

Tristan

Bericht door Tristan » 05 jul 2013, 00:15

Niels schreef:Dit is idd de ex van Rene maar of ie ook in BMW scene heeft gestaan weet ik niet. Mocht iemand die hebben dan ben ik zeker geinteresseerd :D

Wat Allen zegt.... met de Z3 1100km en dan nog een kleine 1000km met de motor zeg maar. Zeker te weinig, ik had ook nog graag een paar circuitdagen met de motor gepakt bijvoorbeeld. Maar goed een tekort aan tijd en mooi weer :hmmm:

Ben benieuwd naar Tristan zijn plaatjes van vanavond :mrgreen:
Die komen morgen. Vanavond bijna 200km gereden. :D

Tristan

Bericht door Tristan » 05 jul 2013, 09:20

Bij woord hoort daad:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren bijna 200km gereden. Route door o.a. Heemstede, Uithoorn (Amstel), Vinkeveense plassen, Loosdrecht, Loenen, Bussum, Hilversum, De Bilt, Maartensdijk, Lage Vuursche, Hilversum, Laren, Naarden, Muiden, Weesp, Amstelveen, Vinkeveen, Mijdrecht (Kromme Mijdrecht), via Groene Hart weer naar Heemstede. Halve tank op maar was heerlijk rustig op de weg. En wat een grip hebben die Toyo R1-R's als ze warm zijn. :shock:

2000USA

Bericht door 2000USA » 05 jul 2013, 09:24

Mooi stukje en foto's! :df:

Was het een bestaande route of gewoon op goed geluk?

Tristan

Bericht door Tristan » 05 jul 2013, 09:28

2000USA schreef:Mooi stukje en foto's! :df:

Was het een bestaande route of gewoon op goed geluk?
Ken de omgevingen wel een beetje. Maar gewoon een beetje op de bonnefooi. :wink:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 05 jul 2013, 10:15

RVV schreef:
Jeroen K. schreef:Leuk om te lezen, jammer om te realiseren dat ik momenteel niks heb staan om het zelfde mee te doen :'( :'(

Heb je geen rijwiel?
Ik heb alleen pajero nu staan, daar ga ik niet ff mee knallen ofzo... Racer weg dan misschien een Skyline GTR kopen :angel:

Peric

Bericht door Peric » 05 jul 2013, 11:03

Wat staat dat ding perfect op z'n wielen Niels. Perfecte stance zo!
:love: :clap:

Snipe

Bericht door Snipe » 05 jul 2013, 11:13

Tristan schreef:Ken de omgevingen wel een beetje. Maar gewoon een beetje op de bonnefooi. :wink:
Lol, 200 km rijden en dan zeggen dat je 'de omgeving' wel een beetje kent ;-)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 jul 2013, 16:24

Tristan schreef: Gisteren bijna 200km gereden. Route door o.a. Heemstede, Uithoorn (Amstel), Vinkeveense plassen, Loosdrecht, Loenen, Bussum, Hilversum, De Bilt, Maartensdijk, Lage Vuursche, Hilversum, Laren, Naarden, Muiden, Weesp, Amstelveen, Vinkeveen, Mijdrecht (Kromme Mijdrecht), via Groene Hart weer naar Heemstede. Halve tank op maar was heerlijk rustig op de weg. En wat een grip hebben die Toyo R1-R's als ze warm zijn. :shock:
Leuke route! groot deel herkenbaar (woon in Baarn dus ben je zo goed als langs gekomen ;-)) ik rij ook met enige regelmaat delen van deze route, heerlijk 's avonds rond zonsondergang :df:

Peric

Bericht door Peric » 06 jul 2013, 12:05

Snipe schreef:
Tristan schreef:Ken de omgevingen wel een beetje. Maar gewoon een beetje op de bonnefooi. :wink:
Lol, 200 km rijden en dan zeggen dat je 'de omgeving' wel een beetje kent ;-)
Ik ken het grootste deel van de Randstad wel. Ging regelmatig op de bonnefooi met de motor er vantussen..

Martijn M

Bericht door Martijn M » 06 jul 2013, 16:23

Net een heerlijk stukje gereden. Eerst even warmrijden en daarna een aantal keer goed aan het gas gehangen. Echt leuke stuurwegen mis ik wel hier rondom Eindhoven. Heel veel recht toe recht aan.
Was goed uit te houden met alle ramen open. :df:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 jul 2013, 13:23

@Frank, zou echt super zijn!
Peric schreef:Wat staat dat ding perfect op z'n wielen Niels. Perfecte stance zo!
Qua looks is het idd super al hangt ie achter wel iets in de kont vind ik. Toch wil ik em eigenlijk iets hoger op de wielen hebben. Zat te denken aan een Eibach pro kit met originele dempers maar met deze KW set stuurt het ding wel erg goed moet ik zeggen. Ik ben bang dat als ik alles om gooi qua onderstel dat ik misschien iets win aan comfort maar dat het ten koste gaat van de rest. De afstelling zo is wel erg goed namelijk.

Die E30 M3 is toch ook wel een beauty hoor :hot: Die zou bij mij ook niet meer dan 1000km/jr maken :tooth:

Josef

Bericht door Josef » 04 aug 2013, 11:57

Niels schreef:Dit is idd de ex van Rene maar of ie ook in BMW scene heeft gestaan weet ik niet. Mocht iemand die hebben dan ben ik zeker geinteresseerd :D

Wat Allen zegt.... met de Z3 1100km en dan nog een kleine 1000km met de motor zeg maar. Zeker te weinig, ik had ook nog graag een paar circuitdagen met de motor gepakt bijvoorbeeld. Maar goed een tekort aan tijd en mooi weer :hmmm:

Ben benieuwd naar Tristan zijn plaatjes van vanavond :mrgreen:
Tekort aan tijd en mooi weer... Ik ken het gevoel :( Ik heb vorig jaar ook maar 5000 km gereden met mijn M3, ik ben er gewoon erg zuinig op en rij er niet graag mee als het vies weer is. Het zijn vaak die dagen/avonden dat het mooi weer is dat ik hem uit de garage haal, even goed was en er dan vervolgens een mooie rit mee maak, zoals vanavond hopelijk ook :blink:

Josef

Bericht door Josef » 04 aug 2013, 12:24

Niels schreef:@Frank, zou echt super zijn!
Peric schreef:Wat staat dat ding perfect op z'n wielen Niels. Perfecte stance zo!
Qua looks is het idd super al hangt ie achter wel iets in de kont vind ik. Toch wil ik em eigenlijk iets hoger op de wielen hebben. Zat te denken aan een Eibach pro kit met originele dempers maar met deze KW set stuurt het ding wel erg goed moet ik zeggen. Ik ben bang dat als ik alles om gooi qua onderstel dat ik misschien iets win aan comfort maar dat het ten koste gaat van de rest. De afstelling zo is wel erg goed namelijk.

Die E30 M3 is toch ook wel een beauty hoor :hot: Die zou bij mij ook niet meer dan 1000km/jr maken :tooth:
Niels, heb je weleens gedacht aan een schroefset? Persoonlijk vind ik dat je Z3 voor en achter erg mooi staat qua hoogte, maar als je zelf denkt dat je de hoogte iets anders zou willen hebben, is een schroefset dan niet handig? Ik rij zelf momenteel met de Pro Street S set van Eibach, ik vind dat het erg goed, stabiel en sportief rijdt (dat terwijl het ook nog comfortabel is).

Toen het tijd werd om mijn originele dempers en veren te vervangen wou ik iets wat een tikkeltje lager en sportiever uit zou komen dan origineel. Ik koos uiteindelijk voor deze schroefset omdat ik bang was dat ik misschien qua hoogte verkeerd uit zou komen met een vaste verlagingsset en dan weer op nieuw iets anders zou moeten kopen. Ik vond de prijs van de Eibach set ook erg aantrekkelijk vergeleken met die van andere merken.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 aug 2013, 12:43

Niels, normaal kan je het aan de achterkant ook verstellen met de KW set, maar kan me nog herinneren dat ik er een keer andere veren achter op heb gezet van een merk Tec :mrgreen:
maar weet niet of ik toen ook die verstelring op heb gezet omdat ik denk? dat het een verlagings veer was voor vaste verlaging...
maar heb dan wel dacht ik die verstelring mee gegeven en ook die oude veren met die nwe eigenaar destijds...

trouwens, die KW set moet ook al aardig wat jaren oud zijn ondertussen :hmmm:

toevallig kwam ik laatst die papieren tegen van mijn Hartge waar de KW set op staat :mrgreen:
is 05-2003 op de TUV? erbij gezet en zijn dus nu 10 jaar oud (onder mijn kar dus)

denk dat die van jou ook al wel zo oud zijn :mrgreen:

mocht je trouwens geen verstelring hebben en niet die gele originele KW veren...
heb ik binnenkort waarschijnlijk een setje voor jou incl verstelringen en veren origineel KW zodat je je kar
wel hoger kan zetten mocht je dat nu niet kunnen.

Ik heb namelijk een vaste set veren besteld zodat (als het goed is tenminste---gokje) ik alleen veer heb
zonder verstelring achter en dan hopelijk iets meer ruimte tussen de veer lagen, nu komen die windingen op elkaar en schraapt de gele laag eraf en dan hoor je af en toe van die bijgeluiden :ongeveer als:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 aug 2013, 22:29

Idd zit er een KW var2 schroefset onder en idd zitten er geen verstellers meer op de achterveren. Na wat contact hier en daar is een schroefset wel de enige manier waarop je de hoogte van een Z3 goed krijgt, met een vaste verlaging kom je achter eigenlijk altijd iets te laag uit is mij verteld. Op zich zou ik de auto iets omhoog en iets comfortabeler hebben maar het stuurt nu wel super. Kortom, eigenlijk neig ik momenteel naar een nieuwe KW set. Ik ben bang dat als ik alles om gooi de auto een totaal ander gedrag krijgt en dat zou ik echt zonde vinden.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 aug 2013, 22:55

een nwe set incl afstellen zal wel goed zijn neem ik aan.

die rode 'vaste' veren die ik er destijds achter onder had gezet werkten idd gewoon goed, dat viel mij destijds ook op en dat is al aardig wat jaartjes terug.

Ik wil op den duur een Lowtec schroefset die wat voordelen bied.

maar eerst ga ik een tijdje met alleen andere veren achter rijden zonder verstelring, heb al besteld en eens zien hoe dat bevalt.

Ik heb ook nog een KW set achter van deze auto omdat ik dacht 3 jaar terug van, wellicht moeten er nwe onder...maar dat maakte niks uit, ja even toen die gele laag bij de raakvlakken nog heel was....dus voor nop eigenlijk iets van 160,-euro? uit gegeven voor alleen de veren achter, die set ga ik binnenkort ook te koop zetten (die is zonder de stelringen) deze>>
04082013759.jpg
04082013759.jpg (169.73 KiB) 695 keer bekeken

Plaats reactie