Best hot hatch ever
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Re: Best hot hatch ever
het enige wat ik een klein beetje zou missen bij een Twingo RS of soortgenoten is de schop in je rug als je accelereert. Het mag best wel een onsje of 6 meer zijn wat mij betref.
- martll
Denk dat bijna geen vrouwen zich erin kunnen vinden. Veel te hard geveerd. Cup onderstel helemaal.allen schreef:Valt wel mee imho. De huidige Twingo RS is in mijn ogen een leuke hothatch. Niet te duur, relatief vlot. Imho zou dat de perfecte stadswagen zijn voor m'n vrouw, waarbij ik die zo nu en dan mee kan nemen om een rondje op z'n staart te trappen. Jammer genoeg vind m'n vrouw het nogaltijd een mongolenbak kwa vorm. Ben uiteindelijk maar gestopt met hints geven.
Staan op twingoclub genoeg topics met de titel: zachtere/comfortabele veren voor een Twingo RS.
Ik rij zelf een Twingo RS Cup en ben van mening dat het stuurgedrag en onderstel geweldig zijn. Overhellen doet hij niet, het pure gooi en smijt werk, maar blijft natuurlijk het ondergeschoven kindje.
Laatst gewijzigd door martll op 03 aug 2013, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb veel ervaring in een Mini Cooper S Works, en tegenwoordig rijd ik in een 205 GTI (1.6, eerste eigen auto) en zou van die 2 voor een mooie bochtige weg met korte rechte stukken de Peugeot kiezen. Alleen al doordat er bij de andere 2 een ouderwetse gaskabel ontbreekt. Het sturen van de auto op het gas lukt mij alleen in de Peugeot. Mede door de goede gasrespons. Ik vind het rijden in de Mini fantastisch, heerlijke auto, maar heel veilig. Van vol gas naar geen gas blijft de auto gewoon steady doorsturen in de bocht.
Met de Peugeot ben je meer aan het rijden, veel schakelen en sturen, echt aan het werken in de auto. Het bied naar mijn mening veel meer uitdaging. Heb puur op 'skills' nu al meer geleerd van de Peugeot dan de Mini. Nou heb ik buiten de Mini geen ervaring met andere hot haches, maar het pure autorijden van de auto's die vroeger gemaakt zijn,zie ik niet terug in de Mini. Echter lees ik verhalen van Martijn dat hij dat wel heeft uit zijn Mini, maar die is dan ook niet helemaal stock meer
Heb ook vaak gereden in een R32, maar ik vind dat ook geen hot hatch te noemen. Is ie inderdaad te zwaar en te luxe voor.
Met de Peugeot ben je meer aan het rijden, veel schakelen en sturen, echt aan het werken in de auto. Het bied naar mijn mening veel meer uitdaging. Heb puur op 'skills' nu al meer geleerd van de Peugeot dan de Mini. Nou heb ik buiten de Mini geen ervaring met andere hot haches, maar het pure autorijden van de auto's die vroeger gemaakt zijn,zie ik niet terug in de Mini. Echter lees ik verhalen van Martijn dat hij dat wel heeft uit zijn Mini, maar die is dan ook niet helemaal stock meer

Heb ook vaak gereden in een R32, maar ik vind dat ook geen hot hatch te noemen. Is ie inderdaad te zwaar en te luxe voor.
- GTRene
prachtig, die man kan der mee lezen en schrijven volgens mij

- Luco
Ja, doet al vanaf 1967 rallys, dus ruim 45 jaar ervaring.
Je moet eens zoeken naar de rallyfilmpjes met de clio
Nu inmiddels 68 en geeft nog demo's
Je moet eens zoeken naar de rallyfilmpjes met de clio

Nu inmiddels 68 en geeft nog demo's
- 328Ti
allen schreef:328Ti schreef:328Ti![]()
-1230kg @ 193pk / 280 Nm
- RWD
- 0 / 100 km/h 7.0 sec. @ 3.07 differential
- low C2S
Dat is geen hothatch en rijdt niet als een hothatch. Dit is gewoon een lelijke oude aftandse BMW uit vervlogen tijden. Mocht dit jouw wagen zijn, doe dan maar alsof ik niets heb gezegd...
Dan mag jij mij eens vertellen hoe een hothatch rijdt....
- Luco
een 328 is iig geen hothatch, te zwaar, geen hatch, je weet wel als in hot hatch.
-
Ti staat er, een E36 compact gok ik.
- Knot
Ik blijf bij een EP3
- Hielke
Hot hatch heeft een pretentieloze burgerbak als basis. Zowel de BMW auto's als de BMW rijders kun je moeilijk pretentieloos noemen.
Een maat van vroeger had achtereenvolgens een Mk1 GTI, een 5 GT Turbo en een Clio Williams. Ook die 5 GT turbo was een hele fijne en goed sturende auto. Die 120 turbo pk's voelden als 200 pk's in de moderne veel te zware hatchbacks. Zeer vermakelijk. Die Clio 2.0 Williams vond ik dan weer niks. Een vrij slappe carrosserie met een besturing die scherpte miste.
Een maat van vroeger had achtereenvolgens een Mk1 GTI, een 5 GT Turbo en een Clio Williams. Ook die 5 GT turbo was een hele fijne en goed sturende auto. Die 120 turbo pk's voelden als 200 pk's in de moderne veel te zware hatchbacks. Zeer vermakelijk. Die Clio 2.0 Williams vond ik dan weer niks. Een vrij slappe carrosserie met een besturing die scherpte miste.
-
Wat bij mij als eerste opkomt is de huidige Golf R20T.
-4WD
-270+ Pk's
-Niet al te zwaar
-Turbo
-Degelijke afwerking.
-Zeer groot tuningspotentieel.
-4WD
-270+ Pk's
-Niet al te zwaar
-Turbo
-Degelijke afwerking.
- Martijn M
Als je de aandrijving naar de achterwielen loskoppelt wel ja.

- Luca
GTI
De all-rounder
De all-rounder
- Luco
Hielke schreef:Hot hatch heeft een pretentieloze burgerbak als basis. Zowel de BMW auto's als de BMW rijders kun je moeilijk pretentieloos noemen.
Hielke toch, ik val hier bijna van de bank

- Will F.
@ Marc R,
Gewicht is wel ruim 1420 kilo, maar desalniettemin 'n bijzondere golf vind ik. Weet jij of die motor uit de R nu wezenlijk anders is dan die uit de GTI?
Gewicht is wel ruim 1420 kilo, maar desalniettemin 'n bijzondere golf vind ik. Weet jij of die motor uit de R nu wezenlijk anders is dan die uit de GTI?
-
Hielke schreef:Hot hatch heeft een pretentieloze burgerbak als basis. Zowel de BMW auto's als de BMW rijders kun je moeilijk pretentieloos noemen.

- Luco
ruim 1300kg niet al te zwaar???????Marc R schreef:Wat bij mij als eerste opkomt is de huidige Golf R20T.
-4WD
-270+ Pk's
-Niet al te zwaar
-Turbo
-Degelijke afwerking.
-
Nooit gedacht dat ik het ooit met een Fries eens kon zijn.Hielke schreef:Hot hatch heeft een pretentieloze burgerbak als basis. Zowel de BMW auto's als de BMW rijders kun je moeilijk pretentieloos noemen.

328Ti, je moet je verder niet zo aanstellen en wat meer op de smilies letten. Verder ben jij eerder welkom dan ik, want ik heb al die BMW's door de jaren heen (gelukkig) allemaal aan de kant geschoven. Eén ervan was overigens een E36.

Verder is de door Knot genoemde wagen een hothatch die ik nog best eens zou willen hebben. Mooie vorm, niet opvallend en een heerlijk motorblokje.

- Luco
Will F. schreef:@ Marc R,
Ik denk dat het hetzelfde blok is als de audi s3
Zitten kleine verschillen in die blokken, maar niet noemenswaardig.
- Hielke
5 GT Turbo is gewoon een hele fijne hot hatch. Ook wanneer je geen haast hebt. Veel trekkracht, behoorlijk wat comfort.Luco schreef:
Hoe anders is dan die Civic EP3 (wat ken ik toch veel auto's). Langzaam rijdend op een slechte klinkerweg is die vooras een drama. Het stuur slaat dan alle kanten op. En onder de 5000 toeren is er niemand thuis. Ok, wring je 'm uit dan is het een heerlijk scheurijzer. Fantastische stoelen, fantatische remmen, goeie positie schakelpook. Maar in de basis is het een compromisloze circuitracer inclusief de afstelling van de voortrein. En dat wordt voor op de weg heel snel irritant.
- Luco
Barend deed gelijk zijn gti weg na een wedstrijdjeHielke schreef:5 GT Turbo is gewoon een hele fijne hot hatch. Ook wanneer je geen haast hebt. Veel trekkracht, behoorlijk wat comfort..Luco schreef:

- ASW
Dat moet de GTI zijn!
Dit komt mede door het goede vervolg vanaf model V want bij model III en IV zou ik de 205 GTi 1.9 hebben verkozen boven de VW.
Dit komt mede door het goede vervolg vanaf model V want bij model III en IV zou ik de 205 GTi 1.9 hebben verkozen boven de VW.
- Luco
Ik vind een GTI toch vies tegenvallen qua prestaties en stuurgevoel.
Gezeur om niks. In Nederland zijn zelfs de fietspaden geasfalteerd. Waar rijd jij dan? Of heb je het over die laatste 100 meter tot aan je huis? Civic Type R EP3 en BMW 130i zijn de besteHielke schreef:Hoe anders is dan die Civic EP3 (wat ken ik toch veel auto's). Langzaam rijdend op een slechte klinkerweg is die vooras een drama. Het stuur slaat dan alle kanten op.