Geniet ervan mafkees!
Metchu's Mazda MX5 numero 3! vakantieee!
-
Emiel
Re: Metchu's Mazda MX5 numero 3! vakantieee!
Gewoon weer een mx5...
Geniet ervan mafkees!
Geniet ervan mafkees!
-
Metchu
Thanks mannen!
ik heb vandaag ipv de asbak die in het midden zit, cupholders besteld van ze germans. Is wel handig lijkt me voor een lange trip, kan het anders nergens kwijt. Ook maar een autolader voor de gopro besteld
Ik mis alleen nog een lange schroef in de kofferbak die het reservewiel vast zet, reservewiel zit nu los achterin. Dus daar even naar kijken.
heeft iemand wellicht tips voor electrische ramen die langzaam omlaag gaan?
edit: google is your friend! http://www.miata.net/garage/slow_window_fix.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb vandaag ipv de asbak die in het midden zit, cupholders besteld van ze germans. Is wel handig lijkt me voor een lange trip, kan het anders nergens kwijt. Ook maar een autolader voor de gopro besteld
Ik mis alleen nog een lange schroef in de kofferbak die het reservewiel vast zet, reservewiel zit nu los achterin. Dus daar even naar kijken.
heeft iemand wellicht tips voor electrische ramen die langzaam omlaag gaan?
edit: google is your friend! http://www.miata.net/garage/slow_window_fix.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paskal
- Auto: meerdere
Metchu, op het forum waar je nu ook weer actief bent (MX5-owners) staat het vol met info over die trage ramen. De oplossing is inderdaad de boel even loshalen en goed smeren. Mocht je raam het soms wel en soms niet doen dan kan roetvorming op de schakelaars in de middenconsole het probleem zijn. Ook daarvoor geldt: uit elkaar halen, schoon maken en het functioneert weer zoals het hoort.
-
Metchu
Goede tip, ik heb net motortjes besteld om de auto uit te rusten met centrale vergrendeling. Als die binnen is, pak ik het tegelijk aan.
Ook van het weekend nieuwe autoradio inbouwen en op zoek naar nieuwe speakers...
stapje bij beetje wordt dit de top vakantie auto
Ook van het weekend nieuwe autoradio inbouwen en op zoek naar nieuwe speakers...
stapje bij beetje wordt dit de top vakantie auto
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Gefeliciteerd Metchu, deze gaat volgende maand er weer uit of hou je hem?
-
Metchu
De kans dat ie eind augustus weer vertrekt naar een nieuw baasje is 90% De kans dat het nieuwe baasje m'n schoonzusje wordt is 75% de kans dat ie dus in de vrije verkoop komt, is redelijk klein, maar die kans is er dus wel
Net bevestiging voor het reservewiel gescoord, auto is nu helemaal compleet betreffende standaard onderdelen. Krik, reservewiel en alles zit erin bevestigd en wel
Begint langzamerhand tijd te worden om mooie routes uit te stippelen
Net bevestiging voor het reservewiel gescoord, auto is nu helemaal compleet betreffende standaard onderdelen. Krik, reservewiel en alles zit erin bevestigd en wel
Begint langzamerhand tijd te worden om mooie routes uit te stippelen
-
Metchu
ongelofelijk... de originele speakers uit japan van '91 zaten nog in deze wagen en hetzelfde geldt voor de autoradio die sinds die tijd erin heeft gezeten! haha Vandaag nieuwe mp3 radio erin gezet en een setje nieuwe speakers. Heerlijk geluid komt er nu uit, vakantie ready! Bezig op het moment met de kofferklep om die electrisch van binnen uit open te krijgen. Zodat ik niet hoef uit te stappen en de sleutel erin moet doen om open te krijgen
Even wachten tot het cv setje binnen is, om alles tegelijk in de deuren en de ramen aan te pakken
word erg enthousiast van deze vakantiewagen! heerlijk
hier met twee vriendjes uit de buurt... lekker gespeeld vanmiddag

word erg enthousiast van deze vakantiewagen! heerlijk
hier met twee vriendjes uit de buurt... lekker gespeeld vanmiddag
- Petrolhead Tom
Lekker bezig. Nog over die oordoppen nagedacht?
- Ar
- Auto: Prius
Mooi dat enthousiasme. Ik ben er ook volop mee bezig.
-
Metchu
auto is helemaal klaar! hoop onderhoud aan laten doen, auto is nu wel tiptop! Heb besloten het reservewiel uit de kofferbak op het rekje te zetten en onze bagage plempen in de kofferbak.
knopje ingebouwd om van binnen kofferbak open te maken
bekerhouders ipv asbak
alles werkt nu naar behoren in de auto en is er helemaal klaar voor! De olympus pen is opgeladen, de gopro is helemaal geladen! route is uitgestippeld:
http://goo.gl/maps/l13Ob" onclick="window.open(this.href);return false;
binnekort het vertrek! zal wel wat knappe foto's of filmpjes proberen te maken onderweg!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Leuk man! Veel plezier straks.
- Paskal
- Auto: meerdere
Goed bezig
Ik zou die thuiskomer lekker thuis laten. Vind het er persoonlijk ook niet uit zien zo achterop dat rekje, maar da's een kwestie van smaak. Kans dat je lek rijdt is minimaal en als dat een keer gebeurd vind je ook wel een oplossing. Spuitbusje en kompressortje kan je veelal nog wel een eindje op weg helpen. Past de velg die je er in het geval van een lekke band afhaalt ook op je rekje?
Heb je route eens goed bekeken, maar ik vind dat er procentueel wel heeel veel snelweg in zit. Als ik iets saai vind in de MX-5 is het wel snelweg. Waarom helemaal naar Barca? Ik had er voor gekozen om wat meer binnendoor te rijden en dan minder ver weg.
Veel plezier maar dat zal vast wel lukken
Heb je route eens goed bekeken, maar ik vind dat er procentueel wel heeel veel snelweg in zit. Als ik iets saai vind in de MX-5 is het wel snelweg. Waarom helemaal naar Barca? Ik had er voor gekozen om wat meer binnendoor te rijden en dan minder ver weg.
Veel plezier maar dat zal vast wel lukken
- Barend
- Auto: F20 m135i
Je mist de hele Route des Napoleon. De N85 tussen Golfe-Juan en Grenoble.
Als je toch in het Zuid-Oosten van Frankrijk bent...

-
Metchu
Goede feedback, ik ga er nog ff naar kijken 
-
allen
Band op je rekje vind ik overigens nog gevaarlijk ook.
Zelf zou ik een klein luchtcompressortje meenemen en een reparatiesetje met een koord. Mag officieel geloof ik niet meer, maar goed, met pech fix je in een paar minuten je band. Ga je daarna even langs de weg een bakkie thee doen, terwijl de compressor je band oppompt.
Leuke auto overigens!
Zelf zou ik een klein luchtcompressortje meenemen en een reparatiesetje met een koord. Mag officieel geloof ik niet meer, maar goed, met pech fix je in een paar minuten je band. Ga je daarna even langs de weg een bakkie thee doen, terwijl de compressor je band oppompt.
Leuke auto overigens!
- Sander-E46
Heb ik jou toevallig woensdag op de snelweg richting genoa of ventimiglia op de andere weghelft zien razen, zou wel enorm toeval zijn.
Sander
Sander
-
Metchu
Haha idd! Maar nee, ik ben nog niet vertrokken 
-
Jeroen K.
Ik ben sinds gisteren terug. Heb in de regio van Gap en sisteron gezeten bij het grote meer (naam weet ik ff niet). Ongelofelijk veel leuke weggetjes.
Mijn favoriete weg van alles dat ik gereden heb de afgelopen vakantie, de D902 vlakbij Briançon.

Mijn favoriete weg van alles dat ik gereden heb de afgelopen vakantie, de D902 vlakbij Briançon.
-
FDD
LOL at Jeroen K zijn afbeelidng
Daar heb ik dus 6 weken mogen vertoefen voor mijn werk en me de Land rover tegen de bergen oprijden

Daar heb ik dus 6 weken mogen vertoefen voor mijn werk en me de Land rover tegen de bergen oprijden
-
Jeroen K.
Tja zou niet weten hoe ik het anders had moeten doen. En als je met je 2e zin op mijn foto ook doelt. Leuke rit toch elke keer weer? heb helaas wel door de tunnel moeten gaan. Reed een caravan en een camper voor me verder omhoog. ging me te langzaam en kon er niet langs dus dan maar op die manierFDD schreef:LOL at Jeroen K zijn afbeelidng
Daar heb ik dus 6 weken mogen vertoefen voor mijn werk en me de Land rover tegen de bergen oprijden![]()
![]()
-
Metchu
even een hoogtepunt momentje van de vakantie

wat een trip it was, ik zal tzt even een verslag schrijven met wat foto's
wat een trip it was, ik zal tzt even een verslag schrijven met wat foto's
-
ErikS
Lol blijhoofd!
je zat lekker vooraan!
je zat lekker vooraan!
-
Metchu
Het verslag is hier te lezen: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=28810" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Auto: Prius+
Het eerste wat ik dacht toen ik de route zagBarend schreef:Je mist de hele Route des Napoleon. De N85 tussen Golfe-Juan en Grenoble.