Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Macboy » 27 jul 2013, 01:03

Ruben schreef:On topic:

http://www.autoweek.nl/nieuws/24185/ger ... he-911-gt3" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ik denk dat alle 997 GT3 eigenaren blij zijn dat de nieuwe GT3 zoveel sneller is want de oude was écht te langzaam :mrgreen:
De unieke aanpassing voor de nieuwe GT3 is dat de schakelactie van de pook nu wel omgekeerd is. "Deze is aangepast aan wat in race-auto's gebruikelijk is", geeft Porsche als verklaring. Nu is vooruit duwen terugschakelen en een hogere versnelling kies je door de pook naar je toe te trekken. Terwijl wij vinden dat deze methode ook bij een straatauto de meest intuïtieve is, blijft Porsche vasthouden aan het tegenstelde patroon voor de overige modellen.
Schandalig natuurlijk, maar dat was hier al lang bekend. Wel goed nieuws voor GT3 eigenaren.

Wat een porno bak is het toch ook verder :love:

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Downforce Hans » 27 jul 2013, 08:37

Wat een kut verhaal zeg in dat autoweek, zeker zo uit de Porsie folder overgenomen......

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Macboy » 31 jul 2013, 10:12

Nog even de oude GT3 met Andre ter herinnering :clap:


Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Snipe » 31 jul 2013, 10:14

Downforce Hans schreef:Wat een kut verhaal zeg in dat autoweek, zeker zo uit de Porsie folder overgenomen......
En veel meer hoef je in de Nederlandse media niet te verwachten, want alleen Autoweek en Autovisie kunnen 'm testen.

Gebruikersavatar
ASW
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:07

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door ASW » 31 jul 2013, 19:46

Macboy schreef:Nog even de oude GT3 met Andre ter herinnering :clap:
Wat een geweldig rondje! :df:

Tijdens de vuurdoop van mijn speeltje (in April dit jaar op Assen) heeft deze heer mij ook even laten zien wat mijn auto in zich heeft.. :hosanna:

ik heb nog een hoop leren :df:

Obbe
Berichten: 753
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Obbe » 01 aug 2013, 12:04

http://www.autogespot.nl/porsche-991-gt3/2013/08/01" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11998
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door WJ » 01 aug 2013, 12:16

:love:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Mathieu » 01 aug 2013, 12:54

Echt, schiet mij maar lek. Maar als dit niet het gaafste is wat er te krijgen is op het moment dan weet ik het ook niet meer.

:df: :love: :headbang: :clap: :hosanna: :hangloose: :rolling:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mathieu op 01 aug 2013, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Tristan » 01 aug 2013, 12:55

Crisis, wat een ding! :crazy:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Rupie » 01 aug 2013, 13:45

Vind de kleurstelling maar zo zo. En op die foto hierboven vind ik 'm ook vreselijk groot lijken tov zo'n 206.

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Downforce Hans » 01 aug 2013, 13:47

Jou smaak kennende weet ik niet over welke auto je het hebt, Mathieu?

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Mathieu » 01 aug 2013, 13:57

Die 206 in het zilver :mrgreen:

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1413
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door martll » 01 aug 2013, 14:31

Mathieu schreef:Echt, schiet mij maar lek. Maar als dit niet het gaafste is wat er te krijgen is op het moment dan weet ik het ook niet meer.

:df: :love: :headbang: :clap: :hosanna: :hangloose: :rolling:

Afbeelding
Mee eens, als dit al zo bruut is, hoe moeten de RS varianten of de GT2 dan wel niet worden. :hot:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1997
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Joost » 01 aug 2013, 15:00

PORNO!

Mooi kenteken ook. BB- GT3 991
Bijlagen
porsche-991-gt3-c586901082013115850_3.jpg
porsche-991-gt3-c586901082013115850_3.jpg (522.32 KiB) 2335 keer bekeken

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Bert ///M3 » 01 aug 2013, 16:12

Downforce Hans schreef:Die flipper bak is natuurlijk Fantastisch.....
Schakelt sneller, minder kans op misshifts, auto. tussengas misschien veiliger omdat je je hand niet van je stuur hoeft te halen etc etc.......
Maar is het ook leuker, ik denk van niet......
In de GTR van Ben schakelt het super snel en vond ik het ook zeker heel leuk.
Toch kan ik het me voorstellen dat het me zou gaan vervelen na verloop van tijd.
Je bent toch meer met het rijden/beheersen van het voertuig bezig denk ik met een gewone pook en geeft je meer "voldoening".
Weet niet Hans.

Ik heb wel eens het idee dat het zo langzamerhand een beetje op het punt komt dat auto's met een handbak moeilijk in de hand te houden zijn. Daarbij bedoel ik niet in normaal verkeer, maar bijvoorbeeld als je een GT3 inzet voor trackdays. Als je geen coureur bent en een beetje voor de hobby rijd dan kan een 400 of 500 PK auto een hele hand vol zijn. Systemen ala PDK maken het rijden makkelijker en voor de gemiddelde rijder zal je dus zien dat ze sneller rond gaan. En veiliger.

Is een beetje hetzelfde als met jou Corvette, jij schakelt terug met tussengas, zou je dat missen als je een trackday doet? Als je het probeert te leren is het leuk en het geeft voldoening, als je het vervolgens kan zit het in de weg :)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55659
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 01 aug 2013, 17:18

In 2009 kwam er n auto uit die iets met een 3 cijfers had , het eerste was iets waar Nijmegen beroemd door is, het tweede cijfer is op de vingers van 1 hand te tellen , en het derde cijfer is wat voor motor Rene altijd ergens in wil gooien;)

En nu komt porsj pas met zon ding?;)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Bert ///M3 » 01 aug 2013, 17:27

Volgens mij waren de heren uit Maranello nog eerder met zo'n ding Robin.

355 en 360 ook volgens mij, bijvoorbeeld.

Ik zat me net te verlekkeren aan een rode 360 te koop vandaar :lol:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7264
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Fabian » 01 aug 2013, 18:50

Bert ///M3 schreef:
Downforce Hans schreef:Die flipper bak is natuurlijk Fantastisch.....
Schakelt sneller, minder kans op misshifts, auto. tussengas misschien veiliger omdat je je hand niet van je stuur hoeft te halen etc etc.......
Maar is het ook leuker, ik denk van niet......
In de GTR van Ben schakelt het super snel en vond ik het ook zeker heel leuk.
Toch kan ik het me voorstellen dat het me zou gaan vervelen na verloop van tijd.
Je bent toch meer met het rijden/beheersen van het voertuig bezig denk ik met een gewone pook en geeft je meer "voldoening".
Weet niet Hans.

Ik heb wel eens het idee dat het zo langzamerhand een beetje op het punt komt dat auto's met een handbak moeilijk in de hand te houden zijn. Daarbij bedoel ik niet in normaal verkeer, maar bijvoorbeeld als je een GT3 inzet voor trackdays. Als je geen coureur bent en een beetje voor de hobby rijd dan kan een 400 of 500 PK auto een hele hand vol zijn. Systemen ala PDK maken het rijden makkelijker en voor de gemiddelde rijder zal je dus zien dat ze sneller rond gaan. En veiliger.



Is een beetje hetzelfde als met jou Corvette, jij schakelt terug met tussengas, zou je dat missen als je een trackday doet? Als je het probeert te leren is het leuk en het geeft voldoening, als je het vervolgens kan zit het in de weg :)
Mee eens bert.

Tijdje terug met een ferrari 458 paar rondjes op de ring mogen rijden, ik begrijp de flippers helemaal. Auto is gewoon te snel om zelf te moeten schakelen eigenlijk. De gasresponse is zo bruut en de toeren bouwen zo snel op, dat kun je je niet voorstellen zonder er zelf mee gereden te hebben.

J kunt je afvragen of auto's ook te snel kunnen worden waardoor je naar flippers moet om er goed mee te kunnen rijden. Maar in zo'n snelle auto snap ik het helemaal.

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Downforce Hans » 01 aug 2013, 19:37

Ja Bert, je hebt daar wel een punt........ :hmmm:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Snipe » 01 aug 2013, 20:20

Het ligt ook een beetje aan de auto, denk ik. Vorige week reed ik met Andre in een Donkervoort D8 GTO (0-100 in 2,8 sec) en daar heb ik die flippers geen seconde gemist, maar in een Ferrari 458 zou een handbak weer als een tang op een varken slaan.

Gebruikersavatar
Flamman
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Flamman » 06 aug 2013, 19:42

Sorry heren ik ga toch echt tegen deze ontwikkeling in, ik zeg HANDBAK !!

Ik heb helaas nog niet met de 991 GT3 gereden maar in de 997 GT3 is een handbak heerlijk.
Het gevoel en de volledige controle door de rijder zelf zijn voor mij de enige manier.

Waar ik het wel mee eens ben is dat het erg verstandig zou zijn dat eigenaren van dit soort auto's hun rijervaring en kennis verhogen omwille van veiligheid, maar zeker ook om er zelf nog meer lol aan te beleven.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Macboy » 08 aug 2013, 02:25

+1

Als ik zoals vandaag dan wat heb gespeeld met de M135i denk ik: niets leuker dan een handbak !

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3895
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door markk » 08 aug 2013, 07:17

+1000: Lekker belangrijk of ie sneller, beter, etc. is. Ik wil rijbeleving en dus gewoon een handbak.

In een F1 auto snap ik het. Maar als je zoveel geld uitgeeft voor een straatauto dan gaat het m.i. niet om de laatste tienden van seconden maar gaat het om emotie.


Mark.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Rupie » 08 aug 2013, 07:17

En die kan de pdk niet leveren?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27087
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door romo » 08 aug 2013, 07:39

Ruben schreef:En die kan de pdk niet leveren?

+1

Kijk, ik ben ook wel een pook liefhebber, maar het PDK hoeft het DF gevoel zeker niet negatief te beïnvloeden IMO, het een sluit het ander niet uit.

It`s all a matter of perception IMHO

Als je zelf met de pook wil roeren om de "emo", prima, maar goed dan kan je ook zeggen ik wil harder trappen met tremmen, schaf die rem bekrachtiger maar af, dat geeft meer emo. Lekker belangrijk dat ie beter remt zeg, emo man, dat is wat je wil............ :tooth:
Sturen idem dito, schaf de bekrachtiging maar af, want meer emo..............maar daar hoor ik dan weer niemand van de pook roerders over........

Kortom; rem/stuurbekrachtiging is fact of DF, PDK/DCT what ever system also.............just a matter of time.

Zelf rijden is ook history binnenkort, enjoy it while it lasts..........

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMeinders, Gijzert, Kasteel, KoenM, tomgtr en 6 gasten