E36 Coupe onderstel upgraden + Carbone Lorraine

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
EM3

E36 Coupe onderstel upgraden + Carbone Lorraine

Bericht door EM3 » 25 jul 2013, 20:10

Hoi, sinds een tijdje terug van een E46 naar een E36 323i coupe. Ding word gebruik voornamelijk voor sportief straat gebruik en track Days :df:

Er zitten al E30 draagarmen onder met PU? bussen, en heb daar laats een nog een AP schroefset aan toe gevoegd (hardheid instelbaar). Ik vroeg me af wat ik nog meer kan doen aan het onderstel, dit mag best 'hardcore' zijn, comfort etz. maak me niet uit. Ik zat zelf te denken aan sowieso wat onderstel bussen te vervangen voor Powerflex (zwart), kan ik nog iets doen met toplagers/camber plates, stabi. stangen etz etz..

Ook de remmen wil ik wat upgraden, andere schijven, en blokken, iemand bekend met schijven van Black Diamond? Carbone Lorraine lijkt me wel wat voor de blokken, iemand hier wat meer over te vertellen, hoor er veel goede dingen over. Zou dan gaan voor de RC6 aan de voorkant en de RC5 aan de achterkant.

Alvast bedankt :thnx:

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: E36 Coupe onderstel upgraden + Carbone Lorraine

Bericht door Alexsti » 25 jul 2013, 23:00

Heb zelf op de STI Carbone Lorraine remblokken , alleen de voorzijde dan.
Zou niks anders meer willen, gebruik de RC5+ voor op straat en voor het circuit de RC6.
De RC6 blijft goed remmen ook ondanks het hoge wagengewicht en de bite blijft ook goed, ronde na ronde.....de reden dat ik ze niet op straat gebruik is het gepiep en gekrijs, doet echt zeer aan je oren... :tooth:,remmen doen ze wel ook koud , maar dat geluid... :)
De RC5+ zijn stil geen piepje te horen , maar vind ze op het circuit net te min vergeleken met de RC6, al zijn ze stukken beter als standaard Brembo,Ferodo,etc.,....

Hier een link met de compounds:
http://www.carbonelorrainebraking.nl/clbrakes/compounds" onclick="window.open(this.href);return false;

Alex,

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2013, 23:18

ik heb toevallig vandaag een setje rvs omvlochten remleidingen van Black-diamond binnengekregen, speciaal voor de Z3M.
zag idd ook hun remschijven en blokken en koppelingen e.d. zo te lezen (zegt natuurlijk niet zo veel) lijkt het goed spul :df:

RC6 remt idd goed maar in bv Z3M klauwen en dus ook E36 M3 rammelen ze als een malle en piepen als een dolle :mrgreen:
niet leuk, dan bevalt DS3000 heel wat beter...

Schijnt dat PFC brakes ook erg goed zijn 1 van de beste dacht ik?

heb nu zelf NDX blue stuff van EBC achter wat goed bevalt, wilde ik ook voor maar krijg hele andere remmen voor, groter en andere klauwen (4-pots brembo) dus ook andere blokjes want die nwe die ik al had gekocht voor de Z3M klauwen passen dan niet ofcorse/helaas :tooth:

EM3

Bericht door EM3 » 27 jul 2013, 16:00

Ik heb nu ook de mogelijkheid om de remmen van E36 M3 3.2 over te nemen. Dit lijkt me ook wel wat, zitten nog goede schijven bij, en dit in combinatie met de RC6 is toch voldoende? Piepen en rammelen maakt me totaal niet uit, kan ik me niet aan storen :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2013, 16:16

dan remt het wel goed, best een goede combo :mrgreen:

yorick

Bericht door yorick » 27 jul 2013, 21:52

Rc6 op m3 schijven bleef bij mij niet heel. Misschien lag het aan mij, maar ik had ze steeds krom. Hawk ht10 schijnt heel te blijven op standaard schijven.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2013, 23:04

wat voor schijven M3 had je dan...van de 3.0 (1 delig) of de 3.2 (2-delig) dat scheelt al wat.
het is wel zo dat de RC6 (heb ze niet op gereden, werd er gek van :mrgreen: ) erg bijten en vreten dus denk ook erg veel hitte veroorzaken.

de DS3000 is een heel fijne combo is mijn ervaring, maja heb verder ook niet zo veel soorten gehad.

heb nog wel een set nieuwe geventileerde en 2-delige Z3M en M3 (3.2) remschijven liggen hier voor en achter onuitgepakt en ook nog onuitgepakte EBC Blue stuff NDX welke ook erg goed zijn met mooie passing e.d.

die moet ik ook nog verkopen aangezien ik op wat heel anders over ga en al half ben gegaan. :df:

yorick

Bericht door yorick » 29 jul 2013, 23:26

Dat waren de 3.2 schijven met alu hart. Rc6 is naar mijn mening een te agressief compound voor die schijf. Of ik kan gewoon niet remmen :)

Op de achteras doen ze het prima, op de verschrikkelijke remstof na.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jul 2013, 00:01

ik vind het ook geen fijne blokken hoor, daarom heb ik ze toen net ingereden en weer verkocht, werd gek van dat gerammel en te harde gepiep en die agressieve remstof...it was a bit to much van het 'goede??' :D

vind het aan de ene kant wel jammer dat ik straks grotere remschijven krijg en dus die nwe Blue stuff NDX aan de voorkant niet kan uitproberen, zo te lezen een mooie oplossing algemeen.
heb ze wel nieuw achter zitten omdat daar de grote niet veranderde alleen een beter typ remschijf en de rest allemaal nieuw/vers, van de week ook even de rvs omvlochten remleidingen monteren dan is achter helemaal klaar.
Voor kan binnenkort als ik de laatste parts binnen krijg en de andere velgen er op kunnen met veel meer ruimte en ruimte te over voor dikkere remklauwen zonder spoorverbreders :df:
en euh...black-chrome wheels with black tuner bolts and at the rear black wheel spacers too :swinging:
gaat lekker stoer lijken denk :mrgreen:

afijn het ging over die carbone lorraine blokjes, die komen re bij mij niet meer in, maar kan circuit ridders wel begrijpen al zou ik daar ook een ander merk proberen met minder nadelen ala PFC welke ook veel in de racerij doen.

EM3

Bericht door EM3 » 02 aug 2013, 15:53

Is het nog gebruikelijk/aan te raden, om de CL remblokken in te remmen? Heb inmiddels de complete 3,2 set gekocht. En weet iemand toevallig een onderdeel nr, voor een revisie setje voor de klauwen?

GTRene

Bericht door GTRene » 02 aug 2013, 15:59

alleen de rubbers of bedoel je ook de zuiger...
voor rubbers kun je bv via de dealer of ander leverancier, dealer is vaak ook niet zo duur meer qua kleine onderdelen

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ad_sensor/" onclick="window.open(this.href);return false;

voor zuigers moet je elders shoppen...dat doen dealers niet, die verkopen graag complete klauwen ;-)

Plaats reactie