2 BMW's verkocht, wat nu? Nou lotus gekocht....

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Jeroen K.

Re: 2 BMW's verkocht, wat nu?

Bericht door Jeroen K. » 28 jul 2013, 14:29

Daar kom ik spoedig achter. Heb 2 weken terug een akefietje met de pajero gehad. een mogooltje die niet goed oplette, en mij geen voorrang gaf toen ik van rechts kwam en net op zijn achter/zijkant klapte. hij ging rechtdoor, maar daarvoor moest ie iets naar links (verspringing in de weg).

Riceaux

Bericht door Riceaux » 28 jul 2013, 14:52

Als je bij de Pajero gewoon als regelmatige bestuurder er bij op staat is er niks aan de hand en zal de verzekeraar wel uitkeren. En zo kan je het ook doen bij de auto die je gaat kopen. Alleen kan je dan niet zeggen dat het jouw auto is. Aangezien ie dan op naam van je vader of moeder staat. ^^

martll

Bericht door martll » 28 jul 2013, 16:07

Bij de meeste mensen is het toch zo dat ze er eerst achter moeten komen voordat er nagedacht gaat worden. En dan zeker verbaasd zijn en gaan huilen dat ze op de zwarte lijst komen of niet/gedeeltelijk uitgekeerd krijgen.

Ook leuk voor je ouders natuurlijk als ze ineens van "altijd schade vrij gereden, behoorlijke korting opgebouwd" naar "we staan in de - met schade vrije jaren en we worden gezien als fraudeurs" gaan.

Maar..... als er niks gebeurt en niemand heeft het door, kan je mooi goedkoop rijden. :lol:

Rupie

Bericht door Rupie » 28 jul 2013, 16:10

Volgens mij kan je alleen als regelmatig bestuurder aangemerkt worden als je op hetzelfde adres woont. Dus, woon je nog bij pappie en mammie Jeroen? :tong:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 28 jul 2013, 17:10

Of ik nog bij paps en mams woon?? Ja en nee.

Woon in hun huis waar alles op staat, maar zij wonen natuurlijk nog in kuwait ( lekker hoor thuis wonen, alle levensonderhoud betaald krijgen maar toch heel het huisvoor mezelf hebben...

Ik sta overigens niet als regelmatige bestuurder voor de pajero

JP

Bericht door JP » 28 jul 2013, 17:17

Afbeelding

Etienne

Bericht door Etienne » 28 jul 2013, 17:28

Ik dacht dat je een skyline wou kopen?

http://www.skylineclub.nl/showthread.ph ... -zich-voor" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 28 jul 2013, 17:49

Klopt wou ik ook, maar dan moet het een R33/4 GTR zijn, geen GTST of GTT en die zijn gewoon niet in het budget van 10,000 euro te vinden dus dan vallen ze al af (voor mij)

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 28 jul 2013, 18:06

overigens contact gehad met de elise verkoper op nl platen. Auto is nog tekoop ga waarschijnlijk volgende week kijken bij de auto.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jul 2013, 19:49

Jeroen K. schreef:overigens contact gehad met de elise verkoper op nl platen. Auto is nog tekoop ga waarschijnlijk volgende week kijken bij de auto.
:thumbup: benieuwd :df:

Rupie

Bericht door Rupie » 28 jul 2013, 20:02

Ben benieuwd Jeroen. Als voormalig Elise bezitter juich ik het natuurlijk toe :df:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 28 jul 2013, 21:54

Thanks heren. Ik laat het hier natuurlijk absoluut weten. In de tussentijd al eenbeetje met schuin oog kijken naar performance upgrades, maar kosten vallen me redelijk mee (bmw gewend he) zo vind ik al een carbon bbk set voor +/- 3000 euro incl VAT... das bij een m3 de kosten van een normalle bbk van ksport al 2900€...

http://www.elise-shop.com/carbon-front- ... 2d58976c77

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 jul 2013, 22:03

Wen eerst maar eens aan het gewicht.
In speedsterland zijn er zelfs die hun 4 pot terugggezet hebben naar 2 ot met goede blokken.
Je gaat echt in iets compleets anders rijden dan je gewend bent.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 28 jul 2013, 22:31

Klopt, maar deze werd aanbevolen opnde homepagina van elise-shop dus dacht is even kijken meteen (velgen moeten goed gevuld zijn met remmen vind ik altijd en goed remmen)
Laatst gewijzigd door Jeroen K. op 29 jul 2013, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.

smiley

Bericht door smiley » 28 jul 2013, 23:00

Ga je aan de elisetrophy meedoen, of een straatauto kopen, waar je af en toe wat trackday plezier mee kunt hebben?

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 29 jul 2013, 07:43

Er komt absoluut geen race auto meer. Dat heb ik na de 325i wel afgeleerd. Kost bakken met geld wat je er gewoon niet uithaalt kwa lol (in mijn mening). Met het minimale bedrag dat ik verdien kan ik er dan niks leuk bij rijden op straat, en dat heeft wel echt voorrang op een circuit auto. Zodra ik het zelfde verdien als me pa wil ik er wel over na gaan denken weer (of terwijl er komt nooit meer een racer :P )

Ga er uiteraard wel mee naar vrijrijden etc. DF trackdays ofzo niet (sorry peter :P). Vind ik teveel geld en als je na bewijs van spreken na 30min total rijdt ben je tegen de 300-400 euro inschrijfgeld kwijt wat je niet terug krijgt, terwijl bij vrijrijden ben je maar 20 euro kwijt. Toch wel een verschil ;)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 jul 2013, 08:55

:thumbup: :roflol:

Snipe

Bericht door Snipe » 29 jul 2013, 09:06

Jeroen K. schreef:na bewijs van spreken
Ik moest lachen ;-)

Emiel

Bericht door Emiel » 29 jul 2013, 09:08

Ik wilde niet reageren, maar gezien je honger naar vermogen (34gtr,supra,etc) brute remkracht, etc. Koop geen Elise.
Traag boven de 80, remkracht is standaard al meer dan goed genoeg, Engelse onbetrouwbaarheid, etc.
Als je schade rijd is die waarschijnlijk direct totall vanwege het speciale chasis.

Koop nou maar een reguliere snelle jap.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 29 jul 2013, 10:16

Emiel schreef:Ik wilde niet reageren, maar gezien je honger naar vermogen (34gtr,supra,etc) brute remkracht, etc. Koop geen Elise.
Traag boven de 80, remkracht is standaard al meer dan goed genoeg, Engelse onbetrouwbaarheid, etc.
Als je schade rijd is die waarschijnlijk direct totall vanwege het speciale chasis.

Klopt, liefst heb ik veel vermogen. Alleen is dat niet te betalen van alleen een zaterdag baantje. Daarom dat ik naar de elise kijk totdat ik ben afgestudeert. Daarbij ben ik totaal geen fan van jappen bakken (verre van) maar die zijn goedkoper naar de regio 800+pk te brengen dan bv een m3. Maar helaas oook niet met zaterdagbaantje te doen.. dat is gewoon hoe ik tegen de komende 4 jaar auto rijden kijk met iva erbij. Als ik zelfde was blijven werken of meer. Had ik ook nit naar een lotus gekeken eerlijk gezegd

allen

Bericht door allen » 29 jul 2013, 10:37

Jeroen K. schreef:Ga er uiteraard wel mee naar vrijrijden etc. DF trackdays ofzo niet (sorry peter :P). Vind ik teveel geld en als je na bewijs van spreken na 30min total rijdt ben je tegen de 300-400 euro inschrijfgeld kwijt wat je niet terug krijgt, terwijl bij vrijrijden ben je maar 20 euro kwijt. Toch wel een verschil ;)
Geloof me, die 300-400 euro zal het minste van je zorgen zijn als je schade rijdt met een Elise op het circuit.

Welgemeend advies: ga eens onderhandelen met verschillende verzekeraars. Ik ben destijds met de eerste auto begonnen met meer dan 50% korting. Zorg dan dat dat ding gelijk voor het circuit verzekerd is of blijf ervan weg (het circuit). Iemand hier kan je wel vertellen wat z'n schadepost was na een klein foutje. Volgens mij was dat +10k uit m'n hoofd. Denk dat hij al te blij was dat hij goed verzekerd was (en is...).

Mocht je de wagen daadwerkelijk aanschaffen, veel plezier ermee. Wellicht ontdek je dan dat het niet alleen om GTReneetjes onder de motorkap draait...

Rupie

Bericht door Rupie » 29 jul 2013, 11:07

Volgens mij liep dat bedrag eerder richting de 20k. :kikker:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 29 jul 2013, 12:58

Jeroen K. schreef:
Emiel schreef:Ik wilde niet reageren, maar gezien je honger naar vermogen (34gtr,supra,etc) brute remkracht, etc. Koop geen Elise.

Klopt, liefst heb ik veel vermogen. Alleen is dat niet te betalen van alleen een zaterdag baantje. Daarom dat ik naar de elise kijk totdat ik ben afgestudeert. Daarbij ben ik totaal geen fan van jappen bakken (verre van) maar die zijn goedkoper naar de regio 800+pk te brengen dan bv een m3. Maar helaas oook niet met zaterdagbaantje te doen.. dat is gewoon hoe ik tegen de komende 4 jaar auto rijden kijk met iva erbij. Als ik zelfde was blijven werken of meer. Had ik ook nit naar een lotus gekeken eerlijk gezegd

Koop nou maar eerst gewoon een auto en ga dan over de vervolgstappen praten. Verzekeren (iemand die geen voorrang verleent van de zijkant/achterkant aantikken kan ook op voorrang nemen lijken), upgrades, vrijrijden, schades en al dat soort dingen kan je beter op het moment zelf bekijken.

Zoals eerder gezegd, de enige die hoge verwachtingen van je heeft ben jezelf!

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 29 jul 2013, 13:12

allen schreef:Mocht je de wagen daadwerkelijk aanschaffen, veel plezier ermee. Wellicht ontdek je dan dat het niet alleen om GTReneetjes onder de motorkap draait...
Tja ieder zn meug. Bochtn pakken is heerlijk, maar er moet wel veel vermogn zijn om de bocht hard uit te accelereren en dat miste ik alin mijn e36 325i. M3 had dat wel al redelijk maar had ik liever ooknog meerpower in.

we gaan het zin, gewicht doet ook een boel natuurlijk ;) zijn die rover blokjes overigens een beetje potent om te tunen n/a boven de 150-200pk??? Iemand ervaring daar in hiero???

smiley

Bericht door smiley » 29 jul 2013, 13:29

Jeroen K. schreef:Tja ieder zn meug. Bochtn pakken is heerlijk, maar er moet wel veel vermogn zijn om de bocht hard uit te accelereren en dat miste ik alin mijn e36 325i. M3 had dat wel al redelijk maar had ik liever ooknog meerpower in.
Wat deed die auto qua rondetijd op cpz?

Gesloten