Officieel: BMW 3 GT
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Re: Officieel: BMW 3 GT
Mijn vader heeft vandaag zijn nieuwe 320i GT met x-drive in ontvangst genomen. Uiteraard even het stuur ter hand genomen. Ik heb geen foto's gemaakt, maar IRL is het model best te pruimen. Zeker met 18 inch wielen en Luxury Line (wat leuke chromen accentjes). Interieur is gelijk aan 3 serie, niet super spectaculair, maar met bruine leer, zwarte dakhemel en houtlijsten dikke prima. Zeker met de oranje ambient binnenverlichting!
Even plussen en minnen (het is een eerste indruk, niet meer dan dat).
Plus:
- Zeer comfortabele onderstel, zonder deinerig te zijn. Echt een cruiser voor de lange afstanden. Hij verwerkt oneffenheden echt heel goed.
- Wtf, wat zitten de sportstoelen van BMW toch fijn!
- Achttrapsautomaat schakelt in comfortmodus echt totaal schokvrij. Ook het hinderlijke schokje bij het wegrijden waarop een DSG bak je trakteert, ontbreekt volledig.
- Ik ben zelf ruim 1.90 meter lang, maar ook op de achterbank achter mij nog opmerkelijk veel beenruimte
- Navigatieprofessional systeem is echt top of the bill
- Auto is zeer stil.
- Bouwkwaliteit en afwerking op hoog niveau.
- Blok levert redelijke trekkracht en redelijke prestaties. Niet super natuurlijk, maar dat hoef je ook niet te verwachten van een 320i. Het is conform verwachtingen. Heb overigens niet vaak het gas vol ingetrapt. Auto moet nog even ingereden worden.
- Het gevoel: De auto mag best wat kosten, maar je weet wel waar je geld naar toe is gegaan. Hij is zijn geld waard. Je rijdt gewoon in een chique bak. Dat geeft je een goed gevoel.
Minpuntjes:
- Dit is de eerste BMW die ik gereden heb (130, 330, 530's, 730) die mij qua stuurgevoel teleurstelt. Zeker in comfortmodus vrij indirecte besturing. Toch jammer die elektronische bekrachtiging.
- Wat klinkt die 320i toch waardeloos. BMW onwaardig.
- Is dit wel een BMW? Het rijdt namelijk als een Mercedes. Niets mis mee, maar in een BMW verwacht ik een tandje meer 'Freude am Fahren'.
- In sportmodus voelt de besturing overigens wat prettiger, maar dan heb je het nadeel dat de automaat ook in sportstand staat. En dat rijdt weer erg nerveus. Kortom........je hebt nooit de ideale situatie. Je hebt altijd een compromis. Dat zou voor mij een showstopper zijn! Wellicht kun je dat nog ergens instellen, maar in een uitgebreide zoektocht door de iDrive is mij dat niet gelukt. Mss weet iemand dit? En ik ben ook wel benieuwd of dit in een 335i ook zo is? Of moet je om dit in te stellen upgraden naar het dynamische chassis?
- De verkeersbordenherkenning werkt alleen als je een bestemming hebt ingevoerd in je navigatie.
- De Eco-modus rijdt zeer onprettig. Net of iemand de auto continu aan het tegenwerken is. Een bizarre ervaring.
Overall conclusie: zoek je een ruime, comfortabele en chique cruiser. Dan is de 3GT echt een optie waard. Maar verwacht geen BMW zoals je gewend bent.
Plus:
- Zeer comfortabele onderstel, zonder deinerig te zijn. Echt een cruiser voor de lange afstanden. Hij verwerkt oneffenheden echt heel goed.
- Achttrapsautomaat schakelt in comfortmodus echt totaal schokvrij. Ook het hinderlijke schokje bij het wegrijden waarop een DSG bak je trakteert, ontbreekt volledig.
- Ik ben zelf ruim 1.90 meter lang, maar ook op de achterbank achter mij nog opmerkelijk veel beenruimte
- Auto is zeer stil.
- Blok levert redelijke trekkracht en redelijke prestaties. Niet super natuurlijk, maar dat hoef je ook niet te verwachten van een 320i. Het is conform verwachtingen. Heb overigens niet vaak het gas vol ingetrapt. Auto moet nog even ingereden worden.
- Het gevoel: De auto mag best wat kosten, maar je weet wel waar je geld naar toe is gegaan. Hij is zijn geld waard. Je rijdt gewoon in een chique bak. Dat geeft je een goed gevoel.
Minpuntjes:
- Dit is de eerste BMW die ik gereden heb (130, 330, 530's, 730) die mij qua stuurgevoel teleurstelt. Zeker in comfortmodus vrij indirecte besturing. Toch jammer die elektronische bekrachtiging.
- Is dit wel een BMW? Het rijdt namelijk als een Mercedes. Niets mis mee, maar in een BMW verwacht ik een tandje meer 'Freude am Fahren'.
- In sportmodus voelt de besturing overigens wat prettiger, maar dan heb je het nadeel dat de automaat ook in sportstand staat. En dat rijdt weer erg nerveus. Kortom........je hebt nooit de ideale situatie. Je hebt altijd een compromis. Dat zou voor mij een showstopper zijn! Wellicht kun je dat nog ergens instellen, maar in een uitgebreide zoektocht door de iDrive is mij dat niet gelukt. Mss weet iemand dit? En ik ben ook wel benieuwd of dit in een 335i ook zo is? Of moet je om dit in te stellen upgraden naar het dynamische chassis?
- De verkeersbordenherkenning werkt alleen als je een bestemming hebt ingevoerd in je navigatie.
- De Eco-modus rijdt zeer onprettig. Net of iemand de auto continu aan het tegenwerken is. Een bizarre ervaring.
Overall conclusie: zoek je een ruime, comfortabele en chique cruiser. Dan is de 3GT echt een optie waard. Maar verwacht geen BMW zoals je gewend bent.
Laatst gewijzigd door sitechris op 28 jul 2013, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
De punten die je opnoemt, is dat niet exact zoals BMW hem bedoeld heeft? Eco pro modus schijnt indd drama te zijn. Ik heb echter in een F31 330d gereden en ook de ECO-pro uitgeprobeerd. Dan viel mij best mee met de slechte gasrespons. Maar wellicht komt dat door de dikke, koppelrijke motor en het feit dat de gasrespons in D van de E90 325i echt absoluut waardeloos is. Dat is pas sompig. In DS/M is het overigens veel beter...
- Dennis Cavallino
Diverse mensen die nu een 5 serie F10 hebben (of hebben overwogen) vertellen mij dat ze de volgende keer zo'n 3GT gaan proberen. Eerlijk gezegd zou ik hem mijn opdrachtgevers (op de achterbank) ook gewoon adviseren met de 20d aan boord. Prima kar, meer heb je niet nodig in crisistijd. Grote kans dat ik zoiets ooit 2e hands koop voor mijzelf. X-drive is dan niet uit te sluiten. Gek genoeg heb ik daar verder niets mee bij BMW, maar op deze auto zou het passen. Lekker eigenwijs en verstandig.
-
Onlinesitechris
Als je een ruime en mega comfy auto wilt, dan is dit een prima keus. Maar ik mis zelf een beetje het BMW gevoel. In een E38 7-serie heb je dat gevoel wel. Niet alleen de zescilinder, maar ook de besturing. De 3GT had ook een Mercedes kunnen zijn. Of een Lexus.
- RVV
Wat moet ik mij bij die nummerbord herkenning voorstellen?
- Dennis Cavallino
Grappig, juist de E38 vond ik totaal niet des BMW's sturen. Zo zie je maar hoe iedereen er anders in staat.sitechris schreef:Als je een ruime en mega comfy auto wilt, dan is dit een prima keus. Maar ik mis zelf een beetje het BMW gevoel. In een E38 7-serie heb je dat gevoel wel. Niet alleen de zescilinder, maar ook de besturing. De 3GT had ook een Mercedes kunnen zijn. Of een Lexus.
Kun je de besturing bij de 3GT niet instellen via iDrive?
Dat vind ik altijd ideaal. Onderstel op Comfort, versnellingsbak in Comfort, stuurbekrachtiging in Sport. Dan heb je bijna de ultieme auto (ware 't niet dat ik de bak van BMW in de 5 en 7 gewoon niet top vind voor mijn werk, ook in een E38 niet!). De automaat van 3 series schakelt veel fijner en comfortabel bij lage snelheden en krappe bochten.
-
Onlinesitechris
Bedoelde verkeersbordenherkenning. Heb hem even aangepast. Tnx!RVV schreef:Wat moet ik mij bij die nummerbord herkenning voorstellen?
-
Onlinesitechris
Dat is idd ook mijn vraag. Ik ben ook benieuwd of je dit op een gewone 1 of 3 serie kunt instellen, mocht ik ooit een M135i/335i/435i overwegen. If not, dan is dit direct een showstopper voor mij.Dennis Cavallino schreef: Kun je de besturing bij de 3GT niet instellen via iDrive?
Dat vind ik altijd ideaal. Onderstel op Comfort, versnellingsbak in Comfort, stuurbekrachtiging in Sport. Dan heb je bijna de ultieme auto (ware 't niet dat ik de bak van BMW in de 5 en 7 gewoon niet top vind voor mijn werk, ook in een E38 niet!). De automaat van 3 series schakelt veel fijner en comfortabel bij lage snelheden en krappe bochten.
- RVV
AH!sitechris schreef:Bedoelde verkeersbordenherkenning. Heb hem even aangepast. Tnx!RVV schreef:Wat moet ik mij bij die nummerbord herkenning voorstellen?
- Petrolhead Tom
Zet er maar even 10k kilometers op. Komt die motor lekker los en klinkt hij lang niet slecht. Het wordt nooit een lijn 6 maar het klinkt na verloop van tijd heel aardig.sitechris schreef:Mijn vader heeft vandaag zijn nieuwe 320i GT met x-drive in ontvangst genomen. Uiteraard even het stuur ter hand genomen. Ik heb geen foto's gemaakt, maar IRL is het model best te pruimen. Zeker met 18 inch wielen en Luxury Line (wat leuke chromen accentjes). Interieur is gelijk aan 3 serie, niet super spectaculair, maar met bruine leer, zwarte dakhemel en houtlijsten dikke prima. Zeker met de oranje ambient binnenverlichting!
Plus:
- Auto is zeer stil.
Minpuntjes:

-
Onlinesitechris
Ik heb inmiddels wat meer kilometers gemaakt in dezelfde 320i GT. Mijn bevindingen lees je op mijn blogje. Over het blok: ik ben nog steeds niet onder de indruk van de 320i. Het is een prima blok bij een normale rijstijl. Dan is hij erg stil en zuinig. Ga je trappen, dan klinkt de auto rauw en blijft het schopje in de rug uit. Wel positief ben ik over het comfort van de 3 GT. Echt een hele fijne reisauto.
http://www.driveaholic.nl/rijtest-bmw-320i-gt/

http://www.driveaholic.nl/rijtest-bmw-320i-gt/
- Arthur
- Auto: Nr.51
Volgens mij kan het niet, ik heb het iig ook nog niet gevonden in mijn 320dA. En bij deze motor heb ik geen last van de ecopro modus, dat ie tegenwerkt oid. Maar dan ben ik ook gewoon rustig op weg naar het werk. Inhalen wil dan nog prima. Wel heb je in de comfort modus alles wat directer. Sportmodus betekent gelijk een tandje (of 2?) terug met de automatische bak en hij schakelt niet door naar de 8.
En dan ook gelijk maar dat 320i. Cleane achterkant staat mooier, vind ik.
Overigens haalde ik gelijk die lelijke GT letters erafsitechris schreef:Dat is idd ook mijn vraag. Ik ben ook benieuwd of je dit op een gewone 1 of 3 serie kunt instellen, mocht ik ooit een M135i/335i/435i overwegen. If not, dan is dit direct een showstopper voor mij.Dennis Cavallino schreef: Kun je de besturing bij de 3GT niet instellen via iDrive?

- GTRene
nu je het zegt, mee eens, zou strakker/beter staan.
- Petrolhead Tom
Ik vind het echt een hele geslaagde auto! Mooi ding!
- JP
Ik vind het echt een hele lelijke auto!