2 BMW's verkocht, wat nu? Nou lotus gekocht....

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Luco

Re: 2 BMW's verkocht, wat nu?

Bericht door Luco » 26 jul 2013, 19:57

Erg he, ach die bak weegt ook als dieplood :tooth:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2013, 20:01

Ben me compleet aan het in lezen op een lotus elise... de running costs lijken mij heel erg mee te vallen ook! hierbij een link naar pistonheads forum van iemand die het bijgehouden heeft.... welliswaar ook aankoopprijs van nieuw erbij gerekend. Maar over het algemeen vind ik het voor de snelheid/fun die je volgens vele reviews krijgt niet duur!

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=805345

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 26 jul 2013, 20:46

GTRene schreef:niet dat ik oranje nou zo leuk vind, naar Jeroen houd wel van in the picture met de auto, dan is dit wellicht wat incl hardtop voor redelijke prijs en van 2004 net geen 13K en schijnbaar SC erop ivm 190pk wat toch best leuk is :D
ow wacht...hij kan ook de pk bij kw in hebben gevuld en dus foutje :hmmm:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=232699151" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Nette Opel speedster
nieuwe apk!
Aparte auto.
Met bijzonder geluid.
Orginel aluminium opel velgen aanwezig.
boekjes en onderhoudschema, nieuwe folders aanwezig.
Laten staan. Die auto is afgeschreven.
Zie post Richard 29 jun 10:48
http://www.speedsterclub.nl/forum/viewt ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2013, 21:16

had al zo'n vaag vermoeden. Zag hem 2 maanden geleden ook al staan maar voor flink meer geld ook nog... als je hem dan zo snel terug ziet voor veel minder weet je al dat er iets niet klopt
GTRene schreef:niet dat ik oranje nou zo leuk vind, naar Jeroen houd wel van in the picture met de auto,
Dat is zeker waar (zolang het iets leuks/speciaals is)

smiley

Bericht door smiley » 26 jul 2013, 21:24

Jeroen K. schreef:had al zo'n vaag vermoeden. Zag hem 2 maanden geleden ook al staan maar voor flink meer geld ook nog... als je hem dan zo snel terug ziet voor veel minder weet je al dat er iets niet klopt
Zuur verhaal voor de huidige eigenaar. (In belgie afgeschreven, en door een nederlander gekocht die van niks wist)
Laat het een waarschuwing voor je zijn: ga je voor een elise/speedster, doe een aankoopkeuring, of neem iemand mee die die auto's kent.
Als er iets met het (gelijmd alluminium) chassis is gebeurd is de auto gedegradeerd tot trackauto waarde, en daar zit je niet op te wachten.
Laatst gewijzigd door smiley op 26 jul 2013, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 26 jul 2013, 21:31

Is dat de auto van die Ray nogwat of weer een ander?

smiley

Bericht door smiley » 26 jul 2013, 21:50

allen schreef:Is dat de auto van die Ray nogwat of weer een ander?
Een andere. Oud eigenaar van deze was torbeest.
Die van ray is na wat duidelijk advies ( :hammer: ) vanuit de club uit de verkoop gegaan.
Hij heeft hem nu nog (doorgetuned richting de 300/400)

Luco

Bericht door Luco » 26 jul 2013, 22:13

Snap werkelijk niet waar je het lef vandaan haalt om zon auto als particulier te verkopen aan wie dan ook, zonder er eerlijk over te zijn, maar dat zal wel aan mij liggen.

smiley

Bericht door smiley » 26 jul 2013, 22:32

Luco schreef:Snap werkelijk niet waar je het lef vandaan haalt om zon auto als particulier te verkopen aan wie dan ook, zonder er eerlijk over te zijn, maar dat zal wel aan mij liggen.
De goede man heeft na dat bezoekje zo'n 15k in rook op zien gaan.
De schrik zal er nog goed inzitten.

Maar er gaat iemand intrappen ja, als de prijs maar laag genoeg is.

Luco

Bericht door Luco » 26 jul 2013, 22:34

Ik zou het echt niet kunnen, zou me zo schuldig voelen, wie weet hoe hard iemand heeft moeten werken en sparen om zon auto te kunnen kopen.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2013, 22:51

ah, ja dat kun je allemaal niet op de foto's zien :shock:

next :D

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2013, 22:59

smiley schreef:
Jeroen K. schreef:had al zo'n vaag vermoeden. Zag hem 2 maanden geleden ook al staan maar voor flink meer geld ook nog... als je hem dan zo snel terug ziet voor veel minder weet je al dat er iets niet klopt
Zuur verhaal voor de huidige eigenaar. (In belgie afgeschreven, en door een nederlander gekocht die van niks wist)
Laat het een waarschuwing voor je zijn: ga je voor een elise/speedster, doe een aankoopkeuring, of neem iemand mee die die auto's kent.
Als er iets met het (gelijmd alluminium) chassis is gebeurd is de auto gedegradeerd tot trackauto waarde, en daar zit je niet op te wachten.
Als ik inderdaad ook een elise ga kopen (wat wel erg tempting is, met verschillende reviews lees over kosten op pistonheads (welliswaar engeland maargoed). Denk ik niet dat je meer " bang for buck" krijgt dan van een elise...

allen

Bericht door allen » 26 jul 2013, 23:04

Zolang je het op rijden / onderhouden houdt, kost de wagen geen drol om op de weg te houden.
Zodra je begint met het aanpassen, is de einde zoek.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2013, 23:05

denk het ook met huidige prijzen en auto's...
opzich een goede basis en onderdelen niet duur te noemen, en weinig afschrijving en redelijk waardevast en grote liefhebbersgroep.

zelfs een 120pk versie rijd al goed, zeker goed gevoel tot zeg 120, de S tot zeg 140 en een 111R zeker tot 160, daarboven wint de luchtweerstand natuurlijk wat van de pk's maar in Nl mag je toch niet harder dan 120...oke op bepaalde plekken 130 :D

smiley

Bericht door smiley » 26 jul 2013, 23:11

Er zijn er hier die je beter kunnen adviseren in de elise, maar mijn 2 centen:

Bij dergelijk lichte auto's is gewicht alles. Een passagier meenemen is zelfs niet eens leuk, omdat je dat gewoon direct in de handling merkt.
De elise s2 is geloof ik tot 2004 met de rover motor geleverd. (met kans op koppakking scheuren)
Daarna zijn ze op toyota motoren overgegaan, en is de eerste generatie licht gebleven met toch 192 pk.
Daarna kwam er allerlei meuk bij, en werdt ie 100 kilo zwaarder.
Die eerste toyota lichting wordt dan ook als de leukste ervaren.

later een eventuele rhd naar lhd ombouw is vanaf ongeveer 4k
http://www.vansten.nl/Werkplaats/index_Lotus_werkpl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2013, 23:24

huh...hebben ze een nwe garage? :D wat clean, ben der ooit 1x geweest long time ago in een oudere garage dacht ik, als ze dichterbij zaten ging ik wel vaker daar heen ff kijken op die meet dagen :D

edit, ja dus staat er boven :bag:

TLRS

Bericht door TLRS » 27 jul 2013, 01:37

Wat betreft Lotus.. Vorig jaar een stukje mee mogen rijden in een Elise S2 192pk. Die beste man had ook lakschade vanwege vocht in de carrosserie > bevroren. Maar in alle andere opzichten.. ik denk dat zelfs banden goedkoop zijn voor zo'n karretje.
Jeroen K. schreef:http://www.autotrack.nl/tweedehands/nis ... sx/5337996

Knallen net wat meer dan die groene van jou, vind ik dan toch wel een stuk leuker :)
Laten staan, staat te lang stil! Daar staat ook een E36 3.0 met iets van 10 jaar oude banden.. :?

Rupie

Bericht door Rupie » 27 jul 2013, 07:55

smiley schreef: De elise s2 is geloof ik tot 2004 met de rover motor geleverd. (met kans op koppakking scheuren)
Daarna zijn ze op toyota motoren overgegaan, en is de eerste generatie licht gebleven met toch 192 pk.
Daarna kwam er allerlei meuk bij, en werdt ie 100 kilo zwaarder.
Die eerste toyota lichting wordt dan ook als de leukste ervaren.
Ik geloof hier echt niks van. Volgens mij is dit een fabeltje wat ooit de wereld in geholpen is. Volgens mij was je er destijds bij bij Herman Smiley en de gewichten van de verschillende Lotussen (of waren het er maar 2 toen :mrgreen: ?) verschillen nogal en zelfs het gewicht van een S1 ligt soms nog dicht bij een S2.

Het Rover blok is overigens tot en met 2005 verkocht/geproduceerd zover ik weet in 111S vorm. En het grootste manco qua gewicht van de Toyota uitvoering is in mijn ogen niet zozeer het hogere gewicht maar het hogere zwaartepunt achterin.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 27 jul 2013, 10:40

Een toyota versie wordt het zwz niet, die zijn nog te duur. In mijn price range vallen zwz nog amper s2's. Een s1 vind k hondslelijk dus komt er zwz niet

Wie hier kan mij meer vertellen over de kosten van een elise S2 in nederland?

smiley

Bericht door smiley » 27 jul 2013, 15:11

Ruben schreef:Ik geloof hier echt niks van. Volgens mij is dit een fabeltje wat ooit de wereld in geholpen is. Volgens mij was je er destijds bij bij Herman Smiley en de gewichten van de verschillende Lotussen (of waren het er maar 2 toen :mrgreen: ?) verschillen nogal en zelfs het gewicht van een S1 ligt soms nog dicht bij een S2.
Ik doe rustig een stapje terug voor de S2 rijders met ervaring :wink:

Dat verhaal met die incl/excl vloeistoffen enz heb ik nooit lekker begrepen.
Als ik puur fabrieksopgaven pak. (ongeacht of ze kloppen) heb je een ruw vergelijk.

Afbeelding

Het valt inderdaad mee, nu ik het lijstje zo eens lees :bag:
Zat zeker ergens anders mee in de war. :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 27 jul 2013, 15:16

Het is dat ik geen zin had om absurd veel geld uit te geven om een betrouwbare 200+ pk k-series op te laten bouwen. Een 120/160 pk k-series in een Elise zou ik ook vandaag de dag nog wel durven kopen.
Persoonlijk heb ik ze zelfs liever dan die Yamaha dingen.
HJ heeft ook weer voor de tweede maal een Elise met k-series. Neem aan dat hij dat niet had gedurft als het blok uit de eerste oneindig veel problemen had gegeven.

@Stefan: heel die fabrieksopgave moet je bij Engelse auto's eigenlijk naast je neerleggen. Klopt geen hout van vaak. Meestal in ons nadeel... :mrgreen:

smiley

Bericht door smiley » 27 jul 2013, 15:30

allen schreef:@Stefan: heel die fabrieksopgave moet je bij Engelse auto's eigenlijk naast je neerleggen. Klopt geen hout van vaak. Meestal in ons nadeel... :mrgreen:
Ik weet het.
Ik tel er standaard ook 50 kilo bij, bij die fabrieksopgaven.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2013, 16:22

huh, die S3 R lichter dan de 1.6?
klinkt niet verkeerd :D

vind de S3 wel een mooi type Elise.

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 27 jul 2013, 18:12

Als de benzine nog duurder wordt is een Elise 1.6 wel leuk ipv een VW Up :)
1 op 20 rijden en nog steeds :df: Je lacht je rot in zo'n ding. Alleen een beetje jammer van de aanschafprijs, 45.000 euro voor een 1.6je holy moly! :( Maar ach, dat is de toekomst. Een BMW 118i van het nieuwe type is ook nog maar een 1.6 en die configureer je zonder al te veel moeite richting de 50k.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2013, 18:29

de CR is er vanaf 42.100 zoiets>

http://www.vanderkooisportscars.nl/webs ... e_2013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten