Sportief? Het ziet er net uit als zo'n TIV waarmee ze op Discovery Channel achter tornados aan jagen.Hielke schreef:Ampera ziet er als een sportieve normale auto uit. En heeft de range extender standaard.JP schreef:....of die Ampera is veul te duur.
Elektro-BMW: i3 Concept
- JP
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
- Martijn_bmw
klopt en de restwaarde is ook meteen in een klap nog verder gedaald.... leuk voor alle leasemaatschappijen en mensen die er eerder al 1 aanschafteFabian schreef:Sja, Ampera's komen ze ook niet vanaf, nu met €13.000 korting uit voorraad begreep ik vandaag......Dat maakt het wel wat interessanter voor degene die een Ampera overwegen.

- Fabian
Omdat ik die 13.000 Euro verschil niet betaal? Dus daar hoef ik niet over na te denken. Ik vind de Ampera overigens ook echt geen mooie auto (al helemaal het plastic interieur niet) en qua techniek haalt hij het niveau niet van de i3. De Ampera was zijn tijd vooruit 2 jaar geleden, maar de i3 gaat qua techniek met grote stappen voorbij de bestaande modellen.Hielke schreef:Als je, zoals in jouw geval, zo'n Ampera met 13.000 korting niet overweegt, waarom zou je dan zo'n duurdere i3 wel overwegen? Het busje gevoel?Fabian schreef:Sja, Ampera's komen ze ook niet vanaf, nu met €13.000 korting uit voorraad begreep ik vandaag......Dat maakt het wel wat interessanter voor degene die een Ampera overwegen.
Ik vind het ook gewoon wel leuk om zoiets nieuws uit te proberen.
Oh ja, ik werk bij BMW....dat scheelt ook iets he

- Fabian
Martijn_bmw schreef:klopt en de restwaarde is ook meteen in een klap nog verder gedaald.... leuk voor alle leasemaatschappijen en mensen die er eerder al 1 aanschafteFabian schreef:Sja, Ampera's komen ze ook niet vanaf, nu met €13.000 korting uit voorraad begreep ik vandaag......Dat maakt het wel wat interessanter voor degene die een Ampera overwegen.
Dat wist iedereen van te voren wel he van deze modellen....ook jullie neem ik aan

-
Best slim he van die zakenlui. Geen bpm, geen bijtelling en een fikse afschrijving. Doet het allemaal erg goed voor de ib... 

- Snipe
Dat laatste is uiteraard een feitRVV schreef:Perry hou toch op zeg... Om het woord autoliefhebber in de mond te nemen, een harde plasser van dit veel te dure gedrocht krijgen en kotsen over een overgewaardeerde bakfiets die vw/seat/skoda mupigo heet. De BMW marketing heeft je wel heel flink bij de ballen te pakken.

Maar ik vind een Audi A2 ook mooi vanwege de techniek. En als die i3 van een ander merk dan BMW was geweest had ik dat ook mooi gevonden. Sinds McLaren in 1981 met carbon startte hoor ie dat het op een dag in normale auto's zal zitten en nu is het zo ver. Zo'n dom elektromotortje kan van mij ook op de bodem van de zee, dat lijkt me helder.
- Martijn_bmw
das waar! maar toch ik vind het wel een hele grote korting in één keerFabian schreef:Martijn_bmw schreef:klopt en de restwaarde is ook meteen in een klap nog verder gedaald.... leuk voor alle leasemaatschappijen en mensen die er eerder al 1 aanschafteFabian schreef:Sja, Ampera's komen ze ook niet vanaf, nu met €13.000 korting uit voorraad begreep ik vandaag......Dat maakt het wel wat interessanter voor degene die een Ampera overwegen.
Dat wist iedereen van te voren wel he van deze modellen....ook jullie neem ik aan

wij hebben ze inderdaad ook echt niet "sky-high" in de restwaarde staan

- GTRene
best mooi velgen

vanuit onderstaande hoek een beteje 'wennen'

maar zo best een mooi ding voor z'n soort

vanuit onderstaande hoek een beteje 'wennen'
- GTRene
je kan thuis zien hoever ie is opgeladen

vlot genoegNog even een opfrissertje: de uit aluminium en met koolstofvezel versterkte kunststof (CFRP) opgetrokken achterwielaandrijver weegt 1.195 kg, is bijna 4 meter lang, 1,76m breed en 1,58 meter hoog. Een elektromotor met een vermogen van 170 pk zorgt voor de aandrijving. De versie zonder range extender sprint daarmee in 7,2 seconden naar 100 km/h, maar komt dan in de normale modus slechts 160 km ver. De versie met verbrandings-aggregaat komt ongeveer 140 km verder, maar doet door het extra gewicht wel 7,9 seconden over het sprintje. De range extender is een tweecilinder met een inhoud van 650 cc en een vermogen van 34 pk. De tank heeft een inhoud van 9 liter.

meer>>
http://www.autoweek.nl/nieuws/24235/ein ... &ku=285068" onclick="window.open(this.href);return false;
- martll

Ik voorspel dat je die 160km actieradius door twee mag delen om een realistische actieradius te krijgen.
-
OnlineWJ
Dat is niet te hopen, ik vind het nu al aardig fail.
- GTRene
paar grote zonne panelen op je dak monteren en als je ergens komt in de stad en omstreken daar waar je parkeert en of rijd laad ie ondertussen weer wat bij

je moet denk wel ff uitvissen waar je overal kan komen en waar laad palen zijn e.d. maar denk dat dat allemaal in te programmeren is?
leuk voor de nerds

je moet denk wel ff uitvissen waar je overal kan komen en waar laad palen zijn e.d. maar denk dat dat allemaal in te programmeren is?
leuk voor de nerds

- Fabian
Nee, dat is echt niet waar.martll schreef:![]()
Ik voorspel dat je die 160km actieradius door twee mag delen om een realistische actieradius te krijgen.
Ik heb al vele malen met de Active E 1-serie gereden waar deze i3 techniek grotendeels in getest is, range is echt haalbaar.
- RVV
Wat een stress zal dat opleveren straks bij de gebruikers. Die 160 km is natuurlijk onder ideale omstandigheden. En de accu helemaal leegrijden. Maar omdat je niet stil wil komen te staan. Hou je al een marge aan van 30 reserve kilometers. Dan de afwijkingen nog. Komt er op neer dat een rit ongeveer 100 km mag duren om aan de veilige kant van de accu stress te blijven. Een keer langsrijden bij de familie om de auto te showen gaat al niet eens.
-
Pure jaloezie van jou Rico. Stiekem wil jij ook wel de blits maken in zo'n dikke i3. Na al dat commentaar op zware boten komt BMW "Freude am fahren" met deze carbon fibre lichtgewicht auto en dan is het weer niet goed. Met een dikke M5 sta je ook binnen de kortste keren weer bij de pomp om liters geluksvloeistof in die tank te mikken dus dat is geen argument.
- Snipe
BMW geeft die 160 km op als actieradius bij normaal gebruik, onder ideale omstandigheden is het meer. Los daarvan kun je natuurlijk ook de versie met range extender nemen. Ik zie eerlijk gezegd de stress niet helemaal. Als je dagelijks van Groningen naar Maastricht rijdt is het evident dat je geen i3 neemt en als je het met wat minder kilometers af kunt, is het misschien wel wat voor je.RVV schreef:Wat een stress zal dat opleveren straks bij de gebruikers. Die 160 km is natuurlijk onder ideale omstandigheden. En de accu helemaal leegrijden. Maar omdat je niet stil wil komen te staan. Hou je al een marge aan van 30 reserve kilometers. Dan de afwijkingen nog. Komt er op neer dat een rit ongeveer 100 km mag duren om aan de veilige kant van de accu stress te blijven. Een keer langsrijden bij de familie om de auto te showen gaat al niet eens.
Maar iedere auto heeft een actieradius en eerlijk gezegd heeft dat me nog nooit stress opgeleverd. En bij zo'n i3 met range extender al helemaal niet: je kunt tanken bij iedere benzinepomp én bij ieder stopcontact.
Maar los daarvan denk ik wel dat het meer een auto voor de Randstad is dan voor Friesland en Groningen, waar de afstanden toch vaak wat groter zijn.
- JP
GTRene schreef:(...)

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Als ik de Outlander al niet besteld had, was het deze geworden. Vind m mooi en vooruitstrevend. En t vooruitstrevende is er van af te lezen. Lot's of early adapters available denk ik. En natuurlijk wel BMW image ipv Opel.
Ik ben ook overtuigd dat dit een soort Apple appeal zal hebben. Nu al wordt het merendeel van de BMWs verkocht aan status adepten, niet aan DFers & Co. 85% van de 1 rijders schijn niet te weten dat ze RWD rijden....
Een V8 erin pleuren zal wat moeilijker worden, René. Maar ik zit nu al te denken aan een V8 aggregaat die je op een trekhaak achterop monteert voor de bezoekjes aan de familie...
Ik ben ook overtuigd dat dit een soort Apple appeal zal hebben. Nu al wordt het merendeel van de BMWs verkocht aan status adepten, niet aan DFers & Co. 85% van de 1 rijders schijn niet te weten dat ze RWD rijden....
Een V8 erin pleuren zal wat moeilijker worden, René. Maar ik zit nu al te denken aan een V8 aggregaat die je op een trekhaak achterop monteert voor de bezoekjes aan de familie...

- RVV
Heb je het over dezelfde BMW die overoptimistische verbruikscijfers opgeeft maar in de praktijk ook 30 procent minder zuinig zijn?BMW geeft die 160 km op als actieradius bij normaal gebruik

Eigenlijk is deze auto gewoon een overgewaardeerde citybug. Korte afstandjes naar de stad dat zal prima gaan. maar san kun je net zo goed iedere willekeurige 14 procent belastingdoos pakken. Die doet ook nog eens 600 km met een tank. Van Amsterdam via de files naar Utrecht, doorrijden naar Den Haag en terug in de spits naar Amsterdam. Wordt al een hell of a job qua "redden".
- dvh
- RVV
Waarom heeft die eigenlijk van die grote wielen?/velgen?
- Oof
- Auto: Op zoek naar de volgende
Waarom zo negatief?
Waarschijnlijk haal je die KM range inderdaad niet. Laat het 250 KM zijn. Plus 1 keer tanken is rond de 500. Nu woon je natuurlijk in het Noorden en zijn de afstanden wat langer bij jullie maar hoe vaak rij je meer dan dan 500 km op een dag; Wintersport, weekendje weg? Dan huur je toch een andere auto. Ding kost uiteindelijk na alle subsidies rond de € 25.000 en dat met 0% bijtelling.
Hou je voldoende geld over om een Z4M coupe er naast te zetten. Lijkt me persoonlijk een leuke Combi.
Waarschijnlijk haal je die KM range inderdaad niet. Laat het 250 KM zijn. Plus 1 keer tanken is rond de 500. Nu woon je natuurlijk in het Noorden en zijn de afstanden wat langer bij jullie maar hoe vaak rij je meer dan dan 500 km op een dag; Wintersport, weekendje weg? Dan huur je toch een andere auto. Ding kost uiteindelijk na alle subsidies rond de € 25.000 en dat met 0% bijtelling.
Hou je voldoende geld over om een Z4M coupe er naast te zetten. Lijkt me persoonlijk een leuke Combi.
- RVV
Waarom zo negatief? Valt er dan überhaupt iets positiefs te melden over deze rijdende steenpuist? Als er en Kia logo op had gestaan zouden we niet eens van het bestaan afweten. Nu is het de belangrijkste auto van 2013. Mooie auto om menig BMW dealer/verkoper voor schut mee te zetten. Het contrast ook in 2011 was de 1M de belangrijkste BMW/auto van het jaar voor DF nu voor dit jaar dit rijdende accupak gedrocht.
- Oof
- Auto: Op zoek naar de volgende
Weet niet wie op dit moment de Facebook account van DF beheerd? Zelf merk niet dat dit de populairste auto van 2013 is.
De I3 heeft een hoop pluspunten waarvan de meeste al genoemd zijn in dit topic, lijkt me niet nodig om dit nogmaals te herhalen.
Zie ook niet waarom BMW hiermee voor schut staat. Dit is de eerste vlotte, Rwd, betaalbare ''hybride''. Misschien heeft de I3 zelfs wel een portie ''DF'' in zich.
De I3 heeft een hoop pluspunten waarvan de meeste al genoemd zijn in dit topic, lijkt me niet nodig om dit nogmaals te herhalen.
Zie ook niet waarom BMW hiermee voor schut staat. Dit is de eerste vlotte, Rwd, betaalbare ''hybride''. Misschien heeft de I3 zelfs wel een portie ''DF'' in zich.