
Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Oh, die racecursus die ik niet cadeau kreeg bij mijn EU licentie 

- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ik weet toch dat jij van het pure autorijden houd,maccieMacboy schreef:Hans ik moet even wennen dat je niet op mijn post ingaat
Maar serieus: deze PDK is het beste en mooieste dat je kan krijgen. Ultieme porno. Maar doe mij maar een handbak want alle voordelen van deze PDK zijn niet de nadelen van de handbak ! Dat zou ik cruciaal vinden voor mijn beslissing.
Sneller schakelen: boeien
Knallen: boeien
Handen aan het stuur: boeien
Tussengas: boeien
Goeie automaat: boeien
Geen misshift: boeien
Snellere rondetijden: boeien
Zijn allemaal punten die een liefhebber van een handbak geen seconde interesseert.

- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Sorry, ben je nu ff kwijt.....Ruben schreef:Oh, die racecursus die ik niet cadeau kreeg bij mijn EU licentie

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Wel een racelicentie en geen auto? Onacceptabel Ruben! Onnaceptabel!!!!!Ruben schreef:Oh, die racecursus die ik niet cadeau kreeg bij mijn EU licentie

- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Oja, dat is natuurlijk de Ruben van de Lotus zonder Lotus maar je toch wel de indruk wil geven dat hij nog steeds in die Lotus rond scheurt.........



-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Wat wil je dat ik doe Hans? Mijn avatar aanpas? Ik ben zeker niet van het mezelf te serieus nemen en op vragen over mijn autobezit ben ik ook duidelijk. Maar blijkbaar moet de avatar op DF je autobezit representeren. Nu ja, houd het er dan maar op dat mijn avatar een stukje geschiedenis presenteert.
- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
En een mooie geschiedenis, toch?
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Absoluut Hans.
On topic:
http://www.autoweek.nl/nieuws/24185/ger ... he-911-gt3" onclick="window.open(this.href);return false;

On topic:
http://www.autoweek.nl/nieuws/24185/ger ... he-911-gt3" onclick="window.open(this.href);return false;

- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Macboy schreef:Hans ik moet even wennen dat je niet op mijn post ingaat
Maar serieus: deze PDK is het beste en mooieste dat je kan krijgen. Ultieme porno. Maar doe mij maar een handbak want alle voordelen van deze PDK zijn niet de nadelen van de handbak ! Dat zou ik cruciaal vinden voor mijn beslissing.
Sneller schakelen: boeien
Knallen: boeien
Handen aan het stuur: boeien
Tussengas: boeien
Goeie automaat: boeien
Geen misshift: boeien
Snellere rondetijden: boeien
Zijn allemaal punten die een liefhebber van een handbak geen seconde interesseert.
Net de 1M voor een beurt achtergelaten en een X1 mee als vervanging...............handbak, ik zeg je ; als je zo moet rijden met een handbak dan wil je kruipend een PDK - DCT what ever......
Nog nooit zo`n beroerde dood aanvoelende koppeling meegemaakt waarbij je je überhaupt vertwijfeld afvraagt wanneer ie eindelijk nu eens gaat aangrijpen, verschrikkelijk vind ik het .
Auto dito, nul komma nul beleving en gevoel, zo afstandelijk als je schoonmoeder maar dan nog erger, hoezo premium rijden?
Premium is dus wegfilteren, een handbak is hier niet per definitie meer beleving en DF, verre van IMHO
- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ja een x1...........waar heb je het over,man.
Een John Deer schakelt beter..................

Een John Deer schakelt beter..................

- JP
- Berichten: 34591
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Een Deere met zijn 24versnellingen Direct Drive zeker, maar da's ook geen handbak....Downforce Hans schreef:Ja een x1...........waar heb je het over,man.![]()
Een John Deer schakelt beter..................
...en daar kun je dus blijkbaar ook het circuit mee op.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Wat een enthousiasme weer op dit rechtuitbrandersforum... Rechtuit met die pk's!


-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ze zijn eigenwijs bij Porsche.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... GT3__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... GT3__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ruben schreef:Ze zijn eigenwijs bij Porsche.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... GT3__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenwijs is het, dom ook, veelal een fatale combinatie..............
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ff doorsparen Romo 

- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Hoe vaak gebruik je de pook om zelf te schakelen in een Porsche met PDK?
Ik heb de pook nog nooit gebruikt om te schakelen in mijn ex 911 PDK. Mijn auto had een sportstuur, dus met schakelpaddles net zoals de GT3 (optie op elke Porsche met PDK).
De bak stond of in de automaatstand, en in de zelfschakelstand gebruikte ik altijd de paddles achter het stuur. De pook gebruikte ik nooit om te schakelen.
Ik heb de pook nog nooit gebruikt om te schakelen in mijn ex 911 PDK. Mijn auto had een sportstuur, dus met schakelpaddles net zoals de GT3 (optie op elke Porsche met PDK).
De bak stond of in de automaatstand, en in de zelfschakelstand gebruikte ik altijd de paddles achter het stuur. De pook gebruikte ik nooit om te schakelen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Foto's van? Waarom heb je daar nooit een mijn auto van geopend?!Joost schreef:Hoe vaak gebruik je de pook om zelf te schakelen in een Porsche met PDK?
Ik heb de pook nog nooit gebruikt om te schakelen in mijn ex 911 PDK. Mijn auto had een sportstuur, dus met schakelpaddles net zoals de GT3 (optie op elke Porsche met PDK).
De bak stond of in de automaatstand, en in de zelfschakelstand gebruikte ik altijd de paddles achter het stuur. De pook gebruikte ik nooit om te schakelen.


-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Blijkbaar niet goed genoeg
Maaruh, die flippers zijn nog steeds niet standaard op de gewone modellen toch? Krijg je nog steeds de knoppen op het stuur? En als ik het goed begrijp werken die nog steeds niet intuïtief. Dan moet je dus de flippers aanvinken om er weer enige logica in te krijgen. Dat blijft in dat geval dan fail van Porsche. Verder geen commentaar op de PDK hoor

Maaruh, die flippers zijn nog steeds niet standaard op de gewone modellen toch? Krijg je nog steeds de knoppen op het stuur? En als ik het goed begrijp werken die nog steeds niet intuïtief. Dan moet je dus de flippers aanvinken om er weer enige logica in te krijgen. Dat blijft in dat geval dan fail van Porsche. Verder geen commentaar op de PDK hoor

- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Flippers zijn niet standaard maar zijn een optie, sportstuur met schakelflippers, kost iets van 350 euro.
Op het standaard stuur van een Porsche met PDK bak zitten drukknoppen, rechts drukken is opschakelen, links drukken is terugschakelen.
Fotootje van de ex 997 Carrera PDK Black Edition:
Op het standaard stuur van een Porsche met PDK bak zitten drukknoppen, rechts drukken is opschakelen, links drukken is terugschakelen.
Fotootje van de ex 997 Carrera PDK Black Edition:
- Bijlagen
-
- porsche side.jpg (199.35 KiB) 1598 keer bekeken
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Gaaf ding! Waarom weg gedaan?Joost schreef:Flippers zijn niet standaard maar zijn een optie, sportstuur met schakelflippers, kost iets van 350 euro.
Op het standaard stuur van een Porsche met PDK bak zitten drukknoppen, rechts drukken is opschakelen, links drukken is terugschakelen.
Fotootje van de ex 997 Carrera PDK Black Edition:
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Had even de centjes nodig voor iets anders.
Heb een 997 Carrera S uit 2006 terug gekocht en daar rijd ik nu met veel plezier in rond.
Heb een 997 Carrera S uit 2006 terug gekocht en daar rijd ik nu met veel plezier in rond.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Droom.Joost schreef:Had even de centjes nodig voor iets anders.
Heb een 997 Carrera S uit 2006 terug gekocht en daar rijd ik nu met veel plezier in rond.

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Wat betreft de knoppen op het originele stuur (dus zonder flippers), wat je daar schrijft klopt toch niet. Beide knoppen hebben dezelfde functie. De knop van je afdrukken (door het stuur heen zeg maar) is opschakelen en naar je toe drukken (vanaf achter het stuur naar voren drukken) is neerschakelen.Joost schreef:Flippers zijn niet standaard maar zijn een optie, sportstuur met schakelflippers, kost iets van 350 euro.
Op het standaard stuur van een Porsche met PDK bak zitten drukknoppen, rechts drukken is opschakelen, links drukken is terugschakelen.
Fotootje van de ex 997 Carrera PDK Black Edition:
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Je hebt gelijk Mark, knoppen hebben beide een op- en terugschakelfunctie.
Altijd het sportstuur aanvinken dus! Of op Ebay een sporstuur met flippers scoren.
Altijd het sportstuur aanvinken dus! Of op Ebay een sporstuur met flippers scoren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 2226cc, Majestic-12 [Bot], Sabberjoch, Semrush [Bot] en 7 gasten