2 BMW's verkocht, wat nu? Nou lotus gekocht....

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Hashiriya

Re: 2 BMW's verkocht, wat nu?

Bericht door Hashiriya » 25 jul 2013, 22:14

Nee Opel klinkt goed :hot:

JP

Bericht door JP » 25 jul 2013, 22:15

Jeroen K. schreef: Om te zien vind ik de speedster een stuk beter dan de s2000 en opel klinkt in mijn oren beter dan honda (tis enblijft toch een ricer merk)
Uitgerekend jíj wil niet geassocieerd worden met ricers.....? :roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jul 2013, 22:26

Jeroen K. schreef:ben me wat meer in de speedsters gaan verdiepen kwa prijzen etc. en daar komt deze wel leuk uit naar voren:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... usPage=lr#
Voor de liefhebber: Opel Speedster nr. 2444 van 7033 geproduceerd. Voorzien van JanSpeed uitlaat, Nitron Racing Systems onderstel, Reverie Carbon Airbox en uitschakelbaar ABS! Nu zijn er Corbeau stoelen met 4-spunts gordels gemonteerd. Originele vollederen stoelen worden indien wenselijk los bijgeleverd.
De meeste upgrades die ik zou doen zitten er ook al op (onderstel en interieur en uitlaat). en ook nog een relatief lage KM stand

En hij staat nog tekoop bij een garage waar een klas genootje van me werkte dus kan via haar al wat informatie opvragen over deze speedster.
de zaak heeft de naam in elk geval mee :thumbup: :mrgreen:

Afbeelding

maareuh, mooi ding en mooie basis...hoe heet die met die rode speedster ook al weer, anyway die weet genoeg update zaken ala supercharger voor weinig e.d. om er een zeer vlotte 200+ pk uit te halen :df:

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 25 jul 2013, 22:31

JP schreef:
Jeroen K. schreef: Om te zien vind ik de speedster een stuk beter dan de s2000 en opel klinkt in mijn oren beter dan honda (tis enblijft toch een ricer merk)

Als die echt een petjesmerk wil rijden moet die gewoon bij bmw blijven :tooth:

JP

Bericht door JP » 25 jul 2013, 22:34

Luco schreef:
JP schreef:

VAG-rijders zijn toch dé petjes....... :sealed: :angel:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 25 jul 2013, 22:37

Jeroen K. schreef:Rijdt jij niet in een speedster dan? Om te zien vind ik de speedster een stuk beter dan de s2000 en opel klinkt in mijn oren beter dan honda (tis enblijft toch een ricer merk)
Niks voor jou. Veels te spartaans. Je bent dat ding met een paar weken beu.
Doe dan ten minste een proefrit, dan voel je gelijk het verschil met waar je vandaan komt.

Die gele (04-GLG-6) is een paar jaar bij de Techno Challenge gebruikt, en heeft een zwaarder leven gehad.
Zie 1min 18.

12k is de onderkant van de speedstermarkt. De mooiere zitten rond de 15. De turbo rond de 20/22
Laatst gewijzigd door smiley op 25 jul 2013, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 25 jul 2013, 22:42

JP schreef:
Luco schreef:
JP schreef:

jij hebt een vag toch :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jul 2013, 22:52

EvdP schreef:
Jeroen K. schreef:Heb ik dan ook eisen? jazeker:
- Absoluut geen FWD Tsjek
- Niet een alledaagse auto, moet onderscheidbaar zijn (geen E36 M3, een goede M3 kit op een 325i kan 99.99% van de mensen niet onderschijden. Als iets (relatief) veel geld kost, mag dat van mij zeker wel opvallen) Tsjek
- opvallende kleur! liefst geen grijs/zwart/wit tenzij niet anders kan (dan moet er maar achteraf gewrapped of gespoten worden). Helaas niet, maar er is nog wat budget over.
- Ik zoek met een maximum van 12000, in de hoop op te kunnen pikken voor niet meer dan 10,000 euro. Tsjek
http://link.marktplaats.nl/695207086" onclick="window.open(this.href);return false;
lol :D ik dacht wat komt dat kenteken mij bekend voor, maar vind die velgen en nog wat zaken niet mooi..

Afbeelding

hij is niet duur, die dingen zijn vrij zeldzaam...

deze is 1 van de 6 GTI-R die ik heb gehad, hier 2 foto's die ik net ff heb ingescand toen ik hem nog in
1997 had zie ik op mijn lijst :tooth:
dat is dus euh 16 jaar geleden en toen had ie ook bijna 300pk maar wel anders opgelost en dus de originele looks en intercooler onder de kap e.d.
was toen ik hem kocht standaard dus kleine wielen en hoog op de poten, heb er verlagings veren opgezet en 17"LM velgen, dat reed en leek al een stuk beter, toen nog wat tunen en gaan met die banaan :df:
1997 mijn destijds Nissan Sunny GTI-R-a.jpg
1997 mijn destijds Nissan Sunny GTI-R-a.jpg (112.87 KiB) 759 keer bekeken
1997 mijn destijds Nissan Sunny GTI-R-b.jpg
1997 mijn destijds Nissan Sunny GTI-R-b.jpg (109.65 KiB) 759 keer bekeken

JP

Bericht door JP » 25 jul 2013, 22:55

Luco schreef:
JP schreef:
jij hebt een vag toch :lol:
Nee ! BMW

allen

Bericht door allen » 25 jul 2013, 23:01

smiley schreef: Die gele (04-GLG-6) is een paar jaar bij de Techno Challenge gebruikt, en heeft een zwaarder leven gehad.
Zie 1min 18.

12k is de onderkant van de speedstermarkt. De mooiere zitten rond de 15. De turbo rond de 20/22
Zolang niet op onderhoud is bespaard kan een Speedster wel wat hebben, kan ik uit ervaring vertellen... :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 25 jul 2013, 23:03

GTRene schreef:
EvdP schreef:
Jeroen K. schreef:Heb ik dan ook eisen? jazeker:
- Absoluut geen FWD Tsjek
- Niet een alledaagse auto, moet onderscheidbaar zijn (geen E36 M3, een goede M3 kit op een 325i kan 99.99% van de mensen niet onderschijden. Als iets (relatief) veel geld kost, mag dat van mij zeker wel opvallen) Tsjek
- opvallende kleur! liefst geen grijs/zwart/wit tenzij niet anders kan (dan moet er maar achteraf gewrapped of gespoten worden). Helaas niet, maar er is nog wat budget over.
- Ik zoek met een maximum van 12000, in de hoop op te kunnen pikken voor niet meer dan 10,000 euro. Tsjek
http://link.marktplaats.nl/695207086" onclick="window.open(this.href);return false;
lol :D ik dacht wat komt dat kenteken mij bekend voor, maar vind die velgen en nog wat zaken niet mooi..

Afbeelding

hij is niet duur, die dingen zijn vrij zeldzaam...

deze is 1 van de 6 GTI-R die ik heb gehad, hier 2 foto's die ik net ff heb ingescand toen ik hem nog in
1997 had zie ik op mijn lijst :tooth:
dat is dus euh 16 jaar geleden en toen had ie ook bijna 300pk maar wel anders opgelost en dus de originele looks en intercooler onder de kap e.d.
was toen ik hem kocht standaard dus kleine wielen en hoog op de poten, heb er verlagings veren opgezet en 17"LM velgen, dat reed en leek al een stuk beter, toen nog wat tunen en gaan met die banaan :df:
1997 mijn destijds Nissan Sunny GTI-R-a.jpg
1997 mijn destijds Nissan Sunny GTI-R-b.jpg
Gaaf René. Origineel ken ik ook nog wel. Bizar ding van Nissan destijds !

smiley

Bericht door smiley » 25 jul 2013, 23:05

allen schreef:Zolang niet op onderhoud is bespaard kan een Speedster wel wat hebben, kan ik uit ervaring vertellen... :mrgreen:
Op anderhalve ton staat ie inmiddels :duck:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 26 jul 2013, 00:10

Die ex-Gtrene Sunny is later van mijn broer geweest. Is al vaker langs geweest hier.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2013, 00:19

een echte DF familie auto dus :mrgreen:

TLRS

Bericht door TLRS » 26 jul 2013, 02:22

GTRene schreef:vraag je eerst af of je echt een cabrio wil :hmmm:
Inderdaad, een S2000 kap, hardtop, bevestigingskit geven ze niet weg. Jammer dat een Lotus niet binnen de range valt want wegenbelasting en verbruik zijn natuurlijk ideaal.
Hashiriya schreef:Leuk zo'n speedster. Een goedkopere Lotus Elise. Het is maar net wat je ermee wilt. Je kan er niet mee op vakantie naar Italie omdat je niks mee kan nemen. Daarnaast is dat motorblok ook niet echt sportief naar mijn mening. Eigenlijk wil je het 1.8 Toyota VVTi blok van de Lotus Elise R (192pk atmo)
Als je niet teveel rommel mee neemt en eventueel wat op de post naar het hotel stuurt.. :D
Jeroen K. schreef:Rx8 word het zeker niet, dingen hebben veeeeeeel ste veel onderhoud nodig.
Schijnt wel mee te vallen als je weet hoe je ervoor moet zorgen. Dacht te hebben gelezen dat zo'n blok altijd op temperatuur moet worden gebracht bijv. En pas kwam ik een filmpje tegen over het in elkaar zetten van een rotatie blok.. is geen rocketscience!

smiley

Bericht door smiley » 26 jul 2013, 02:39

TLRS schreef:Als je niet teveel rommel mee neemt en eventueel wat op de post naar het hotel stuurt.. :D
Groter dan de elise.
Je moet alleen in kleine tassen leren denken.

Daarnaast is er nog ruimte achter de stoelen.

PjV

Bericht door PjV » 26 jul 2013, 07:25

http://www.autotrack.nl/tweedehands/pon ... ro/6587274" onclick="window.open(this.href);return false;
En als 'ie standaard niet uniek genoeg is, kan je er nog een 'echte' Ferrari van maken...
Interieur doet wel wat gedateerd aan :shock:

Sander Prinsen
Auto: Honda S2000 & Jaguar F-Type

Bericht door Sander Prinsen » 26 jul 2013, 07:44

Een niet-verbouwde Fiero is ook vrij zeldzaam volgens mij... :P

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 26 jul 2013, 07:59

Deze is ook te koop:

http://www.esautomotive.nl/index_11.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

:df: :df: :df:

allen

Bericht door allen » 26 jul 2013, 09:01

Netjes Stefan, je zet er jaarlijks meer kilometers op dan ik met de Caterham momenteel. :mrgreen:
Overigens, voor iemand met een grote mond over hoe traag of snel auto's zijn, de Speedster is heerlijk snel door de bochten, maar verliest in standaardvorm de stoplichtsprint van ontelbare gezinsauto's.
Bezint eer ge begint...
De garage past maar 1 auto in. Had er anders nog wel eentje terug gewild. De mijne bleek erg betrouwbaar.

WJ

Bericht door WJ » 26 jul 2013, 09:25

Is een 300zx niks? 6cilinder, twin turbo, rwd.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2013, 09:55

WJ schreef:Is een 300zx niks? 6cilinder, twin turbo, rwd.
Al vaker naar gekeken, maar een goede/mooie zijn net zo duur als een 350Z, dan rijdt ik toch echt liever NA dan een turbo motor. Daarbij schijnen ze erg veel electronische problemen te horen heb ik vernomen van 300ZX rijders.
TLRS schreef:
GTRene schreef:vraag je eerst af of je echt een cabrio wil :hmmm:
Inderdaad, een S2000 kap, hardtop, bevestigingskit geven ze niet weg. Jammer dat een Lotus niet binnen de range valt want wegenbelasting en verbruik zijn natuurlijk ideaal.
Tja, Zoals ik al eerder aangaf cabrio geen probleem, maar dan wel een cabrio die als originele als cabrio ontworpen is, niet zoals een E93 wat gewoon een uitbreiding van het gamma is in mijn ogen en gewoon de lijnen niet kloppen. S2000 heeft dat gelukkig wel.
TLRS schreef:
Jeroen K. schreef:Rx8 word het zeker niet, dingen hebben veeeeeeel ste veel onderhoud nodig.
Schijnt wel mee te vallen als je weet hoe je ervoor moet zorgen. Dacht te hebben gelezen dat zo'n blok altijd op temperatuur moet worden gebracht bijv. En pas kwam ik een filmpje tegen over het in elkaar zetten van een rotatie blok.. is geen rocketscience!
Van wat ik hoor en lees moeten die blokken vaak om de 80d km al gereviceerd worden.... Daarbij heb ik helaas geen garage ofzo waar ik zou kunnen sleutelen om dingen zelf te doen thuis.

Als ik volgende week weer thuis ben ga ik zeker even langs in nieuwegein voor de speedster. Gewoon even kijken en voelen hoe of wat.

smiley

Bericht door smiley » 26 jul 2013, 10:04

Jeroen K. schreef:Als ik volgende week weer thuis ben ga ik zeker even langs in nieuwegein voor de speedster. Gewoon even kijken en voelen hoe of wat.
Mocht het een buitenslaper en een daily worden, houd er dan ook rekening mee dat dat kachel niet al te best is, de regen naar binnen kan komen, de ramen aan de binnenkant kunnen bevriezen, de sloten vast kunnen vriezen, en er bij bevriezing stukken vande body af kunnen vallen.

Mocht er een keer iets mis gaan, is het motorisch allemaal goed te betalen.
De body daarentegen is niet leuk. Een koplamp kost 1400 euro, een achterlamp 550, de voorclam 2800, de achterclam 3500. (beide zijn 1 stuk)

95% van de eigenaren gebruikt hem alleen als zomerspeelgoed en stalt hem binnen.

Als je hem onder de knie krijgt, heb je wel een leuke auto, waarmee je af en toe een trackday mee kunt pakken.
.
Of je met de opel badges kunt leven is een tweede.
Laatst gewijzigd door smiley op 26 jul 2013, 10:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 26 jul 2013, 10:07

smiley schreef:
Jeroen K. schreef:Als ik volgende week weer thuis ben ga ik zeker even langs in nieuwegein voor de speedster. Gewoon even kijken en voelen hoe of wat.
Mocht het een buitenslaper en een daily worden, houd er dan ook rekening mee dat dat kachel niet al te best is, de regen naar binnen kan komen, de ramen aan de binnenkant kunnen bevriezen, de sloten vast kunnen vriezen, en er bij bevriezing stukken vande body af kunnen vallen.

Mocht er een keer iets mis gaan, is het motorisch allemaal goed te betalen.
De body daarentegen is niet leuk. Een koplamp kost 1400 euro, een achterlamp 550, de voorclam 2800, de achterclam 3500. (beide zijn 1 stuk)

95% van de eigenaren gebruikt hem alleen als zomerspeelgoed.
Dat is dan wel weer minder, een daily word het niet, maar buitenslaper wel aangezien ik geen garage heb waar die in kan staan......

smiley

Bericht door smiley » 26 jul 2013, 10:10

Jeroen K. schreef:Dat is dan wel weer minder, een daily word het niet, maar buitenslaper wel aangezien ik geen garage heb waar die in kan staan......
Dan heb je een hele grote dosis humor nodig om met de speedster om te gaan.
Ik zou zeggen maak je proefrit, en wip daarna even binnen bij speedsterclub.nl, waar enekele leden hem dagelijks gebruiken.
Zij kunnen je eerlijk informeren over hele jaar door gebruik.

Gesloten