Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Knot
- Berichten: 40895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Hans, als je zelf BMW reed wist je wel beter 
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik rij BMW.................
of eigenlijk " ik vaar BMW"
Een 740 il is eigenlijk wel een beetje een boot.....
Een 740 il is eigenlijk wel een beetje een boot.....
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Jezus Hans, dat jij dat niet ziet zeg.
Waar heb je je bumperfolders de laatste tijd toch liggen? Altijd op het nachtkastje en onder handbereik bewaren die dingen!
Waren dat trouwens dezelfde BMW's? Die van die bumper op de foto en die van die bumper in het stoffilmpje?
Waar heb je je bumperfolders de laatste tijd toch liggen? Altijd op het nachtkastje en onder handbereik bewaren die dingen!
Waren dat trouwens dezelfde BMW's? Die van die bumper op de foto en die van die bumper in het stoffilmpje?
-
ErikS
- Berichten: 18984
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Heel simpel;
M pakket zie je zo aan de bumpers ed.
mooi zwart leer
en een 520D (het enige jammere, maar prima..... beter dan de 520i iig.) van 70K.
Moet dan toch een mooi dik uitgevoerd exemplaar zijn, in MIJN smaak.
Die hoef ik jou niet te verantwoorden, toch?!
M pakket zie je zo aan de bumpers ed.
mooi zwart leer
en een 520D (het enige jammere, maar prima..... beter dan de 520i iig.) van 70K.
Moet dan toch een mooi dik uitgevoerd exemplaar zijn, in MIJN smaak.
Die hoef ik jou niet te verantwoorden, toch?!
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Dat jij het opvat alsof je iets moet verantwoorden aan mij kan ik niks aan doen......
Zegt meer over jezelf dan over mij denk ik......
@Hielke,
Toen ik die boot opduikelde in de waterkampioen zaten er geen folders bij, dus ik niet weet nie......
Zegt meer over jezelf dan over mij denk ik......
@Hielke,
Toen ik die boot opduikelde in de waterkampioen zaten er geen folders bij, dus ik niet weet nie......
-
ErikS
- Berichten: 18984
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Dit was gewoon heel simpel mijn mening, dat jij gewoon een BMW ziet is niet mijn probleem.Downforce Hans schreef:Ik zie gewoon een bmw, wat is er prachtig aan uitgevoerd dan...............................
Niet dat er iets mis is met dat ding....
Gewoon de manier waarop.
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Volgens mij maak jij er wel een probleem van zo te lezen en/of heb je een beetje lange tenen......
Je lijkt wel een klein kind joh...........ben je oververhit of zo?
Drink je wel genoeg water?
Je lijkt wel een klein kind joh...........ben je oververhit of zo?
Drink je wel genoeg water?
- veejay
- Berichten: 2087
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Als BMW leek zie ik een 5 serie zonder zilveren randen om de deuren en zonder schuifdakje. Maar verder vind ik de 5 een zeer mooie wagen en zou hem best willen hebben hoor.
- MParallel
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik ben geen coureur of race expert, maar komt dat niet vooral door open diffs? Een (2-weg) sper zou toch geen lift-off oversteer mogen genereren bij gas los.Gerwin Ring schreef:De laatste keer dat het asfalt is vernieuwd is de "bult" op schwedenkreuz weer een stuk minder een bult geworden. Betekent dat je nu ook gewoon helemaal links binnen bij de apex aan de (mini) curb kan komen. Belangrijkste inderdaad: eerst remmen (bij het 5 KM Bilstein bord) en dan insturen met het gas erop en dat gas nooit meer loslaten in de bocht. Bijna al die mooie filmpjes daar komen door lift-off overstuur.Knot schreef:
En over de SX bocht, gewoon de boeken lezen, eerste remmen weer gas erop en insturen en een ruim metertje links laten liggen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Hahahaha Hans van WC-eend.Downforce Hans schreef:Volgens mij maak jij er wel een probleem van zo te lezen en/of heb je een beetje lange tenen......
Je lijkt wel een klein kind joh...........ben je oververhit of zo?
Drink je wel genoeg water?
-
Jurrian
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Een 2-way platensper zal dat effect verminderen inderdaad (afhankelijk van de setup), maar de gewichtsverplaatsing zal de grootste lepel in de pap hebben, de auto gaat op de voorwielen leunen waardoor deze relatief meer grip krijgen. Als de auto dan al op zijn grip limiet zit, zijn het dan de achterwielen die zich als eerst overgeven.MParallel schreef:Ik ben geen coureur of race expert, maar komt dat niet vooral door open diffs? Een (2-weg) sper zou toch geen lift-off oversteer mogen genereren bij gas los.Gerwin Ring schreef:De laatste keer dat het asfalt is vernieuwd is de "bult" op schwedenkreuz weer een stuk minder een bult geworden. Betekent dat je nu ook gewoon helemaal links binnen bij de apex aan de (mini) curb kan komen. Belangrijkste inderdaad: eerst remmen (bij het 5 KM Bilstein bord) en dan insturen met het gas erop en dat gas nooit meer loslaten in de bocht. Bijna al die mooie filmpjes daar komen door lift-off overstuur.Knot schreef:
En over de SX bocht, gewoon de boeken lezen, eerste remmen weer gas erop en insturen en een ruim metertje links laten liggen.
- Enrico
- Berichten: 3908
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
De bocht waar het over gaat is ook offcamber.... wat alle gewichtsverplaatsing nog erger maakt.Jurrian schreef:Een 2-way platensper zal dat effect verminderen inderdaad (afhankelijk van de setup), maar de gewichtsverplaatsing zal de grootste lepel in de pap hebben, de auto gaat op de voorwielen leunen waardoor deze relatief meer grip krijgen. Als de auto dan al op zijn grip limiet zit, zijn het dan de achterwielen die zich als eerst overgeven.MParallel schreef:
Ik ben geen coureur of race expert, maar komt dat niet vooral door open diffs? Een (2-weg) sper zou toch geen lift-off oversteer mogen genereren bij gas los.
- Jurriuit
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Die jaKnot schreef:
Aha, een rode Tsport dus?
Verbaasde me al de eerste keer, dacht laat die 1.4 corolla maar even gaan tot ie echt goed naar rechts is, straks moet ik weer onnodig lossen... toen in 6 toch maar gas erop, totdat ik bij 180 echt terug naar 5 moest omdat ik niet echt in ging lopen, duurde nog tot 230/240 voordat ik er echt voorbij kwam, was aangenaam verrast moet ik zeggen!
Je bent niet de eerste die zich verkijkt op de smalle bandjes en 4x4 onderstel. Een uur later trof ik een Hyundai Coupe die niet van de linkerbaan af wilde en mij koste wat kost achter zich wilde houden terwijl ik nog een versnelling over had
Toen je me voorbij kwam zat ik overigens dicht tegen top aan, de auto wilde (zeker met airco aan) niet veel harder. De teller hikte tegen de 220 aan toen jij voorbij kwam zeilen.
- Knot
- Berichten: 40895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Je ging er wel in 4 vandoor zeker nadat die vrachtwagen opzij ging? Ik zat in 6 namelijk, dan gaat het wonderbaarlijk gewoon gelijk op, ondanks mijn 1,2 liter meer inhoud.
- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Lift-off oversteer heb je ook bij FWD auto's, dan maakt een sper al helemaal geen verschil...MParallel schreef: Ik ben geen coureur of race expert, maar komt dat niet vooral door open diffs? Een (2-weg) sper zou toch geen lift-off oversteer mogen genereren bij gas los.
-
TLRS
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Is het niet zo dat het ene diff meer motor rem doorgeeft dan het andere? Afgezien van de relatie gewichtsverplaatsing, wielbasis etc.
- Knot
- Berichten: 40895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Juist met een (platen)sper breek je uit bij gas los, maar op droog valt het allemaal wel mee. Ik heb juist een 25% sper voor driften op nat en geen 40% laten maken, dan heb je nog eerder last dat ie m omtrekt bij gas lossen of remmen.
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Afgelopen weekend was ik ook aanwezig in de Eifel. Samen met een vriend had ik een lang motorweekendje in de planning staan en vrijdagavond richting het zuiden vertrokken (Maastricht) waar we de eerste overnachting hadden. De volgende dag mooi binnendoor (behalve Aachen, wat een rotstad om doorheen te rijden) richting de Eifel gereden via de B266 en B258 tot de Ring. Het idee was om die middag al een rondje te rijden, maar de hele zaterdag was de Ring gesloten voor motoren... Dan maar aan het bier en pizza eten! 
Zondagochtend weer in de herkansing en na een baansluiting zo rond 12 uur het eerste rondje kunnen rijden, heerlijk om na 2 jaar weer eens op de Ring te hebben gereden! Het was wel erg druk, maar ik wilde zo graag nog een rondje rijden dat we er om 3 uur nog ééntje gereden hebben.
Later in de middag via de B257 richting Luxemburg vertrokken en maandagochtend vanuit Bastogne weer naar huis, topweekend!

Zondagochtend weer in de herkansing en na een baansluiting zo rond 12 uur het eerste rondje kunnen rijden, heerlijk om na 2 jaar weer eens op de Ring te hebben gereden! Het was wel erg druk, maar ik wilde zo graag nog een rondje rijden dat we er om 3 uur nog ééntje gereden hebben.
Later in de middag via de B257 richting Luxemburg vertrokken en maandagochtend vanuit Bastogne weer naar huis, topweekend!
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Tip; De volgende keer niet door Aken maar via Margraten via Eupen richting de B258. Dat is de mooiste route naar de Ring vanuit het Zuiden!
- Jurriuit
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Klopt, dan zit ik boven de 6k toeren en zit er een beetje gang in. Anders had ik je nooit bij kunnen benenKnot schreef:Je ging er wel in 4 vandoor zeker nadat die vrachtwagen opzij ging? Ik zat in 6 namelijk, dan gaat het wonderbaarlijk gewoon gelijk op, ondanks mijn 1,2 liter meer inhoud.
- MParallel
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik lees overal dat een open diff juist lift-off oversteer geeft. Een 1 weg sper is bij gas los een open diff en dus (mits het klopt) geeft het ook.Knot schreef:Juist met een (platen)sper breek je uit bij gas los, maar op droog valt het allemaal wel mee. Ik heb juist een 25% sper voor driften op nat en geen 40% laten maken, dan heb je nog eerder last dat ie m omtrekt bij gas lossen of remmen.
Als een sper in werking treed krijg je juist onderstuur, het omgekeerde overstuur. Bij gas los treed een 2-weg sper in werking en zou dan ook juist onderstuur moeten geven en geen overstuur.
Zo heb ik het in elk geval begrepen.
-
TLRS
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Als ik even hard op denk: open diff, veel motorrem.. meeste koppel naar het wiel met de minste grip. Buitenste wiel houd dan dus grip?
En de hoeveelheid onderstuur is toch afhankelijk van de afstelling van zo'n diff? Met andere woorden als beide wielen weinig verschil in wielsnelheid worden toegelaten?
Ben nu ook wel benieuwd..
En de hoeveelheid onderstuur is toch afhankelijk van de afstelling van zo'n diff? Met andere woorden als beide wielen weinig verschil in wielsnelheid worden toegelaten?
Ben nu ook wel benieuwd..
- Knot
- Berichten: 40895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Als je gas lost remmen de wielen de auto toch af bij een normaal platensper, stuur je dan in dan trekt ie de auto toch eerder in overstuur?
- MParallel
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Huh? Het is geen idioot e-diff die het sneller draaiende wiel afremt om ze op gelijke snelheid te brengen.Knot schreef:Als je gas lost remmen de wielen de auto toch af bij een normaal platensper, stuur je dan in dan trekt ie de auto toch eerder in overstuur?
Een platensper accelereert juist het langzame wiel(!)
- yorick
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik heb Bert wel een zien schrijven dat platensperren een acceleratie en decelleratie sper percentage hebben. Deze kun je aanpassen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten
