GESTOLEN Golf V Gti Nieuwekerk a.d. IJssel
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
GESTOLEN Golf V Gti Nieuwekerk a.d. IJssel
Mijn collega is afgelopen nacht aan de beurt geweest.
Nadat hij zondagochtend bij zijn auto aankwam en ontdekte dat al zijn ramen openstonden, is afgelopen nacht (van zondag op maandag) zijn Golf V Gti meegenomen.
Signalement :
Kenteken : 63-TR-HF
Golf V Gti
Kleur : Steel Grey
DSG
Creme Leder interieur
OE velgen met daarop nog winterbanden
Gestolen in Nieuwekerk a.d. IJssel in de nacht van zondag 14 op maandag 15 juli.
Meest opvallende is dus dat deze wagen nog op winterbanden rond reed.
IJdele hoop, maar mocht iemand deze auto tegenkomen dan graag een seintje !!!
Schrikbarend om te ervaren hoe veel auto's er in de regio Rotterdam worden gestolen in de afgelopen periode.
Vooral auto's uit het VAG concern zijn bovengemiddeld slachtoffer, mede door het feit dat de standaard anti-diefstal maatregelen echt geen ene ruk voorstellen....
Nadat hij zondagochtend bij zijn auto aankwam en ontdekte dat al zijn ramen openstonden, is afgelopen nacht (van zondag op maandag) zijn Golf V Gti meegenomen.
Signalement :
Kenteken : 63-TR-HF
Golf V Gti
Kleur : Steel Grey
DSG
Creme Leder interieur
OE velgen met daarop nog winterbanden
Gestolen in Nieuwekerk a.d. IJssel in de nacht van zondag 14 op maandag 15 juli.
Meest opvallende is dus dat deze wagen nog op winterbanden rond reed.
IJdele hoop, maar mocht iemand deze auto tegenkomen dan graag een seintje !!!
Schrikbarend om te ervaren hoe veel auto's er in de regio Rotterdam worden gestolen in de afgelopen periode.
Vooral auto's uit het VAG concern zijn bovengemiddeld slachtoffer, mede door het feit dat de standaard anti-diefstal maatregelen echt geen ene ruk voorstellen....
- Knot
Re: GESTOLEN Golf V Gti Nieuwekerk a.d. IJssel
Sneu.. ramen open voorspelt niet veel goeds, beter meteen 5 straten verder parkeren of binnen als dat kan.
- JP
Als warme broodjes worden ze nog steeds gestolen. De V' jes....VI' jes maar ook al de VII...... 

-
Weet dat er in Nieuwerkerk tijdje terug heel veel navigaties meegenomen werden (de RNS510's van VAG vooral natuurlijk). Gejatte auto's niet veel gehoord nog. Waar ik nu woon in Alexanderpolder worden wel aan de lopende band auto's weggehaald... Ken zelfs meerdere mensen waarbij het in 2 a 3 jaar tijd meer dan 1 keer gebeurd is...
- Laurens
Helaas komt dat hier inderdaad erg vaak voor.
Bij een kennis met een VI Gti ook gebeurd, maar die is wel terug gevonden en nog in goede staat ook.
Auto reed gewoon in rotterdam rondt, hoe bedoel je brutaal....
Wordt door de politie hier wel geprobeerd wat aan te doen, elke GTI wordt ongeveer van de weg gehaald om te controleren, maar het blijft gewoon gebeuren.
Bij een kennis met een VI Gti ook gebeurd, maar die is wel terug gevonden en nog in goede staat ook.
Auto reed gewoon in rotterdam rondt, hoe bedoel je brutaal....
Wordt door de politie hier wel geprobeerd wat aan te doen, elke GTI wordt ongeveer van de weg gehaald om te controleren, maar het blijft gewoon gebeuren.
- Hielke
Als die dingen al jaren zo onnozel makkelijk te kraken zijn, waarom wordt daar dan niks aan gedaan?
Als verzekeringsmaatschappij bliefde ik ze allang niet meer.
-
OnlineTristan
Reden waarom bij mij de GTI afgevallen is. Zou elke avond wakker liggen van elk geluidje wat ik buiten hoor. Triest eigenlijk.
- WJ
Die gooien gewoon de premies weer omhoog.. Dealer/VW verkoopt weer een auto. Regering vangt weer extra btwbpmnaainaai.Hielke schreef:Als die dingen al jaren zo onnozel makkelijk te kraken zijn, waarom wordt daar dan niks aan gedaan?
Waarom zou iemand in de auto industrie er ook maar iets aan willen doen?

- JP
Hier hetzelfde.....Tristan schreef:Reden waarom bij mij de GTI afgevallen is. Zou elke avond wakker liggen van elk geluidje wat ik buiten hoor. Triest eigenlijk.

Ik blijf er ook bij dat ze niet meer en masse de grens over gaan maar heel snel in Nl al gestript worden.....waarna ze als rollend chassis in brand gestoken worden of in een kanaal gedumpt worden.
- Eric H
Auto is terug gevonden.
Stond in een parkeergarage op nog geen 10km van de plek waar deze gestolen was.
Politie is trouwens niet je beste vriend, wat kunnen die van iets simpels een ongeloofelijk verhaal maken.
Oftewel, de auto is gevonden, nu nog zorgen dat hij hem weer terug krijgt.
Stond in een parkeergarage op nog geen 10km van de plek waar deze gestolen was.
Politie is trouwens niet je beste vriend, wat kunnen die van iets simpels een ongeloofelijk verhaal maken.
Oftewel, de auto is gevonden, nu nog zorgen dat hij hem weer terug krijgt.
- Luc B
De dievengilde zit ook echt niet stil hoor. Kijk maar naar al die nieuw x-series, rs6 en rs4's die gejat worden. Vooral met die nieuwe type keyless systemen gaat nog wat worden. Er zijn er al die deze systemen 'gekraakt' hebben zodat ze met blanco sleutels in kunnen stappen.Hielke schreef:Als die dingen al jaren zo onnozel makkelijk te kraken zijn, waarom wordt daar dan niks aan gedaan?
Begin maar meteen met aangifte doen. Weg is die sowieso ...Knot schreef:Sneu.. ramen open voorspelt niet veel goeds, beter meteen 5 straten verder parkeren of binnen als dat kan.
-
OnlineMartijn_bmw
Klopt Luc B en de nieuwe rage wordt je auto bedienen met smartphones deuren open-dicht bc bekijken indien mogelijk airconditioning - kachel vast aanzetten etc
Leuke ontwikkelingen maar ook voor het dieven gilde telefoon kraken of auto kraken zal helemaal een eitje worden...
Leuke ontwikkelingen maar ook voor het dieven gilde telefoon kraken of auto kraken zal helemaal een eitje worden...
-
OnlineMartijn_bmw
Overigens paar kilometer verderop zetten doen ze ook vaak om te checken of er track tracé in zit 
En inderdaad voordat je hem terug hebt pff... Sporenonderzoek en geemmer kan lang duren

En inderdaad voordat je hem terug hebt pff... Sporenonderzoek en geemmer kan lang duren
- Luco
Wat de fabrikant ook verzint, voor het eerste productiemodel van de band rolt heeft het proffessionele dievengilde al een methode om hem te kraken/stelen.
- Eric H
Martijn_bmw schreef:Overigens paar kilometer verderop zetten doen ze ook vaak om te checken of er track tracé in zit
Nou sporenonderzoek wordt niet gedaan, sterker, de politie doet helemaal niets, alleen maar hard langs elkaar werken.
Bureau waar de aangifte van de diefstal is gedaan communiceert niet met het bureau dat de wagen gevonden heeft.
Beide bureau's kunnen niet aangeven wat er nu precies gaat gebeuren, maar wel hebben ze aangegeven dat wat hun betreft de kous af is.
Wagen was gestolen, is weer gevonden, klaar !!
Ik heb begrepen dat de verzekeraar nu een schade-expert naar de auto gaat laten kijken.
Eventuele schades zullen dan hersteld worden waarna de auto weer terug gaat naar de eigenaar.
Nu maar hopen dat ze bij de blauwe vrienden de dossiers goed afsluiten, en dat mijn collega niet over een aantal weken uit zijn auto getrokken wordt, met z'n buik op het asfalt wordt gegooid met zijn armpjes op de rug op verdenking van autodiefstal

-
OnlineMartijn_bmw
Eric H schreef:Martijn_bmw schreef:Overigens paar kilometer verderop zetten doen ze ook vaak om te checken of er track tracé in zit
Nou sporenonderzoek wordt niet gedaan, sterker, de politie doet helemaal niets, alleen maar hard langs elkaar werken.
Bureau waar de aangifte van de diefstal is gedaan communiceert niet met het bureau dat de wagen gevonden heeft.
Beide bureau's kunnen niet aangeven wat er nu precies gaat gebeuren, maar wel hebben ze aangegeven dat wat hun betreft de kous af is.
Wagen was gestolen, is weer gevonden, klaar !!
Ik heb begrepen dat de verzekeraar nu een schade-expert naar de auto gaat laten kijken.
Eventuele schades zullen dan hersteld worden waarna de auto weer terug gaat naar de eigenaar.
Nu maar hopen dat ze bij de blauwe vrienden de dossiers goed afsluiten, en dat mijn collega niet over een aantal weken uit zijn auto getrokken wordt, met z'n buik op het asfalt wordt gegooid met zijn armpjes op de rug op verdenking van autodiefstal

oh vreemd wbt sporenonderzoek, paar jaar terug deden ze dat nog wel, althans bij de diefstallen die ik mee heb gemaakt wel. Krijg je je auto terug helemaal onder de witte "bloem"