Vraagje aan (schade) experts

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
markk

Vraagje aan (schade) experts

Bericht door markk » 21 jul 2013, 14:35

Zie http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=28454" onclick="window.open(this.href);return false;.

Helaas wat schade aan de BoxsterS.

Afbeelding

Ga het woensdag a.s. regelen. Spatbord linksvoor is ingedeukt en ook de linkerdeur is aan de zijde van het spatbord gedeukt. Verder wat lakschade op de deur en er rammelt nu wat in de deur.

Wat wordt dit ?

Nieuw spatbord en nieuwe deur + spuiten + nieuwe waxoyl behandeling of zijn de originele delen te behouden en uit te deuken ?

En wat zou je moeten willen / eisen ? Nieuwe delen of juist uitdeuken om de originele delen te behouden. Spatbord lijkt geschroeft te zitten en niet gelast...

Schadebedrag ?

Mark.

markk

Re: Vraagje aan (schade) experts

Bericht door markk » 21 jul 2013, 17:50

Niemand ?

Mark.

Flamman

Bericht door Flamman » 21 jul 2013, 18:07

Marc,

Het is momteel ook in schadeland zwaar weer en dus zal het schadebedrijf liever uurtjes verkopen dan nieuwe delen.
Voor zover ik deze schade kan beoordelen via een foto zou ik persoonlijk het voorscherm vervangen en de deur herstellen.
Zou je deur ook vervangen moet er worden uitgespoten op het achterscherm.

Schade schatting is dus lastig en afhangkelijk van wat er gaat gebeuren, maar ik denk dat je zo naar de 2k toe gaat.

Sterkte met de strijd !

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 jul 2013, 18:15

Een vergelijkbare schade kostte een paar jaar terug €1800 inderdaad.
Vervangen of herstellen weet ik eelijk gezegd niet; persoonlijk zou ik een voorkeur voor vervangen hebben, mits je een spuiter vindt die dit zonder kleurverschil op kan lossen.
En met kleurverschil is het vaak zo dat dit net vers van de spuiter nihil is, maar na enkele maanden of jaren pas echt storend wordt. :(

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 21 jul 2013, 18:24

Een tip, ga niet voor een waxoil behandeling. Zwaar overpriced voor wat je krijgt. Zijn veel betere en goedkopere alternatieven. Succes met de herstel.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jul 2013, 23:27

ik hou persoonlijk het liefst de originele delen!
dus uitdeuken en eventueel die delen spuiten, bij nwe delen moet je ook spuiten maar vind je meer zaken
terug dat je kan zien dat ze replaced zijn en dus schade is geweest aan de auto.
bij de originele deur e.d. weet je ook hoe het paste en bij de auto paste enz, een goede plaatwerker kan veel.

D20VT

Bericht door D20VT » 22 jul 2013, 09:30

Peter Tunissen schreef: Vervangen of herstellen weet ik eelijk gezegd niet; persoonlijk zou ik een voorkeur voor vervangen hebben, mits je een spuiter vindt die dit zonder kleurverschil op kan lossen.
En met kleurverschil is het vaak zo dat dit net vers van de spuiter nihil is, maar na enkele maanden of jaren pas echt storend wordt. :(
Vernieuwen of herstellen spuiten moeten ze toch. Geel blijft een ontzettende klote kleur net als uni rood verkleurt heel snel.

Onder een lantaarnpaal kijken na herstel want kans op kleurverschil is zeer zeker aanwezig.

aan de hand van de foto's verwacht ik dat beide delen te herstellen zijn, zou mijn persoonlijke voorkeur ook zijn. Een nieuw scherm is leuk, maar als je de voorklep open trekt blijf je dit altijd zien

EG

Bericht door EG » 22 jul 2013, 11:17

Jij gaat naar schadeboer, die maakt een rapport op, expert komt langs, beoordeeld het rapport en bekijkt de wagen als die OK zegt krijg jij een paar euro getallen extra op je rekening.

Meestal kost reparatie wat minder dan het uitbetaalde bedrag. Wat ik zelf zou doen is gewoon zeggen jullie krijgen het gehele bedrag maar dan wil ik het helemaal perfect gedaan krijgen. Dus dat ze wat extra moeite doen. Kennis van me heeft het zo opgelost en die was zeer tevreden over het resultaat.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 23 jul 2013, 11:13

maarten22 schreef:Een tip, ga niet voor een waxoil behandeling. Zwaar overpriced voor wat je krijgt. Zijn veel betere en goedkopere alternatieven. Succes met de herstel.
zoals? ben ik wel benieuwd naar ;-)

Plaats reactie