Op zoek naar een opvolger dus. Ik kwam uit op de nieuwe BMW Z4 (een sDrive30i), Porsche Boxster S en Lotus Elise of Exige. Een Lotus vind ik helemaal geweldig, maar er zitten voor mij iets teveel nadelen aan. Ik ben bang dat ik daar één of twee jaar veel plezier van heb, maar er dan toch afscheid van zou nemen vanwege wat kleine irritaties. Ze zijn nog minder praktisch, weinig luxe, wil je wat keus dan zijn ze rechtsgestuurd (LHD komt weinig voor en ombouwen is ook 'gedoe') en het is Engels. Gave auto's maar met 20.000 km/jaar is de kans dat je je daaraan gaat irriteren wat te groot. Bleven over de nieuwe Z4 en Boxster S. De nieuwe Z4 vind ik prachtig om te zien, maar dat stalen dak is een misser en elke test zegt dat de scherpe randjes eraf zijn en het meer een GT/cruiser is geworden. Een auto moet bij mij wel de juiste snaar raken en de weg die BMW is ingeslagen doet dat niet echt meer.
Dus vorige week eens in een Boxster S (3.2 met 280pk) wezen rijden. Dat is toch heel wat anders dan wat ik gewend ben... de zitpositie is anders (niet meer 'op' de achteras zitten met een grote motorkap voor je, wat ik ook fantastisch vind overigens!), balans is anders door middenmotor, gevoel in pedalen en sturen anders (beter!). En de motor is geweldig, die is lekker gretig, wil toeren maken en klinkt fantastisch! Sindsdien niet meer aan de nieuwe Z4 gedacht. Na de nodige research was de keus dus gemaakt: een Boxster S

En ik wilde gewoon alle drie deze auto's een keer in bezit hebben gehad:

(al is dat het oude model Boxster..)
Exemplaar wat ik had gereden was niet helemaal naar m'n zin, dus ben ik verder gaan zoeken. Ik heb toen in Duitsland een prachtige Boxster S gevonden met 3.4 blok (295pk). Afspraak gemaakt en gisteren samen met Michel Pol erheen gereden.
Deze was zwart/zwart, 22.000km op de teller, dealeronderhouden met garantie, alleen in de zomer gereden. Auto stond in een dubbele garage met een autohoes eroverheen. Gewoon gloednieuw. Wielkasten brandschoon, binnenkant van de velgen echt schoon (zou er vanaf kunnen eten) etc. Super dus, deal was snel gesloten want dit was een lot uit de loterij qua staat.
Wat plaatjes:

Verder een sportstuur, sportstoelen met Porsche logo erin, sportuitlaat (geweldig!), dashboard met leer bekleed, automatische airco, stoelverwarming, 19" inch Carrera wielen etc.
Komende week ophalen.
En zo blij als een kind natuurlijk!

Goede reden om deze fantastische reclame nog even te plaatsen: