Vraagje mbt vandalisme (auto bekrast)
-
Vraagje mbt vandalisme (auto bekrast)
Toen ik vanmorgen wakker werd zag ik dat mijn auto aan de rechterzijde bekrast is (voorscherm, deur en achterscherm). Dit moet dus gespoten worden. Ik ben alleen bang dat je een te groot verschil gaat zien met de linkerkant. Aangezien ik de auto na de zomer te koop wilde zetten ben ik bang dat ik potentiële kopers afschrik als ze ook maar enig kleurverschil zien. Ik dacht daarom iets te doen wat ik normaal nooit zou doen, maar ik wil wel dat het goed gebeurd zonder enige vorm van kleurverschil. Waar ik aan dacht is de andere kant van de auto ook licht te bekrassen zodat hij volledig overgespoten moet worden. Ik weet absoluut dat dit niet netjes is, maargoed. Graag wat reacties, ervaringen of wat dan ook. Bvd.
- Knot
Re: Vraagje mbt vandalisme (auto bekrast)
Als je dat doet (in de verzekering), zat het dan in vredesnaam niet op internet 

-
Er is nergens een naam oid van mij te vinden op deze site of waar dan ook. Dat zal het probleem dus niet zijn.
Foto's van de desbetreffende auto zijn ook niet op internet te vinden
Ik zal dit topic ook snel verwijderen, maar zou eerst graag wat meningen of ervaringen willen horen.
Foto's van de desbetreffende auto zijn ook niet op internet te vinden

Ik zal dit topic ook snel verwijderen, maar zou eerst graag wat meningen of ervaringen willen horen.
- dvh
De verzekering bepaald je nieuwe premie aan de hand van het schadebedrag wat ze moeten uitkeren.
Meer uitkeren is hogere premie.
Uiteindelijk betaal je het gewoon zelf.
-
Nee, ik heb een no-claim beschermer. Ik zal dus niks omhoog gaan qua maandelijkse premie.
- Knot
Liefst helemaal niet overspuiten maar toch zou ik voor 1 kant gaan, uitspuiten kunnen ze vrij netjes als je een goede hersteller hebt.
Mijn E39 M5 moest ook de deur gespoten door vandalisme, 2 deuren en scherm werden het maar erg mooi gedaan hier in Alphen.
Mijn E39 M5 moest ook de deur gespoten door vandalisme, 2 deuren en scherm werden het maar erg mooi gedaan hier in Alphen.
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 21 feb 2014, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Dat begrijp ik niet. Een schade is een schade. Of hij nou 100 of 1000 euro kost. Jij (persoonlijk) gaat dat alleen merken op de BM ladder. Het is niet dat je meer zakt bij een duurdere schade.dvh schreef:De verzekering bepaald je nieuwe premie aan de hand van het schadebedrag wat ze moeten uitkeren.
Dat geldt alleen voor je huidige verzekeraar.1995 M3 schreef:Nee, ik heb een no-claim beschermer. Ik zal dus niks omhoog gaan qua maandelijkse premie.
- Barend
- Auto: F20 m135i
Het is volgens mij ook zo dat je spuiter aansprakelijk kunt stellen voor een zichtbaar kleurverschil..?
Dat lijkt me een nettere oplossing dan de andere kant ook bekrassen.
Dat lijkt me een nettere oplossing dan de andere kant ook bekrassen.
-
OnlineMartijn_bmw
tja misschien ben ik te netjes voor deze wereld maar het zou niet eens in me opkomen....
daarnaast ga gewoon naar een goede schadehersteller en je zal geen kleurverschil zien dus het is ook zinloos om zelf de tweede kant te bekrassen...
en als laatste al ziet de koper dat 1 kant gespoten is dan zal hij dat ook zien aan de andere kant en als jij kan aantonen dat het spuiten is geweest vanwege een krasje en niet omdat de hele zijkant in de kreukels heeft gelegen kan ik me niet voorstellen dat iemand daar op afhaakt
daarnaast ga gewoon naar een goede schadehersteller en je zal geen kleurverschil zien dus het is ook zinloos om zelf de tweede kant te bekrassen...
en als laatste al ziet de koper dat 1 kant gespoten is dan zal hij dat ook zien aan de andere kant en als jij kan aantonen dat het spuiten is geweest vanwege een krasje en niet omdat de hele zijkant in de kreukels heeft gelegen kan ik me niet voorstellen dat iemand daar op afhaakt

- Luco
Oplichting noemen ze dit.
En ook al staan er nergens namen of zijn er nergens fotos, valt toch op, verhaaltje op internet en ineens een claim van een auto die aan twee kanten bekrast is.
Gewoon goede spuiter, zie je echt geen kleurverschil.
En ook al staan er nergens namen of zijn er nergens fotos, valt toch op, verhaaltje op internet en ineens een claim van een auto die aan twee kanten bekrast is.
Gewoon goede spuiter, zie je echt geen kleurverschil.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Het zou ook niet eens in mij opkomen. Belachelijk eigenlijk
Gewoon een goede spuiter opzoeken, dan zal het met het kleurverschil wel meevallen.
Maak eventueel voor en na foto's. Mocht de eventuele koper toch over eventueel kleurverschil vallen, dan kun je hem laten zien dat het om krassen ging en dat niet de halve auto in de puinpoeier heeft gelegen.

Gewoon een goede spuiter opzoeken, dan zal het met het kleurverschil wel meevallen.
Maak eventueel voor en na foto's. Mocht de eventuele koper toch over eventueel kleurverschil vallen, dan kun je hem laten zien dat het om krassen ging en dat niet de halve auto in de puinpoeier heeft gelegen.
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Het lijkt me idd makkelijker uit te leggen als 1 kant gespoten is ipv de hele auto...
Maar het is natuurlijk wel vervelend dat iemand anders niet met zijn knoken van je auto af kan blijven!
Maar het is natuurlijk wel vervelend dat iemand anders niet met zijn knoken van je auto af kan blijven!
-
OnlineMartijn_bmw
dat uiteraard! ik kwam er gisteravond ook achter dat er een kras over mijn achterruit loopt en doorloopt op de stijl van de klep daarnaast...Jesper schreef:Maar het is natuurlijk wel vervelend dat iemand anders niet met zijn knoken van je auto af kan blijven!

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Gaat het toevallig over een zwarte BMW E92 335i?
-
OnlineFabian
Richardt. schreef:Het zou ook niet eens in mij opkomen. Belachelijk eigenlijk![]()

- Roy RS
jezus...wat een niveau deze vraag...natuurlijk doe je dat niet man. Door mensen als jij zijn die fucking verzekeringen zo duur...
Maar wat betreft de no claim, dit geld alleen bij deze verzekeraar, MAAR ook alleen bij deze auto, als je wisselt tellen je feitelijke jaren.
Buiten bovenstaand zuur dat je auto beschadigt is.
Is het overigens niet zo, dat als er een dusdanig kleurverschil ontstaat dat de auto waarde vermindert ( en de schade dus nog altijd zichtbaar is), je gewoon sowieso recht hebt op een totale spuitbeurt? het idee achter een verzekering is dat als je schade hebt, je schadevrij gesteld wordt, als je dan nog waardevermindering hebt is dit niet gelukt. (in alle billekheid, verlies je wellicht altijd waarde bij schade, maar dat terzijde)
In mijn ogen mogen topics als deze direct verwijdert worden door een mod, moet eigenlijk niet gekker worden,de volgende vraagt hoe hij het makkelijkst een slot van een golf gti kan kraken ofzo. Maar mijn mening is er natuurlijk ook maar 1
Maar wat betreft de no claim, dit geld alleen bij deze verzekeraar, MAAR ook alleen bij deze auto, als je wisselt tellen je feitelijke jaren.
Buiten bovenstaand zuur dat je auto beschadigt is.
Is het overigens niet zo, dat als er een dusdanig kleurverschil ontstaat dat de auto waarde vermindert ( en de schade dus nog altijd zichtbaar is), je gewoon sowieso recht hebt op een totale spuitbeurt? het idee achter een verzekering is dat als je schade hebt, je schadevrij gesteld wordt, als je dan nog waardevermindering hebt is dit niet gelukt. (in alle billekheid, verlies je wellicht altijd waarde bij schade, maar dat terzijde)
In mijn ogen mogen topics als deze direct verwijdert worden door een mod, moet eigenlijk niet gekker worden,de volgende vraagt hoe hij het makkelijkst een slot van een golf gti kan kraken ofzo. Maar mijn mening is er natuurlijk ook maar 1
- JP
De rechterkant van mijn E90 is vorig jaar ook bekrast. Geschatte schade € 900 ex. Btw, maar nog niet laten maken (word geen verzekeringswerk maar vakantiegeld.......
)
Ik heb toen de schadehersteller ook de vraag gesteld over kleurverschil, maar zij leveren 3jaar garantie op hun spuitwerk en mocht ik verschil zien dan werd dit alsnog kostenloos hersteld

Ik heb toen de schadehersteller ook de vraag gesteld over kleurverschil, maar zij leveren 3jaar garantie op hun spuitwerk en mocht ik verschil zien dan werd dit alsnog kostenloos hersteld
- Tim N
Maandag de auto eens flink onderhanden genomen, kwam ik ook na de foam en wasbeurt ook een leuke verassing tegen... meeste weggekregen maar als je het weet blijf je het zien met je neus erop.

Auto's bekrassen :') Wat een helden zeg. Je zal het maar zien gebeuren als eigenaar. Ik zou ze echt wat aandoen.
-
Je zou ze toch %&@$#^ 

- GTRene
damn...ze zijn dus aardig aan het krassen geweest...
waarom kopen dat soort lui die graag krassen niet gewoon
alhoewel sommige wellicht door hele kleine kids worden gedaan zoals die krabbels (geen lange 'rechte' strepen bv.)
waarom kopen dat soort lui die graag krassen niet gewoon
alhoewel sommige wellicht door hele kleine kids worden gedaan zoals die krabbels (geen lange 'rechte' strepen bv.)
-
Lol @ Rene
Bovenstaande lijkt me ook meer door kinderen gedaan? En in dat geval vraag ik me af of de Japanner net zo stoer is en die kinderen ook graag hetzelfde aandoet

Bovenstaande lijkt me ook meer door kinderen gedaan? En in dat geval vraag ik me af of de Japanner net zo stoer is en die kinderen ook graag hetzelfde aandoet

- Tim N
Idd lijkt door kinderen, (hoogte en stijl van het kunstwerk laat weinig andere daders over) daarom kan ik er ook niet echt van wakker liggen.
Heb er zelf twee, en de neefjes hebben laatst fijn de auto van hun ouders bewerkt met een ijzeren harkje....
Echter is dit wel van dermate kwaliteit dat ik twijfel of mijn meisje van drie dit überhaubt gedaan kan hebben
Heb er zelf twee, en de neefjes hebben laatst fijn de auto van hun ouders bewerkt met een ijzeren harkje....
Echter is dit wel van dermate kwaliteit dat ik twijfel of mijn meisje van drie dit überhaubt gedaan kan hebben