...maar wat moet ik gaan kopen?
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
...maar wat moet ik gaan kopen?
Ik heb mijn handgeschakelde 745i te koop gezet omdat ik graag eens wat nieuwers wil. Ik rij al jaren oldtimer en wil dus wel eens wat andrs. En dan is er de vraag "maar wat moet ik gaan kopen?".
Ik kijk al een tijdje rond naar wat leuks. Mijn voorkeur ging uit naar een Z3 coupe. Dat leek mij een erg leuke auto. Dus toen er een 3.0i op Marktplaats verscheen heb ik een afspraak gemaakt en heb ik een proefrit gemaakt. Om een lang verhaal kort te maken, ik pas er niet goed in. Jammer...
Maar wat moet je dan?
Op Marktplaats kwam ik een E46 328i coupe tegen in een mooie kleurstelling. Met zo'n prijs kan er nog het één en ander worden aangepast voor wat meer vermogen.
Een andere optie zou een 130i kunnen zijn. Daar pas ik prima in en die schijnen ook erg goed te rijden.
De 3 liter 6 cilinder ligt ook in enkele andere modellen, zoals de E90 330i (deze heeft wel wat kilometers maar vind ik wel mooi), de Z4 coupe (helaas niet echt eentje die redelijk betaalbaar is op dit moment) of een 1 serie coupe (qua geld wel het maximale wat ik eigenlijk wil uitgeven).
Een E92 3 serie coupe vind ik op zich ook mooi, alleen zijn die ook nog aardig aan de prijs en zou het een 320i moeten worden. Een 1 serie coupe 120i kom je helaas niet heel veel tegen.
Tsja, keuzes. De sedan is op zich een vreemde eend in de bijt maar qua motorisering en uitrusting wel naar mijn smaak. Schakelen wil ik zelf doen, schuifdak is een pré. En het moet wel 1 op 10 kunnen doen op de snelweg. Een //M is voor mij geen optie. De kofferbak heb ik niet persé nodig, mensen op de achterbank gaan in de andere auto.
Iemand nog tips?
Ik kijk al een tijdje rond naar wat leuks. Mijn voorkeur ging uit naar een Z3 coupe. Dat leek mij een erg leuke auto. Dus toen er een 3.0i op Marktplaats verscheen heb ik een afspraak gemaakt en heb ik een proefrit gemaakt. Om een lang verhaal kort te maken, ik pas er niet goed in. Jammer...
Maar wat moet je dan?
Op Marktplaats kwam ik een E46 328i coupe tegen in een mooie kleurstelling. Met zo'n prijs kan er nog het één en ander worden aangepast voor wat meer vermogen.
Een andere optie zou een 130i kunnen zijn. Daar pas ik prima in en die schijnen ook erg goed te rijden.
De 3 liter 6 cilinder ligt ook in enkele andere modellen, zoals de E90 330i (deze heeft wel wat kilometers maar vind ik wel mooi), de Z4 coupe (helaas niet echt eentje die redelijk betaalbaar is op dit moment) of een 1 serie coupe (qua geld wel het maximale wat ik eigenlijk wil uitgeven).
Een E92 3 serie coupe vind ik op zich ook mooi, alleen zijn die ook nog aardig aan de prijs en zou het een 320i moeten worden. Een 1 serie coupe 120i kom je helaas niet heel veel tegen.
Tsja, keuzes. De sedan is op zich een vreemde eend in de bijt maar qua motorisering en uitrusting wel naar mijn smaak. Schakelen wil ik zelf doen, schuifdak is een pré. En het moet wel 1 op 10 kunnen doen op de snelweg. Een //M is voor mij geen optie. De kofferbak heb ik niet persé nodig, mensen op de achterbank gaan in de andere auto.
Iemand nog tips?
- Hielke
Re: ...maar wat moet ik gaan kopen?
Gezien je geschetste enorme range van mogelijkheden, BMW, BMW, nog wat BMW's, en om het eens helemaal gek te doen nog wat BMW's, eehh, nee, verder zou ik het even niet weten.
- Sperdy
een BMW?
- EvdP
Mijn voorkeur ligt inderdaad wel bij BMW. En als het kan een 6 cilinder. Al moet ik zeggen dat ik een M30 beter vind klinken dan een nieuwere 6 cilinder. Maar heeft een 1 serie meer "driving fun" dan een 3 serie? En is is een 1 serie coupe net zo groot van binnen als een normale 1 serie?
-
Uit je lijstje zeg ik 330 of 130.
Coupe v/d 1 serie vind ik nog te duur voor wat je krijgt......
Persoonlijk zou ik de 130 gaan rijden.
Coupe v/d 1 serie vind ik nog te duur voor wat je krijgt......
Persoonlijk zou ik de 130 gaan rijden.
- Roy RS
ben je te rond of te lang voor de Z3? Anders is een Z4 misschien iets, een maatje van me is 2.05m en die past daar aardig goed in
- Knot
Valt over te praten hoor, ik zet m na de zomer tekoop voor 18k vraagprijs.zerotolerance schreef:de Z4 coupe (helaas niet echt eentje die redelijk betaalbaar is op dit moment)
- EvdP
Ik zat met mijn hoofd tegen het plafond en de positie van mijn linkerbeen was niet mijn ding. Ik vond het nogal krap. Er zat wel een aftermarket dakje in, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt. De stoel zat verder prima, maar ik ben niet een heel erg lichtgewicht.Roy RS schreef:ben je te rond of te lang voor de Z3? Anders is een Z4 misschien iets, een maatje van me is 2.05m en die past daar aardig goed in
Hmm, dat duurt dus nog even. Maar dat is op zich nog een optie.Knot schreef:Valt over te praten hoor, ik zet m na de zomer tekoop voor 18k vraagprijs.zerotolerance schreef:de Z4 coupe (helaas niet echt eentje die redelijk betaalbaar is op dit moment)
- Knot
Als jij de 745i verkocht hebt mag je best eens komen kijken hoor, ik wil de auto liefst nog even houden, vind het een prachtig ding en stuurt perfect maar ik wil ook steeds wat anders.... al zal het niet snel veel beter sturen worden dan dit tenzij je de Z4M neemt.

- dvh
Gewoon langs Knot gaan met 17k cash op zak. Even wapperen ermee en gelijk meenemen voordat ie spijt krijgt .. 

- EvdP
Het kopen van een andere auto is niet afhankelijk van de verkoop van mijn 745i. Als er niemand voor komt blijft ie staan. Ruimte hebben we wel en ik heb het geld niet nodig om een andere auto te kopen.
Een //M is niet aan mij besteed. De bedoeling is dat ik wel normaal ga rijden, dus in weer en wind en meer dan 3000 kilometer per jaar. Dat doe ik nu namelijk niet met mijn E23. In de winter had ik een winterauto, nu ben ik op zoek naar iets om te houden en waar ik met slecht weer ook gewoon in wil rijden.
Een //M is niet aan mij besteed. De bedoeling is dat ik wel normaal ga rijden, dus in weer en wind en meer dan 3000 kilometer per jaar. Dat doe ik nu namelijk niet met mijn E23. In de winter had ik een winterauto, nu ben ik op zoek naar iets om te houden en waar ik met slecht weer ook gewoon in wil rijden.
- Knot
Niet om verkooppraat op te hangen maar denk (zoals mark ook al zei) dat je op de Z4M (coupe) na met deze wel echt een strak sturende en door het relatief lage gewicht snelle 2 zitter hebt. Als ik m in een garage binnen kon zetten zou ik niet zo twijfelen over verkoop maar ik trap er elke keer toch weer in om een nette auto te kopen en elke avond 4x naar buiten te zitten kijken of het wel goed gaat met het volk wat ernaast parkeert.
-
OnlineMartijn_bmw
Zo herkenbaar! aan de ene kant wil ik een hele strakke en realtief nieuwe auto aan de andere kant als ik die dan heb geeft het me geen rust als ie buiten staatKnot schreef:Niet om verkooppraat op te hangen maar denk (zoals mark ook al zei) dat je op de Z4M (coupe) na met deze wel echt een strak sturende en door het relatief lage gewicht snelle 2 zitter hebt. Als ik m in een garage binnen kon zetten zou ik niet zo twijfelen over verkoop maar ik trap er elke keer toch weer in om een nette auto te kopen en elke avond 4x naar buiten te zitten kijken of het wel goed gaat met het volk wat ernaast parkeert.

-
Ik zou lekker voor de Z4 gaan. Het is echt een mooi verschijning en super rijeigenschappenzerotolerance schreef:Mijn voorkeur ligt inderdaad wel bij BMW. En als het kan een 6 cilinder. Al moet ik zeggen dat ik een M30 beter vind klinken dan een nieuwere 6 cilinder. Maar heeft een 1 serie meer "driving fun" dan een 3 serie? En is is een 1 serie coupe net zo groot van binnen als een normale 1 serie?