Thomas.. Voorstellen 2.0 - 205 GTI

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Thomas H

Thomas.. Voorstellen 2.0 - 205 GTI

Bericht door Thomas H » 19 mei 2008, 20:32

Hallo allemaal!

Ik ben Thomas H. 16 jaar, en woon in Heemstede. Mijn vader is in het bezit van een Mini. Vandaar dat ik hier ben Razz Hij houdt niet zo van die forums, maar ik vind het wel leuk om de auto's te zien van de andere liefhebbers..

Ik zal maar wat over de achtergrond van mijn vader's autocariere hebben, want ik heb (vreemd genoeg) nog geen auto!

Na jaren gekozen te hebben voor een gezin auto, kon er nu een wat leukere auto komen, omdat mijn zus het huis uit is. Mijn vader heeft, toen hij 18 was, een mini gehad... Zijn begin auto dus. Daarna zijn er veel andere auto's geweest. Van sportieve(uit me hoofd 309GTI), tot normale auto's(voornamelijk Passat). Wat een perfecte auto is. Rijdt heerlijk rustig, echt een auto's om lekker veel rustige kilometers te maken Mijn zus is nu al 3 jaar uit huis. Wij mogen van de luxe genieten dat wij 2 auto's op de oprit hebben staan. Een VW passat 2.0. Goede, betrouwbare auto, die het altijd doet. We hebben menig VW passat's gehad, en altijd goede ervaring mee gehad! (tevens de auto waarin ik voor het eerst in heb mogen rijden, dus de passat heeft altijd iets bijzonders voor mij)
Maargoed, ongeveer 10 maanden geleden kreeg ik van mijn vader te horen dat we even naar de mini garage gingen. Wat bleek, hij was al een tijdje de site van de mini dealer bij ons in de buurt (van Poelgeest) in de gaten aan het houden. Hij had een mooie Cooper S gezien. We zijn er naartoe gegaan, de auto bewonderd, toen weer naar huis te gaan. Me vader liet weinig blijken of hij het een leuke auto vond, zoals hij vaker doet!
Na een tijdje toch een proefrit aangevraagd, in een cooper S, en een Works. Die had hij zien staan op de website. Eerst de S. Eerste keer dat we in de nieuwe mini zaten. Compressor geluid kwam meteen duidelijk naar voren. Auto was snel, lag goed op de weg e.d. Toen de Works. Toen de motor warm was gereden en we hem doortrokken, kwam er een hele grote grijns op me gezicht. Vooral van het geluid. We hadden niet echt het gevoel dat hij heel veel sneller was dan de S (verschil is ook klein). Achteraf hebben we het er nog over gehad, en het kwam waarschijnlijk omdat de auto nog niet goed was ingereden. Hij was van een man geweest, die hem voor zijn vrouw had gekocht. Wij denken, omdat hij in 2 jaar 16.000 km. heeft gereden, de auto nog niet goed was ingereden. Nu we hem een tijdje hebben, denken we dat hij sneller is als dat hij bij de proefrit was. Wij hebben 7.2 van 0 - 100 gemeten, wat volgens het boekje in 6.6 kan. Niet slecht, dacht ik. Me pa schakelde nog relatief rustig, omdat hij het niet zo'n goed idee vond om heel "agresief" over te schakelen. Misschien is dit nu anders, maar we hebben het niet meer getest.
Goed, me vader vond het een onwijs gafe auto, maar ook met een flink prijskaartje. We hadden woensdag de proefritten gemaakt, en op de Works hadden we een optie tot en met zaterdag. Na flink wat overwegen, toch ervoor gekozen om hem te kopen. Vrijdag was het besluit gevallen en telefonisch doorgegeven, maar tot zaterdag gewacht met tekenen omdat het vrijdag vrijdag de 13e was. Niet dat we bijgelovig zijn, maar toch:P

Het blijft een heerlijk karretje. Wegligging, acceleratievermogen, geluid, een echt scheurbakkie, maar beschaaft.
De eerste auto waar ik in reed was een Passat. Ook in de huidige passat heb ik af en toe gereden. Toen ik voor het eerst in de Mini stapte, was dat een ongelofelijk verschil. Het sturen was veel directer, de auto veel sneller (dohh), oftewel een vette ervaring. Elke keer weer geeft het een onwijse kick, om zelf dat gespendaal te vloeren! Kan ook niet wachten tot ik me rijbewijs heb, om een keer wat langere ritten mee te maken.

Ik heb me hier aangemeld om wat van de projecten van sommige te volgen. Ook wil ik de D-F track dagen op zandvoort in de gaten houden, aangezien ik 30 minuten fietsen (jawel, geen scooter :P) van het circuit vandaan woon.

Dit was mijn verhaaltje :P
Thomas
Oja, zal ook even wat foto's uploaden!
[IMG:150:128]http://img132.imageshack.us/img132/7564 ... ch1.th.jpg[/img]
[IMG:150:128]http://img140.imageshack.us/img140/6061 ... uc7.th.jpg[/img]
[IMG:150:128]http://img205.imageshack.us/img205/1439 ... uy1.th.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Thomas H op 11 jul 2013, 15:49, 3 keer totaal gewijzigd.

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 19 mei 2008, 20:43

weer een leeftijdsgenoot op het forum, welkom!

Maik

Bericht door Maik » 19 mei 2008, 20:46

Leuk verhaal Thomas!
De Works is ook een vet bakkie :wink:
Veel plezier hier.

Jurriaan

Re: Thomas..

Bericht door Jurriaan » 20 mei 2008, 01:06

Thomas H schreef:Ik heb me hier aangemeld om wat van de projecten van sommige te volgen. Ook wil ik de D-F track dagen op zandvoort in de gaten houden, aangezien ik 30 minuten fietsen (jawel, geen scooter :P) van het circuit vandaan woon.
Even wachten en gelijk een auto kopen joh ;)

Welkom, en fraaie Mini! :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 mei 2008, 05:39

Welkom.

Thomas H

Bericht door Thomas H » 20 mei 2008, 10:12

Jurriaan schreef:
Thomas H schreef:Ik heb me hier aangemeld om wat van de projecten van sommige te volgen. Ook wil ik de D-F track dagen op zandvoort in de gaten houden, aangezien ik 30 minuten fietsen (jawel, geen scooter :P) van het circuit vandaan woon.
Even wachten en gelijk een auto kopen joh ;)

Welkom, en fraaie Mini! :)
Daarom!!!

Bedankt voor het hartelijke welkom! :P

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 20 mei 2008, 11:11

Moin en welkom!

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 mei 2008, 11:46

Welkom hier Thomas

Thomas H

Bericht door Thomas H » 20 mei 2008, 17:07

Dank U allen!

Binnenkort een filmpje van buiten! Compressor + Sportuitlaat!

Thomas H

Bericht door Thomas H » 03 sep 2010, 09:10

Zo, even een update hier!
Ben nu 4/5 maanden in het bezit van me rijbewijs, en geniet er nog bijna elke dag van!
Eigen auto heb ik nog niet. Wil uiteindelijk een Peugeot 205 GTI 1.6 over gaan kopen van mijn Oma! Zei is de eerste eigenaar van de auto. Auto mankeert niet heel veel aan, alleen een remschijf die wat aanloopt, merk je alleen als je remt, zit een slag in zegmaar.
Maargoed, dat is toekomst praat. Tot die tijd rij ik in de auto's van me ouders. En daar heb ik zeker geen klagen aan.
Mini:
Verhaal van de Mini is bekend. In deze auto rij ik het meest. Een heerlijke auto om in te rijden, echter is het elke keer dat ik er in rij inhouden, aangezien je met die auto al heel snel op 50+ zit van de toegestane snelheid, is niet fijn voor je rijbewijs :)
Toevallig 3 dagen geleden rustige lange weg op gezocht, om een keer over de 200 te komen. Eerst de weg op en neer gereden om te kijken voor lasers. Kon niks vinden, achter me en voor me was vrij dus gassen maar. Uiteindelijk 203 gereden, daarna snel het gas af gegaan, voelt toch niet helemaal fijn om 100+ te hard te rijden! Weet dat dit geen spannende getallen zijn voor de meeste mensen hier!
Goed, andere auto, auto van me vader: Volkswagen Golf 5 R32.
Mijn vader heeft denk ik 2 tot 3 jaar in de Mini gereden, toen de Golf plotseling in beeld kwam. Maarja het was ook zonde om de Mini weg te doen, dus toen maar gekozen om de VW passat weg te doen, en de speurtocht kon beginnen!
Verschillende Golf's bekeken, waren het allemaal net niet. Toen kwam de grote vraag, de lastigste keuzen volgensmij bij de R32, wel of geen DSG.
Ik heb hem sterk aangeraden voor een handbak te gaan. Dit vooral omdat je dan toch wat meer aan het auto rijden bent. Uiteindelijk een R32 tegengekomen met uit me hoofd 16.000 km op de teller, handgeschakeld, leer, navi, schuifdak, noem maar op. Deze stond in.. Weet het niet precies meer, omgeving Friesland bij Pouw. Testrit gemaakt, beviel allemaal goed. Onderweg naar huis veel er over gehad, en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat als je een R32 wil kopen, dit hem zou moeten zijn.

Nou, uiteindelijk opgehaald, en is hij nu ongeveer een jaar in ons bezit. Rij er zelf ook af en toe in, en dat is me toch een beleving! Geluid is echt super, van buiten misschien nog wel beter als van binnen. Kwa snelheid wint hij het nauwlijks van de Mini tot de 100, echter zal je het daarboven wel merken. De hoeveelheid grip dat die auto heeft is ongelovelijk. Waar je in de Mini in de bocht rustig moet doen met het gas als je bijvoorbeeld bij het stoplicht een weg opdraait, kan je dit in de Golf volgas doen, de 4WD trekt hem er doorheen, geniaal!

Driving-Fun:
Ik ben 1x bij een Trackday van CPZ geweest, maar niet echt mensen gesproken, wel even Metchu geholpen met een rode civic, maar verder geen praatje gemaakt, blijft altijd toch en beetje moeilijk om op "vreemde" mensen af te stappen!

Nu was ik gister toevallig ook even op CPZ, en zag ik daar de Seat van Luco voorbij rollen. Omdat het een motordag was op het circuit, was ik toch benieuwd waarom hij er was, dus ben er maar achteraan gelopen, maar eenmaal bij de auto was er geen spoor meer van hem te bekennen van hem! Was rond kwart voor 3!

Zal proberen er bij een volgende CPZ circuit dag erbij proberen te zijn, als toeschouwer :)

Luco

Bericht door Luco » 03 sep 2010, 09:30

Hoi Thomas, er was een incentive van Dillon Koster voor seat werknemers.

Ik mocht deze mensen samen met Tom Coronel op wat snelle rondjes trakteren van 17.00 tot 19.00 uur.
Ik was wel in de buurt hoor, ff bij Mickeys bakkie doen rond die tijd vermoed ik.
Volgende keer beter :thumbup:

Thomas H

Bericht door Thomas H » 03 sep 2010, 09:32

Luco schreef:Hoi Thomas, er was een incentive van Dillon Koster voor seat werknemers.

Ik mocht deze mensen samen met Tom Coronel op wat snelle rondjes trakteren van 17.00 tot 19.00 uur.
Ik was wel in de buurt hoor, ff bij Mickeys bakkie doen rond die tijd vermoed ik.
Volgende keer beter :thumbup:
Haha oke vandaar! Ik zag wel op die grote parkeersplaats achter de audi S bocht een groene Seat rijden. Ik kwam er later achter dat Tom Coronel achter mij het circuit terrein opreed!
Maar inderdaad volgende keer beter :)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 03 sep 2010, 09:45

Welkom!

Thomas H

Bericht door Thomas H » 11 jul 2013, 15:39

Zo, voorstellen 2.0! Wil zo nu en dan komen kijken bij trackdagen van jullie, vandaar het verhaal.

En ja, de (alhoewel het een beetje een cliché klinkt) de droom is uitgekomen! Mijn opa wilde toch afscheid gaan nemen van de GTI. Hier het verhaal (schaamteloos gekopieerd van het Mini forum) :

Wat voelde ik me vroeger goed toen ik nog op de basisschool zat en opgehaald werd door mijn oma in haar Peugeot 205 GTI! Liefde voor auto's was er toen ook al, en ik genoot altijd wanneer ik mee reed. Vandaar dat ik ook zonder meer ja zei op de vraag of ik hem 2 jaar geleden in de zomer een weekje wilde rijden. In die week ben ik verliefd geworden op de auto. De supersnelle gasrespons, het sportieve karakter en een goede pk/gewichtsverhouding.
Zonder meer zei ik dan ook vorig jaar ja op de vraag of ik hem 3 weken wilde rijden om te gebruiken om naar mijn zomervakantiebaantje te komen, wat toch wel een flink stuk fietsen was. In die tijd speelde het idee bij mijn Opa en Oma om afstand te doen van de auto. Als dank heb ik samen met Mark de Peugeot grondig gewassen, in de was gezet en foto's gemaakt voor de verkoop. Goh, zou toch wat zijn als ik de auto zou overnemen.. Is het handig, moet dan wel compromissen gaan sluiten ( :bier). Ach, ik zie het ter zijne tijd wel...

2 weken geleden: Mijn opa verteld mij dat hij de auto op marktplaats wil gaan aanbieden. Ik had beloofd hem daarbij te gaan helpen, wanneer ik uit mijn toetsweek zou zijn. Nog voordat ik de kans had om hem op marktplaats te zetten (en bij mezelf te bedenken of ik niet deze auto zou moeten overnemen) kreeg ik een telefoontje van hem: Mijn arts heeft interesse, kom je even langs? Sh*t... das toch jammer, maarja de arts was een goede bekende van mijn Opa en Oma, en hij had al meerdere klassiekers staan, knapte ze op en onderhield ze in een fantastische staat. Misschien maar beter zo. Na snel even een globale prijsinschatting te maken door het aanbod met elkaar te vergelijken liet ik dit zien aan mijn Opa. Samen kwamen we op een prijs uit. Echter was er 1 maar. De eventuele geïnteresseerde vond het ook geen probleem om de auto later dit jaar/volgend jaar over te nemen, zodat ik er nog van kon genieten. Hij vond dat het rijden van klassiekers gestimuleerd moest worden! Hoe dan ook zou hij komen kijken, om te controleren in wat voor de staat de Peugeot keerde.
Ik had zelf ook al wat voorwerk gedaan, en een vriend heeft de auto helemaal nagelopen en we kwamen tot de conclusie dat het plaatje eigenlijk volledig klopt. De auto heeft altijd in de garage gestaan, dus staat van de lak is op 1 roestplek en wat gebruikersschade nog zeer goed te noemen. Er zat een slag in de remmen, maar daar bleef het bij. Motor liep goed, olie zag er goed uit, zag er goed schoon uit... Nog meer kriebels...
Gister is de arts komen kijken, en heeft hem samen met mij even doorgelopen. Ook hij was enthousiast over de staat van de auto. Noemde hier en daar een aandachtspuntje op, ook tijdens het rijden, maar dat was allemaal verwaarloosbaar, zelfs de remmen. Zowel tijdens het gesprek met mijn Opa en Oma als tijdens de testrit raadde hij mij aan om zelf lekker te gaan genieten van de auto. In mijn hoofd was ik inmiddels al om, deze wil ik heel graag hebben!
Voor mijn Opa was het geen probleem, de geïnteresseerde heeft verteld dat hij altijd interesse in de auto blijft houden. Hij gunde het mij van harte om erin te rijden.
Zo blij als een kind reed ik in de Mini terug naar huis, met het idee dat ik mijn eerste eigen auto heb! Uiteraard had ik geen moment geduld meer en heb ik hem gisteravond direct met een vriend van me opgehaald. Wat is dat genieten zeg, rijbeleving den top! Stuurt heerlijk direct, gas loslaten in de bocht betekend dat de kont een uitstap(je) maakt, motor is zowel boven als onderin de toeren krachtig en de looks zijn naar mijn mening ook echt top! Ik ben helemaal blij! Even wat foto's om haar even voor te stellen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil meteen de 2 minpuntjes aan de auto verhelpen:
1. De remmen. Ik kan er mee doorrijden, maar irriteer me mateloos aan de slag die erin zit dat ik ze zelf ga vervangen
2. De radio: Er zit geen radio in. Heb een radio gekocht om toch nog wat muziek te hebben tijdens het rijden
Radio ga ik vanavond ophalen, remmen ga ik vanmiddag bestellen zodat ik er zo snel mogelijk van kan genieten!

--------------------------------------------------------------------------------------

Gister de radio ingebouwd. Was ff zoeken naar de juiste draadjes, maar toen die gevonden waren was het allemaal gelukt. Heb me best gedaan om een bescheiden radio te kopen, en dat is me wel gelukt. Het is gelukkig niet zo'n kermis ding, want eigenlijk past deze al niet bij de auto. (sorry voor de telefoon foto's)

Afbeelding

5/6 jaar geleden zijn m'n opa en oma verhuist naar een appartement, waarbij ze aanzienlijk minder opslagruimte hebben. Betekende dus grote opruimactie. Mijn oom heeft blijkbaar ook nog een 1.9 GTI gehad, waarbij hij in de boxen in de hoedenplank had gebouwd. Die heb ik mee naar huis genomen. Gelukkig zijn het mooie speakers, want speakers in de hoedenplank is niet direct mijn smaak. Toch vind ik het wel fijn om wat muziek te hebben, dus heb ze maar erin gezet met dit als resultaat:

Afbeelding

Valt best mee toch?

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Vrijdag zijn de remmen bezorgt. Bij een vriend van me afgesproken waar ze een carport hebben, omdat het de hele dag lekker regende...

Afbeelding

Afbeelding

Had er een DIY bij, maar die bleek toch minder aan te sluiten op de remmen van de 205 dan ik dacht. Vandaar samen met een vriend zo goed mogelijk gekeken, logisch nagedacht en soms een hulplijntje hier en daar. Ook de huidige schijf even goed bekeken, en zoals op de foto te zien is, is de schijf soms op een hele aparte plek "afgesleten":

Afbeelding

Goed, na een uur was de eerste schijf eraf, en konden we de nieuwe plaatsen:

Afbeelding

Uiteindelijk een uur en kwartier over gedaan over de 1ste schijf. De 2de schijf was in een kwartier vervangen. Heb daar wel ontzettend om gelachen, als je eenmaal weet hoe het moet is het peace of cake.
Was echter niet helemaal vlekkenloos verlopen. De schijf draaide nog steeds wat stroef op 1 plek. Ik was dus even bang dat het hele probleem van het remmen niet in de schijf lag. Wanneer ik de nieuwe schijf ronddraaide, had hij op 1 plek wat meer weerstand. Maargoed, was maar 1 manier om daarachter te komen: Testrijden.
Heel rustig weggereden, en merkte dat ik meteen al goede remdruk had, mooi! Snelheid heel rustig opgebouwd en tot de conclusie gekomen dat het hele probleem weg was. Hij remt weer fantastisch! Ben er echt heel blij mee.
Die avond even een stuk snelweg gepakt. Ik had dat voorheen niet gedaan omdat het niet prettig was om met 120 te remmen met de oude remschijven. Dit ging ook helemaal goed. Ondanks dat de auto heel weinig heeft gereden de afgelopen jaren is hier niets van te merken. Maakt niet uit welk toerental, overal pakt ie goed op en rijdt hij heel soepel. Ga er nu niet veel meer aan doen, eerst maar lekker kilometers maken en genieten!

Afsluitend plaatje:

Afbeelding

----------------------------------------------------------

Zo, er kan weer een punt van m'n to do list af: Roest is weg!

Heb samen met m'n opa een adres gevonden van een man die schade's hersteld. Is een echte liefhebbers van oude auto's. Daar heeft de Peugeot een dagje geslapen, en is de roest op de achterklep vakkundig hersteld.
Gelukkig hoefde het raam niet uit de achterklep. Dit kan namelijk zorgen voor nieuwe zwakken plekken. Was heel bang voor groot kleurverschil. Gelukkig is dit niet/nauwelijks te zien. Pics:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb er 10w40 van castroll bijgegooid. Nu maar is even kijken of de Peug van een slokje houdt, hoewel ik sterk het vermoeden heb dat het wel mee zou vallen. Tevens is de auto gebalanceerd door Profile tire center. Heb daar meteen een prijsopgave gevraagd voor 4 vredestein banden. Moet even kijken of ik hiervoor kies of voor wat anders, maar dat is zorg voor later.

To do list voor aankomende zomer:
1. Rijden!! :D (misschien wel weekendje ring kijken!
2. Speakers voorin, geluid alleen achterin is niet ideaal wanneer je met 2+ in de auto zit.
3. Olietemperatuursensor vervangen (twijfel)
4. Gordels achterin (alleen kijken hoe, aansluitingen zitten er niet)

Verder schiet me er niet zoveel te binnen. Auto begint eigenlijk in mijn ogen "af" te raken, en geniet van elke kilometer. Als ik erin rij, of als ik er naar kijk, ben ik er echt trots op! Moet me ook inhouden om niet elke avond een stuk te gaan rijden.

------------------------------------------------------------------------
Wil eind van de zomer de banden rondom vervangen. Staat nu op energy savers, en dat is kwa lift off oversteer erg leuk en leerzaam. Hij gaat op relatief lage snelheid dwars, maar is kwa sturen wel wat minder.

Voor de rest is het, zoals hierboven al gezegd, intens genieten geweest. Het is mijn eerste eigen auto, en had altijd voor ogen dat het iets speciaals moest zijn. Denk dat het hierbij gelukt is.

Misschien tot meetings!

Jurrian

Re: Thomas.. Voorstellen 2.0 - 205 GTI

Bericht door Jurrian » 11 jul 2013, 15:51

Goeie genade wat een verhaal, maar toffe kar! Veel plezier er mee.

Volgens mij hebben die 205'jes altijd veel lift-off overstuur, dus altijd oppassen.

2000USA

Bericht door 2000USA » 11 jul 2013, 16:29

Leuke eerste auto, en mooi dat ie (voorlopig) in de familie blijft. Veel rijplezier en hou 'm heel!

Zelf heb ik ooit nog eens een 1.9 gehad, sweet memories! :df:

Rupie

Bericht door Rupie » 11 jul 2013, 16:42

Mooi verhaal. Lijkt me een heerlijk autootje. :thumbup:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 11 jul 2013, 16:58

leuk zo'n verhaal zeg! Ik kan het me helemaal voorstellen, ik had zelf in mijn krantenwijk een rode 1.9 staan met zo'n rood biesje over de bumper, het halve lederen interieur en de bekende wielen, destijds was dat een nieuwe auto....Mijn god wat heb ik vaak staan kwijlen bij dat ding, die komt er zeker ooit nog bij in een nette originele staat!

Heb er veel plezier mee, hopelijk ga je ondanks je jonge leeftijd de staat van de auto en daarmee je grootouders respecteren en dus geen gekke wielen, uitlaten, interieurs of andere nonsens monteren. Deze auto is top zoals ie is!
Het leuke is dat je deze auto je leven lang niet meer gaat vergeten en als je hem ooit wegdoet voor iets "beters", wat zeker gebeurd...dan komt er een moment dat je terugverlangt naar dit analoge beestje!

Je hebt toch wel de remblokjes ook meteen vervangen he? Zou zonde zijn van je nieuwe schijven anders.

Thomas H

Bericht door Thomas H » 11 jul 2013, 17:11

Dank voor de leuke reacties! Sorry Jurrian, enthousiasme doet mij typen haha!

@Roy-RS:
Kan het me volledig voorstellen, herken die eigenschap ook van mezelf toen ik "jong" was!
Het is totaal niet m'n intentie de auto te tjoenen. Ben er helemaal geen fan van. Waardeer de auto ontzettend zoals hij is, en datgene wat ik eraan verander wil ik alleen doen als het orgineel blijft. Wil géén sjonnie auto er van maken. Vond de radio al echt op het randje (samen met de speakers), maar ik waardeer een lekker achtergrondmuziekje toch wel. De speakers zijn écht op het randje. Echter is de kwaliteit dermate goed dat ik het dat wel waard vindt. Ook lijkt het me gaaf om iets meer sound uit de auto te krijgen. De Mini van me ouders klinkt op belasting heel goed, maar rij je er rustig mee hoor je niks. Zo iets lijkt me ook gaaf op de Peug, durf het echter niet aan ivm het sjonniegehalte wat dat vaak met zich mee brengt.
Blokken zijn 2 dagen later vervangen. Had van iemand begrepen dat het nog niet nodig was. Had me niet goed genoeg ingelezen. Hoorde van 3 verschillende personen dat het niet heel gebruikelijk was. Heb er toen niet mee gereden en 2 dagen later de blokken ook vervangen. Stukje onwetendheid haha!

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 11 jul 2013, 18:49

Mooie kar, zeker als hij zo mooi standaard en goed uit de familie komt :D :df: !

205 GTi heb ik altijd een zwak voor gehad, ben zelfs wel eens wezen kijken bij een exemplaar maar het is er toch nooit van gekomen. Prijzen gaan tegenwoordig wat omhoog, aanbod is flink uitgedund!

Martijn M

Bericht door Martijn M » 11 jul 2013, 18:51

Gaaf! Ziet er erg netjes uit zeg. Zelf wil ik ook nog eens een 205 GTI bezitten.
Toen ik klein was heeft mijn oom er 2 gehad. Een 1.6 en later een 1.9. Altijd superveel lol mee gehad :D

Jonh

Bericht door Jonh » 11 jul 2013, 23:28

Mooie 205 GTI Thomas. :thumbup:

Tim N

Bericht door Tim N » 13 jul 2013, 13:58

Mooie 1.6 Gti, top uiterlijk en ziet er super fris uit.
114K gelopen zie ik dat nou goed? Heb je een mooie youngtimer aan.
1.6Gti's zijn er volgens mij nog minder over dan van de 1.9's

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jul 2013, 16:00

ja leuk zo'n 205 GTI :df:

brings back good memories.

Plaats reactie