Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Bericht door Robin » 12 jul 2013, 13:02

Ja en zo betaal IK ik als ondernemert/belastingbetaler mee aan 't onderhouden van nogal wat kanslozen her en der in mijn gemeente/NL.

Zo kun je aan de gang blijven.

Een bedrijf is een riscovolle onderneming, waar ook veel van naar de staat gaat plus dat dat bedrijf ook vaak personeel in dienst heeft die ook centjes bruto/netto verdienen.

Etc etc.

Consumenteprijzen ex btw erbij op 't kaartje(van normale producten/boodschappen) zou de consument zich alleen nog maar meer kapotschrikken denk ik?

dvh

Bericht door dvh » 12 jul 2013, 13:03

Als je gezeik aan de kassa wil...
Ik zou het nooit willen doen.

Gewoon een prijs. Zo makkelijk mogelijk. Mensen moet niet nadenken over de prijs/btw in de winkel.

Robin

Bericht door Robin » 12 jul 2013, 13:04

Kar vol bij de Lidl. Voor 100ex.

Kom je uit op 121. Ja da's makkelijker René. :lol:

Wel schrikken dan:)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robin op 12 jul 2013, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2013, 13:06

GTRene schreef:
edit: @Luco, die dikke 'fun' of sportieve auto hoeft zo'n persoon idd niet mede met belastinggeld te financieren, daarbij als die goed verdiend kan/mag die zelf kiezen of hij/zij een extra dikke bak wil halen as you can understand I guess.
Rene, dan nog betaald diegene die gebruik maakt van zulke regelingen over het algemeen stukken meer belasting dan een gemiddeld persoon.
Mag die dan ook eens gebruik maken van de voordeeltjes.

Ik vind het altijd een beetje calimerogedrag.

dvh

Bericht door dvh » 12 jul 2013, 13:06

Kunnen je leggen gaan soebatten met mensen die de btw niet willen betalen.
Ook goed natuurlijk.
Pinnen via sofinummer. En laat de belastingdienst het maar controleren dat mijn klanten hun producten zwart kopen.

Zal een lekkere naheffing worden zo :)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 12 jul 2013, 13:11

Lekker als inc btw laten zien, ik word een beetje verdrietig als ik overal zie hoeveel belasting (ik al) betaal.
Afbeelding

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 12 jul 2013, 13:13

Prijzen excl en incl laten zien.

Bij de benzinepompen ook de prijzen zonder btw én accijnzen. Zelfde voor alcohol en tabak. Volgens mij krijgen we dan sneller Egyptische toestanden dan we voor mogelijk houden :blink:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jul 2013, 13:16

@ Luco, je hebt gelijk Calimero ;-)

Trouwens best raar als je 1 EU wil en er her en der verschillende belastingen en percentage's worden gehanteerd in omliggende landen.

dat ex btw zie je wel eens via het web...dat zal dan meer voor zaken/handel zijn maar daar kun je als gewone burger ook wat kopen, dan is het vaak wel opletten, afijn zie je vaak wel bij de kassa :ongeveer als:

vroeger wel eens met auto's gehad...Enschede (tjonge wat een foute handelaren zaten daar :hot: ) magoed, dan belde je nog ff en ging je daar heen en ja die auto kost (voorbeeld) 5.000,-gulden dan denk je, oke best een leuk ding die je wel wil, dan wil je betalen en pakt je geld en zegt die griezel achter de balie, das niet genoeg, het btw bedrag komt er nog bij :devil:

dat soort trucjes om klanten te lokken en hopen dat ze het dan alsnog kopen. :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2013, 13:20

Robin schreef:Ja en zo betaal IK ik als ondernemert/belastingbetaler mee aan 't onderhouden van nogal wat kanslozen her en der in mijn gemeente/NL.
Ja jij moet gewoon dik betalen en een mii gaan rijden, want dan kan er meer naar de staat zodat die kanslozen ook een dikke auto kunnen rijden :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 12 jul 2013, 13:27

Ik geef alvast het goede voorbeeld... :whistle:
1M had ook gekund, maar ja.. de buren hè..

Robin

Bericht door Robin » 12 jul 2013, 14:20

Ik ben van mening dat redelijkerwijs 'niemand' verantwoording hoeft af te leggen aan iemand anders/ buitenstaander in wat voor auto hij rijdt, waar hij naar op vakantie gaat , waar en hoe hij woont en wat zijn uitgavenpatroon is etc.

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2013, 14:33

Robin schreef:Ik ben van mening dat redelijkerwijs 'niemand' verantwoording hoeft af te leggen aan iemand anders/ buitenstaander in wat voor auto hij rijdt, waar hij naar op vakantie gaat , waar en hoe hij woont en wat zijn uitgavenpatroon is etc.

Tuurlijk wel, alle grootverdieners en harde werkers die uiteindelijk het geld voor de kanslozen opbrengen, moeten verantwoording afleggen aan de kanslozen :lollerdelol: , want stel je voor dat jij het als hardwerkende belastingbetaler het beter hebt dan die uitvreters :tooth:
Dat is natuurlijk niet eerlijk he, en voordeeltjes voor de hardwerkenden is al helemaal uit den boze, de kanslozen, die moeten het goed hebben, dat zijn tenslotte de pareltjes van onze samenleving :duck:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 12 jul 2013, 14:36

Robin schreef:Ik ben van mening dat redelijkerwijs 'niemand' verantwoording hoeft af te leggen aan iemand anders/ buitenstaander in wat voor auto hij rijdt, waar hij naar op vakantie gaat , waar en hoe hij woont en wat zijn uitgavenpatroon is etc.
Maar dat is wel exact waar wij kuddedieren (en dan vooral degenen die het hardst roepen/denken dat niet te zijn...) het meest op letten. :mrgreen:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 12 jul 2013, 14:37

Luco schreef:

Tuurlijk wel, alle grootverdieners en harde werkers die uiteindelijk het geld voor de kanslozen opbrengen, moeten verantwoording afleggen aan de kanslozen :lollerdelol: , want stel je voor dat jij het als hardwerkende belastingbetaler het beter hebt dan die uitvreters :tooth:
Dat is natuurlijk niet eerlijk he, en voordeeltjes voor de hardwerkenden is al helemaal uit den boze, de kanslozen, die moeten het goed hebben, dat zijn tenslotte de pareltjes van onze samenleving :duck:
Precies! Daarom:PVDA :lollerdelol: :bag:

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2013, 14:46

Ik roep het al jaren, diegene die het minst bijdragen aan de maatschappij leveren het meeste commentaar op die maatschappij, maar zonder die maatschappij konden ze ook elke maand hun hand niet ophouden, kotsmisselijk wordt ik van die lui, en zelf zien ze het nog niet eens, nee ze zijn beledigd als je er wat van zegt :bag:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 12 jul 2013, 15:00

Wat dat betreft is het maar goed dat 99.99% geen waardevol klokkie herkend als er geen "Rolex" op staat.

Robin

Bericht door Robin » 12 jul 2013, 16:34

Robertdj schreef:
Wat dat betreft is het maar goed dat 99.99% geen waardevol klokkie herkend als er geen "Rolex" op staat.
Tja op die manier... eigenlijk zou er ook op elk woonhuis de prijs waar 't voor aangekocht is, de huidige 'waarde' en de resterende hypotheek moeten staan... nog meer lache:)

SlowCo

Bericht door SlowCo » 12 jul 2013, 16:41

Robin schreef:
Robertdj schreef:
Tja op die manier... eigenlijk zou er ook op elk woonhuis de prijs waar 't voor aangekocht is, de huidige 'waarde' en de resterende hypotheek moeten staan... nog meer lache:)

Als een boer met kiespijn... :'(

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jul 2013, 17:32

helemaal mee eens :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jul 2013, 17:39

De angst regeert wordt hierboven gemeld......eigenlijk verkeerde term, beter is; de realiteitszin regeert.

Als de knip leeg is, danwel leeg dreigt te raken dan houdt het voor menigeen snel op, blijft over 2 man en een paardenkop die nog wel wat te besteden hebben, maar daarmee kan je als ondernemer ook niet overleven.

De fout ligt al een flink stuk in het verleden, gemaakt, hoe kan het ook anders, door de "briljante" bedrijfsvoering van onze kabinetten in successie.

Inconsequent, inconsistent, onbetrouwbaar, geen lange termijn visie, nee niets van dat alles!! Wel zeer gewenst en noodzakelijk om geen kopschuwe medeburger te krijgen.

Kortom; als het vertrouwen in de kapitein zinkende is, dan wordt de bemanning kopschuw en voert geen flikker meer uit, duurt het langer dan is muiterij het volgende station, spartelend aan de Ra is het te laat om de zonden nog te kunnen overdenken.

dvh

Bericht door dvh » 13 jul 2013, 07:48

Robertdj schreef:
Bert van Schaik 01-07-13 16:17:
Graaiers die zulke dure horloges kopen verdienen dit. Bah, mensen die over de rug van hardwerkende Nederlanders zichzelf verrijken en dan gaan klagen bij Tros Radar zijn het licht in de ogen niet waard.
Rien 01-07-13 16:24:
Als zo'n dure horloge koopt, moet je niet zeuren maar gewoon betalen , is het tijdzijn van je telefoon te min ????????????????
Ton Faas 01-07-13 17:46:
Ik heb al jaren een horloge van nog geen € 20 , zonder ooit een probleem te hebben gehad. Voor snobisme moet je een lieve duit over hebben!
Han Kool 04-07-13 02:01:
Alleen goedkope mensen kopen dure klokjes...
Bron:
http://www.trosradar.nl/douche/detail/d ... -garantie/" onclick="window.open(this.href);return false;

:D

Robin

Bericht door Robin » 13 jul 2013, 09:48

De kleinburgerlijkheid regeert:)

L.S. Raar verhaal, hoe kan 'n loszittend binnenwerk, lees uurwerk, in hemelsnaam 1400 Euro reparatiekosten teweeg brengen ? Met 'n paar schroefjes zit het weer vast. Heb sterk de indruk dat Radar niet goed weet waar het hier precies om gaat. Zou graag weten, als kenner van duurdere mechanische horloges, wat de reparatie werkelijk inhield.
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Peter Klinkhamer
Dit dus. :thumbup:

Maar adhv de zure reacties zou je bijna je koffers pakken en emigreren naar Duitsland/Belgie/Engeland/Italië etc.

God how I love my country!

Robin

Bericht door Robin » 13 jul 2013, 09:51

@romo: Inderdaad.

Nu door de zure appel heenbijten(wat Balkenende al zei) , alleen blijkt die appel doordrenkt van accuzuur en heeft 'n doorsnee van een meter...

Robin

Bericht door Robin » 13 jul 2013, 09:58

Die mauwers op Radar, die (de drager van) dure horloges bashen, ik heb sterk 't vermoeden dat 't merendeel bijv met hun hypotheek onder water staat en nu hun gram proberen te halen.

Graaiers op hun eigen manier toen ze hun handtekening onder hun hypotheekakte zetten... Schijnheiligen. :lollerdelol:

De grootste religie ter wereld: Het slijk der aarde....

En dardoor krijg je dit soort wrijvingen, gras bij de buren, balk(enende) in eigen oog niet zien etc.

:coffee:

Luco

Bericht door Luco » 13 jul 2013, 10:00

Robin schreef:De kleinburgerlijkheid regeert:)

L.S. Raar verhaal, hoe kan 'n loszittend binnenwerk, lees uurwerk, in hemelsnaam 1400 Euro reparatiekosten teweeg brengen ? Met 'n paar schroefjes zit het weer vast. Heb sterk de indruk dat Radar niet goed weet waar het hier precies om gaat. Zou graag weten, als kenner van duurdere mechanische horloges, wat de reparatie werkelijk inhield.
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Peter Klinkhamer
Dit dus. :thumbup:

Maar adhv de zure reacties zou je bijna je koffers pakken en emigreren naar Duitsland/Belgie/Engeland/Italië etc.

God how I love my country!
Ja, een ander mag het niet beter hebben dan jijzelf he, want dan zijn het graaiers, oplichters, foute lui, enz,enz,enz.
Enige vorm van zelfreflectie ontbreekt er nog wel eens bij bepaalde figuren.

Plaats reactie