Asiana 777 crash landed in San Francisco
- Oof
- Auto: M2 Competition H6
Asiana 777 crash landed in San Francisco
Zojuist een 777 neergestort in San Francisco. Oorzaak nog onbekend en voor mij ook nog niet duidelijk of iedereen het overleefd heeft.
CNN Live Stream
http://www.playlivenews.com/2010/08/wat ... news-live/
Wat dingen opgezocht. Aan het weer kan het niet liggen. Slechts 4KT wind wat echt niets is voor een 777 en 16km aan zicht.
CNN Live Stream
http://www.playlivenews.com/2010/08/wat ... news-live/
Wat dingen opgezocht. Aan het weer kan het niet liggen. Slechts 4KT wind wat echt niets is voor een 777 en 16km aan zicht.
Laatst gewijzigd door Oof op 06 jul 2013, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin Hartog
Re: Asiana 777 crash landed in San Francisco
Damn, heavy shit. Hele staart en wielen weg, ben benieuwd naar de oorzaak..
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Asiana Airlines? Ik zie wat lui (zonder flowers in their hair, beetje jammer) uitstappen op 'n foto. Valt mij mee.
But you never know zeggen de Chinezen altijd.
- Fernando
Robin schreef:Asiana Airlines? Ik zie wat lui (zonder flowers in their hair, beetje jammer) uitstappen op 'n foto. Valt mij mee.
Ziet er idd wel heavy uit, hopelijk valt het mee qua slachtoffers.
@ Robin
[flauw]But you nevel know zeggen de Chinezen altijd.[/flauw]
- Robin
Frisco is naast NYC de stad waar 'alles kan en mag 'in de USA , vrijhaven, gaypride relaxed etc.
Vind dat wel zeer ok. eigenlijk.
Jimi(Emperor of the dead guitar heroes) staat er ook nog op. GVD ik ben net 1 jaar te laat geboren:)
Vind dat wel zeer ok. eigenlijk.
Jimi(Emperor of the dead guitar heroes) staat er ook nog op. GVD ik ben net 1 jaar te laat geboren:)
- Robin
@ Felnando:
We've just randed on San Flancisco Intelnacionar Ailpolt. But we have a plobrem:)
We've just randed on San Flancisco Intelnacionar Ailpolt. But we have a plobrem:)
- Oof
- Auto: M2 Competition H6
Wat ik van CNN begrijp en mij een logische verklaring lijkt.
Approach te steil en of te vroeg ingezet dit geprobeerd te corrigeren met een ''Go-around''.
Door deze manoeuvre heeft de staart de grond geraakt omdat er onvoldoende hoogte was. Staart is door dit contact afgebroken.
In de staart zit het roer van dit vliegtuig. Door het gebrek van een roer en laterale stabiliteit.
Heeft het vliegtuig een 360 graden spin gemaakt en vervolgens naast de baan terecht gekomen.
Ieder vliegtuig moet verplicht landen met een nood reserve aan brandstof, deze brandstof is in brand gevlogen na de crash
Enige speculatie hierboven. Onderzoek kan nog weken en of maanden duren.
Approach te steil en of te vroeg ingezet dit geprobeerd te corrigeren met een ''Go-around''.
Door deze manoeuvre heeft de staart de grond geraakt omdat er onvoldoende hoogte was. Staart is door dit contact afgebroken.
In de staart zit het roer van dit vliegtuig. Door het gebrek van een roer en laterale stabiliteit.
Heeft het vliegtuig een 360 graden spin gemaakt en vervolgens naast de baan terecht gekomen.
Ieder vliegtuig moet verplicht landen met een nood reserve aan brandstof, deze brandstof is in brand gevlogen na de crash
Enige speculatie hierboven. Onderzoek kan nog weken en of maanden duren.
Laatst gewijzigd door Oof op 06 jul 2013, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin
Olivier, wat jij zegt is wel vaker gebeurd inderdaad. Typerend.
Wel letterlijk 'n binnenkomer voor die Aziaten.
Ik weet dat Boeing in Seattle gebouwd wordt(en headquarters in Chicago IL) , maar je zou bijna zeggen 'Made in Hong Kong'
Wel letterlijk 'n binnenkomer voor die Aziaten.
Ik weet dat Boeing in Seattle gebouwd wordt(en headquarters in Chicago IL) , maar je zou bijna zeggen 'Made in Hong Kong'

-
Duimen voor de 10 passagiers die nu in krieteke toestand in het ziekenhuis liggen
.

Dat wordt voor mij Air Crash Investigation en Seconds From Disaster in de gaten houden.Oof schreef: Enige speculatie hierboven. Onderzoek kan nog weken en of maanden duren.
- MartijnGizmo
Dit lijkt ook op het verhaal van Olivier:

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
http://avherald.com/h?article=464ef64f&opt=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat een aardig uitgebreid verhaal met onderaan foto's die duidelijk laten zien dat ze veel te laag zaten
Hier staat een aardig uitgebreid verhaal met onderaan foto's die duidelijk laten zien dat ze veel te laag zaten
- KW
En er zijn live beelden van de crash opgedoken. Iemand heeft het gefilmd. Weliswaar slechte kwaliteit (telefoon of zo), maartoch. Damn...
Op Zie.nl hele video incl audio van radio-interview met wat meer uitleg.
http://www.zie.nl/video/algemeen/Moment ... nzil4fphbr" onclick="window.open(this.href);return false;

Op Zie.nl hele video incl audio van radio-interview met wat meer uitleg.
http://www.zie.nl/video/algemeen/Moment ... nzil4fphbr" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sjoerd
Flying FO had maar 43 vlieguren in de T7... Wel meer ervarging met andere toestellen. ILS was in onderhoud dus ze moesten een visual 28L doen. Je houdt de glide slope met behulp van de papi lights in de gaten (zie onder). 2 wit 2 rood dan zit je in de goede glide slope. Vliegtuig op de foto zit te laag.

Veel ophef was er over dat pax hand bagage mee namen. Alle bagage bakken waren open gesprongen door de impact. Als mijn koffer daar zou liggen zou ik hem zelf ook meenemen. Standaard procedure is uiteraard dat je alles laat liggen.
Ik vloog van het weekend terug (toevallig ook in een T7) vanuit Taipei en daar stapte 'ook' een broekie de cockpit in. Het zet je toch aan het denken. Desalniettemin blijf ik vliegen!
Veel ophef was er over dat pax hand bagage mee namen. Alle bagage bakken waren open gesprongen door de impact. Als mijn koffer daar zou liggen zou ik hem zelf ook meenemen. Standaard procedure is uiteraard dat je alles laat liggen.
Ik vloog van het weekend terug (toevallig ook in een T7) vanuit Taipei en daar stapte 'ook' een broekie de cockpit in. Het zet je toch aan het denken. Desalniettemin blijf ik vliegen!

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Voordat ze met een kist de lucht in mogen zijn er wel heel wat uurtjes in de simulator gemaakt en moeten ze ook de simulator trainingen bijhouden.
Leeftijd hoeft wat dat betreft niet altijd veel over der ervaring met een type toestel te zeggen, maar snap het gevoel wel
Leeftijd hoeft wat dat betreft niet altijd veel over der ervaring met een type toestel te zeggen, maar snap het gevoel wel

- Luco
Overleef je een vliegtuigcrash terwijl je uit het vliegtuig wordt geslingerd, lig je tussen de brokstukken te kreunen en te zwaaien naar de aanstormende hulpdiensten, rijden ze over je heen