Het kleine 130i (occasion) draadje
-
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr
Een hele lekkere 120i.
Misschien de underdog?!
Een hele lekkere 120i.
Misschien de underdog?!
- Snipe
Tja, als je ziet dat er momenteel op nieuwe BMW's kortingen tot meer dan 25% worden gegeven... Ik zou me dan in elk geval niet bezwaard voelen om een laag bod te doen op een gebruikte.Fabian schreef:Daar krijg je hem echt niet voor.
Dit soort auto's worden zeldzaam, en juist de mensen die het wel kunnen betalen kopen dit soort auto's.
Gebruikte handel is echt niet slecht op het moment.....
- Fabian
snap wat je zegt, maar dat zijn heel verschillende situaties.
Logisch dat ze van nieuwe incourante (330d bijvoorbeeld met bijtelling over 78K) voorraadauto's afwillen als je nu een nieuwe kan bestellen met allerlei gratis upgrades en dito bijtelling. of een totaal incourante 5GT waar ook nog eens een facelift van komt. Daar zit ook echt wel enige ondersteuning bij hoor...en met de leuke inruiler kan op de 2e transactie misschien nog wat verdiend worden. Want topinruil krijgt je echt niet op dezd actieprijzen.
Logisch dat ze van nieuwe incourante (330d bijvoorbeeld met bijtelling over 78K) voorraadauto's afwillen als je nu een nieuwe kan bestellen met allerlei gratis upgrades en dito bijtelling. of een totaal incourante 5GT waar ook nog eens een facelift van komt. Daar zit ook echt wel enige ondersteuning bij hoor...en met de leuke inruiler kan op de 2e transactie misschien nog wat verdiend worden. Want topinruil krijgt je echt niet op dezd actieprijzen.
- ///Martin
Inmiddels flink in prijs gedaald. Wij zijn gaan kijken op de dag dat hij de showroom in kwam (maanden geleden). Er waren toen nog geen foto's en de auto miste de opgegeven navigatie. Daarnaast maakte de auto een vrij belabberde indruk m.b.t. de vorige gebruiker, aardig wat onvolkomenheden. Het toch gedane voorstel was ook niet om vrolijk van te worden...Tristan schreef:Te duur, te kaal of goeie deal?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/1-serie/9735216" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb niks in te ruilen, dus misschien valt er iets mee te doen.
- Snipe
Dat het verschillende situaties zijn is duidelijk. Maar normaal gesproken zou ik denken: we zijn niet op de markt in Marrakech, dus het bod moet wel enigszins realistisch zijn. Maar als ze de nieuwe auto's met meer dan een kwart afprijzen, zou ik me niet bezwaard voelen om eens te beginnen met 20.000 te bieden op die 130i.Fabian schreef:snap wat je zegt, maar dat zijn heel verschillende situaties.
Of je 'm daarvoor meekrijgt is weer een tweede natuurlijk.
-
Dit dus...............Snipe schreef: we zijn niet op de markt in Marrakech, dus het bod moet wel enigszins realistisch zijn
.................................ik zou me niet bezwaard voelen om eens te beginnen met 20.000 te bieden op die 130i.

Wat denk jij dat de marge's op tweedehands auto's zijn vandaag de dag (internet tijdperk)???
Je zou de zoveelste bieder zijn waar ieder autoverkoper op kotst, ben realistisch of bied niet.
Zonde van het verbruikte speeksel en zuurstof.

-
Ik zou geen bod doen, ik zou eerst eens vragen wat de auto voor prijs doet zonder inruil.
Als de dealer dan slim is gaat ie evengoed scherp kwa prijs, en dan kan je het 'plezierig' afronden.
Dat kloot-prijs-schieten vind ik niks, sorry........
Als de dealer dan slim is gaat ie evengoed scherp kwa prijs, en dan kan je het 'plezierig' afronden.
Dat kloot-prijs-schieten vind ik niks, sorry........
- Snipe
Ik hou er normaal gesproken ook niet van, maar ik bedoelde dus dat je door die enorme afprijzingen op nieuwe auto's een beetje in een sfeer van 'schiet maar raak' komt.
-
Gewoon onder de gordel schieten. Vele dealers doen niet anders als je daar met je inruiler komt.
Je doet eigenlijk dus niks anders dan wat hun ook doen.
Je doet eigenlijk dus niks anders dan wat hun ook doen.
- Will F.
^^ +1

20k is rond de 45% vd nieuwprijs voor 'n auto van 4 jaar oud, helemaal niet zo onrealistisch dus. Ik respecteer Fabian's marktkennis, maar wil er nog niet aan dat dit soort auto's schaars worden t.o.v van het aantal gegadigden. NOG niet, al zal het niet zo heel lang meer duren. Overigens kreeg ik begin 2009 'n 2 jaar oude '07 cup versie met 20k km (echt als nieuw) aangeboden voor 31 k incl huisselectie, midden in de (financiële) crisis maar ach daar zitten we ook nu in economisch opzicht nog dik in.Snipe schreef:Dat het verschillende situaties zijn is duidelijk. Maar normaal gesproken zou ik denken: we zijn niet op de markt in Marrakech, dus het bod moet wel enigszins realistisch zijn. Maar als ze de nieuwe auto's met meer dan een kwart afprijzen, zou ik me niet bezwaard voelen om eens te beginnen met 20.000 te bieden op die 130i.Fabian schreef:snap wat je zegt, maar dat zijn heel verschillende situaties.
-
Klootschieten
Vind het ontbreken van climate control ook een gebrek op zo'n auto. Zal prima werken hoor zo'n handmatig ding, maar je bent tenslotte op de 2e handsmarkt aan het shoppen, dan zou ik bij wijze van spreken wachten tot de goede voorbij komt.

- Collin Bello
Heb recent, na heel veel rijplezier, mn 130i Cup (2006, 80.000km) voor precies 1/3 van de nieuwprijs verkocht. Gevoelsmatig best aardig.
- RVV
Ach die zogenaamde schaarste gebruiken ze tegen je als je hem inruilt (moeilijke handel nauwelijks vraag naar) en ze gebruiken het tegen je als je er eentje wilt kopen (zeldzaam nauwelijks aanbod, unieke auto).
Kijk wel even serieus interesse tonen. Langs gaan proefrijden. Dan pas bieden. Aangeven dat die eigenlijk wat boven het budget zit.
Kijk wel even serieus interesse tonen. Langs gaan proefrijden. Dan pas bieden. Aangeven dat die eigenlijk wat boven het budget zit.
-
OnlineWJ
Is er een groot verschil tussen de 125i en de 130i motor?
Ik heb 0,0 ervaring met beide, maar zat ik me zo af te vragen. Ik zit soms wel eens met een schuin oog naar een 125i coupe(!) te kijken (best duur die dingen), maar dat lijkt mij ooit wel wat.
Ik heb 0,0 ervaring met beide, maar zat ik me zo af te vragen. Ik zit soms wel eens met een schuin oog naar een 125i coupe(!) te kijken (best duur die dingen), maar dat lijkt mij ooit wel wat.
-
Heb toendertijd mijn e46 330i te koop gezet, omdat ik een hele mooie lemans blauwe 130i op het oog had. Inruilen was niet mogelijk.
Kijk ik naar die zwarte 130i is dat voor mij niks. Val er juist over dat die geen climate heeft, en geen bmw professioneel systeem met mooi vast scherm heeft. Icm de vraagprijs vind ik hem niet interessant.
Eisen voor mij waren, M pakket, vol optie, en het liefst een facelift.
Deze vind ik simpelweg te duur, ookal snap ik dat die bij een dealer staat. Voor mezelf hecht ik daar geen waarde aan. Mits een particulier of ander bedrijf mij de onderhoudshistorie maar in kan laten zien.
Kijk ik naar die zwarte 130i is dat voor mij niks. Val er juist over dat die geen climate heeft, en geen bmw professioneel systeem met mooi vast scherm heeft. Icm de vraagprijs vind ik hem niet interessant.
Eisen voor mij waren, M pakket, vol optie, en het liefst een facelift.
Deze vind ik simpelweg te duur, ookal snap ik dat die bij een dealer staat. Voor mezelf hecht ik daar geen waarde aan. Mits een particulier of ander bedrijf mij de onderhoudshistorie maar in kan laten zien.
- tuurgtt
- Auto: M140i
Climate control, verwarmde stoelen, who cares. Koop gewoon ergens zo'n ding en dan hup:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

-
OnlineD20VT
En zoiets, wat zou zoiets dan uiteindelijk nog kosten op nl kenteken klik
Edit: zie dat de rest van zijn aangeboden wagenpark ook niet zo heel bijzonder is.
Edit: zie dat de rest van zijn aangeboden wagenpark ook niet zo heel bijzonder is.

- Vlokmans
Alle (recente) berichten over instortende autoverkopen, zowel nieuw als gebruikt, ten spijt, bekruipt mij nog steeds het gevoel dat negen van de tien verkopers op de een of andere manier goud in handen denken te hebben. Voor alle kotsende autoverkopers zijn er minstens zo veel, zo niet meer, kotsende potentiële kopers. Een inruilbod waar de tranen je van in de ogen springen, of de zoveelste "als nieuw" geadverteerde, uitgewoonde grafkar. En of ik zou beginnen met een bod van 20k.

- MartijnGizmo
Software, injectoren en inlaat volgens mij, is iig naar 130i-specs te brengen...WJ schreef:Is er een groot verschil tussen de 125i en de 130i motor?

- Erik dB
@ Tristan; zie pb op "het andere forum". Mijn 130i mag er weer uit.
23k mee gereden in 10 maanden tijd, en hij bevalt uitstekend, maar er zijn nog veel te veel andere auto's die ik eens gehad/gereden wil hebben. Daarnaast is er voorlopig nog geen noodzaak voor meer dan 2 zitplaatsen
23k mee gereden in 10 maanden tijd, en hij bevalt uitstekend, maar er zijn nog veel te veel andere auto's die ik eens gehad/gereden wil hebben. Daarnaast is er voorlopig nog geen noodzaak voor meer dan 2 zitplaatsen

- Tristan
PB terug. 

- Martijn_bmw
MartijnGizmo schreef:Software, injectoren en inlaat volgens mij, is iig naar 130i-specs te brengen...WJ schreef:Is er een groot verschil tussen de 125i en de 130i motor?
Ik heb 0,0 ervaring met beide, maar zat ik me zo af te vragen. Ik zit soms wel eens met een schuin oog naar een 125i coupe(!) te kijken (best duur die dingen), maar dat lijkt mij ooit wel wat.Amerikaanse 128i-specs kan met alleen software.
http://mosselmanturbo.nl/tuning-chiptun ... 0-218hp-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
welliswaar voor een E90 325i maar zal niet anders zijn voor de 125i

- Martijn_bmw
Nieuw wel maar gebruikt niet hoor die markt is juist top op het momentVlokmans schreef:Alle (recente) berichten over instortende autoverkopen, zowel nieuw als gebruikt, ten spijt, bekruipt mij nog steeds het gevoel dat negen van de tien verkopers op de een of andere manier goud in handen denken te hebben. Voor alle kotsende autoverkopers zijn er minstens zo veel, zo niet meer, kotsende potentiële kopers. Een inruilbod waar de tranen je van in de ogen springen, of de zoveelste "als nieuw" geadverteerde, uitgewoonde grafkar. En of ik zou beginnen met een bod van 20k.![]()

komt door de export naar landen waar wel veel vraag is maar de tweedehands markt is echt gewoon goed op het moment...
- Erik dB
Egnie! (als in: niet ontvangen)Tristan schreef:PB terug.
- Tristan
Bij de buren.Erik dB schreef:Egnie! (als in: niet ontvangen)Tristan schreef:PB terug.